Autoracing  KL-varaosat

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4870 Vastauksia
  • 1066851 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2040 : 14.09.2019, 13:21:34 »
Hiukan eroa hinnoissa :o
Ja mulla oli viä +200e tossa laatikon öljynvaihdosta. 700€ ilman.
Eli multikaara oli tuplasti halvempi käyttöautoon vrt..

Tottakai merkkihuolto on kalliimpi. Pelkästään alkuperäisosat maksavat varmaan tuplasti ja työ kallimpaa ja tehdään valmistajan ohjeiden mukaisesti. Itse teetätin 180tkm huollon D5 koneiseen XC60 ja lisätyönä tehostimen öljyt ja taisi olla apuhihnan kiristinkin. Hintalappu 1500Eur. Autossani ei oo yhtään aftermarket osaa. Elämä on valintoja :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2041 : 14.09.2019, 15:04:41 »
Tottakai merkkihuolto on kalliimpi. Pelkästään alkuperäisosat maksavat varmaan tuplasti ja työ kallimpaa ja tehdään valmistajan ohjeiden mukaisesti. Itse teetätin 180tkm huollon D5 koneiseen XC60 ja lisätyönä tehostimen öljyt ja taisi olla apuhihnan kiristinkin. Hintalappu 1500Eur. Autossani ei oo yhtään aftermarket osaa. Elämä on valintoja :)
M
Nämä ovat makuasioita. Toiset haluaa maksaa sinisistä pahvilaatikoista. Toki on töitä, jotka merkkihuolto osaa parhaiten. Mielestäni perus öljynvaihdosta ei ole järkeä maksaa kolminkertaista hintaa vain siksi että mekaanikolla on siniset haalarit.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2042 : 14.09.2019, 15:28:30 »
Missäs tuo 9ah apuakku sijaitsee ? Pystyykö sen vaihtamaan itse kuten käynnistys akun ?

Eipä siellä mitään tuollaista liene olevan?

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2043 : 14.09.2019, 15:38:23 »
Tottakai merkkihuolto on kalliimpi. Pelkästään alkuperäisosat maksavat varmaan tuplasti ja työ kallimpaa ja tehdään valmistajan ohjeiden mukaisesti. Itse teetätin 180tkm huollon D5 koneiseen XC60 ja lisätyönä tehostimen öljyt ja taisi olla apuhihnan kiristinkin. Hintalappu 1500Eur. Autossani ei oo yhtään aftermarket osaa. Elämä on valintoja :)

Niin on, mut en silti ihan kaikkee purematta nielis. Ammattitaitoa ei lisää " kyltti katolla" tai osaa paranna se sininen laatikko yhtään. Marmori tiski on marmori tiski..  Hinta eron ollessa 700 miettii tälläne duunari ainaki kaks kertaa

Jotain ideaa on noista huolloistaki, ite  auto alalle aikansa kouluttautunu, ja tua Tampereen käyttöautolla olin ennen töissäkin..   Toki siittä alkaa olla 17-18 vuotta. Sen jälkee ei oo ollu sormet rasvassa
« Viimeksi muokattu: 14.09.2019, 15:42:45 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2044 : 14.09.2019, 16:17:40 »
Eipä siellä mitään tuollaista liene olevan?
Onko siis näin, että hybridi on poikkeus ja siinä ei tuota apuakkua ole? Ainakin V50:ssä se oli jossain lokasuojan sisällä eli varmaan rengas irti ja sisälokasuoja pois niin pääsee hollille. Mutta joku joka tietää voi tarkentaa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2045 : 14.09.2019, 16:20:47 »
Volvo on call näyttää että auto käytössä, vaikka auto pihassa johdon päässä ,eikä auto lataudu. :nohnoh

Ajoin tänään hybridi akun aivan tyhjäksi ja dieseli meinas myös loppuu, höyryillä just tankkauspisteeseen kuitenkin ::)
« Viimeksi muokattu: 14.09.2019, 16:42:57 kirjoittanut JJT »

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2046 : 14.09.2019, 16:34:34 »



Volvo on call näyttää auton olevan tampereella vaikka auto porissa, johdon päässä ja mitään ei tapahdu :(
« Viimeksi muokattu: 14.09.2019, 17:01:36 kirjoittanut JJT »

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2047 : 14.09.2019, 18:39:55 »
Onko siis näin, että hybridi on poikkeus ja siinä ei tuota apuakkua ole? Ainakin V50:ssä se oli jossain lokasuojan sisällä eli varmaan rengas irti ja sisälokasuoja pois niin pääsee hollille. Mutta joku joka tietää voi tarkentaa.

