Viikonloppuna suoritettu hieman huoltokorjailua.
Noin viikko sitten alkoi edestä oikealta kuulua käännellessä ensin varsin pientä narahtelua ja rutinaa. Ensin tuomitsin äänen jousesta lähteväksi, mutta äänen nopeasti pahentuessa ja yhdistyessä vain siihen tilanteeseen kun veto päällä kääntyy, oli diagnoosi aika selvä. Ulompi vetonivel oikeallahan se.
Noh, motonetista uusi SKF:n tuote ja lauantaina vaihtelin. Yllättävän helposti tällä kertaa sujui kaikki, pikku hiljaa alkaa olla rutiinia jo näiden P2 alustaisten kanssa. Kaikissa ohjeissa neuvottiin ottamaan alapallo irti jotta navasta vetarin irrottaminen onnistuu, mutta päätin olla erilainen ja avasinkin iskaritolpan ja olkavarren väliset pultit. Alapallon kanssa kun joskus joutuu tappelemaan enemmän. Tukilaakerin pultit auki ja koko akseli irtosi mukavasti pöydälle nivelen vaihtoa varten. Ennen tuota irroitusta laskin myös laatikosta öljyt pihalle, ajattelin että vaihdetaan samalla kun sitä kuitenkin saattaa sieltä pihalle valua. (en tosin tiedä olisiko valunut, tuossahan on tuo jakolaatikkokin välissä jonka läpi akseli tulee)
Suurin vaikeus oikeastaan oli koko operaatiossa tuon M66 laatikon täyttöpropun kanssa. Hitto kun ahtaassa ja hankalassa paikassa. Mutta karvaa vaille pari litraa sinne sain kuitenkin öljyä sisään.
Jälkeenpäin mietin, että narahtelu/kolahtelu alkoi vähän sen jälkeen kun olin ajanut terävään routavauriomonttuun. En osannut yhdistää asioita etukäteen, mutta jäin miettimään että kannattaisiko kokeilla hakea korvauksia