Carcom Oy  Ateho

D5 ja CEM vikaa?

  • 3 Vastauksia
  • 1471 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
D5 ja CEM vikaa?
« : 17.02.2019, 23:20:27 »
Vaihdoin 2006 ikäiseen D5:seen toisen padan, kun kun kellari porsi ja ahdin hajosi vielä kaiken kukkuraksi. "Uusi" pannu toimii hienosti, mutta kaikki ratin toiminnot ovat mykkänä. Eli herjaa SRS:ää, vakionopeuden säädin on pimeä, puhelimen napit ovat mykät, luistonesto mykkänä, ratin asentoanturi pimeä, töötti ei toimi, sekä valot ko. napeista pimeinä. Sulakkeet kunnossa.

Auto oli pari kuukautta pihalla ilman moottoria. Vidalla löytyy ko. järjestelmiin koodit SRS-001C, SRS-0014, SAS-0010, SAS-000F, ECM-928C, CEM-DD52, CEM DD51, BCM-0109).

Onkohan CEM kärsinyt jotenkin koneen vaihdon yhteydessä tai vaan muusta syystä? Katsoin kaikki johdot, jotka lähtevät ratilta ja niin pitkälle kun niitä pystyi seuraamaan, näyttivät olevan kunnossa. Samoin tsekkasin kaikki bägin liittimet sekä muut ohjain liittimet ratista.  Tuntuu sinänsä oudolta, että tämä liittyisi koneen vaihtoon, kun ongelma keskittyy tuohon ratin seudulle.

CEM sijaitsee ilmeisesti paikassa, johon on voinut seisonnassa päästä vettä kunnolla.

Outoa.
 
« Viimeksi muokattu: 18.02.2019, 00:04:53 kirjoittanut Sute »
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: D5 ja CEM vikaa?
« Vastaus #1 : 18.02.2019, 07:21:57 »
Vaikuttaisi siltä että kun konetta vaihdettu, on ollut akku kiinni? ???
Tai sitten joku liitin on vielä auki/ei kunnolla paikoillaan.
Sulake/rele boxiin sisälämppäri puhaltamaan lämmintä ilmaa. Ei kuumaa.
Ja mahdollisimman hyvin että saisi kaiken mahdollisen kosteuden pois.

Koodien poisto ja uudelleen tarkistamalla toimiiko.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 ja CEM vikaa?
« Vastaus #2 : 18.02.2019, 08:08:07 »
On mahdollista, että jos rempan aikana apurunko ja hammastanko on ollut irti, niin ratti on päässyt vapaasti pyörimään ja on rikkonut kosketinrullan, eli ratin asentoanturin. Jos ei heti ole ollut rikki, niin viimeistään siinä vaiheessa, kun ratti on käännetty jompaan kumpaan ääriasentoon.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja CEM vikaa?
« Vastaus #3 : 18.02.2019, 13:24:02 »
On mahdollista, että jos rempan aikana apurunko ja hammastanko on ollut irti, niin ratti on päässyt vapaasti pyörimään ja on rikkonut kosketinrullan, eli ratin asentoanturin. Jos ei heti ole ollut rikki, niin viimeistään siinä vaiheessa, kun ratti on käännetty jompaan kumpaan ääriasentoon.

Tämä tuli mieleen, koska apurunko ja hammastanko oli irroitettu ja tuo ohjausvarren kumi oli irronnut. Eli on saattanut pyörähtää yliasentoon. 
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

 

Proturbo  Autodiagnoosi