Autodiagnoosi  Carcom Oy

Latureista.

  • 19 Vastauksia
  • 10136 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Latureista.
« Vastaus #15 : 22.03.2011, 21:08:00 »
Ex-tirsseli lankussa oli muistaakseni 55A laturi. Vinokoneen pakosarjan alla oleva laturi ei aivan sopinut D24:n kuskin puolella ylhäällä olevaan kiinnikkeeseen. Pikku kikkailuilla olisi saanut sopimaan. Isompi tirsselin laturi on muistaakseni 80 ampeerinen. 940/960:stä löytyy sisätuuletettua 100A laturia sekä 80 ampeerista ulkotuuletettua. 2-/7-satasissa ei taida olla isompaa kuin 70 ampeerista. Boschin luetteloista varmaan löytyisi varmaankin montakin tehokkaampaa laturia joka sopisi pienellä sovituksella volvon telineeseen. Eipä laturin jalka ole kummoinen tehdä. Itse istutin joskus foortin lucaksen o**lin lohkon kylkeen itse tehdyllä jalalla ja pösön paris-rhonen toijotaan ;D.

Jos välkyttää popittaessa  vaikka on konkka niin vetää ensimmäiseksi uudet johdot akulta startille ja sieltä laturille. Samaten maajohdot akusta koriin ja moottorista koriin on syytä uusia. Ja alkuperäiset akun kengät on syytä vaihtaa tuoreempiin, nekin kuluu käytössä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: Latureista.
« Vastaus #16 : 23.03.2011, 08:24:34 »
Dieselissä ei ole sen häävimpi laturi, mihinkäs se mekaanisella pumpulla oleva kone sähköä tarttisi?

Etit jostakin vaan 70A version ja remontoit sen, tai ostat rempatun muutenvaan, tuo sun laturis ei oo kunnossa tai johdotus on persiillään, todennäkösesti sekä että.
Johdot laturilta akulle/startille on alkuperäiset. Akulta konttiin 35mm2, ja kontissa toinen akku.
Pitääkös tuohon laturin ja akun/startin väliin laittaa mitään sulaketta jos siihen järeemmän piuhan vetää?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Latureista.
« Vastaus #17 : 23.03.2011, 12:51:20 »
Johdot laturilta akulle/startille on alkuperäiset. Akulta konttiin 35mm2, ja kontissa toinen akku.
Pitääkös tuohon laturin ja akun/startin väliin laittaa mitään sulaketta jos siihen järeemmän piuhan vetää?

Ei tarvitse sulaketta laturin ja startin johtoihin, ei niissä ole sulakkeita alunperinkään. Ja startin johdossa saisi olla aika miehekäs sulake, että kestäisi. Lataus näyttäisi toimivan normaalisti ilman poppeja. Popittaessa ei lataa sitten kunnollla. Onko se kontin akku myös maadoitettu hyvin? Vähintään saman paksuinen kaapeli maahan kuin plusssaankin tulee ja korin maadoituspisteestä putsattu maalit pois. Minkäs verran ne popit imaisevat virtaa nupit kaakossa? 55 ampeerisessa laturissa kyllä pitäisi riittää potku yli 600 watin kuormitukseen ennenkuin rupeaa purkamaan akkua. Jos popit imee yli 300 wattia niin saattaa laturista loppua potku jos on yhtä aikaa valot päällä ja volumet täysillä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: Latureista.
« Vastaus #18 : 23.03.2011, 21:31:16 »
Kontin akku on maadotettu kunnolla 35mm2 narulla myös.
Subin lankulle menee taka akulta 21mm2 plussa ja miinus, se vie 400W RMS ja sit ovien ja hattuhyllyn lankulle 16mm2 narut ja se vie 4x75W RMS.
Konehuoneessa alkuperäset kaapelit alkuperäsillä paikoilla(vielä).
RMS tehoja on vahvistimissa yhteensä JULMAT 700W :2funny: :2funny: :2funny:
Ja eikös sen latauksen pitäis näyttää jotai 14,4-14,7V ilman ylimääräsiä kuormia(valot, puhaltimet yms.) ???

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Latureista.
« Vastaus #19 : 24.03.2011, 11:26:48 »
Ex-tirsseli lankussa oli muistaakseni 55A laturi. Vinokoneen pakosarjan alla oleva laturi ei aivan sopinut D24:n kuskin puolella ylhäällä olevaan kiinnikkeeseen. Pikku kikkailuilla olisi saanut sopimaan. Isompi tirsselin laturi on muistaakseni 80 ampeerinen. 940/960:stä löytyy sisätuuletettua 100A laturia sekä 80 ampeerista ulkotuuletettua. 2-/7-satasissa ei taida olla isompaa kuin 70 ampeerista.
Mulla oli 760 Turbossa 100A laturi, sitä isompia ei kai 700-sarjassa ole ollut? 960 limuun laitoin S80:n 140A laturin, ei valot vilkut  :P se on tietenki moniurahihnalla..
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo