RallyBaron  Samppasport

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 612468 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1455 : 17.09.2017, 16:23:21 »
Olen aina vaihtanut auton kahden vuoden välein. Eihän siinä järkeä ole.

No sehän on sillä selvä sitten  :)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1456 : 26.09.2017, 17:40:30 »
Kun tässä on pidemmän aikaa käynyt väsytystaistelua itseään vastaan ja yhtenä vaihtoehtona on pettä lupaus vielä kerran ja ottaa vielä yksi diesel väliin tai ostaa vähän käytetty T8 ja lisäakkutuunata se... Jotenkin tuntuu, että noi nettiautossa olevat ova tsamalla hintapyynnillä kuukaudesta toiseen - vai kuvittelenko vain, että kierto ei olisi kummoista?

Btw. 2021 tulee uusi XC90 - 4 vuoden odotus tuntuu ainakin nyt mahdottomalta ajatukselta..

Poissa teepee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1457 : 26.09.2017, 18:16:45 »
Lisäakkutuunaus kuulostaa Pelle Pelottoman hommilta, ei nyt taida vaan olla tehtävissä.

Ota vaan vielä yksi D4, ajellaan ympäristö- ja moottoriystävällisellä Neste MyDieselillä vielä tovi.
XC60 D4 MY18

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1458 : 26.09.2017, 19:32:49 »
Kun tässä on pidemmän aikaa käynyt väsytystaistelua itseään vastaan ja yhtenä vaihtoehtona on pettä lupaus vielä kerran ja ottaa vielä yksi diesel väliin tai ostaa vähän käytetty T8 ja lisäakkutuunata se... Jotenkin tuntuu, että noi nettiautossa olevat ova tsamalla hintapyynnillä kuukaudesta toiseen - vai kuvittelenko vain, että kierto ei olisi kummoista?

Btw. 2021 tulee uusi XC90 - 4 vuoden odotus tuntuu ainakin nyt mahdottomalta ajatukselta..

Jos liisari on, kuten oletan, niin diesel alle vaan. Omalla rahalla en ehkä dieseliin enää uskaltaisi kajota.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1459 : 27.09.2017, 10:00:49 »
Tarkoitetaankohan tuolla next generation XC90:llä kuitenkin käytännössä facelift-mallia? Aika monet autovalmistajat nimittäin hehkuttavat nykyään faceliftejään sanoilla next generation.

Onhan XC90 tietty silloin jo kuusi vuotta vanha malliltaan, että voihan ihan kokonaan uusi malli tullakin. Yllättävän nopeaa kiertoa Volvolta, jolla mallien kierto tavallisesti on ollut 8-9 vuotta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1460 : 27.09.2017, 11:00:54 »
Uutisessa kerrottiin uudesta tehtaasta jenkeissä ja samaan aikaan esiteltävästä "uudesta" XC90:stä. Ehken markkinoinihenkilöt ovat ottaneet etunojaa ja vain facelift on tulossa. Tai sitten uusiutumiskiertoa tihennetään.

Työsuhdeauto taitaa olla vaihtehto, jos yrityksille suunnataan jotain energiatukea tms. sähköautojen / hybridien hankintaan. Nykytilanteessa kustannus työsuhdeauton/oman välillä on suurinpiirtein plus-miinus 0. Oman voi viedä heti lisääänieristykseen ja vaikka akkutuunaukseen, kun lähtökohtaisesti sen elinkaari on pidempi. Nykyisin leasing yritysten kautta hankittuja työsuhdeautoja ei kannata lunastaa, tai ainakin hintaero on mitätön. Toisin oli ennen :) Nykyisen työsuhdekärryn otin juuri veromuutoksia odotellessa ja nyt anti-diesel hengessä valinta taisi olla oikea. Ainoa oikea ratkaisu tällä käytöllä olisi yhteiskäyttöauto...


Akkutuunaus = lisäakku, voi olla haasteellinen, mutta tuskin mahdoton. Kaupallisia tarjoajiakin on jo, tosin ei Volvoon.

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1461 : 27.09.2017, 12:36:03 »
Tarkoitetaankohan tuolla next generation XC90:llä kuitenkin käytännössä facelift-mallia? Aika monet autovalmistajat nimittäin hehkuttavat nykyään faceliftejään sanoilla next generation.

