Samppasport  Futurez

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 563225 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1945
  • S60 T6 AWD -11
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1470 : 01.12.2018, 16:37:54 »
Mitenkäs tommosen -05 V70 Volovon 140 hevosvoimainen voimanpesä eroaa siitä 170hp versiosta fyysisesti?
- Ei mitenkään?

Onko se "päivitettävissä" (=ohjelmoitavissa) paremmille teholukemille?
-?

Eroa ei kuulemma huomaa Suomessa laillisissa nopeuksissa.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6017
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1471 : 01.12.2018, 22:18:29 »
90-luvun samankoneisista manuaalivolvoista ero oli selvä ohittaessa, pullaposkia en ole päässyt tarpeeksi vertaamaan
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1472 : 03.12.2018, 07:44:17 »
Tuollaisen tehokäyrän löysin lastutetusta 140hp v70:stä


Näkee kuinka käyrä lähtee yhtäkkiä laskuun 5000 rpm tienoilla. Siihen asti eroa lastutettuun ei juuri ole.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kamppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1473 : 13.01.2019, 09:19:52 »
Tervehdys.
....
Mutta mitä muuta tärkeää olisi ns. pakko tarkastaa.

Onko manuaaliloovissa ollut vikaa?

....

Kirjataas tännekkin. Manuaalilaatikkoisen sammuttaessa ei pitäisi kuulua helähdystä voimansiirrosta. Itellä vauhtipyörä piti meteliä kylmillä keleillä. Kesällä ei ikinä eikä liioin kun oli ajanut jonkin matkaa. Kauppoja tehdessä auto oli hallissa, lämpimässä, niin kalkattavaa ääntä ei kuulunut. Ensimmäisillä kovilla pakkasilla oli kuultavissa kyseinen ääni joka tuolloin ei ollu vielä voimakas. Mutta helähdys sammutuksen yhteydessä selkeä. Siten, jos itse kattelisin esim nuorempaa manuaalilaatikkoista niin juurikin kuuntelin kuuluuko sammutuksen yhteydessä voimansiirron seutuvilta tavallisuudesta poikkeavia ääni. Samoin pyytäisin myyjää siirtämään ajoneuvo ulos riittävän ajoissa ennen siihen tutustumista. Tämä tarina nyt sit vain oma ajatus ja varmasti muitakin menetelmiä. Tuo vauhtipyörä+kytkin remppa ei ole ihan halpa.

Poissa ÖÖ.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • XC70 D5 -03
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1474 : 02.02.2019, 12:50:52 »
Jos nykyinen XC70 2003 alkaa tuntumaan pieneltä sisätilojen osalta, tarjoaako XC90 mitään parannusta?

D5 on muuten melko tuttu mutta onko tuossa tuplatubo -versiossa muuta erikoista uutta vikapaikkaa kuin tuo toinen turbo?

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1475 : 02.02.2019, 17:33:00 »
D5 on muuten melko tuttu mutta onko tuossa tuplatubo -versiossa muuta erikoista uutta vikapaikkaa kuin tuo toinen turbo?

Ei turbot ole näissä herkkiä rikkoontumaan oli niitä sitten yksi tai kaksi
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1476 : 04.02.2019, 14:27:02 »
Jos nykyinen XC70 2003 alkaa tuntumaan pieneltä sisätilojen osalta, tarjoaako XC90 mitään parannusta?

D5 on muuten melko tuttu mutta onko tuossa tuplatubo -versiossa muuta erikoista uutta vikapaikkaa kuin tuo toinen turbo?
Topicin autoissa ei ole D5 moottorissa kuin yks turbo.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ÖÖ.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • XC70 D5 -03
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1477 : 06.02.2019, 23:32:01 »
Ei turbot ole näissä herkkiä rikkoontumaan oli niitä sitten yksi tai kaksi
Niin en tiedä herkkiä mutta onhan niitä täälläkin vaihdettu mm. vnt jumien takia. Itsekkin omaani olen vaihtanut.

Topicin autoissa ei ole D5 moottorissa kuin yks turbo.

Aivan joo, olin antanut itseni erheellisesti ymmärtää että kaikki 200 hv mallit olisivat kahdella turbolla.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1478 : 09.02.2019, 08:01:40 »
Niin en tiedä herkkiä mutta onhan niitä täälläkin vaihdettu mm. vnt jumien takia. Itsekkin omaani olen vaihtanut.


Hyvä, etteivät ole herkkiä rikkoutumaan turbot.

iltojeni valon ja aamujeni auringon S80 turbo-diesel vm. -03 automaatti 2,4 D (136 hp) on nyt 461 tkm ajettu ja joka viikko tulee 500-600 km lisää. Pari viikkoa sitten kaveri, joka autoa laittaa ja huoltaa, sanoi öljynvaihdon yhteydessä, että turbo mehii ihan vähäisen öljyä. Mutta ei vielä tiputa alle tms.

