Ateho  Elekma

B27E koneeseen M47?

  • 11 Vastauksia
  • 3695 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
B27E koneeseen M47?
« : 12.04.2011, 18:37:33 »
eli pystyykö tuohon B27E koneeseen laittamaan M47 lootan? eli käykö suoraan vai onnistuuko pelkän kytkinkopan vaihdolla vai onko ihan toivoton suunnitelma?? jos jollain olis asiasta kokemusta niin kerro ihmeessä. :hello:

meniköhän oikeaan paikkaan?? korjataan jos väärässä paikassa... ::) ::)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: B27E koneeseen M47?
« Vastaus #1 : 12.04.2011, 18:51:55 »
onnistuu kytkinkopan vaihdolla

Onko sulla manuaali b27e? manualisointiosat on aika kiven alla jossei ole.

E: hannu_264sella oli joskus prvn kytkinkoppa ja nestekytkin romut myynnissä....
« Viimeksi muokattu: 12.04.2011, 19:09:12 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: B27E koneeseen M47?
« Vastaus #2 : 12.04.2011, 19:01:17 »
onnistuu kytkinkopan vaihdolla?

Onko sulla manuaali b27e? manualisointiosat on aika kiven alla jossei ole.

selvä :)

olen ostamassa pelkkää B27E konetta, ja tuli sellane outo ajatus, että laittaisin sen 242.seeni.... en tiedä  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 12.04.2011, 19:05:34 kirjoittanut _`242´_ »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: B27E koneeseen M47?
« Vastaus #3 : 12.04.2011, 20:31:33 »
aika pervo ajatus  :D :2funny:
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: B27E koneeseen M47?
« Vastaus #4 : 12.04.2011, 20:37:15 »
B28 ja b280 konetta on ehkä hieman helpommin saatavana, kun niitä on ollut 760:ssä. Ulkoisesti käytännössä samanlaiset koneet kuin b27:kin. Tosin 260 mallin koneen tukikumit ja asennusraudat joudut kuitenkin haalimaan jostain jos seiskassa istuneen koneen hommaat.

Sinänsähän tuo manuaali on hyvin yksinkertainen homma, ottaa vaan sen m46 lootan ja kytkinkopan ja kytkimen manuaalivaihteisesta. Tosin manuaalivaihteisen v6 koneiset on olleet hemmetin harvassa. :D

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: B27E koneeseen M47?
« Vastaus #5 : 13.04.2011, 09:08:19 »
kiitos vastauksista... :hello:

mutta mitäs mieltä porukka on tuosta PeRVo koneesta?  vähän toi PeugeotRenault merkintä itseäni ainakin mietityttää... :o

eli siis B27E kone.....?

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B27E koneeseen M47?
« Vastaus #6 : 13.04.2011, 15:13:50 »
Jos ei ole tarkoitus pussihousuilla, ja välttämättä haluaa pervon sinne keulalle, ei kannata miettiäkään muita kuin b280 tai sitten se safranen 24v vesio aiheesta. Varsinkin tuo 27 nyt on ehkä maailman turhin kone, mutta käytännössä yhtä hyvä on b28. Kuluttaa hitosti, nokka-akselit muuttuu akseleiksi, ei mee mihinkään... Niin ja 27 ja 28 on oddfire-koneita, eli kuulostaakin häiriintyneeltä. Plussa toki jos kuudella pytyllä käyvä V8 on hieno ääni. :D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: B27E koneeseen M47?
« Vastaus #7 : 13.04.2011, 15:43:46 »
Jos ei ole tarkoitus pussihousuilla, ja välttämättä haluaa pervon sinne keulalle, ei kannata miettiäkään muita kuin b280 tai sitten se safranen 24v vesio aiheesta. Varsinkin tuo 27 nyt on ehkä maailman turhin kone, mutta käytännössä yhtä hyvä on b28. Kuluttaa hitosti, nokka-akselit muuttuu akseleiksi, ei mee mihinkään... Niin ja 27 ja 28 on oddfire-koneita, eli kuulostaakin häiriintyneeltä. Plussa toki jos kuudella pytyllä käyvä V8 on hieno ääni. :D

eli ei kannata laittaa?

pussihousuilua en oo harrastanu...mutta tuli vaan tollanen idea kun saisin kyseisen koneen halvalla...näääh..taidan pysyä tässä vinokoneessa(B200E) laitetaan myöhemmin se B200F S*

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B27E koneeseen M47?
« Vastaus #8 : 13.04.2011, 17:25:22 »
Jos siihen on hiljan tehty nokkajumppa yms, niin toimiihan se, mutta ei jossakin B27 koneessa ole sen enempää pauhua kun B230E tai vastaavassa, b280 sentään tuottais jo repivät 156hp ;D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: B27E koneeseen M47?
« Vastaus #9 : 13.04.2011, 17:58:50 »
Koneen koko ja polttoaineen kulutus suhteessa tehoon on aika huono noissa pervoissa ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: B27E koneeseen M47?
« Vastaus #10 : 13.04.2011, 19:02:42 »
Koneen koko ja polttoaineen kulutus suhteessa tehoon on aika huono noissa pervoissa ::)
Eiköhä se oo ihan sama ku vakio vapari vinokoneessakin.

Kyllä se b280 kannattais, ei oikeen toi b27...
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: B27E koneeseen M47?
« Vastaus #11 : 14.04.2011, 17:48:44 »
Kovin pieniruokaisia nuo PRV koneet ei tosiaan ole, toisaalta harvempi sitä enää 30 vuotta vanhalla autolla jatkuvasti arkiajojaan ajelee.

Mitään ihmeellisiä tehojahan varsinkaan noissa vanhemmissa pervoissa ei ole, mutta vääntöä on ihan kivasti, niin että käytännössä 200-koppa liikkuu kevyesti.

Nokka-akselit eivät sinällään ole poikkeuksellisen heikot, vaan seuraajat, jotka ensin kuluvat kuolalle ja alkavat sitten kalvaa nokkaa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi