Carcom Oy  Ateho

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 612538 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1530 : 30.12.2017, 14:32:03 »
Laittaa sen AWD:n päälle niin veto on koko ajan päällä molemmissa päissä.  :juhau:

En tiedä onko odotukset epärealistisen korkeat mutta ei ole riemullinen ajettava pöpperössä kyllä. Surffaa ja seilaa ja puskee ja tarpeeksi ratilla pyytäessä nakkaa sitten perän sivulle. Ei houkuttele luminen ohituskaista...
Tuo on kyllä totta. AWD asennossa vetää sopivasti.

Joo ei ole näillä keleillä mekaaninen neliveto kiva ajaa. Vaikka ei ole 225 leveät kumit niin pari kertaa ollut loskan päällä vähemmän hallinnassa. Samoin tänään kaistan vaihdossa auto haki todella kivasti.

Miten muuten tuntuuko ajossa tuo akuston paino? XC60 kohdalla parissa koeajossa mainittu että 200kg lisäpaino vähän tuntuu. Pitäisi saada verrata vaikka T6 ja T8 malleja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1531 : 30.12.2017, 17:44:06 »
No siis mitään mekaanistahan tässä ei ole, mut aikalailla siitä riipumatta onko etuveto/AWD/takaveto niin aikalailla surffaa. Ne minimissään 235 leveät kellukkeet ei kyllä varmaan ainakaan helpota sohjoon porautumista...

Painosta hankala sanoa kun ei ole vertailukohtaa. Pirteästi tuo kyllä paikaltaan loikkaa vrt. nuhapumppu polttomoottoriauto.

Poissa Tikku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1532 : 30.12.2017, 18:06:44 »
Laittaa sen AWD:n päälle niin veto on koko ajan päällä molemmissa päissä.  :juhau:

En tiedä onko odotukset epärealistisen korkeat mutta ei ole riemullinen ajettava pöpperössä kyllä. Surffaa ja seilaa ja puskee ja tarpeeksi ratilla pyytäessä nakkaa sitten perän sivulle. Ei houkuttele luminen ohituskaista...

No sekin nimenomaan vielä, kun ei se nelivedon etukäteen kytkeminenkään tee autosta sellaista nelivetoa, kun nelivedon kuuluisi olla. Mutta onhan se selvä, kun etupyörille tulee 320 hv ja taakse 87 hv, niin onhan se etuvetopainotteinen, mikä juuri aiheuttaa siellä ohituskaistalla sen, että etupää suttaa ja vetelee ikävästi.

Aikaisempi autoni oli jatkuva neliveto suhteella 45/55. Ja vaikka tehoa oli 150 hv vähemmän kuin Volvossa, niin liukkaalla ja varsinkin sohjossa suorituskyky ja eteneminen oli kyllä aivan eri luokkaa, siitäkin huolimatta, että 265 leveät renkaat oli siinäkin.

Muuten toki Volvo on hieno auto. Kovasti sitä odottaa, että kevät tulisi, saisi laittaa kesärenkaat alle ja oikein kunnolla päästä nauttimaan suorituskyvystä. Talviautoksi pitäisi kyllä hankkia saman hintaluokan Mese, Bemari, Land Rover tai Jeep, ikävä kyllä...
XC 90 T8 Inscription MY18

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13504
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1533 : 30.12.2017, 18:19:43 »
Ilmeisestikkään vielä kukaan valmistaja ei ole saanut sähköistä takavetoa toimimaan kuten oikeassa kovassa nelikossa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1534 : 30.12.2017, 18:57:14 »
Ilmeisestikkään vielä kukaan valmistaja ei ole saanut sähköistä takavetoa toimimaan kuten oikeassa kovassa nelikossa.

Tesla?

Yleisesti: Kompromisseja kaikki autot lopulta ovat. Onhan niitä mekaanisia nelivetoisia hybridejä tuossa hintaluokassa, mutta sitten pitää jostain luopua mistä ehkä muuten tykkää.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1535 : 30.12.2017, 19:06:02 »
Tesla?

