Futurez  Kulkukoira

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 612452 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2145 : 14.02.2022, 17:19:49 »
Jotenkin tuntuu, että moottori lähtee käyntiin todella herkästi kun ajaa lämpimästä hallista ulos kylmempään... Eikä sen väliä. Lukemat on ilman lataustakin riittävän matalat. Itse en hae mitään pisaralla pisimmälle ja pätkä/nurkka-ajoa on paljon..

Poissa coelb

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2146 : 14.02.2022, 18:10:25 »
Kiitos vastauksista. Itsellä auto on puolikylmässä hallissa eli ihan jäässä auto ei ole lähtiessä, mutta ilmeisesti tuo ei sitten avita tässä suhteessa. Vertailun vuoksi tuon oman Passatin sähkötoiminta on osoittautunut yllättävänkin hyväksi, jopa paremmaksi mitä ostaessa luulinkaan. Varmaan 90% omista ajokerroista ellei enemmänkin menee ihan täysin sähköllä. Ja tehoakin riittää sen verran, että moottoritielle liittyminen onnistuu sähköllä ongelmitta, ympäri vuoden. Näiltä osin joutuisi XC90:sen kanssa näemmä ottamaan takapakkia. Harmillisen myöhään tulivat LR-mallit myyntiin lämpövastuksineen ja tehokaampine sähkömoottoreineen. Ei ihan lompakko riitä vielä sellaiseen.  :)

Noh, pohdittavaa riittää. Vähintäänkin hybridi on joka tapauksessa oltava, ja tilojen puolesta ei hirveästi ole valinnanvaraa tässä XC90:n kokoluokassa, jos siihen haluaa siirtyä.

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2147 : 14.02.2022, 22:02:59 »
Esimerkki tältä päivältä: Kuusi noin 10km ajolenkkiä, välissä vaihtelevasti latausta. Koko päivän ajomatka 61km ja kulutus 2,2l/100km. Pikkupakkasta. Moottoria (off road- moodia) oikeastaan tuli käytettyä ainoastaan silloin, kun pelkällä takavedolla jäi kiinni liikuntapaikan lumisohjoon.

Poissa jarimink

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2148 : 23.02.2022, 11:43:35 »
Hei tuosta webastosta kysymys olen ajanut sunnuntaina autolla penkin ja ratinlämmitin päällä 152km sen jälkeen ma-ti pari lyhyttä (alle 3km) siirtymää kylällä edelleen tuo ratin ja penkinlämmitin molemmat asennossa yksi. Tänä aamuna webasto ei akun varauksen takia lähtenyt käyntiin autossa n.kuukauden vanha akku ja se on ns. Kuitattu Volvolla. Onko autossani vikaa????

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2149 : 23.02.2022, 14:55:27 »
Hei tuosta webastosta kysymys olen ajanut sunnuntaina autolla penkin ja ratinlämmitin päällä 152km sen jälkeen ma-ti pari lyhyttä (alle 3km) siirtymää kylällä edelleen tuo ratin ja penkinlämmitin molemmat asennossa yksi. Tänä aamuna webasto ei akun varauksen takia lähtenyt käyntiin autossa n.kuukauden vanha akku ja se on ns. Kuitattu Volvolla. Onko autossani vikaa????
Jos esilämmitit ma ja ti webastolla täyden ajan, ja ajoit vain muutaman minuutin, niin akun varaustaso on oikeastikin jo alentunut.

Jos et käyttänyt webastoa, niin sitten autossa on vikaa.

Penkin ja ratin lämmitin ei vaikuta akun kestoon tai latautumiseen millään tavoin.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jarimink

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2150 : 23.02.2022, 16:05:14 »
Ma-ti ei lämmitetty vain ajettiin. noista persegrilleistä niin niin kauan kun olen autoillut niin olen ymmärtänyt että kuluttavat akkua jopa eniten autossa ja on jopa tehty uuteen autoon mittauksia että etulämmittimet päällä ja ratti niin auto ei käytännössä lataa ollenkaan akkua

Poissa jarimink

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2151 : 23.02.2022, 16:06:18 »
Siis lataa mutta kulutuksesta johtuen varaus ei kasva

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2152 : 23.02.2022, 18:22:44 »
Hei tuosta webastosta kysymys olen ajanut sunnuntaina autolla penkin ja ratinlämmitin päällä 152km sen jälkeen ma-ti pari lyhyttä (alle 3km) siirtymää kylällä edelleen tuo ratin ja penkinlämmitin molemmat asennossa yksi. Tänä aamuna webasto ei akun varauksen takia lähtenyt käyntiin autossa n.kuukauden vanha akku ja se on ns. Kuitattu Volvolla. Onko autossani vikaa????
Tuon 152km aikana akku on latautunut niin hyvin kuin voi. Ei sen aikana ole vaikutusta jos 1 asennossa lämmittimet. Itsellä on aina täysillä :D. Tänä talvena yks viikko oli semmoinen että 2 päivän aikana kävin lähikaupassa 3 kertaa ja lyhyet lämmitykset ennen lähtöä niin valitti akusta. Latasin akkua eikä ole sen jälkeen näkynyt taas.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2153 : 23.02.2022, 19:04:08 »
Hei tuosta webastosta kysymys olen ajanut sunnuntaina autolla penkin ja ratinlämmitin päällä 152km sen jälkeen ma-ti pari lyhyttä (alle 3km) siirtymää kylällä edelleen tuo ratin ja penkinlämmitin molemmat asennossa yksi. Tänä aamuna webasto ei akun varauksen takia lähtenyt käyntiin autossa n.kuukauden vanha akku ja se on ns. Kuitattu Volvolla. Onko autossani vikaa????

Sinulla taisi olla D5? Niihin suositellaan aina akun ylläpitolaturia. Ilmeisesti ihan hyvästä syystä.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2154 : 23.02.2022, 19:42:34 »
Tuon 152km aikana akku on latautunut niin hyvin kuin voi. Ei sen aikana ole vaikutusta jos 1 asennossa lämmittimet. Itsellä on aina täysillä :D. Tänä talvena yks viikko oli semmoinen että 2 päivän aikana kävin lähikaupassa 3 kertaa ja lyhyet lämmitykset ennen lähtöä niin valitti akusta. Latasin akkua eikä ole sen jälkeen näkynyt taas.
Dieseleissä käynnistysakkua ei ladata ajon aikana koskaan täyteen, vaan aina on hieman varaa tuupata virtaa akkuun moottorijarrutuksessa. Latausta vartioi akkuvahti, joka pyytää laturilta sopivan määrän virtaa akkuun. Muut sähkölaitteet saavat laturilta aina tarvitsemansa virran.

Normaalisti akun varaustila pidetään 80-85 % tienoolla. Akkuvahti lopettaa webaston käytön varaustilan ollessa alle 60 %. Käytännössä marginaali ajotilanteesta herjaan alhaisesta varauksesta on noin kaksi esilämmitystä webastolla. Jos akun lataa täyteen ylläpitolaturilla, pystyy käyttämään kolme tai neljä kertaa webastoa ilman pidempää ajoa.

Jarimink tapauksessa joku kuluttaa hieman akkua tai akkuvahti ei toimi oikein. Merkkiliikkeen testerillä näkee lepovirran kulutuksen. Jos se on kunnossa, niin sitten akkuvahti ei toimi oikein.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2155 : 14.03.2022, 09:51:20 »
Sattui uudessa Moottori lehdessä heidän testi uudesta long range XC90 T8 mallista. Mittaristo kuvassa pisti silmään ettei siinä ole Android käyttöjärjestelmää. Eli ainoa Long range malli jota ei ole pilattu on tuo XC90. Ja pilattu siis koska Androidissa karsittu paljon toimintoja vs. Volvon sensus järjestelmä. Siinä ei edes kaikki ratin nappulat toimi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2156 : 16.03.2022, 23:27:16 »
Sattui uudessa Moottori lehdessä heidän testi uudesta long range XC90 T8 mallista. Mittaristo kuvassa pisti silmään ettei siinä ole Android käyttöjärjestelmää. Eli ainoa Long range malli jota ei ole pilattu on tuo XC90. Ja pilattu siis koska Androidissa karsittu paljon toimintoja vs. Volvon sensus järjestelmä. Siinä ei edes kaikki ratin nappulat toimi.

Kyseessä taitaa olla 22 malli? 23 mallissa tietääkseni google automotive kuten myös s/v60.
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2157 : 17.03.2022, 07:27:47 »
Kyseessä taitaa olla 22 malli? 23 mallissa tietääkseni google automotive kuten myös s/v60.
22 mallit ei minusta ollut vielä Long range. S/V90 malleissa -22 malleissa oli jo Google mutta vanha sähkötekniikka. Tai sitten XC90 joku 22.5 malli jossa oli Long range tekniikka. Näkyi nettiautossakin olevan jo noita ennen muita malleja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jarimink

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2158 : 29.03.2022, 15:35:38 »
No nii kevät oli jo pitkällä 3 viikkoa ajoa välillä lyhyttä välillä pitkää ajoa eikä lainkaan webastoa ja viimeisimpänä eilen 60km yhtäjaksoinen ajo ja tänä aamuna webasto ei voitu käynnistää akun takia. Onko tämä nyt pelkästään Volvojen juttu vai onko autoteollisuus menossa kohti turmiota

Poissa jarimink

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2159 : 29.03.2022, 15:37:34 »
Tarkoitan siis että laitteet jotka on vuosikymment toiminu niin ongelmia alkaa syntyä vuonna 2017

 

Samppasport  Futurez