Autoracing  KL-varaosat

Autotalleissa tapahtuu

  • 9166 Vastauksia
  • 2107541 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5430 : 27.11.2014, 22:33:10 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Jos joskus ei oo kaveria ilmauksessa, niin tollasen olen todennut päteväksi ja halvaksi. Ad varaosasta hommattu pullo, tohon saa siististi puolenkymmentä polkaisua jarrunestettä ja ei muuten päästä ilmaa takaisinpäin.
Myös pelkkä pitkä letkulenkki piisaa, 2m letkua riittää hyvin kun sen sitoo johonkin sillai että eka metri on ainakin jossakin määrin ylämäkeä koko matka.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5431 : 28.11.2014, 07:58:38 »
Ajoin auton kaltevalle alustalle j-nestesäiliö mahdollisimman ylös, täytin säiliön piripintaan ja avasin pyörä kerrallaan nipat "valumaan".

Ilmaantui noinkin. Ei se kyllä mene vieläkään leimasta läpi, takajarrut ei vain pidä. Jos ei kerta mene, niin sitten loppui mielenkiinto ja otetaan se Volvo suolateille ruostumaan.


***un italialaiset... :facepalm:

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5432 : 29.11.2014, 07:07:24 »
Eilen tuli vaihdettua Volvoon etulevyt+palat.
Takajarrut saavat odottaa huomiseen..
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5433 : 29.11.2014, 14:25:21 »
Irrotin varaosakoneesta öpohjan, vaaitin sen luonnolliseen kulmaan ja käytin 3,9l vettä sisällä et näkee mihin asti öljyt yltää. Vänkärin puolelta öljy tulee just tiivistesaumaan.



Etsin öpohjalämppärille sopivan kohdan ja tein 13mm antennityökalusta kiinnitysraudan.


Öljypohjaan tulee siis oma lämppäri (300W), normi lohkarin (600W) lisäksi. Lyhyen työvälin vuoksi öljyt on muuten aina kylmänä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5434 : 29.11.2014, 14:46:12 »
^ Asenna lämpömittari ja kerro miten toimii.

Käynyt joskus itselläkin mielessä. Volvoon ei varmaan tarvi, mutta tossa yrjössä on niin pirun korkea öljypohja että aivan varmasti hidastaa låmpeämistä kun öljylirut on pakkasella pitkään.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5435 : 30.11.2014, 01:47:46 »
Irrotin varaosakoneesta öpohjan, vaaitin sen luonnolliseen kulmaan ja käytin 3,9l vettä sisällä et näkee mihin asti öljyt yltää. Vänkärin puolelta öljy tulee just tiivistesaumaan.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Etsin öpohjalämppärille sopivan kohdan ja tein 13mm antennityökalusta kiinnitysraudan.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Öljypohjaan tulee siis oma lämppäri (300W), normi lohkarin (600W) lisäksi. Lyhyen työvälin vuoksi öljyt on muuten aina kylmänä.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Onhan sulla myös se vesikiertoinen lämmönvaihdin? Se on pätevä peli kun lämmittää kylmällä öljyjä ja jäähdyttää kuumalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5436 : 30.11.2014, 15:09:17 »
Onhan sulla myös se vesikiertoinen lämmönvaihdin? Se on pätevä peli kun lämmittää kylmällä öljyjä ja jäähdyttää kuumalla.

Ei oo sitä tässä limppua suodattimen alla. Ei sopis peltisarjan takia ainakaan suoraan lohkoon, FT:n siirtojalalla vois ehkä sopiakin..  ::)

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5437 : 02.12.2014, 09:35:58 »
Viikonloppuna Focukseen takalevyt ja -palat. Oli muuten tiukassa! Ulosvetäjällä meinasi irrota kehä levystä, mutta youtube-jippo auttoi ja levy irtosi kokonaisena.

Eilen puristelin kasikympin vaihtotukivarsista vanhat puslat pois pienellä prässillä. Oli kyllä niin lentosaa hommaa etten koskaan enää ala rautasahan ja ruuvipenkin kanssa nylkyttelemään.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5438 : 03.12.2014, 14:43:36 »
Tein nopean jarruremontin golfiin kun käsijarru oli niin jumissa. Molemmat takasatulat irti, männät irti, liukutapit irti ja takaisin puhtaina ja rasvattuna. Jarrupaloista hankasin lasittuneen pinnan rikki betonilattiaa vasten. Sitten käsijarruvaijereille herkistely ja rasvaus. Kaikki meni hyvin ilmaamiseen asti. Ilmasin koko puolen litran jarruneste pullon läpi takajarruista eikä millään löytynyt jarruja. Poljin painui melkein pohjaan. Sitten kaveri keksi että pääsylinterissä on kaksi ilmausnippaa. Molemmista tuli ilmapierut ja nyt toimii. VAG insinööreille lähti taas terveisiä :hello:


Samalla puhdistin taaaas kerran takavanteet mudasta.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5439 : 04.12.2014, 18:49:47 »
Ja tänään oli vuorossa äitin kolmoskoppainen golfi. Ajaa niin vähän että eihän se pysy kunnossa. Moottori pätki kiihdyttäessä ja tyhjäkäynnillä. Ja toinen pikku vika oli että takarenkaat meni jarruttaessa lukkoon reilusti ennen eturenkaita. Oli aika mielenkiintoista ajaa liukkaalla. :idiot2:
Korjaus: Crc:tä virranjakajaan ja 40km lenkki Ari Vatasen ajotyylillä. Kiihdyttelyä, kierroksia koneessa ja jarruttelua.
Nyt käy ja vetää nätisti sekä jarrut muuttuivat jälleen etupainotteisiksi. Helppoa ;D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5440 : 04.12.2014, 20:12:41 »
Ja tänään oli vuorossa äitin kolmoskoppainen golfi. Ajaa niin vähän että eihän se pysy kunnossa. Moottori pätki kiihdyttäessä ja tyhjäkäynnillä. Ja toinen pikku vika oli että takarenkaat meni jarruttaessa lukkoon reilusti ennen eturenkaita. Oli aika mielenkiintoista ajaa liukkaalla. :idiot2:
Korjaus: Crc:tä virranjakajaan ja 40km lenkki Ari Vatasen ajotyylillä. Kiihdyttelyä, kierroksia koneessa ja jarruttelua.
Nyt käy ja vetää nätisti sekä jarrut muuttuivat jälleen etupainotteisiksi. Helppoa ;D
Osta äitilles Lancia....

"Pohjolan tallissa" hirveä rage päällä 7minuttia renkaiden vaihto 940:iin. Ai saakeli.....kun maistuu :pomo:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5441 : 05.12.2014, 19:28:22 »
7 deekusta poistin tuulilasin ja pikku sivuikkunat.

Kierrätys kunniaan  :hello:
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5442 : 05.12.2014, 22:46:58 »
7 deekusta poistin tuulilasin ja pikku sivuikkunat.

Kierrätys kunniaan  :hello:
kierrätys on päivän sana :hello:
kuerrätin tarjottimesta pirralla ja hiomakoneella jatkopalan cupran lippaan. Onnistuki yllättävän hyvin  :pomo:
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa A-j-P

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 391
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5443 : 06.12.2014, 00:08:08 »
Töiden jälkeen tuli maalattavat osat hiottua ja siivottua talli valmiiksi huomista maalauspäivää varten :)
V70 D5 2002

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #5444 : 06.12.2014, 13:34:08 »
Pesasin seiskan pohjan tossa joutessani, on sitten katsastusinssin mukavampi kattella kun on pohjan ruosteet tyrkyllä  ;D

Kaiken puolen miljoonan kilometrin paskan alta paljastu tällänen lappu:


Perä siis 1041 ja välitys 3,91.

Tietysti sitten heti HembalanD:n ohjeen mukaan runnomaan takapyörää vaihde päällä, ja kyllävaan, G80:han siellä oli :)
En jotenkin ollu jaksanu ajatellakaan asiaa sen pidemmälle, olin siinä uskossa ettei tälläsessä pappakartanossa mitään lukkoa oo... Joskus nosturilla vaihde vapaalla van ohimennen pyöräytin ja totesin että eri suuntiinhan ne pyörät pyörii  :P

Samalla tuli huomattua huonon käynnistyvyyden pohjalta että latausjännite on 12,58V kuukauden vanhalla tarvikelaturilla... V*ttu mitä paskaa taas. Onneks on puimuri-kokoluokan akku, niin pärjää hetken huonollakin laturilla
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy