Futurez  Kulkukoira

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 612438 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1410 : 24.07.2017, 09:58:13 »
XC90:ssä ei ole autonomista ajoa vaan kaistavahti.

Mulla on molemmat.

Tai siis eihän se nyt kovin kaksinen ominpäin ajelija ole, mutta autopilotti ja kaistavahti on kaks eri ominaisuutta.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1411 : 24.07.2017, 10:29:30 »
Tarkalleen ottaen taitaa olla avustin....

Pilot Assist
Pilot Assist auttaa kuljettajaa pitämään auton ajokaistan sivumerkintöjen välissä ja samalla pitämään esivalitun aikaetäisyyden edessä olevaan ajoneuvoon.
Audi Q4 40

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1412 : 24.07.2017, 10:31:14 »
Tarkalleen ottaen taitaa olla avustin....

Pilot Assist
Pilot Assist auttaa kuljettajaa pitämään auton ajokaistan sivumerkintöjen välissä ja samalla pitämään esivalitun aikaetäisyyden edessä olevaan ajoneuvoon.

Ja on eri laite kuin Lane Keeping Assist aka "kaistavahti".

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1413 : 24.07.2017, 12:53:15 »
Täytyy yleisesti ihmetellä, kun näistä ei saa oikein lukea lehtien testeissä, vaan siellä ollaan muna pystyssä kehumassa tekniikkaa. Onko toimittajat niin pikkupoikia, kun pääsevät Auton rattiin, että unohtuu journalismi, vai onko se mainostajien, eli automyyjien, eurot kun sulkee suut...

Tällainen ajatus kieltämättä tuli itsellekin. Kuvittelin lehtijuttujen perusteella Mersun S-sarjan Coupen edustavan viimeisintä osaamista tekniikan saralla. Yllätys oli suuri, kun tajusin Volvon pitävän auton paremmin linjalla.

Toisaalta alihankkijoiltahan nuo kaikki avustimet ja tekniikka tulee. Siksi mitään järisyttäviä eroja tuskin on merkkien välillä. Jollain voi olla vähän uudempaa kehitysversiota kuin toisella. Bosch todennäköisesti tekee hardwaren kaikille merkeille. Softapuolikin todennäköisesti tulee sitä kautta. Ehkä jotain pieniä softaviilauksia voivat merkkien omat koodarit r&d puolella tehdä?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1414 : 24.07.2017, 15:29:08 »
Bosch todennäköisesti tekee hardwaren kaikille merkeille. Softapuolikin todennäköisesti tulee sitä kautta.

Liikuttavan kova on usko Boschiin. Taitaa kuitenkin olla veturit toisaalla. Huipputekniikasta kun on kyse. Ellen väärin muista niin algoritmeissa Israelista löytyy kovin paja ja alan leaderi..

Edit: jep, yli 90% autonvalmistajista on partneroitunut Israelilaisen Mobileye kanssa (kamerajärjestelmät ja softat) ja showcase on tietysti Tesla. Lidar puolella sensijaan johtavassa asemassa on Velodyne (u.s.a.). Piirisarjatoimittajista Nvidia on saanut etumatkaa mutta Qualcomm ja..Samsung lienee kohta rinnalla. Nahkahousut...hmm..forget about it ;D
« Viimeksi muokattu: 24.07.2017, 17:48:44 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa vilis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1415 : 24.07.2017, 16:09:37 »
Moron,

XC90 T8 -17 nyt vuoden vanha, n. 35 tkm mittarissa.

Oma kokemus Pilot Assistant II positiivinen, pitää auton kyllä kaistan keskellä, ei seilaa, ja loivissa kaarteissa kääntää pehmeästi.

Parhaimmillaan, ja itse ehkä eniten käytän, PAII on moottoritiellä (hki-tre väliä tulee ajettua paljon) ja myös normaali maantie, jossa hyvät kaistaviivat, niin toimii hyvin.

Mutta on toki muutama varauskin;
Tiukemmissa kaarteista PAII ei tahdo pehmeästi selvitä. Tyypillinen esimerkki tästä on sekä Hämeenlinnan kohdalla, että tampereen päässä on moottoritiellä muutama tiukempi kaarre (100km/h rajoitusalueella), ja jos ei huomaa laskea 120 nopeutta 100km/h:n, niin käsin täytyy rattia kääntää enemmän, kuin PA kääntäisi. Nämä molemmat kaarteet ns. vanhaa 60 luvun moottoritiesuunnittelua, ja ns. uudella moottoritieosuudella, jossa kaarteet loivempia, niin niissä mielestäni PAII toimii moitteita, ja rauhallisesti, ei seilaa.

