Elekma  Autoracing

D5 ja kilometrit

  • 24 Vastauksia
  • 6035 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
D5 ja kilometrit
« : 17.02.2019, 15:41:06 »
Kuinkas paljon muiden D5 tekniikalla ajettu ennen kun tullut suurempaa remppaa?
Itellä 581 000km mittarissa ja juuri tein sen kytkin+vauhtipyörä rempan. Muuta isompaa ei ole tiedossa ja autosta on alusta asti pidetty huolta.

Tuli vain mieleen tällainen kun kaikki sanoo 550tkm jälkeen loppuun ajetuksi.  ::)
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #1 : 17.02.2019, 15:58:30 »
Olen nähnyt yhden 750 tkm ajetun, josta ei ollut konetta avattu ja tekniikka kunnossa, mutta ihmeen ruosteessa koriltaan.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #2 : 17.02.2019, 16:31:38 »
1 suutin vaihdetaan usein 300tkm jälkeen, myös mulla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa RATSUNI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 141
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #3 : 18.02.2019, 13:56:46 »
286tkm aut. vaihdelaatikon korjaus
300-340tkm välille 2 suuttimen korjaus ja turbon vaihto

muuten perushuollot/osat, nyt mittarissa 365tkm

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #4 : 19.02.2019, 06:35:03 »
430tkm ilman suutin- tai turboremppaa. Tosin turbo oli jo huono.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #5 : 19.02.2019, 07:04:40 »
Työkaverilla on 900tkm ajettu mustakoppanen S80 D5, aut.loota vaihdettu 300tkm kohilla mut kone ihan orggis avaamaton suuttimineen päivineen  8)

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #6 : 19.02.2019, 08:24:19 »
Nykyisin pikkuvaimolla työajossa (100 km/päivä) oleva S80 2,4 D vm. -03 on nyt ajettu 462 tkm ja aivan loistavaa on ollut meno. Ja toivottavasti on myös edelleen.

Se ei vain taida olla "oikea" D5 kone tuo 2,4 D? Ainakin Sinisellä sanoi kerran huoltomies, että "tämä on paras ja kestävin kone Volvoissa". Epäilen, että sanovat vuorollaan kaikille, jotka uskaltautuvat Sinisen hyvään palveluun, mutta ryöstöhinnoitteluun.  8)

Poissa Ossi66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • Onni ei ole päämäärä vaan tapa matkustaa
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #7 : 19.02.2019, 08:39:37 »
Nyt mittarissa 513tkm

Kytkin ja kaksoismassa laitettiin 430t kohdilla. (alkuperäisoast Volvopartshop)
Alipainepumppu meni reilu vuosi takaperin, joka aiheutti myös tehostajan vaihdon (käytetyt osat)

Muuten pelkillä huolloilla on menty - Ostin auton nelivuotiaana 258t ajettuna.

Mites nuot suutinongelmat oireilee - tai turbo?

Viimeviikolla katsastuksessa meni savutustesti läpi ekalla polkaisulla - jostain syystä polkaisi toisenkin kerran.
Volvo XC70 D5 -11
Dethleffs Camper Lifestyle 510 -08
Ex. Volvo V70 D5 -05

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #8 : 19.02.2019, 09:48:57 »
Nykyisin pikkuvaimolla työajossa (100 km/päivä) oleva S80 2,4 D vm. -03 on nyt ajettu 462 tkm ja aivan loistavaa on ollut meno. Ja toivottavasti on myös edelleen.

Se ei vain taida olla "oikea" D5 kone tuo 2,4 D? Ainakin Sinisellä sanoi kerran huoltomies, että "tämä on paras ja kestävin kone Volvoissa". Epäilen, että sanovat vuorollaan kaikille, jotka uskaltautuvat Sinisen hyvään palveluun, mutta ryöstöhinnoitteluun.  8)

Tietääkseni mekanisesti täysin samat koneet mustakoppaisissa tuon ikäisissä. Virisoftilla saa molempiin samat tehot.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #9 : 19.02.2019, 09:52:49 »
Nyt mittarissa 513tkm

Kytkin ja kaksoismassa laitettiin 430t kohdilla. (alkuperäisoast Volvopartshop)
Alipainepumppu meni reilu vuosi takaperin, joka aiheutti myös tehostajan vaihdon (käytetyt osat)

Muuten pelkillä huolloilla on menty - Ostin auton nelivuotiaana 258t ajettuna.

Mites nuot suutinongelmat oireilee - tai turbo?

Viimeviikolla katsastuksessa meni savutustesti läpi ekalla polkaisulla - jostain syystä polkaisi toisenkin kerran.

Suutin voi aiheuttaa huonoa käynnistyvyyttä kylmänä, tikitysääniä kiihdyttäessä tai töhnää koneen päällä.

Turbo voi aiheuttaa tehojen täysiä katoamisia ja vikatiloja.

Mites alipainepumppu oireili kun hajosi?

Kyllä ne täälläkin katsastuksessa hartaasti polkee vaikka savua ei tule.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Ossi66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • Onni ei ole päämäärä vaan tapa matkustaa
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #10 : 19.02.2019, 10:10:27 »

Mites alipainepumppu oireili kun hajosi?


Ilman oireita katosi jarrut ajaessa. Polin meni pohjaan. Eikä tilanne parantunut pumppaamalla.
Onneksi aavistuksen jarrut vielä toimi, eikä ollut tiukkaa tilannetta.
Ilmeisesti oli vuotanut öljyä tehostimeen jo pidempään
Volvo XC70 D5 -11
Dethleffs Camper Lifestyle 510 -08
Ex. Volvo V70 D5 -05

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #11 : 19.02.2019, 10:22:49 »
Heitetääs oma lusikka soppaan. Mustakoppanen D5 vuosimallia 2003 S80 korissa, kilometrejä kertynyt 563tkm joista 37tkm minulla hieman reilu vuoden aikana. Huoltokirja kokolailla täydellinen, eikä mitään merkintää jotta olisi ahdinta tai suuttimia vaihdettu. Alkuun tuo halusi mennä vikatilaan, mutta pari Mr Muscle käsittelyä ahtimelle niin päästiin tuostakin ongelmasta. Kylmällä -15°C ja siitä alaspäin lämpötiloissa huono käynnistymään ilman lämmitystä, joten suuttimia saisi alkaa mittailemaan. Muuten tuo on liikkunut normaaleilla huolloilla, kirjan mukaan automaattivaihteiston öljyt vaihdettu jopa kaksi kertaa. Ekan kerran vajaa 120tkm kohdalla ja itse vaihdoin heti perään 554tkm kohdalla.

Omasta mielestä näillä kilometreillä saakin jo ahdin, varsinkin jos alkuperäinen, sekä suutin alkaa reistailemaan. Nuo ovat vielä helppoja rempattavia. Perustekniikka näissä hyvin huollettuna on varmasti "ikuinen".
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #12 : 19.02.2019, 13:48:34 »
Tietääkseni mekanisesti täysin samat koneet mustakoppaisissa tuon ikäisissä. Virisoftilla saa molempiin samat tehot.

Liekö sitten matalaviritteisempänä varsinaista Deeviitosta kestävämpi?  :) Siis tällaisessa perheajossa.

Meillä auto on ollut 6,5 vuotta ja sillä on ajettu noin 180 tkm iloisia ja mukavia kilometrejä.

Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #13 : 19.02.2019, 13:55:50 »
Liekö sitten matalaviritteisempänä varsinaista Deeviitosta kestävämpi?  :) Siis tällaisessa perheajossa.

Meillä auto on ollut 6,5 vuotta ja sillä on ajettu noin 180 tkm iloisia ja mukavia kilometrejä.

Kyllähän se vääntö aina enemmän kuluttaa, fysiikan laki. Omakin on toki yliviritetty ja monella nekin tuntuu kestävän. Kaiken saa rikki, rautakangenkin, jotkut rikkoo kaiken, toisilla on tuuria ja kaupunkiajo on kuluttavampaa kuin maantieajo monessa mielessä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja kilometrit
« Vastaus #14 : 19.02.2019, 14:31:00 »
Kyllähän se vääntö aina enemmän kuluttaa, fysiikan laki. Omakin on toki yliviritetty ja monella nekin tuntuu kestävän. Kaiken saa rikki, rautakangenkin, jotkut rikkoo kaiken, toisilla on tuuria ja kaupunkiajo on kuluttavampaa kuin maantieajo monessa mielessä.

Aivan, aivan.

Meillä on ollut onni löytää kolme Volvoa, joissa kaikissa on ollut täydellinen huoltokirja. Sillä voi olla aika paljon merkitystä.

Ja tietysti sillä, että meillä ollessa kaikkiin Volvoihin on vaihdettu moottoriöljyt 10-11 tkm:n välein. Huoltokirjoja on täydennetty sitä mukaa kun on huoltoja tai pieniä (?!) korjauksia tarvittu. Ensimmäinen kunnon Volvo oli vm. -98 V70 2,5 TDI, jonka mittari näytti muistaakseni 505 tai 507 tkm, kun sen myin. Nyt talossa on sekä bensavapari-S80 että turbodiesel-S80. Ja toistaiseksi olemme erityisen tyytyväisiä ja innokkaita Volvoilijoita.  8) 8)

 

Proturbo  Autodiagnoosi