Autodiagnoosi  Carcom Oy

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 612459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1485 : 29.10.2017, 12:43:24 »
Eiköhän bensamoottorista saada vielä pudotettua päästöjä kun otetaan vähän vastaavia laitteita käyttöön kuin dieseleissä on jo nyt. Eli dieselit on nyt samoissa päästöissä kuin bensa, mutta bensassa on ainoastaan katalysaattori.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1486 : 29.10.2017, 15:07:59 »
Mersullahan on tietyissa malleissa jo bensakoneissa hiukkassuodatin vakiona.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1487 : 29.10.2017, 18:10:14 »
Jos siirrytään takaisin aiheeseen niin 2 päivää T8 autoilua takana ja onhan mahtava laitos. Ilmajousitusta on pehmennetty huomattavasti MY17 versioon verrattuna ja nyt on hyvä. Power moodi tekee alustasta napakan, mutta ei liian kovaa. 35 km menee nollakelillä pelkällä akulla ja sitten se on finale. Noin 10% tulee kerättyä ajon aikaisella latauksella verrattuna käytettyyn energiamäärään, ihan kiva se. Tuo B-asento automaatissa löi heti läpi ja tuntuu jo nyt luontevalta. Toisella normiautolla tulee ihmeteltyä, missä moottorijarrutus luurailee.

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1488 : 29.10.2017, 18:18:53 »
Tuo B-asento automaatissa löi heti läpi ja tuntuu jo nyt luontevalta.

Tervetuloa kerhoon  :)

Tuo B-vaihde on tosiaan kärkipäässä ihmettelemiäni suunnitteluratkaisuja, aivan turha tehdä siitä erillistä pykälää kun aina ajaa sillä kuitenkin. Selvästi enempi järkeä olis laittaa johkin valikkoon valintavipu "käytä moottorijarrutusta" ja se tallentuisi kuskin profiiliin.

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1489 : 30.10.2017, 20:35:35 »
Tulipahan tänään kohtuulliset kulutuslukemat. Oulun seudulta Keski-Suomeen 410 km matka, keskinopeus 82km/h. Akku täynnä lähtiessä, aurinkoinen keli ja tie puhdas. VOC näyttää 6,4 l/100km koko matkalle. Pure moodi päällä koko matkan. Eilinen menomatka pohjoiseen räntäsateessa loskaisella tiellä AWD moodilla kulutus 7,6 l/100km joka sekään ei ole paha keli huomioiden.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1490 : 31.10.2017, 07:39:31 »
Onko tuo T8 voimalinja minkälainen talvella? Aikoinaan puolen tunnin koeajon ajoin esisarjan autolla niin siinä tuntui ettei keula ja perä ollu ihan synkassa. Motarin rampissa tuntui että oma S80 kiihtyy vihaisemmin ja liikenneympyrässä kun kokeili kaasua niin tienny että kumpi irtoaa ekana. Tuo käytös on varmaan semmoinen mihin lopulta tottuisi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1491 : 31.10.2017, 08:39:50 »
Onko tuo T8 voimalinja minkälainen talvella? Aikoinaan puolen tunnin koeajon ajoin esisarjan autolla niin siinä tuntui ettei keula ja perä ollu ihan synkassa. Motarin rampissa tuntui että oma S80 kiihtyy vihaisemmin ja liikenneympyrässä kun kokeili kaasua niin tienny että kumpi irtoaa ekana. Tuo käytös on varmaan semmoinen mihin lopulta tottuisi.

Riippuu moodista millä ajaa. Jos sähköllä pelkästään niin perähän siinä irtoaa, ehkä. Ei noilla tehoilla paljoa driftailla, edes jäällä. Risteyksessä saa perän irti ja ehkä jäisessä ympyrässä. Muilla moodeliia käytännössä keula puskee jos liikaa käyttää tehoja. Myös AWD moodilla sillä etupyörille saa nelinkertaiset tehot takapyöriin verrattuna. Toisaalta XC90 on sellainen möhkö ettei se edes viitsi etsiä pidon rajoja vaan rauhallisesti ajaen edetään :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1492 : 31.10.2017, 09:54:19 »
Riippuu moodista millä ajaa. Jos sähköllä pelkästään niin perähän siinä irtoaa, ehkä. Ei noilla tehoilla paljoa driftailla, edes jäällä. Risteyksessä saa perän irti ja ehkä jäisessä ympyrässä. Muilla moodeliia käytännössä keula puskee jos liikaa käyttää tehoja. Myös AWD moodilla sillä etupyörille saa nelinkertaiset tehot takapyöriin verrattuna. Toisaalta XC90 on sellainen möhkö ettei se edes viitsi etsiä pidon rajoja vaan rauhallisesti ajaen edetään :)
AWD moobissa silloin testasin. Tai no aluks tietenkin Purella ja se oli jännä kun pelkkä takapää veti :). Ei paljoa ollu jäällä pitoa 275 leveillä talvirenkailla :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1493 : 31.10.2017, 13:29:26 »
Eihän sitä ralliin ole tarkoitettukaan.

