Kulkukoira  Proturbo

kansi/anturi kysymys

  • 9 Vastauksia
  • 3840 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa OoHoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • Riihimäki
kansi/anturi kysymys
« : 26.07.2011, 13:38:00 »
Mulla on tässä kaksi 530 kantta.Näissä näyttää olevan sellainen ero että toisessa on imusarjan puolella yksi anturi,toisessa kaksi.Mikä näiden virka on?
tuo "yksi anturinen" olisi valmiiksi koneistettu,harmi vaan jos ei sitä voi käyttää kun auton alkuperäisessä kannessa on tosiaan kaksi.
« Viimeksi muokattu: 02.08.2011, 20:26:07 kirjoittanut OoHoo »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: kansi kysymys
« Vastaus #1 : 26.07.2011, 13:55:22 »
Mulla on tässä kaksi 530 kantta.Näissä näyttää olevan sellainen ero että toisessa on imusarjan puolella yksi anturi,toisessa kaksi.Mikä näiden virka on?
tuo "yksi anturinen" olisi valmiiksi koneistettu,harmi vaan jos ei sitä voi käyttää kun auton alkuperäisessä kannessa on tosiaan kaksi.
Toinen varmaan ruiskusta ja toinen kaasarista.
Mikset pistä siihen "uuteen" kanteen sitä toista anturia?  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa OoHoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • Riihimäki
Vs: kansi kysymys
« Vastaus #2 : 26.07.2011, 14:16:47 »
Näin tekisin..jos siinä olis paikka sille..ruiskukoneen kansiahan nämä kyllä ovat molemmat.

Pärkkele olihan siinä reikä,tulppa vaan oli niin siisti että luulin umpinaiseksi.. :idiot2:
kiitos ja anteeks..mutta jos joku voisi vielä kertoa mitä virkaa nämä anturit hoitaa niin taas olis vähän viisaampi
« Viimeksi muokattu: 26.07.2011, 14:32:11 kirjoittanut OoHoo »

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: kansi kysymys
« Vastaus #3 : 28.07.2011, 14:46:32 »
Tulipellin puoleisessa päässä kantta on anturi, joka ohjaa ryyppyä.
Noin keskellä kantta on lämpömittarin anturi.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8937
  • Teiden tukko
Vs: kansi kysymys
« Vastaus #4 : 28.07.2011, 20:44:03 »
Tulipellin puoleisessa päässä kantta on anturi, joka ohjaa ryyppyä.
Noin keskellä kantta on lämpömittarin anturi.

Mulla on paikallaan kansi jossa on kolme anturia. Tulipellin puoleinen ohjaa ryyppyä, joka poistettiin juuri käytöstä. Keskimmäinen on muistaakseni mittarille ja jakopään puoleinen on ruiskun lämpötilatieto. Viisaammat korjatkoon.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa OoHoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • Riihimäki
Vs: kansi kysymys
« Vastaus #5 : 02.08.2011, 20:25:44 »
miten tuo ryyppyä ohjaava palikka toimii?Jos siitä on esim.johto irti niin pitäisikö ryypyn olla päällä kokoajan vaii nimenomaan päinvastoin?
Saako sitä muuten muualta kuin volvolta?millä nimellä sitä edes pitäisi mennä kyselemään..? :-[

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: kansi kysymys
« Vastaus #6 : 02.08.2011, 20:26:50 »
miten tuo ryyppyä ohjaava palikka toimii?Jos siitä on esim.johto irti niin pitäisikö ryypyn olla päällä kokoajan vaii nimenomaan päinvastoin?
Saako sitä muuten muualta kuin volvolta?millä nimellä sitä edes pitäisi mennä kyselemään..? :-[
ryyppy päällä, muistaakseni. liekkö tää se legendaarinen lämpöaikakytkin tjsp.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: kansi/anturi kysymys
« Vastaus #7 : 02.08.2011, 21:20:01 »
Johto irti -> starttisuutin pois käytöstä -> ei lähde kylmästä käyntiin. Toimii "riittävän hyvin" jos kolvaat siihen anturin runkoon johdon, vedät sen maihin, kiinnität anturin tukevasti jollakin tuella kannen kylkeen esim imusarjan pultin alta, ja laitat johdon kiinni.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: kansi/anturi kysymys
« Vastaus #8 : 02.08.2011, 21:31:20 »
Johto irti -> starttisuutin pois käytöstä -> ei lähde kylmästä käyntiin. Toimii "riittävän hyvin" jos kolvaat siihen anturin runkoon johdon, vedät sen maihin, kiinnität anturin tukevasti jollakin tuella kannen kylkeen esim imusarjan pultin alta, ja laitat johdon kiinni.

Laiskemmat ovat ottaneet käynnistyssuuttimen syötön suoraan solenoidilta ilman anturia. Toimii kunhan auto on muuten kunnossa, eli stendi skulaa, niinkuin täällä tsadissa sanotaan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: kansi/anturi kysymys
« Vastaus #9 : 02.08.2011, 21:55:01 »
Laiskemmat ovat ottaneet käynnistyssuuttimen syötön suoraan solenoidilta ilman anturia. Toimii kunhan auto on muuten kunnossa, eli stendi skulaa, niinkuin täällä tsadissa sanotaan.
Aikamoisia laiskempia ovat.
Oma keljujettiläinen ei kyllä olis tuollei toiminu varmaan kovinkaan hyvin, kun toimivallaki lämpöaikakytkimellä kuumastartti edellytti kaasulla avittamista.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

KL-varaosat  Race.fi