Autoracing  KL-varaosat

945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)

  • 463 Vastauksia
  • 196176 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #420 : 24.03.2018, 21:49:19 »
Jos ei muuten lähe, niin poraa pois, ja tekee uuden. Vaikka poranterästä tai ihan tangosta.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #421 : 24.03.2018, 23:48:30 »
Alunperin eio millään kiinni, vaan tipahtaa poies kun levittäjän kääntää täysin levällensä. Vanhemmiten harvoin on hukkunu niitä tappei  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #422 : 25.03.2018, 00:24:34 »
Aisiis se levittäjän runko on ainoa joka niitä pitää siellä paikallaan. :idiot2: No sittenhän sinne kelpaa tosiaan mikä vaan poranteränpätkä...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #423 : 25.03.2018, 15:54:32 »
Tätä juuri tarkoitin, noilla höpötyksilläni aikaisemmassa viestissäni :D näissä mitä olen laitellut, niin se vaijerinpää tosiaan jää levittäjän sisään. Mutta sulla on näköjään toista mallia tuo vaijerinpää
« Viimeksi muokattu: 25.03.2018, 15:57:32 kirjoittanut Orlov »

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #424 : 25.03.2018, 16:12:27 »
Jaa, mutta mikäs tuo tommonen vaijeri on? Vaijerinpää menee levittäjän sisään, eli nyt puhutaan varmaan eripäistä? Eiku joo, näinhän se meni, reikä on levittäjässä :) tai sitten ei, jos joku voi vahvistaa, milloin tuo on muuttunut? -96:ssa oli ainakin toisenlainen vaijeri.

Motonetin sivuilla oli, että nuo vaijerit on käypäsiä 93 asti, ja ysikolmonenhan mulla on.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #425 : 26.03.2018, 03:50:37 »
Hieno homma, just tulin bemarin kimpusta tallilta. Ja ihan samaa kakkaa ne on nuokin :D

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 550
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #426 : 26.03.2018, 08:19:06 »
Joo tuollainen linkku onkin jo hankinnassa. Tarkoitin kuitenkin tässä tuota vaijerin päätä, joka kiinnittyy sinne itse kenkiä kääntävään linkkuun. En tuohon, joka on akseliputkessa jakamassa voimaa.

Jos vaijerit on kerran menossa vaihtoon, niin vaijeri mahdollisimman juuresta poikki ja linkku ruuvipenkkiin ja liotusta,lämmitystä ym. uskoa vahvistavia taikoja niin irtoaa kyllä
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #427 : 26.03.2018, 18:04:36 »
Jos vaijerit on kerran menossa vaihtoon, niin vaijeri mahdollisimman juuresta poikki ja linkku ruuvipenkkiin ja liotusta,lämmitystä ym. uskoa vahvistavia taikoja niin irtoaa kyllä

Helpoin tapa kun upottaa (riippuu kuinka puhtaaksi) vannehappoon, sitrusliukkariin tai vastaavaan. Pari tuntia niin on kuin uusi.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #428 : 01.04.2018, 19:17:08 »
Vaijerit on uusittu, ensimmäistä kertaa ikinä tässä saa käsijarrulla takarenkaat asfaltilla lukkoon. :buck2: Hämmentävää. Levittäjien tapit lähti dieselissä liottamalla ja lievällä väkivallalla irti.

Vähän vähemmän savuisa ohjelma sisään, niin tän saakin kohta jo katsastella, vaikka aikaa onkin 2.7 saakka. Otin nyt viikonlopuksi liikenteeseen ja ajelin hieman, kannentiiviste tuntuu pitävän ja muutenkin kaikki pelaa ok. Jarruttaessa puoltaa hieman, taitaa vetää jarrut jumiin ajon puutteesta. Harmillisen vähän pääsee ajelemaan, kun on 400km päässä.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #429 : 20.05.2018, 17:46:57 »
Nojoo. Käsijarru pelaa, mutta muut ei. Takajarrut on totaalisen jumissa, sekä repsikan etupyörä. Käytin sitä auki, ja mäntä sekä tapit liikkuvat kyllä normaalisti. Vaikuttaa siltä, että vaikka tapit ovat uudet, niiden reiät satuloissa ovat sen verran holot, että satula kiilautuu jumiin jarrua painaessa. Tämä onkin syönyt etujarrupaloja vinoon jo hyvän aikaa, ja nyt näyttäisi olevan niin valmista, että tarvitsisi kokonaan uudet satulat. Liehän tuo nyt ymmärrettävää kun taulussa on 500tkm, jos nekään nyt on todelliset kilometrit...

Elämäntilanteen muutoksen takia tiloja/työkaluja tämän harrastuksen jatkamiseen ei juuri ole, eikä lähiaikoina näkyvissäkään. Purkutuomio on taas melko lähellä. Jos tekniikasta tulee joku järkevä tarjous, se voisi ehkäpä tuosta joutaakin. Koneen voisin myydä ilman ahdinta, mutta muuten kokonaisena. Kantta/suuttimia en lähde ainakaan vielä myymään erikseen. Laatikkokin voisi joutaa. Tai sitten pistän molemmat jemmaan odottelemaan parempaa koria.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #430 : 15.09.2018, 10:01:13 »
Järki ei vieläkään voittanut tämän harrastuksen kanssa. ::) Eli tuli sitten laitettua uudet (no, tehdaskunnostetut) satulat joka nurkkaan letkuineen, sekä jarrupalat. Viime viikolla tuli katsastettua, ensimmäistä kertaa mun aikana ykkösellä läpi, vieläpä ilman huomautuksia.



Varmaan aika lie kullannut muistot, kun ajattelin että tämä olisi jotenkin ollut erityisen hyvä ajaa. Peräripustus on joko väljistynyt entisestään (laatikko ei ainakaan päästä sitä kovin helpolla) tai sitten muisti valehtelee. Vääntövarsien uretaanipuslista huolimatta akseli kippaa ihmeen paljon vedon kytkeytyessä, ja räikän välys siihen päälle lisää efektiä. Pitää miettiä jos sen peltikolmiohässäkän korvaisi jollain putkikehikolla, kun niitä nykyään on valmiinakin saatavilla...
« Viimeksi muokattu: 29.10.2019, 20:05:58 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #431 : 15.09.2018, 13:35:48 »
Eli tuli sitten laitettua uudet (no, tehdaskunnostetut) satulat joka nurkkaan letkuineen, sekä jarrupalat.

Vaihtaessani 240 tehdasuudet Bilteman satulat ja Motonetin palat, niin poljin meni jarruja käyttäessä tavanomaista syvemmälle. Nyttemmin ku kilometrejä on tullut, niin poljin ottaa jo "normikorkeudella" kiinni. Ilmaamisesta ei pitänyt jäädä kiinni.

Jäikö sinun poljintuntuma samanlaiseksi, eli menee tavanomaista syvemmälle heti rempan jälkeen?
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #432 : 15.09.2018, 13:57:50 »
En kyllä huomannu että ois syvemmälle mennyt, mutta on se poljintuntuma kuitenkin selkeästi erilainen mitä aiemmin. Vaikea kuvailla, miten. En tiedä olisko ilmaa jääny kuitenkin vähäsen jonnekin, pitäisi katella joskus.

Nykäisin tuon 20-litraisen lisätankin tässä myös, se voisi olla kaupan. Olisi saanut olla, mutta se y-haara joka yhdisti lisätankin, täyttöputken ja normitankin, meni taas joku aika sitten halki. Se oli jo kolmas minkä siihen ostin. Ilmeisesti tankki jäi vähän väärään asentoon (otti kiinni paksin lattiaverhoiluun, eli jäi ehkä liian eteen?) ja tästä syystä y-haara jäi aika kovalle mutkalle ja ajan kanssa halkesi. Y-haaraa ei siis ole antaa mukaan, mutta niitä sai vielä volvolta joku aika sitten.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #433 : 05.01.2019, 11:44:10 »
Tällä on ajeltu taas tovi ilman sen kummempia vikoja. Laatikkokin toimii hienosti, öljyt tarkistin toissapäivänä ja punaisina ovat pysyneet, tosin eihän tälle nyt hirveästi ajoa ole tullutkaan.

Ahtopaine karkaa edelleen yläkierroksilla, portti jäänee pieneksi kun ylhäällä ei pysy kellon mukaisessa 1,5 kilossa. Onko kukaan täällä viilannut tuota HE221W:n sisäistä porttia, olisiko sitä varaa vähän avartaa?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #434 : 26.01.2019, 00:37:12 »
Moottorinohjaimen sielunelämän tutkiminen muuttui juuri erittäin mielenkiintoiseksi.

Olen liki kolmisen vuotta yrittänyt kaivella netistä tähän MSA15.7:aan sopivaa ns. damos-tiedostoa, joka kertoisi tasan tarkkaan mistä dataosoitteesta säädetään mitäkin ecun parametriä. Tähän asti en ole moista löytänyt, ja kaikki löytyneet kartat ja parametrit ovat olleet oman päättelyn ja etsiskelyn tulosta. Nyt kävi tuuri, ja vastaan tuli versio, joka on vieläpä jonkinlaisella menestyksellä käännetty saksasta englanniksi, ja siitä on tehty TunerProhon sopiva XDF!

Ensinnä halusin muuttaa erästä vakkariin liittyvää ikävää piirrettä. Laatikkoswapin myötä vakkarista on tullut tasaista maantietä lukuunottamatta käyttökelvoton; ala/ylämäissä turbiinin luiston kasvaessa liiaksi, ecu on lyönyt pelin poikki, kun (manuaalivaihtesesta peräisin oleva) ecu on tietysti kuvitellut että manuaalivaihteisen kytkin luistaa, sillä auton vauhti ei kasva moottorin kierrosten mukana. Päättelin tällä olevan jonkun suojausrajan, ja se löytyi nyt damoksen avulla heti toisella yrittämällä:



Parametrillä oli ihan järkevä nimikin, Vehicle speed governor V/N deviation for switching off governing jossa V on tietystikin auton nopeus, N moottorin kierrosluku ja governing meinaa vakionopeudensäätöä. Tehtaan arvo oli tuo 608,281250 km/h / 1/min (hauska yksikkö). Heitin arvon maksimiinsa (998,xxxxx) ja kas, nyt vakkari pysyy päällä vaikka vauhtia hidastaessa kierrokset kävisi välillä vaikka tyhjäkäynnillä. Vaihteitakin voi vaihdella, eikä suojausraja tule vastaan.

Pelkästään vakkariin liittyviä parametrejä on kymmeniä, yhteensä niitä on tuhansia. Eiköhän tässä keksitä vielä vaikka mitä hauskaa tämän kanssa.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2019, 20:06:37 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

 

Ateho  Elekma