Futurez  Kulkukoira

240 aurauskulma

  • 6 Vastauksia
  • 3559 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
240 aurauskulma
« : 17.04.2011, 11:15:22 »
Paljonko on oletusarvo aurauskulmalle? Säädän lähemmäksi nollaa jokatapauksessa sillä nyt renkaat sulaa alle hyvin äkkiä näillä aurauksilla.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 aurauskulma
« Vastaus #1 : 17.04.2011, 14:40:19 »
Ohjekirjan mukaan! Auraus(toe-in) 2,5+-1m/m.Ohjaustehostimella 1,5+-1m/m. Lähelle nollaa säätö on kohdillaan.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 aurauskulma
« Vastaus #2 : 17.04.2011, 17:02:46 »
Ohjekirjan mukaan! Auraus(toe-in) 2,5+-1m/m.Ohjaustehostimella 1,5+-1m/m. Lähelle nollaa säätö on kohdillaan.
Ohjekirjassa on tolleen, ja tarkennetaan sen verran, että kuormaamattomana. Mitähän se sitten tarkoittaa, jos keulaa madaltaa? Ite olettaisin, että vähän sais kai olla aurauksen puolella ennemmin, ku harituksen, vaikka silloin taittuukin paremmin mutkaan :D

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 aurauskulma
« Vastaus #3 : 17.04.2011, 18:01:02 »
Mitähän tuo yksikkö m/m meinaa?

Noh, säädin pari kierrosta ulospäin. Ratti ei ole enää vinossa ja renkaat on silmämääräisesti suorassa. Jotain väljää on jossain sillä välillä menee suoraan kun ratti suorassa ja välillä taas ei. Ja puoltaa oikealle hieman ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 aurauskulma
« Vastaus #4 : 17.04.2011, 18:28:58 »
Mitähän tuo yksikkö m/m meinaa?

Noh, säädin pari kierrosta ulospäin. Ratti ei ole enää vinossa ja renkaat on silmämääräisesti suorassa. Jotain väljää on jossain sillä välillä menee suoraan kun ratti suorassa ja välillä taas ei. Ja puoltaa oikealle hieman ::)
Oho, luin liian nopeasti. Ei oo käsikirja kotosalla, mutta muistelisin, että ihan millimetri ois ollu, poikkiviivasta kun ei oo muistikuvaa. Ja nyt kun tarkemmin mietin, ni se tais olla jarrulevyn etu- ja takapuolen (jos niin voi sanoa) erotus. Eli akselin etupuolelta mitattuna ulkokehältä, ois sen millin lyhyempi, ku samasta kohtaa akselin takapuolelta jarrulevyn kehältä. Mutta tuskinpa kannattaa ton tarkemmin säätää, ennen kuin on välykset pois.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 aurauskulma
« Vastaus #5 : 17.04.2011, 18:31:55 »
Mutta tuskinpa kannattaa ton tarkemmin säätää, ennen kuin on välykset pois.
Jep, voin säätää niin kauan kuin huvittaa mutta mitä väliä jos ei pysy paikallaan? :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 aurauskulma
« Vastaus #6 : 17.04.2011, 18:38:59 »
Jep, voin säätää niin kauan kuin huvittaa mutta mitä väliä jos ei pysy paikallaan? :D
En mää muuten ois osannu totakaan vähää vastata, mutta piti itse katsastukseen vaihtaa ulompi raidetangon pää, eikä tietenkään ollu ratti suorassa sen jälkeen, vaikka pyöritin yhtä monta kierrosta. Nyt siinä on alkup. varaosa, jonku tarvikeosan sijasta. Vilkasin korjausoppaasta vähän, mutta eihän se oikeen kerro mitään, jos keulaa on madallettu, kun korjausoppaassa mainitaan, että kuormittamattomana. Oon ymmärtänyt, että tämmösissä autoissa sais ennemmin olla aurausta vähän, ku haritusta, jos ihan tiellä ajetaan, eikä jokkista. Jos joku tietää paremmin, korjatkoon. Mietin asiaa lähiaikoina, ku vaihdan kesärenkaat alle.

 

Autoracing  KL-varaosat