Olinpa sitten siipan mukana parinsadan kilometrin päässä ja menimme vaimon autolla. Perillä ei lukituksen kaukosäädin toiminut. Avaimen tiirikalla sitten lukitsin ovet.
Varsinaiset viat alkoivat paluumatkalla. Ratin viikset eivät toimineet ja pyyhkijät olivat pysyvästi pyyhkimässä. Mikään ovien tms sähkökään ei toiminut. No lähdettiin ajamaan, jonkin ajan jälkeen tuli srs-virhe, abs-varoitus ym.
10km ajon jälkeen kaasupoljin alkoi vastata nykien, kilometri-kaksi niin auto hyytyi kokonaan. Auto jäi mahdollisimman huonoon paikkaan ylämäkeen. Edes varoitusvilkut tai normaalit vilkut eivät toimineet. Takaluukkua ei saanut auki ja kopassa oli myös koirakalteri eli maksimi hankaluus hakea varoituskolmio.
Paikalle tuli pelastavana enkelinä nuori hiacekuski. Hän hinasi automme lähimmälle bussipysäkille ja toi perheeni Poriin.
Hain volvon pois ja akku on ollut yön latauksessa. Siinä ei ollut yhtään virtaa. Toisella akulla auto käynnistyi mutta auto on täynnä vikakoodeja.
Akku siis oli tuohon outoon tietokoneviruksen tapaiseen oireiluun syyllinen. Akussa on normaali määrä nestettä, mutta ilmeisesti tuli "parasta ennen"-aika täyteen tai laturi alkoi tuottaa ylijännitettä pilaten akun ja jumittaen elektroniikkaa.
Volvolla taitaa nyt olla 100Ah akku tarjouksessa
.