Onhan XC90 tietty silloin jo kuusi vuotta vanha malliltaan, että voihan ihan kokonaan uusi malli tullakin. Yllättävän nopeaa kiertoa Volvolta, jolla mallien kierto tavallisesti on ollut 8-9 vuotta.

Faceliftin yhteydessä ei vaihdettaisi valmistavaa tehdasta. Jos valmistus alkaa 2021 aikana mallivuoden 2022 autoilla on poistuvalla sukupolvella ikää seitsemän vuotta. Facelift täytyy tulla 2018 tai 2019.

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1462 : 01.10.2017, 16:45:43 »
Kun tässä on pidemmän aikaa käynyt väsytystaistelua itseään vastaan ja yhtenä vaihtoehtona on pettä lupaus vielä kerran ja ottaa vielä yksi diesel väliin tai ostaa vähän käytetty T8 ja lisäakkutuunata se... Jotenkin tuntuu, että noi nettiautossa olevat ova tsamalla hintapyynnillä kuukaudesta toiseen - vai kuvittelenko vain, että kierto ei olisi kummoista?

Btw. 2021 tulee uusi XC90 - 4 vuoden odotus tuntuu ainakin nyt mahdottomalta ajatukselta..

Jos tämä uusi tuleva XC90 omaa puolta tehokkaamman sähkömoottorin, kaksinkertaisen akkukapasiteetin ja kahdeksan paikkaa, niin yksi T8 voi tulla kiertoon silloin 2021. Muutoin mennään tällä 10-15 vuotta - sen verran hyvä kokonaisuus tämä nykyinen XC90 sukupolvi on..

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1463 : 05.10.2017, 00:26:48 »
Nyt sitten 10,4kWh akun merkitys paljastui: http://www.fueleconomy.gov -sivuston mukaan pelkällä akulla kantama on 19mailia (14 sijaan) ja vuosittaiset polttoainekustannukset 2017 malliin nähden ovat 250e vähäisemmät.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1464 : 24.10.2017, 19:01:25 »
https://www.consumerreports.org/car-reliability/10-least-reliable-cars/

XC90 kolmanneksi epäluotettavin. Heikompina ainoastaan Cadillac Escalade ja Tesla X.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1465 : 24.10.2017, 19:23:21 »
Pitää toki huomioda että nuo on ensiostajien laatukokemuksia, ei sitä vielä tiedä mikä on järjestys 200tkm myöhemmin. Mutta onhan Volvolla ollut bugeja ja korjauksia varsinkin tuossa ekassa uudessa mallissa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1466 : 24.10.2017, 19:32:54 »
Harmi kun noihin vikoihin ei pääse enempää käsiksi kuin, että sen tabletin käyttö on turhauttavaa ja, että joitain sähkövikoja on ollut. Miten foorumin omistajat - yksi akun irrotuksen vaatinut matkan katkeaminen on tiedossa, onko muita merkittäviä tai merkityksettömiä tullut vastaan?

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1467 : 24.10.2017, 20:16:36 »
Omaan autoon vaihdettiin joku sähkömoottorin ohjausyksikkö ihan uutena. Aiheutti sen, että sähkömoottori ei toiminut. Muuten viat ovat olleet ohjelmistovikoja. Viimeisimmän päivityksen jälkeen auto on pelannut ilman mitään ongelmia.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1468 : 24.10.2017, 22:26:27 »
https://www.consumerreports.org/car-reliability/10-least-reliable-cars/

XC90 kolmanneksi epäluotettavin. Heikompina ainoastaan Cadillac Escalade ja Tesla X.

Profetiani toteutui. Myöskin tämä ”...the least reliable model, the Tesla Model X.”
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1469 : 25.10.2017, 13:15:33 »
Harmi kun noihin vikoihin ei pääse enempää käsiksi kuin, että sen tabletin käyttö on turhauttavaa ja, että joitain sähkövikoja on ollut. Miten foorumin omistajat - yksi akun irrotuksen vaatinut matkan katkeaminen on tiedossa, onko muita merkittäviä tai merkityksettömiä tullut vastaan?

Ekaan 15 tkm kerran navigaattori hukkas suunnat niin että tokeni vain korjaamokäynnillä. Ei muuta käyttöön vaikuttavaa vikaa.

Pari kertaa satunnaisesti profiili tunnistunut väärin avaimesta, niin että pitää valikosta valita itsensä. (Avaimet meillä ei sekoitu, kaken kuoret on ihan eri puulajia.)

 

Autoracing  KL-varaosat