Futurez  Kulkukoira

Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?

  • 14 Vastauksia
  • 3873 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« : 18.02.2019, 22:45:38 »
Kasikymppiin pitäisi saada pehmeämpää iskaria alle.
Nykyiset TRW:n iskarit kun on omaan makuun turhan pintakovat sivuteille.

Mitä suosittelisitte?
Ite miettinyt vaihtoehtoina Monroen OESpectrumia, Meyleä ja Bilsteinin b4:sta. Alkuperäiset olisi varmaan parhaimmat, mutta myös melko hintavat.

Nykyisistä Sachsin iskareista puolestaan lukenut, että olisivat turhan kovat, eivätkä siten vastaisi aikaisempaa super touring -mallia, joka oli ilmeisesti ihan ok pumppu?

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #1 : 18.02.2019, 23:52:28 »
Meidän 2006:seen tuli laitettua koko kierros sachsia, ei kyllä omaan makuun liian kovat ole, itsekkin 100% mukamuuspainoitteinen kuljettaja. Rengastus varmasti myös vaikuttaa hieman tuohon "joustavuuteen". Super touringin kanssa taisi käydä niin että hajoilivat ennen aikojaan ja sen takia lopettivat?

Meidän autossa renkaat 205/55/16.

Eikä koko kierros saksasta tilattuna maksanut juuri mitään.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #2 : 19.02.2019, 11:38:00 »
Oliko nuo sinun iskarit sinisellä vai valkealla tarralla?

Uudemmat sachsin iskarit on tuolla valkealla tarralla ja vanhemmat sinisellä tarralla.

Itellä kans rengaskokona 205/55-16 kesärenkaissa ja talvirenkaissa 195/65-15, joten pehmikettä pitäisi renkaiden puolesta olla. TRW:t on vain melko jämyllä vaimennuksella, kestää heitoistakin ajaa reippaammalla vauhdilla.

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #3 : 19.02.2019, 15:03:10 »
Sachsin sininen tarra siellä on.

Linkin takana esimerkkikuva tarrasta. (Väärä iskari mutta samanlainen tarra)
https://carparts.alpics.info/pics/td/medium/0/4/70_358171.jpg

Sachsin tuotenumerot:
Etuiskarit: 554 046
Takaiskarit: 317 339

Autossa ihan perinteinen alusta, ei mitään extraa.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2019, 15:11:16 kirjoittanut Kraft »
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #4 : 21.02.2019, 17:50:17 »
Kiitos vastauksesta.

Kellään ei ole noista Monroen OESpectrumeista kokemusta?
Niissä ois viiden vuoden takuukin.  ELK

Tuo Sachs voisi olla sitten toinen vaihtoehto.



Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #5 : 21.02.2019, 19:08:02 »
Emännän S60 oli ostettaessa taakse laitettu uudet monroet  (reflex?) ja itse vaihettu eteen sachs. Eroa ei kyllä huomaa kumpi kovempi tai pehmeämpi.
S40 edessä Sachs ja takana trw,  etupää hyvä tasapainoinen ja takapää kova.
Bilstein ollu jokunen ja tuo B4 on hyvä kestävä iskari ja tuommoiset uudet on jo valmiina  tallissa saabiin taakse (konit nyt joka kulmassa) tilalle. Eteen siihen hommaamassa kovempaa B6 versiota.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2019, 19:09:59 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #6 : 22.02.2019, 14:02:48 »
Bilstein B4 on V70:ssä takana. 5v sitten vaihdoin, eikä ole valittamista. Jouset alkuperäiset tai ainakaan en tiedä vaihdosta, rengastus ollut 205/55R16 (talvi ja kesä) ja 225/45R17 (kesä).
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa S60 classic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #7 : 22.02.2019, 14:34:39 »
S60:ssä takana Bilstein B4. Edessä alkuperäiset mitkälie.



Volvo S60 2,4 Classic  aut -09

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #8 : 22.02.2019, 16:44:02 »
Nuo oespectrumit laitoin tilaukseen, täytyy laittaa infoa tänne sitten, että millainen alustasta tuli.

Kuparille  mielenkiinnosta kysymys, että miksi haluat eteen jäykemmät b6:set?
 

