Proturbo  Autodiagnoosi

300 voimansiirto

  • 24 Vastauksia
  • 7506 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1773
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #15 : 19.05.2011, 22:12:08 »
Huutonetissä oli taannoin uusi 360 palkki naurettavan halpaan hintaan. Äkkivilkaisulla ei tuntunut tällähetkellä olevan auki..


Taannoin ei ainakaan lähteny 50€:lla.
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #16 : 19.05.2011, 22:16:33 »
joo mulla sama ongelma sen palkin kanssa et on pehmonen mutta onneksi löysin huomattavasti paremman halvalla tosin sekin on ruosteessa mutta ei pehmeä, eli ei muutaku teräsharjaa ja massaa päälle :)

mutta asiaan, onko jollain neuvoja miten vaihdetaan murroksen suojakumi? onko paskamainen homma, mietin vaan kun näyttää aika haperolta ja hyllyssä on muutama uusi....
Elä sitten suoraan sitä massaa sen harjatun teräksen päälle, pääset muuten vaihtamaan taas pian uutta
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

arpaarpa

  • Vieras
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #17 : 20.05.2011, 00:58:48 »
suihkin sinne wurthin punaista roststop maalia eka ja sitten massaa ja paksulti leweellä pensselillä :pomo:

arpaarpa

  • Vieras
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #18 : 20.05.2011, 01:03:21 »
mutta asiaan, onko jollain neuvoja miten vaihdetaan murroksen suojakumi? onko paskamainen homma, mietin vaan kun näyttää aika haperolta ja hyllyssä on muutama uusi....

näin itseäni neuvoen.... vartin homma jos vetari on valmiiksi irti  -H- -H-

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #19 : 20.05.2011, 11:54:05 »
joo mulla sama ongelma sen palkin kanssa et on pehmonen mutta onneksi löysin huomattavasti paremman halvalla tosin sekin on ruosteessa mutta ei pehmeä, eli ei muutaku teräsharjaa ja massaa päälle :)

mutta asiaan, onko jollain neuvoja miten vaihdetaan murroksen suojakumi? onko paskamainen homma, mietin vaan kun näyttää aika haperolta ja hyllyssä on muutama uusi....

Mun autossa toi palkki on sen verran hapan, että ihmettelen miten rojut edes pysyy ylhäällä niiden avulla. Mutta katsotaan nyt jos saisi varaosan jostain, niin voisi korjata valmiiksi ja pultata sitten "uuden" kiinni.

Onko tuon palkin irroitus ja kiinnitys muuten millainen homma? Tarviiko voimansiirron osia purkaa jotenkin vai pystyykö osan "sujauttamaan" sinne ylös jotenkin?

Poissa voleksi300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #20 : 23.05.2011, 19:13:03 »
340:n tuli tehtyä joskus kulmaraudasta tuo perän kannatinpalkki. Ei tarvinnut, kuin reijät porata. Vaihdettiin sillein se, että laudan pätkä lehtijousien päälle ja perä/vaihdelaatikko oli sitten sen laudan pätkän päällä. Mitään ei tarvinnut purkaa.

Tuo 360:n palkki näyttää vähän erilaiselta, kuin 340:n mutta eiköhän tuohon 360:n saa tehtyä kanssa kulmaraudasta sen.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #21 : 03.06.2011, 07:56:09 »
Onko ihmisillä mitään vinkkejä mistä kannattaisi alkaa etsimään "vikaa" kun tuossa omassa Volvo 360 GL:ssä, joka siis 87-vuoden 3-ovinen ja 230tkm ajetulla B200K-moottorilla, on alkanut kuulua jostain kuskin puolen takanurkasta sellainen "klong" ääni melko usein kun painaa nopeasti kaasua tai päästää kaasun. Eli kun veto joko katkeaa tai alkaa vähän ripeämmin.

Sen verran olen tutkinut, että ainakin vaihdelaatikon palkki on mätä, mutta mikä osa tuollaista voisi aiheuttaa? Onko ideoita?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #22 : 03.06.2011, 10:13:41 »
Kannattaa aloittaa siitä helpoimmasta, eli saattaako pakoputki vastata koriin?

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #23 : 03.06.2011, 12:22:51 »
Kannattaa aloittaa siitä helpoimmasta, eli saattaako pakoputki vastata koriin?

Hyvinkin mahdollista. Autoa on laskettu perästä n. 80mm ja putki kulkee melko lähellä joitakin osia pohjassa. Kaiken lisäksi takaäänenvaimentajassa olevista kannatinkumien koukuista toisen pää on katkennut, eikä kumi meinaa pysyä paikallaan. Kun kumi luistaa pois, niin putki alkaa heilumaan ja paukkumaan pohjassa. Pitäisi ottaa vaimentaja pois ja hitsata uusi kiinnike tuolle kumilenkille.

Pitää tutkia.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 300 voimansiirto
« Vastaus #24 : 15.06.2011, 22:48:42 »
Huh huh. Taas tutkittu vähän Volvoa.

Autoa on perästä tosiaan laskettu se 80mm ja pakoputki on hinkannut taka-akseliputkeen aina toisinaan. Taaempaa äänenvaimentajaa kannattelevat kumilenkit oli aluksi katki, sitten uusin ne ja huomasin että vaimentajassa olevat koukut ovat puolestaan katki ja lenkit ei pysy paikallaan. Putki on siis roikkunut välillä siellä sun täällä ja nyt se oli sitten revennyt vaimentajan liitoksesta ja vuosi melko paljon.

Ei auttanut muu kuin sahata vaimentaja pois ja nyt autossa onkin sitten todella ihanat äänet. Putki loppuu taka-akselin kohdalle.

Samalla huomasin, että huonokuntoiseksi aiemmin toteamani vaihdelaatikon kannatinpalkki oli vielä paljon huonommassa kunnossa kuin luulin. Se on nimittäin kokonaan katki ja vain toinen pää kannattelee osia. Onneksi "uusi" osa on jo hankittu, mutta vähän kuumottaa ajaa tuolla raadolla tässä parin päivän aikana reilu 700km kun olisi tarkoitus ajaa Tampereelta Kuopioon ja paikanpäälläkin jonkin verran  :D

 

Futurez  Kulkukoira