Mitä tämä pilot assist sitten oikein auttaa konkreettisesti? Kun päivän työpalaverit hoidettu, ja lähtee ajamaan kotia kohti, ja katsoisi (näinhän meistä ei kukaan tee, koska tämä on laitonta) puhelimesta tulleet sähköpostit, niin kyllä tämä PAII sen verran ajoa auttaisi, että ehtisi sähköposteihin vastailla kotimatkalla, jotka muuten hoitaisi satukirjan luvun jälkeen, tai seuraavana aamuna.




Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1416 : 24.07.2017, 21:43:43 »
Liikuttavan kova on usko Boschiin. Taitaa kuitenkin olla veturit toisaalla. Huipputekniikasta kun on kyse. Ellen väärin muista niin algoritmeissa Israelista löytyy kovin paja ja alan leaderi..

Edit: jep, yli 90% autonvalmistajista on partneroitunut Israelilaisen Mobileye kanssa (kamerajärjestelmät ja softat) ja showcase on tietysti Tesla. Lidar puolella sensijaan johtavassa asemassa on Velodyne (u.s.a.). Piirisarjatoimittajista Nvidia on saanut etumatkaa mutta Qualcomm ja..Samsung lienee kohta rinnalla. Nahkahousut...hmm..forget about it ;D

Joo, näin se taitaa olla, että Mobileye tuottaa lähes kaikkien kamerajärjestelmät. Ainakin Teslalla Bosch tuottaa tutkajärjestelmän autopilottiin. Volvon tutkajärjestelmän tuottajaa en tiedä.

Autopilotissa on monta osatekijää ja useampi valmistaja. Ei ole vissiin ihan helppoa saada kaikkea toimimaan täydellisesti yhteen.

Pointti oli kuitenkin se, että lähes kaikilla on samat alihankkijat ja auton suunnitteluajankohdasta riippuen tekniikka on sen mukaista. Uusimmissa malleissa on useimmiten viimeisimmät kehitysversiot.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1417 : 10.08.2017, 18:37:07 »
Jenkeissä hirmu tarjous Xc90 Excellencestä: https://www.motor1.com/news/176414/volvo-xc90-t8-23500-discount/
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1418 : 12.08.2017, 09:55:12 »
Aika kova alennus. Siellä on kovat piipussa.

Koko alennuksen saamiseksi pitää näyttää että omistaa tai liisaa kilpailevaa merkkiä:

In order to fully take advantage of the temporary offer, you’ll need to show the dealer that you own (or lease) a vehicle belonging to one of the following brands: Audi, BMW, Mercedes, Cadillac, Infiniti, Acura, and Jeep. You won’t have to trade it in, but you’ll need to bring proof that you’re currently driving a car from one of the above mentioned brands to be eligible for the $3,500 conquest bonus. Otherwise, Volvo will slash “only” $20,000 from the price of a 2017 XC90 T8 Excellence. That’s still one heck of a d

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1419 : 13.08.2017, 22:05:56 »
Aika kova alennus. Siellä on kovat piipussa

Swing when you're winning :) Myynti vetää ja aika ottaa markkinaosuutta(?). Näkisipä tollaisia tarjouksia täällä ryysyrannassakin :-\ Täällähän saa olla vaikka neljännesmiljoonan arvoinen auto niin silti mainoksen alareunassa on se piperrys toimituskuluista.. :facepalm:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1420 : 14.08.2017, 08:42:32 »
Toimituskuluosan näkyminen johtuu suomalaisesta lainsäädännöstä... sen pitää olla esillä.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1421 : 14.08.2017, 09:20:52 »
Toimituskuluosan näkyminen johtuu suomalaisesta lainsäädännöstä... sen pitää olla esillä.

Eikai laki kiellä ilmaista toimitusta? Tuntuisi että sellainen olisi ihan kohtuullista arvokkaan auton tapauksessa.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2017, 09:24:54 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1422 : 16.08.2017, 21:59:53 »
Niin voisihan siihen piirtää hinnaksi 0 eur, mutta vain typerys luulee, että joku on oikeasti ilmaista. Kyllä ostaja maksaa ihan kaiksesta. KSL ja hyvät käytännöt laittaa välillä hymyilemään, suojataan kuluttajaparkaa "petoksilta".

Poissa Tikku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1423 : 17.08.2017, 08:14:26 »
Koskahan Suomessa on viimeksi luovutettu uusi XC90? Ja koska seuraavat luovutetaan? Mallivuoden vaihtuminen 2018 -vuoteen taisi aiheuttaa useamman kuukauden tauon uusien luovutuksiin. Itselleni pitäisi tulla lokakuussa. Onko muita?
XC 90 T8 Inscription MY18

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1424 : 17.08.2017, 08:49:14 »
Mitäs tuossa tuli päivityksiä, enemmän rangea, muotoilua tms.?

 

Kulkukoira  Proturbo