Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

XC70 AWD D5

  • 31 Vastauksia
  • 17427 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #15 : 19.01.2011, 07:12:24 »
Pari kesää sitten vaihtelin 350 tkm ajettuun Volvoon öljyjä pihalla. Naapuri kirosi kuinka heidän 30 tkm ajettu uutena ostettu Nissani hörppii öljyä puolitoista litraa tonnille ja merkkihuollon mielestä se on normaalia. Mullahan riittää Volvossa kymppitonnille 4L pänikkä (öljytilavuus 3,85L).

Toinen auto noista on huoleton mutta kumpi  :(

Miten tuo P11 mallin diesel primera liittyy P12 korimallin 1.8 bensaan  ;D. En viitsi edes ruveta kertomaan tarinoita tähän ketjuun S40 ja V40/50-sarjalaisista minkälaisia kokemuksia on tuttavapiirissä. Tai oikeastaan pitää pari. Tädiltä katkes jakohihna 210tkm vaikka vaihtoväli oli 240tkm (Auto alle 2v vanha). Tädin mieheltä tippui peili viime kesänä kovalla helteellä S80 volvosta (Auto 3v vanha). Työkaverilla hyytyi kaksi kertaa meno ohitustilanteessa V50 volvolla (Ikää alle vuosi). Ensimmäisellä kerralla uusittiin toinen osa ja vasta toisella kerralla jälkimmäinen jossa vika oli. Melkoista pelleilyä jos henki meinaa lähteä niin sitten arvotaan kumpi osa uusitaan. Tuo volvo jäi siihen liikkeeseen toisen temppuilun jälkeen.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #16 : 20.01.2011, 10:50:00 »
En viitsi edes ruveta kertomaan tarinoita tähän ketjuun S40 ja V40/50-sarjalaisista minkälaisia kokemuksia on tuttavapiirissä. Tai oikeastaan pitää pari. Tädiltä katkes jakohihna 210tkm vaikka vaihtoväli oli 240tkm (Auto alle 2v vanha).

Alle 2v ja 210tkm -ihan reippaasti täti ajelee n.300km per päivä

Toi XC70 on mun mielestä pärjännyt kohtuu hyvin, kun ottaa huomioon että mulla on yksi ensmmäisen erän kärryistä. Alkuun oli virittelyä -takaluukun natina, noi kolahtelut etupäässä ja nahkapenkin kuluma.. Nyt ei ole ollut mitään sanomista -toivottavasti pelaa jatkossakin.

Ainut mikä nyppii on sisustan napsuminen kun lämpenee miinusasteilta plussan puolelle.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #17 : 20.01.2011, 17:31:10 »
Alle 2v ja 210tkm -ihan reippaasti täti ajelee n.300km per päivä

Parhaina vuosina täti ajoi 120tkm/vuosi.

Ja kyllähän tuonne näytetään jotain vaihdettavan rempassa. Eli liekkö taas "ominaisuus".
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #18 : 27.01.2011, 18:49:54 »
Etuiskunvaimentimien kiinnitys (apujousitus) ja etuiskunvaimentimet uusittu. Onko kenelläkään linkittää räjäytyskuvaa tuosta XC70 etupään jousitusratkaisusta?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa pjarvenpaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #19 : 31.01.2011, 14:32:05 »
Alle 2v ja 210tkm -ihan reippaasti täti ajelee n.300km per päivä

Toi XC70 on mun mielestä pärjännyt kohtuu hyvin, kun ottaa huomioon että mulla on yksi ensmmäisen erän kärryistä. Alkuun oli virittelyä -takaluukun natina, noi kolahtelut etupäässä ja nahkapenkin kuluma.. Nyt ei ole ollut mitään sanomista -toivottavasti pelaa jatkossakin.

Ainut mikä nyppii on sisustan napsuminen kun lämpenee miinusasteilta plussan puolelle.
Minkälaista kulumaa sulla oli nahkapenkissä ja kuinka korjasit? Minulla on penkeissä jonkinverran kulumaa, joihin olen miettinyt hyvää tapaa korjata. Suurin osa on pelkkiä naarmuja, mutta osa on sitten syvempiä, joista puuttuu pintanahka (maalattu pinta). Eli pitäis varmaan olla jotain fylliä ja sopiva maali päälle. sisutus on vaalea (C981?)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #20 : 31.01.2011, 14:47:42 »
Penkin istuinosan keskusta on tehty kahdesta palasta -keskustan palat, keskellä penkkiä, hankautui toisiaan vasten, ompeleen vierestä ja pinta hankautui rikki.

Bilia vaihtoi verhoilun takuuseen -vaikka takuuaika oli jo ummessa. Nyt melkein 90tkm nähnyt verhoilu on kokonaisuutena kuin uusi.. hoitoa /puhdistusta saanut kerran.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2011, 15:16:34 kirjoittanut D5GT »

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #21 : 27.07.2011, 18:42:14 »
Hohoo. Nyt volvossa ei pysy enään pienessä kallistuksessa takaluukku ylhäällä, vaan rupeaa tippumaan alaspäin. Viides vai kuudes takuuhuolto käynti edessä  ;D...
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #22 : 06.07.2012, 17:09:17 »
Nyt tarvitsisi vinkkejä mikä mahtaa olla nyt porsimassa? Ihmettelin kun en ole vähään aikaan ajanut itse tuolla volvolla, että kun lyö lämän tiskiin että miksi ei oikein kiihdy. Ajattelin kun on oppiva automaattilaatikko, että mamma körötellyt menemään.

Sitten kaupunki nopeuksissa polkaisin kaasua, niin  automaattilaatikko ei ollenkaan tehnyt kickdown:a. Eikä tahtonut kiertää millään yli 3000 kierrosta. Seuraavissa valoissa käytin tiptronic:n puolella ja kiihdytys moottoritielle, niin laatikko toimi normaalisti.

Autolla ajettu 36tkm ja hieno ominaisuus, jos tuon tekee esimerkiksi ohitustilanteessa. Eikä viitsi ensimmäisenä viedä tuota siniselle arvailtavaksi, että onko vikaa vai ei. Sen tiedän entisen työkaverin autosta, että hänen V50 volvo teki tuollaista ja vika oli mahdollisesti kahdessa eri komponentissa. Auto jäi toisen kerran jälkeen liikkeeseen, kun elämä oli loppua kuorma-auton keulaan.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2012, 17:11:12 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #23 : 06.07.2012, 19:30:06 »
Tuli flashback 90-luvun alusta ja ekan sarjan 850 GLT:stä.. Sammuili valoista lähtiessä, moottoritien rampista kiihdytettäessä vetäisi isoimman vaihteen sisään ja  yms. muuta persoonallista käytöstä. Laatikko vaihtui takuuna about 120-140tkm ajettuna.. Silloin uskoivat ettei se vaan toimi.

Kait nykyvehkeissä vika löytyy jostain softasta ja sitäkautta anturien antamista virhelukemista. Mites se oli - iso boottaus- ja uudestaan kokeilemaan?

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #24 : 06.07.2012, 20:37:41 »
Tuli flashback 90-luvun alusta ja ekan sarjan 850 GLT:stä.. Sammuili valoista lähtiessä, moottoritien rampista kiihdytettäessä vetäisi isoimman vaihteen sisään ja  yms. muuta persoonallista käytöstä. Laatikko vaihtui takuuna about 120-140tkm ajettuna.. Silloin uskoivat ettei se vaan toimi.

Kait nykyvehkeissä vika löytyy jostain softasta ja sitäkautta anturien antamista virhelukemista. Mites se oli - iso boottaus- ja uudestaan kokeilemaan?

Itsea taas jännityttää nuo ongelmat mitä esiintyi pienemmissä volvoissa, että kesken ohituksen häviää tehot ja volvo säästää vaihtamalla ensin toisen komponentin ja toivotaan toivotaan, että vika poistuu. Ei poistunut ja tutulle kävi sitten toisen kerran tuo sama vika (Kommentti oli, että nyt vaihdetaan toinen komponentti). Tuttu ei jäänty tuota odottamaan vaan vaihtui merkki.

Ensimmäisenä meinaisin mammaa ripittää, että polkaisisi joskus autoa, mutta sitten kun istui itse ratin takana kaasupoljin pohjassa eikä mitään tapahdu tuli olo, että mitä vittua. Onneksi Skoda lähtee, kun polkaisee.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #25 : 06.07.2012, 21:27:46 »
Onneksi Skoda lähtee, kun polkaisee.
Eli laittoi V6 koneisen Superbin tai bensa RS octavia?  :pomo: Nuo on ainoat Skodat jotka lähtee.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8905
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #26 : 06.07.2012, 21:59:20 »
Onneksi Skoda lähtee, kun polkaisee.

Täytyypä muistaa tuo vinkki jos semmonen joskus eksyy meille kylään.

Ja palattaisiinko tästä sitten Volvoihin...

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #27 : 09.07.2012, 14:00:06 »
Laitoin postia Bilia:lle, volvolle ja hämikselle. Kahdelta ensimmäiseltä tullut jo palautetta jota voi sanoa nopeaksi toiminnaksi. Ilmeisesti lähtee vikakoodin lukuun ja sen jälkeen ihmetellään mistä "vika" on saattanut johtua.

Ei jaksa edes muitaa monesko käynti tämä on "takuuhuollossa". Ollaan jo kymmenen paremmalla puolella. 
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #28 : 09.07.2012, 20:04:11 »
http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/autouutiset/volvo-kutsuu-henkiloautoja-korjaukseen-vaihdelaatikkovian-vuoksi/173470/?comments=40

Nopeampaa vastaus tuli datsuni forumilta, kuin täältä  ;). Tosin jutussa ei mainita onko kyse automaatti vai manuaaliaskista.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: XC70 AWD D5
« Vastaus #29 : 09.07.2012, 20:10:52 »
http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/autouutiset/volvo-kutsuu-henkiloautoja-korjaukseen-vaihdelaatikkovian-vuoksi/173470/?comments=40

Nopeampaa vastaus tuli datsuni forumilta, kuin täältä  ;). Tosin jutussa ei mainita onko kyse automaatti vai manuaaliaskista.
Jos täällä ei kukaan googlettanu. Jutun perusteella voisi päätellä että kyseessä manuaali.
Lainaus
Yhtiön mukaan vika voi aiheuttaa tilanteen, jossa vaihdetta ei pysty vaihtamaan. Vika saadaan korjattua vajaassa tunnissa
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Carcom Oy  Ateho