No johan siinä on jo se hybridiakku sekä 12v starttiakku, joten mikä virka sillä pienellä apuakulla enää olisi?

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2048 : 14.09.2019, 18:40:20 »
Sain latauksen käyntiin kun laitoin esilämmityksen päälle, volvo on call näyttää edelleen auton olevan tamperella :idiot2:

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2049 : 14.09.2019, 18:48:26 »
No johan siinä on jo se hybridiakku sekä 12v starttiakku, joten mikä virka sillä pienellä apuakulla enää olisi?
Se ettei tule alijänniteherjoja, kun raapastaan dieseli käyntiin. Totta puhuen ei ole hajuakaan onko sitä  tässä, mutta tuosta syystä pikkuakku on muissa Volvoissa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2050 : 14.09.2019, 18:49:53 »
Se ettei tule alijänniteherjoja, kun raapastaan dieseli käyntiin. Totta puhuen ei ole hajuakaan onko sitä  tässä, mutta tuosta syystä pikkuakku on muissa Volvoissa.
Se suurjännitelaturi raapaisee dieselin käyntiin apulaitehihnalla,siis hybridiakulla.
Ainakaan omassa autossa en ole kuullut starttimoottorin ääntä kuin kerran kovemmalla pakkasella kuusamossa viime talvena.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2019, 18:59:58 kirjoittanut Uusivolvoilija »

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2051 : 14.09.2019, 18:52:47 »
Sain latauksen käyntiin kun laitoin esilämmityksen päälle, volvo on call näyttää edelleen auton olevan tamperella :idiot2:

Saattaa olla servereissä jälleen jotain katkoja taas välillä.
Minullakaan ei saanut voc:lla moneen tuntiin autoon yhteyttä tänään. Nyt näkyy taas pelaavan. Varmaan sinunkin autosi palaa kotipihaan, kun pyöräytät pienen lenkin sillä.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2052 : 14.09.2019, 20:35:10 »
Saattaa olla servereissä jälleen jotain katkoja taas välillä.
Minullakaan ei saanut voc:lla moneen tuntiin autoon yhteyttä tänään. Nyt näkyy taas pelaavan. Varmaan sinunkin autosi palaa kotipihaan, kun pyöräytät pienen lenkin sillä.
No sillä ei väliä nii paljon missä auto on vocin mukaan, enemmän häiritsee miksei alkanut lataaman autoa johdon päässä  ???
Nyt kuitenkin akku ladattu täyteen ja katsotaan huomisten ajojen jälkeen alkaako lataamaan normaalisti.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2019, 20:38:49 kirjoittanut JJT »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2053 : 15.09.2019, 00:51:07 »
Ammattitaitoa ei lisää " kyltti katolla" tai osaa paranna se sininen laatikko yhtään.

Kyllä lisää ja parantaa. Samoin kuin muinaisen rooman armeija myöskin huolto-organisaatio menestyy kurinalaisella työllä, hyvällä koulutuksella ja oikeilla työkaluilla. Barbaarien yksittäiset tähtimekaanikot eivät riitä sodan voittamiseen ;D Ja aivan satavarmasti alkuperäisosat tuottavat vähemmän ylimääräistä harmia kuin aftermarket osat. Eri asia missä määrin ja että onko hinnoittelu oikea. Toisaalta, jos kauppaa syntyy niin hinta on silloin aina oikea

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Brokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2054 : 15.09.2019, 09:26:27 »
Antaisin painoarvoa myös uusille softapäivityksille ja ilmainen tiepalvelu. Ja jos perus öljynvaihdosta kyse, niin essential huolto 169€, ei mielestäni paha.

 

RallyBaron  Samppasport