KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Mitkä iskarit laitan?

A
0 (0%)
B
0 (0%)
C
0 (0%)
D
3 (100%)

Äänestäjiä yhteensä: 3

245 Iskunvaimentimien valintaa

  • 11 Vastauksia
  • 5017 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
245 Iskunvaimentimien valintaa
« : 16.04.2011, 15:28:56 »
Pitäisi takaiskarit vaihtaa ja motonet on ensimmäinen valinta, mutta silti jää valinnanvaraa eli neste vai kaasu? Nyt on hieman liian kova takapää kun taitaa olla kuormajouset, eikä tarvitse yhtään kovemmaksi mennä.
Vaihtoehtoja:
A) 44-3062, Takaiskari (neste) 240/260-sarja, 26.90 €
B) 34-3010, Takakaasu Volvo 200, 33.50 €
C) 85-5328, TakaSensatrac Volvo-240s, 40.00 € (Mikä tämä on?)
D) Joku muu, mikä?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 245 Iskunvaimentimien valintaa
« Vastaus #1 : 16.04.2011, 16:14:09 »
Bilstein B4:t palvelevasta varaosaliikkeestä... Motonetin iskarit on KYB:iä.
Jäitä housuun!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Iskunvaimentimien valintaa
« Vastaus #2 : 16.04.2011, 16:40:40 »
Kuulostaa kalliilta? :P

Kybit käy mutta monroet jätän väliin :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 245 Iskunvaimentimien valintaa
« Vastaus #3 : 16.04.2011, 16:47:21 »
Kuulostaa kalliilta? :P

Kybit käy mutta monroet jätän väliin :D
80e/pari oli Osasilla, en nyt sanois kalliiksi. Eivätkä oo erityisen kovat.
Jäitä housuun!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Iskunvaimentimien valintaa
« Vastaus #4 : 16.04.2011, 16:54:49 »
No ei silleen niin kallista.
Mitäs kokemuksia löytyy sitten noista motonetin iskareista?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Iskunvaimentimien valintaa
« Vastaus #5 : 16.04.2011, 17:05:06 »

 Nyt on hieman liian kova takapää kun taitaa olla kuormajouset, eikä tarvitse yhtään kovemmaksi mennä.

D) Joku muu, mikä?

Jousituksen kovuus johtuu jousesta. Kuormajouset ei toimi tyydyttävästi vakioiskareilla, vaimennus ei riitä. Kuormajousiin ei riitä edes normi Bilsteinit (ei siis Touringit), nehän eivät ole edes erityisen jäykät.

D) Punaiset Konit tiukimalle asetukselle, tai keltaiset vähän löysemmälle, tai muutetut Bilsteinit.

Sama juttu etupäässä, Bilsteinit ei riitä Lesjön madallusjousille.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Iskunvaimentimien valintaa
« Vastaus #6 : 16.04.2011, 17:16:22 »
Eli vakiojousta tilalle ::)?
Meinaan nyt kaikki tavarat pomppaa sisällä jos ajaa hidastetöyssyistä muuten kuin kävelyvauhtia ja epämukavaa se on takamuksellekkin. 740:llä voi samasta töyssystä ajaa tupla vauhtia paljonkin mukavemmin.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2011, 17:19:44 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Proomu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.nummelarallyteam.com
    • Ralli-Proomu
Vs: 245 Iskunvaimentimien valintaa
« Vastaus #7 : 16.04.2011, 22:11:11 »
Jos alustaa ei ole tarkoitus madaltaa vaan jäykistää, niin ehdottaisin löysä jousi + jäykkä iskari. Eli vakiojousi ja keltanen Bilstein, säädettävä GAZ, säädettävä Koni yms.

Jäykkä jousi + vetelä iskari = kumipallo

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Iskunvaimentimien valintaa
« Vastaus #8 : 17.04.2011, 00:19:13 »
Ei tarvitse madaltaa. Tuli tänä talvena monesti maavara tarpeeseen.
Jäykkä jousi + vetelä iskari = kumipallo
Kumipallo kuvastaa hyvin tätä autoa ;D. Lisätään vielä eturenkaiden reilu auraus niin tää on aika hauska ajella :idiot2:

Mutta auttanee jo iskarien vaihto uusiin ja lisää kun vaihtaa kuormajouset pois/ tulee kuormaa kyytiin.
Olisikohan motonetin progressiivista jousista mihinkään?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 Iskunvaimentimien valintaa
« Vastaus #9 : 17.04.2011, 00:52:08 »

Olisikohan motonetin progressiivista jousista mihinkään?

Kysyin kerran nähtäväksi ko. jousta. Samat mitat ja kierteet kuin kuormajousessa. Myyjä kertoi, että progressiivisuus on materiaalissa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 245 Iskunvaimentimien valintaa
« Vastaus #10 : 17.04.2011, 01:58:09 »
Jousituksen kovuus johtuu jousesta. Kuormajouset ei toimi tyydyttävästi vakioiskareilla, vaimennus ei riitä.

Tästä voidaan olla ihan kahta mieltä. Tuossa omassa on täyspitkät Motonetin kuormajouset ja juurikin mainitut KYBin kaasuiskarit eli ilmeisesti vaihtoehto B eikä vaimennuksen kanssa ole ikinä ollut mitään ongelmia - nimimerkillä useamman kerran 40 km/h hidastetöyssyyn jolloin perä painuu alas, tulee takaisin ylös ja se on siinä. Matka jatkuu. Olen ajanut tuota myös ostettaessa alla olleilla vakiojousilla ja ties millä iskareilla ja niissä jos jossain ei riittänyt vaimennus, koko paatti heilui kuin lastu lainehilla jokaisen epätasaisuuden jälkeen.

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 245 Iskunvaimentimien valintaa
« Vastaus #11 : 17.04.2011, 21:02:38 »
Korkeepaine Kybit ja Lesjön sport jouset(1,5kierrosta laikatut) itellä lankussa takana ja perä on omaan makuun sopivan "kiree"  8)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo