Ateho  Elekma

240 suorakaideumpioiden korjaus/uusia osia, säätöklipsit hajalla.

  • 9 Vastauksia
  • 4112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Purkasin umpiot keulalta, lasit irroitin umpioista, ja heijastinpinnat irti umpion muovikehyksestä/rungosta että ei tuu niihin roiskittua maalia.
Maalasin muovirungon mustaksi, että tulee tummennettujen valojen näköä.

Jo irroittaessa niitä metallisia heijastimia parit riksahukset kuulu ja pari palasta lenti, myös kiinni laittaessa. Edit: siis kuskin puolen heijastinta en saa enään nippuun, siellä se heijastin muuten heiluisi umpion sisällä yhen puolkuntoisen pallomonttuklipsin varassa.

Mistä näitä "pallomonttu" klipsejä sais, tai jotain ideoita millä saisin vielä leveys- ja korkeus-säädöt kiinnitettyä.

Miksei näitä ole voitu tehdä alumiinista, eikä tommosesta paskamuovista joka murenee sormiin :idiot2:


« Viimeksi muokattu: 13.01.2012, 15:50:28 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Siniseltä saa. Olivat vaan muistaakseni suht kalliita, kun kaveri haki. Uudet heijastimet kun ostaa Motonetistä, niin mukana tulee. Hyvällä tuurilla saa irrotettua varaosaumpiosta.
Mitä itsellä tullut vastaan, niin kerran laitettu ruuvilla heijastin kiinni siihen valk klipsun paikalle. Tullut myös vastaan tapaus, jossa lampun kannan ympärille kiedottu rautalankaa ja tällä kiristetty heijastin vakaaksi.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Oli jonkin aikaa vielä ideat lopussa, mutta keksimpäs onneksi jotain ja nyt on lamput jo kiinni ja suuntailtu ja toistaseksi ei käy valot hyppimään.
Onneksi ei mennyt kuin yksi kiinnike TÄYSIN käyttökelvottomaksi, kaikkiaan kolme per umpio, yksi kiinteä, kaksi säätöä.
Sai hyvin kaksi kinnityspistettä palloklipsin kartion palasen ympärille veettyä rautalankatyylisen letkuklemmarin ja sen sai sitte pitkän talttapään avuilla niksautettua säätöruuviin kiinni. Yhteen nurkkaan (leveyden säätö) joutu tekemään pelkästä rautalangasta, kieputtamalla säätöruuvin pallukan takaiseen uraan tiukasti ja siintä heijastimen nurkkareijästä  läpi ja kieputtelua sen mukaan, että ois mahollisimman tukeva.

Enköhän joskus aikanaan hommaa hyvät käytetyt tai uudet motonetistä. Sitten voi alkaa noista pilkkomaan jotain "jännää".
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa V70XC99

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
Noita klipsejä laitellessa, kannattaa niiden olla "lämpimiä" (säilyy joustavuus)
Itse vaihdoin kerran ihan pikku pakkasella ulkona ja onnistuin kiinni painaessa hajottamaan kaksi
kun kylmä oli kovettanut klipsit.
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa Volsu91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Purkasin umpiot keulalta, lasit irroitin umpioista, ja heijastinpinnat irti umpion muovikehyksestä/rungosta että ei tuu niihin roiskittua maalia.
Maalasin muovirungon mustaksi, että tulee tummennettujen valojen näköä.

Jo irroittaessa niitä metallisia heijastimia parit riksahukset kuulu ja pari palasta lenti, myös kiinni laittaessa. Edit: siis kuskin puolen heijastinta en saa enään nippuun, siellä se heijastin muuten heiluisi umpion sisällä yhen puolkuntoisen pallomonttuklipsin varassa.

Mistä näitä "pallomonttu" klipsejä sais, tai jotain ideoita millä saisin vielä leveys- ja korkeus-säädöt kiinnitettyä.

Miksei näitä ole voitu tehdä alumiinista, eikä tommosesta paskamuovista joka murenee sormiin :idiot2:

Moro oisko mahdollista saada noista "tummaoptiikka" umpioista kuvia valmiina/autossa kiinni? Ajatus että jos tekis omaan samanlaiset..
Polttomoottorisessa autossahan mäntä palaa aina takaisin alas, kunhan sytytystulppa on ensin antanut valoa, ettei mäntä lyö päätään kattoon..
Käyttökulkine: Volvo 945 -96 D24TIC + ZF22 -KAUPAN-

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Moro oisko mahdollista saada noista "tummaoptiikka" umpioista kuvia valmiina/autossa kiinni? Ajatus että jos tekis omaan samanlaiset..

Jos muistan niin laitan kuvaa lähipäivinä tähän topicciin, toinen umpio (kuskin) on tummempi, varmaan joskus vaihettu umpio vaan toiselle puolelle ja varmaan justiin apparin puolelle, kun sen sai ehjempänä irti sekä kiinni.
Aikanaan hommaan ehkä motonet tai jostain ihan uudet umpiot tai/ja joku omalaatuinen visio kehitellä noihin vanhoihi...
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Noita klipsejä laitellessa, kannattaa niiden olla "lämpimiä" (säilyy joustavuus)
Itse vaihdoin kerran ihan pikku pakkasella ulkona ja onnistuin kiinni painaessa hajottamaan kaksi
kun kylmä oli kovettanut klipsit.
Jos auton ikäset umpiot, niin ei auta ees jumpata +25asteen helteessä. Jossei vähintään yks hajoa irrottaessa niin on kyllä ihme. Alkuperäisasennusumpiosta kun kyse.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Ilman maalauksia

Maalattu.

Mulla on heijastinpintoihin laiteltu alumiiniteippiä (minä itse), kun on varmaan edellisil omistajil joko vaan aika kuluttanu, tai joko ollu joskus 100w polttimoita käytössä, niin ne kuluttanu ruskeiksi heijastinpintoja. Joskin silti ihmetyttää kuskinpuolen umpion tummempi näkö. Josko sitten kun saan rahaa ja aikaseks hommattua uudet umpiot, niin pääsis siintäkin harmista, ne maalaisin pensselillä mustalla tummaksi, enkä repisi heijastimia irti ja tekis hionta->spraymaali tyyliin, niin kuin näillä nykyisillä tein.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Volsu91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
(kuva)
Ilman maalauksia
(kuva)
Maalattu.

Mulla on heijastinpintoihin laiteltu alumiiniteippiä (minä itse), kun on varmaan edellisil omistajil joko vaan aika kuluttanu, tai joko ollu joskus 100w polttimoita käytössä, niin ne kuluttanu ruskeiksi heijastinpintoja. Joskin silti ihmetyttää kuskinpuolen umpion tummempi näkö. Josko sitten kun saan rahaa ja aikaseks hommattua uudet umpiot, niin pääsis siintäkin harmista, ne maalaisin pensselillä mustalla tummaksi, enkä repisi heijastimia irti ja tekis hionta->spraymaali tyyliin, niin kuin näillä nykyisillä tein.

Kiitoksia kuvista! näyttää hyvältä, täytyy siis tehdä omankiin samanlaiset...
Polttomoottorisessa autossahan mäntä palaa aina takaisin alas, kunhan sytytystulppa on ensin antanut valoa, ettei mäntä lyö päätään kattoon..
Käyttökulkine: Volvo 945 -96 D24TIC + ZF22 -KAUPAN-

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Njoo lasit irti ja pahvin palaa pitelee toisessa käessä ja toisessa sprayputelia, tai sitten vetelee pensselillä.
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

 

Autoracing  KL-varaosat