Race.fi  Puotilan autokorjaamo

244 Turbo -83 ja V70R AWD -00

  • 53 Vastauksia
  • 19378 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #45 : 28.07.2015, 16:07:49 »
Vehkeet rokkas niinkuin pitikin ja ongelmia oli vain kiinalaisessa ahtopaineen säätimessä josta selvittiin loppujen lopuksi.



Tästä on hyvä lähteä etenemään.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5096
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #46 : 28.07.2015, 16:42:22 »
Onnittelut lähtee täältä, hjuvat lukemat..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #47 : 28.07.2015, 16:52:34 »
Hienot lukemat  -H-
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Niko_S

  • Vieras
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #48 : 28.07.2015, 17:08:39 »
Mukavan näköistä tekemistä.
Komeat lukemat jarrua vasten.  :)

Propsit siitä vielä, että on ulkonäöltään suhteellisen Original lookissa, eli saattaa yllättää monen "haastajan".

Ei kyllä taas helpota omaa 244 Turbo kuumetta yhtään, mutta aina yhtä mukavaa todeta, että harrastajat pitää näitä liikenteessä, oli sitten viritetty tai alkuperäinen.  :)

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #49 : 29.07.2015, 13:30:21 »
Hienot lukemat  -H-
Mukavan näköistä tekemistä.
Komeat lukemat jarrua vasten.  :)

Propsit siitä vielä, että on ulkonäöltään suhteellisen Original lookissa, eli saattaa yllättää monen "haastajan".

Ei kyllä taas helpota omaa 244 Turbo kuumetta yhtään, mutta aina yhtä mukavaa todeta, että harrastajat pitää näitä liikenteessä, oli sitten viritetty tai alkuperäinen.  :)
Onnittelut lähtee täältä, hjuvat lukemat..

Kiitos!  :hello:

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo / Dynossa käyty!
« Vastaus #50 : 29.07.2015, 17:05:33 »
Videomateriaalia jarrusta.

https://www.youtube.com/watch?v=1FtXtiy1lqQ

Tiimin toilailuita voi lukea myös osoitteesta:
https://www.facebook.com/groups/1653642534865380/
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #51 : 27.10.2015, 19:37:32 »
Jotain pientä taas. Elikkä siis mittaristo tuli tehtyä kokonaan uusiksi, ensimmäinen versio turkkipellistä ei miellyttänyt silmää. Tämä on huomattavasti fiksumman näköinen eikä paista silmään kirkkaalla säällä. Tabletin ja driveboardin välillä vielä yhteys häikkää, ei tahdo protopartsilta tullut bluetooth lähetin toimia oikein, kyseessä siis levyyn suoraan kolvattava lähetin koska kyseisessä levyssä ei ole rs232 porttia. Laite löytyy mutta tiedot ei liiku. tutkintaan--> :idiot2:



Mittariston pohjana toimii vanerilevy johon tehty upotus tabletille niin että latauskaapelin saa myös vedettyä siististi kojelaudan sisältä. Vanerin päällä hiilikuitulaminointi ja matta lakka.

Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: ´83 Volvo 244 Turbo
« Vastaus #52 : 03.07.2016, 11:58:24 »
Nyt se on viimein tapahtunut, auto on muutostettu ja määräaikaiskatsastettu onnistuneesti !


Katsastusreissun päätteeksi laturi sanoin itsensä irti ja auto kyykähti sopivasti tallin pihaan, toissapäivänä hain biltemasta laturin ja taas toimii.
Gazin säädettävät pamput tuli myös laitettua joka nurkkaan.
Pakosarjaan täytyy koittaa kääreiden laittoa jos sillä saisi konehuonetta vähän viileämmäksi, myös ilmanputsarille täytyy tehdä lämpöpelti.



Poissa Huttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
244 Turbo -83 ja V70R AWD -00
« Vastaus #53 : 26.12.2016, 21:11:47 »
Taloon saapui lisää harrastettavaa parisen viikkoa sitten. Kyseinen kulkine tuli toimittamaan käyttöauton virkaa.
V70R AWD vuosimallia 2000

Varusteita/tietoutta:
- 265hp/350nm
- Automaattivaihteisto
- ML: 284tkm
- Vakionopeudensäädin
- Aut.ilmastointi
- Kattoluukku
- Lohkolämmitin
- Irroitettava vetokoukku
- Navigointi
- Sähkösäädöt etupenkeissä (kuski muistilla)
- Penkinlämmittimet (myös takana)


Huoltohistoriaa hieman:
Jakopää 272tkm
Syyläri uusi 275tkm
Kulmavaihde uusittu 281tkm
Viskolukko 281tkm
Kardaani huollettu 282tkm
ABS anturit taakse 282tkm


Autoon jouduin jo itsekin pientä korjausta tekemään nimittäin vaihteiston ja kulmavaihteen välistä tiputteli öljyä, tästä selvittiin vaihtamalla stefat uusiin.
Viskolukon pusla oli myös entinen ja se tuli uusittua, tämä aiheutti klonk-äänen liikkelle lähdettäessä.
Takapäässä laahaa/rohisee vielä joku mitä en ole vielä kerennyt sen enempää tutkimaan.
xc-maski R-merkillä tuli ostettua heti auton hankinnan jälkeen ja lyötyä paikoilleen.
Takakontin lippaa ei ole mutta se tulee varmasti hankittua jossain vaiheessa.


Kosmeettisia virheitä tästä autosta löytyy melko paljon, alla muutama.
Takapuskurista huomaa että on laiteltu kärryä koukkuun kiinni vähän turhan vaihdikkaasti, myös toisen puolen pakoputken kehys puuttui, uusi tuli jo mutta se saa odotella maalauksia.


Kuskin puolen helmamuovi on halki, löytyykö uusia muoveja mistään sopuhintaan että kannattaako itse alkaa korjailemaan.


Etupuskuristakin löytyy jälkiä ja puutteita, tuo puuttuva ritilä tuli jo hankittua ja laitettua paikoilleen.


Myös jokainen lokasuojankaari pitää käydä läpi alkavien kukintojen takia.



Että tämmöistä, tästä olisi tarkoitus jalostaa ns.harrastekäyttis ja pikkuhiljaa laitella kuntoon. Maalaushommat tehdään todennäköisesti keväällä/kesällä kun saa kakkosnelosen ajoon, koko auton ylimaalaus olisi varmasti paras tässä kohtaa kun noin paljon on pintavirheitä mutta katsotaan mihin rahkeet riittää.

Kakkosneloseenkin on tulossa päivitystä ennen kesää mutta palataan siihen myöhemmin kun jotain tapahtuu.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2016, 18:15:04 kirjoittanut Huttunen »

 

Ateho  Elekma