Sähkötakaveto on mukava nyt kun tuli lumet  :)  Tai siis väännön huomaa kun sutasee helposti. Jos bensalla ajaa niin se on neliveto. Kiihtyy kyllä liukkaallakin ja ohjautuu minkä nyt sivupito mahdollistaa.

Luulenpa että jos samaa ramppia peräkkäin höylätään niin ei pysy S80:llä T8:n perässä. Luistonestoa vastenhan tuo T8 toki paukuttaa pitemmälle kun S80 ei jaksa enää sutia loppupäässä ramppia.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1494 : 31.10.2017, 13:40:43 »
Eihän sitä ralliin ole tarkoitettukaan.

Sähkötakaveto on mukava nyt kun tuli lumet  :)  Tai siis väännön huomaa kun sutasee helposti. Jos bensalla ajaa niin se on neliveto. Kiihtyy kyllä liukkaallakin ja ohjautuu minkä nyt sivupito mahdollistaa.

Luulenpa että jos samaa ramppia peräkkäin höylätään niin ei pysy S80:llä T8:n perässä. Luistonestoa vastenhan tuo T8 toki paukuttaa pitemmälle kun S80 ei jaksa enää sutia loppupäässä ramppia.
Eikös tälle möhkölle ole mitattu 5,6-5,8s 0-100km/h kiihtyvyyksiä?
Menikös tuo S80 V8 edes alle 6 sekunnin ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1495 : 31.10.2017, 13:50:12 »
Luulenpa että jos samaa ramppia peräkkäin höylätään niin ei pysy S80:llä T8:n perässä. Luistonestoa vastenhan tuo T8 toki paukuttaa pitemmälle kun S80 ei jaksa enää sutia loppupäässä ramppia.
Eikös tälle möhkölle ole mitattu 5,6-5,8s 0-100km/h kiihtyvyyksiä?
Menikös tuo S80 V8 edes alle 6 sekunnin ::)
Siis vertasin tuohon omaan softattuun D5:seen. Ainakin liukkaalla kelillä motarin rampista lähtiessä fiilis oli sama melkein kuin etuveto S60:llä kun luistonesto puuttui kokoajan.  Mutta auto oli tosiaan suomea kiertänyt esisarjan yksilö. Toisella foorumilla V90 omistaja pisti kuvia kun oli takavedolla parkkipaikalla pyöritellyt rinkiä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5882
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1496 : 31.10.2017, 13:54:23 »
Eikös tälle möhkölle ole mitattu 5,6-5,8s 0-100km/h kiihtyvyyksiä?
Menikös tuo S80 V8 edes alle 6 sekunnin ::)

Tästä katsomaan: http://www.zeperfs.com./en/duel6199-1480.htm

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1498 : 10.11.2017, 14:36:24 »
https://www.consumerreports.org/car-reliability/10-least-reliable-cars/

XC90 kolmanneksi epäluotettavin. Heikompina ainoastaan Cadillac Escalade ja Tesla X.
Onkohan tässä tutkimuksessa ollut XC90:nen mukana. Jos ollut, niin on lisännyt Volvon vikoja suhteessa paljon ::)

Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1499 : 12.11.2017, 10:16:18 »
Briteissä aika mielenkiintoinen tulos, kun taas Saksassa Volvon lukema on 180 ja on siellä peräpäässä premium-merkkien seassa  :)

Laivaavatko britteihin paremmin tehtyjä autoja ???

Ja onko Kia tosiaan paras, kun on monissa maissa kärjessä? Tarkemman pohtimisen paikka, jos viitsisi.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2017, 10:19:00 kirjoittanut Rodion »

 

Elekma  Autoracing