Ei ole hybridi, ei polttomoottorin ja sähkömoottori(e)n yhdistelmää aiheuttamassa eroja.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Tikku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1536 : 30.12.2017, 19:39:59 »
Tesla?

Yleisesti: Kompromisseja kaikki autot lopulta ovat. Onhan niitä mekaanisia nelivetoisia hybridejä tuossa hintaluokassa, mutta sitten pitää jostain luopua mistä ehkä muuten tykkää.

Juuri näin se on. Volvolle vaihtoehtona oli MB GLE, BMW X5, Audi Q7, RR Sport ja LR Discovery.

GLE karsiutui pois vanhana mallina ja muotoilultaan omaan silmääni alunperinkin epäonnistuneena. Lisäksi samoilla varusteilla kuin Volvossa hinta olisi ollut noin 20 t€ euroa kalliimpi.

X5 ei myöskään miellytä silmää ulkoa saati sisältä. Lisävarusteilla olisi esteettisiä seikkoja pystynyt korjaamaan, mutta erittäin kalliiseen hintaan.

Q7: kohdalla sama laulu ulkonäöstä. Ensimmäinen malli aikoinaan oli hieno tai toisaalta ainakin jakoi mielipiteitä. Nykyinen malli on niin harmaa varpunen, että tuskin ihastuttaa tai vihastuttaa ketään.

RR Sport on pieni. Konevalinnan olisi pitänyt olla 3.0 diesel, joka Volvon varusteilla olisi tullut maksamaan 35.000 euroa enemmän. Tässäkin ohjaamo ja sisusta jo hiukan vanhentunut. Nythän mallista on tulossa todella onnistunut facelift, johon saatavilla myös 400 hv hybridi kilpailukykyiseen hintaan ja selvästi paremmalla lähtövarustetasolla. Tähän päätyisin, jos nyt pitäisi tilata uusi.

LR Discoveryyn ei vaan silmä totu. Edellinen malli oli paljon hulppeampi aikanaan.

Eli näin se vaan on kompromissejä tehtävä. Silti, vaikka Volvon heikko nelivetoratkaisu oli etukäteen tiedossa. Tosin, jos sen olisi tiennyt noin heikoksi kuin se on, olisi valinta ehkä ollut toinen, tai sitten ei, onhan se muuten tosi hieno auto. Ainoina vikana nelivedon lisäksi pidän tietynlaista sieluttomuutta ja raskaan korin aiheuttamaa "kömpelyyttä". Urheilullinen mutka-ajo ei ole Volvon juttu.
XC 90 T8 Inscription MY18

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1537 : 30.12.2017, 22:23:21 »
Tesla?

Yleisesti: Kompromisseja kaikki autot lopulta ovat. Onhan niitä mekaanisia nelivetoisia hybridejä tuossa hintaluokassa, mutta sitten pitää jostain luopua mistä ehkä muuten tykkää.

Pitäis vissiin laittaa nelostien video kun Tesla oli sohjossa vaikeuksissa motarilla ja takaveto-Hiacella kärsimättömästi odottelin takana :D
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13504
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1538 : 31.12.2017, 11:10:12 »
ohi aiheen mutta teslan model x ei minua vakuuttanut osaamisellaan, kauheata riuhtomista sohjopaskassa sen meneminen, liekkö vika kuskissa vai tekniikassa sitten... nimimerkillä takana ajelin ihan suoraan ja hötkyämättä museopelilläni.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1539 : 31.12.2017, 15:35:54 »
Pitäis vissiin laittaa nelostien video kun Tesla oli sohjossa vaikeuksissa motarilla ja takaveto-Hiacella kärsimättömästi odottelin takana :D

Kuulostaa hyvältä :)

Niin se taitaa olla, että jos tahtoo vakaata menoa paskassa kelissä, pitää valita mekaaninen voimansiirto (ja ei liian leveät renkaat).

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1540 : 03.01.2018, 06:41:13 »
Juu... urheilullinen mutka-ajo ei ole XC90:sen Volvon juttu  ;D

En kyllä heti osaa sanoa, onko ”urheilullinen mutka-ajo” minkään laivan kokoisen auton juttu. Uusi Porsche Cayenne? En tiedä, kun en ole vielä testannut. Ainakaan se ei ole X5:sen, GLE:n, Q7:n tai RR Sportin juttu. Kaikkia niitä olen ajanut. Eikä se varmaan ole Disconkaan juttu.

On totta, että T8:n neliveto ei ole paras mahdollinen. Toisaalta tuolla järjestelmällä on saatu auto 7-paikkaiseksi, jota itse arvostan. Eikä neliveto nyt niin kauhean huonokaan ole. Liukkaalta pinnalta lähtiessä en ole vielä jäänyt kakkoseksi esim torsen Audille tai neliveto BMW:lle. Eikä auraamattomalla motarilla eteneminen vasemmalla kaistalla lumisateessa aiheuttanut mnkäänlaisia sydämentykytyksiä, vaan XC90 T8 eteni kuin juna, kun AWD-moodin kytki päälle.

Eli oikeastaan kysyn, että minkälaisissa tilanteissa olette ulosmitanneet T8:n nelivetojärjestelyn? Itselle ei noita tilanteita vielä ole tullut. Ainoa mitä kyllä kaipaan Volvolla ajellessa, on hallittu nelipyöräluisu lumisessa moottoritien hevosenkenkärampissa... mutta toisaalta, enpä sitä ole kenekään muunkaan nähnyt 5 m mittaisella yli 100t € katumaasturilla tekevän.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1541 : 05.01.2018, 07:51:01 »
Ainoa mitä kyllä kaipaan Volvolla ajellessa, on hallittu nelipyöräluisu lumisessa moottoritien hevosenkenkärampissa... mutta toisaalta, enpä sitä ole kenekään muunkaan nähnyt 5 m mittaisella yli 100t € katumaasturilla tekevän.

Kannattaa muistaa kohderyhmä. Valtaosa taitaa ajaa kesät talvet kuivia asfalttiteitä ja istuskelee paljon liikenneruuhkissa :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1542 : 05.01.2018, 10:35:03 »
Ainoa mitä kyllä kaipaan Volvolla ajellessa, on hallittu nelipyöräluisu lumisessa moottoritien hevosenkenkärampissa... mutta toisaalta, enpä sitä ole kenekään muunkaan nähnyt 5 m mittaisella yli 100t € katumaasturilla tekevän.

Joo veikkaan kyllä että ohjastajalla on yhtä lailla ruskeat housunperät Q7:n tai Rangen ratissakin silloin kun mennään nelipyöräluisua. Parempi olla ajonvakautus sellaisissa säädöissä että auto ei luisu.

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1543 : 08.01.2018, 14:12:43 »
Ite oon sopeutunut T8:n järjestelmään ihmeen kivastikin. Pitää muistaa, etä kun sinne ohituskaistalle haluaa ja painaa kaasua niin kuten on tottunut aiemmalla D5:llä niin pieneen viiveen jälkeen sitä ruutia tuleekin ihan kiitettävästi enemmän kun oli tarkoituskaan. Samoin, auton kun auton saa aina loskaluistoon jos/kun niin haluaa.

Noilla paskakeleillä jos on pakko lähteä ohittelemaan nin olen opetellut käyttämään ratista manuaalivaihteita niin on paljon paremmin etukäteen tiedossa auton käytös. Ei tule ylläriä kun menee ohitukseen AWD-moodilla, tarpeeksi isolla vaihteella ja hieman pidättelee niitä auton menohaluja jos kuskilla ei niitä ihan niin paljon ole. Tuokin on tehty hankalaksi kun auto on vielä niin hiljainen  ;D ;D.

Olisi mielenkintoista tietää, muuttaako Polestarin ohjelma autoon enemmän alakierrosvääntöä, jotta siitä saisi helpommin ajettavamman liukkaille keleille. Näistä en ole minkäänlaisia tehokäyriä nähnyt.

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa Kaanne

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1544 : 09.01.2018, 22:05:08 »
Vaikka XC90 T8 Inscription onkin ladattu varusteiden suhteen isolla kädellä, niin mitä lisävarusteita ette missään nimessä jättäisi pois?

 

Samppasport  Futurez