RallyBaron  Samppasport

360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma

  • 22 Vastauksia
  • 8330 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« : 13.10.2011, 15:05:55 »
Terve!

Nyt olisi vähän kysyttävää, kun ei ole oikein auennut vaikka miten on foorumeita tullut luettua.
Eli tilanne on tämä: B230FK kone menossa 360 ja pitäisi saada B200 kytkinkoppa siihen sopimaan, muttakun ei mahu niin ei mahu johtunee siis kaksoismassa vauhtipyörästä?

Kysymys 1.
Mikä/millainen on ns. yksimassa vauhtipyörä? Ymmärsin että sellaisen kun hommaisi saisi b200 kytkinkopan sopimaan pienellä fiksauksella paikoilleen.

Kysymys 2.
Miten olisi paras toteuttaa kytkin kyseiseen projektiin. Luin jostain, että B200 oleva kytkin kestää uutena jotain 270Nm..? Mutta eihän se riitä kovin kauaa.. Ja sopiiko edes tuon vauhtipyörän kanssa yhteen jne..

Kiitoksia etukäteen, jos löytyy apua / mahdollisesti kuvia helpottamaan amatööriä  :hello:

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #1 : 13.10.2011, 20:02:32 »
SJS joskus kirjoitteli, että sinne kytkinkoppaan mahtuu vain se 300 sarjan pottapyörä (painava B2XX koneiden vauhtipyörä), eikä edes nämä isojen volvojen samannäköiset vauhtipyörät.

300 sarjan pottapyörään ainakin käy muistaakseni samat kytkimet kuin isoihin volvoihin, eli esim turbon asetelma.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #2 : 13.10.2011, 21:23:21 »
SJS joskus kirjoitteli, että sinne kytkinkoppaan mahtuu vain se 300 sarjan pottapyörä (painava B2XX koneiden vauhtipyörä), eikä edes nämä isojen volvojen samannäköiset vauhtipyörät.

300 sarjan pottapyörään ainakin käy muistaakseni samat kytkimet kuin isoihin volvoihin, eli esim turbon asetelma.

Landian puolella oli kanssa käyty tästä juttua ja sitä kautta löytyi tälläinen rojekti..
http://www.300power.com/forum/index.php?board=36;action=display;threadid=914
Tuo ruotsi ei vain oikein taivu ja ei kuvatkaan ihan kaikkea kerro mulle  :idiot2:

Tämä lainaus landian puolelta kanssa "Tarvitset yksimassa vauhtipyörän jossa on kolot pyörimisanturille, 360:sen vauhtipyörässä on väärä jako, oikea vauhtipylpyrä on 58 (60-2) reikäinen."
Eli täh?  Löytyykö joltain "varmaa tietoa" asiasta, ettei tule mentyä romikselle turhanpäiten loistamaan tyhmyydellään..

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #3 : 13.10.2011, 21:35:04 »
Onko sulla FK vakio moottorinohjaus käytössä? Silloin tarvitset todellakin sen 60-2 (58) reikäisen pyörän.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #4 : 13.10.2011, 21:41:02 »
Khyllä LH2.4 mennään :pomo:
Ja aion kyllä keksiä jonkun ratkaisun tuolle vp:lle, kytkimelle ja kopalle. En lähde tekemään uutta ohjausta yms.

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #5 : 17.10.2011, 20:02:46 »
Eipä siitä vauhtirattaasta mittää mittoja saanu ku se on vääntyny joka suuntaa ja siit on lohjennu pala pois :D
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #6 : 17.10.2011, 20:43:50 »
Eipä siitä vauhtirattaasta mittää mittoja saanu ku se on vääntyny joka suuntaa ja siit on lohjennu pala pois :D
Ööh :P...?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #7 : 17.10.2011, 21:02:12 »
Eipä siitä vauhtirattaasta mittää mittoja saanu ku se on vääntyny joka suuntaa ja siit on lohjennu pala pois :D

Jahass jahass. Tarvi jotain muuta keksiä sitte :D

Ööh :P...?
Kyselin yhdestä vp:stä mittoja kaverilta töissä.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #8 : 17.10.2011, 21:05:08 »
Mulla on tallissa Ison volvon potta ja pikkupossun potta, LH2.4 kehä ja toisessa se renix kehä. Voin koettaa mittailla huomenna eroavaisuuksia.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #9 : 18.10.2011, 08:24:51 »
Mulla on tallissa Ison volvon potta ja pikkupossun potta, LH2.4 kehä ja toisessa se renix kehä. Voin koettaa mittailla huomenna eroavaisuuksia.

onko se lh24 kehällä oleva potta kaksoismassa vai "tavallinen"?
itellä on juuri tuollainen kaksoismassa pyörä eli sen mittaamisesta en hyödy..

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #10 : 18.10.2011, 08:28:48 »
onko se lh24 kehällä oleva potta kaksoismassa vai "tavallinen"?
itellä on juuri tuollainen kaksoismassa pyörä eli sen mittaamisesta en hyödy..
Ihan tavallinen, ulkoisesti saman näköinen kun se possuvolvon pyörä, paitti rei'itys erilainen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #11 : 18.10.2011, 10:51:27 »
Ihan tavallinen, ulkoisesti saman näköinen kun se possuvolvon pyörä, paitti rei'itys erilainen.

no sitten olisin kiitollinen, jos jaksat mittailla. omasta mielestä pitäisi mahtua kun multa löytyy aika paljon sorvattu koppa siihen.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #12 : 18.10.2011, 21:43:03 »
no sitten olisin kiitollinen, jos jaksat mittailla. omasta mielestä pitäisi mahtua kun multa löytyy aika paljon sorvattu koppa siihen.
Jees, 4mm on paksumpi ison volvon potta. Asetelma vissiin käy sama, kun kitkapinnasta korkeimpaan kohtaan oli sama mitta, kitkapinnasta kampuraa vasten tulevan välinen mitta on se, mikä on sen 4mm paksumpi. Muuten mitat on samat.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa melkomaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Selvähän se on, kännissä se on.
    • http://melkomaa.imgur.com/
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #13 : 18.10.2011, 21:52:34 »
Jees, 4mm on paksumpi ison volvon potta. Asetelma vissiin käy sama, kun kitkapinnasta korkeimpaan kohtaan oli sama mitta, kitkapinnasta kampuraa vasten tulevan välinen mitta on se, mikä on sen 4mm paksumpi. Muuten mitat on samat.

Kiitoksia.  :hg:
Tarvii tuollainen potta hommata jostain kokeeksi.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 360GL & B230FK kytkinkoppa ongelma
« Vastaus #14 : 19.10.2011, 00:32:29 »
Mutta mutta, siinä possun pyörässä ei siis ole LH:n vaatimaa kehää.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Ateho  Elekma