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #9 : 22.02.2019, 18:58:50 »
Vinkkinä että jos iskarit tosiaan vaihdat, niin vaihda samalla eteen iskarien yläpään kiinnikkeet sekä sinne jousen alle tulevat eristikumet, poistavat sitä huminaa/karkeutta mikä lähtee renkaista.

Tarvikkeena yläpäistä parhaat taitavat olla Lemförderit, taitavat jopa olla OEM tavaraa. Jousien alle tulevat eristimet saa ainoastaan Siniseltä.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #10 : 22.02.2019, 20:33:35 »
Nuo oespectrumit laitoin tilaukseen, täytyy laittaa infoa tänne sitten, että millainen alustasta tuli.

Kuparille  mielenkiinnosta kysymys, että miksi haluat eteen jäykemmät b6:set?

Madallettu ja Aeron alalippa jonka takana alhaalla iso cooleri niin keula olisi vakaampi mm jarrutuksissa, hidasteissa jne.. CS tonnareissa muutenkin keula on vanhuuttaan veltto  joten jäykkää  osaa sinne ja vahvempi takapää  pitää miedompana niin  ajettavuus paranee.. Poikkituki on jo keulassa lisäjäykisteenä.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #11 : 23.02.2019, 19:18:14 »
Nuo eristinkumit pitääkin hommata, tällä hetkellä siellä ei ole niitä.

Yläjousilautasia en nyt vaihda, koska ne on uusittu 50tkm/2v. sitten. Jos ois pidempään noilla rullattu niin ilman muuta kannattaa samalla vaihtaa.

Noita eristinkumeja etsiessä tuli vastaan myös jousen yläosaan tarkoitetut??? En tiennytkään että sinnekkin on olemassa nuo lärpäkkeet, tässä vielä linkki: http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/fahrwerk-lenkung/federung/auflage-federteller-vorderachse-oben-gummi/1035741/

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #12 : 23.02.2019, 19:27:24 »
Madallettu ja Aeron alalippa jonka takana alhaalla iso cooleri niin keula olisi vakaampi mm jarrutuksissa, hidasteissa jne.. CS tonnareissa muutenkin keula on vanhuuttaan veltto  joten jäykkää  osaa sinne ja vahvempi takapää  pitää miedompana niin  ajettavuus paranee.. Poikkituki on jo keulassa lisäjäykisteenä.

Sitten voi varmaan toimia hyvin, kun b4:kin on vakioiskaria jo vähän jäykempi.

Muutama vuosi sitten Isän V70:iin laitatettiin aluksi keulaan b6:set ja takana oli nivomatit, niin auto käytännössä jousti takapäällä, ei ollut kovin tasapainoinen  :D vähän myöhemmin tuli taaksekkin b6:set. Hyvät nuo b6:set on ajaa, osittain mukavuuden kustannuksella tosin.

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #13 : 23.02.2019, 21:35:52 »
Nuo eristinkumit pitääkin hommata, tällä hetkellä siellä ei ole niitä.

Yläjousilautasia en nyt vaihda, koska ne on uusittu 50tkm/2v. sitten. Jos ois pidempään noilla rullattu niin ilman muuta kannattaa samalla vaihtaa.

Noita eristinkumeja etsiessä tuli vastaan myös jousen yläosaan tarkoitetut??? En tiennytkään että sinnekkin on olemassa nuo lärpäkkeet, tässä vielä linkki: http://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/fahrwerk-lenkung/federung/auflage-federteller-vorderachse-oben-gummi/1035741/
Joo tosiaan sinne ylöskin tuollaiset eristimet saa halutessaan, itselläni ei niitä ole siellä ja olisikin kiinnostavaa tietää onko mitään vaikutusta.

Alhaalle ne kumet kannattaa ehdottomasti laittaa, muuten jousi lepää suoraan sen jousilautasen päällä.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Mukavuuspainotteiset tarvikeiskarit?
« Vastaus #14 : 23.02.2019, 22:34:08 »
Onko nuo yläeristimet ollu joissakin tietyissä malleissa/varustuksissa?

Jos nuo jotakin tekee, niin luulisi entisestään vaimentavan melua.

 

Elekma  Autoracing