Onko vaarallinen tilanne? Enteileekö kallista remonttia? Onko turboremontti kallis?

Ymmärtääkseni autoon on kertaalleen vaihdettu turbo edellisen omistajan aikoina. Auto oli meille tullessa 289 tkm ajettu. Se on ollut aivan loistopeli, hieno ja luotettava peli. Olen todella tyytyväinen.

Poissa ÖÖ.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • XC70 D5 -03
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1479 : 09.02.2019, 18:04:19 »
Hyvä, etteivät ole herkkiä rikkoutumaan turbot.

iltojeni valon ja aamujeni auringon S80 turbo-diesel vm. -03 automaatti 2,4 D (136 hp) on nyt 461 tkm ajettu ja joka viikko tulee 500-600 km lisää. Pari viikkoa sitten kaveri, joka autoa laittaa ja huoltaa, sanoi öljynvaihdon yhteydessä, että turbo mehii ihan vähäisen öljyä. Mutta ei vielä tiputa alle tms.

Onko vaarallinen tilanne? Enteileekö kallista remonttia? Onko turboremontti kallis?

Ymmärtääkseni autoon on kertaalleen vaihdettu turbo edellisen omistajan aikoina. Auto oli meille tullessa 289 tkm ajettu. Se on ollut aivan loistopeli, hieno ja luotettava peli. Olen todella tyytyväinen.

Noin 530 € oli kunnostetun turbon ja tiivistesarjan hinta. Vanha piti antaa vaihdossa. Ite kun teki niin ei muita kustannuksia. Paitsi tietty öljyä pitää lisätä vähän, ite vaihdoin kokonaan. Kilometrejä mun autossa oli noin 475 tkm kun vaihdon tein.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2019, 18:06:14 kirjoittanut ÖÖ. »

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1480 : 11.04.2019, 16:44:20 »
Olikos näissä alkupään 6 vaihteisissa automaateissa (TF-80SC) jonkinlaisia heikkouksia ja onko 5-vaihteinen parempi/luotettavampi juuri tuossa kun vaihteistot vaihtuvat?

Muistan lukeneeni jotain venttilipöydän ongelmista, mutta toki alkaa kaikilla alkupään 6-vaihteisilla automaateilla olla ikää ja kilometrejä, joten huollot ratkaisee varmasti aika paljon..
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1481 : 14.04.2019, 14:04:37 »
Onko servotronic yleensä ongelmallinen lisävaruste?

Sen tiedän, että hammastanko on hajotessaan helvetin kallis, mutta onko näitä ylipäätään hajonnut näistä usein?
V60CC D4 AWD


Poissa Emäntäkoulun Herra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1482 : 26.04.2019, 12:49:59 »
Tuli hankittua xc90, 2007 2.4 D5. Tuli heti pohdittavaksi tuo ardicin lämmitin sillä autossa ei ole sisähaaraa. Lohkari tmv on. Onko kenelläkään kokemusta ardicin ohjelmoinnista ajastimelle säädettäväksi, sillä nyt sen sielunelämään ei voi oikein vaikuttaa. Missä teetättää? Mihin hintaan? SAH sanoi tekevänsä 227€:llä joka äkikseltään vaikuttaa melko arvokkaalta. Pk=Oulu + lähialueet

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6017
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1483 : 26.04.2019, 13:07:09 »
Kannattaa kysellä eri merkkihuolloista tarjouksia tuosta, mutta softan Volvolta se suorakäynnistys/ajastin tosiaan tarvitsee ja ne softat on aika kiinteän hintaisia. Jos joku on sen onnistunut muuten autoonsa puukottamaan niin laajalti tunnettua tämä ei ole.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1484 : 26.04.2019, 17:35:42 »
Tuli hankittua xc90, 2007 2.4 D5. Tuli heti pohdittavaksi tuo ardicin lämmitin sillä autossa ei ole sisähaaraa. Lohkari tmv on. Onko kenelläkään kokemusta ardicin ohjelmoinnista ajastimelle säädettäväksi, sillä nyt sen sielunelämään ei voi oikein vaikuttaa. Missä teetättää? Mihin hintaan? SAH sanoi tekevänsä 227€:llä joka äkikseltään vaikuttaa melko arvokkaalta. Pk=Oulu + lähialueet

Mulla on ardic ohjelmoitu toimimaan ajastimella, erinomainen varuste kunhan tajuaa, että se ajastettava aika on haluttu lähtöaika eikä ardicin käynnistysaika (en myönnä mitään :D). Eli toimii siis automaattisesti ja lämmittää vain tarvitun ajan riippuen lämpötilasta. Hinta mun mielestä on tosiaan 200-250€ välissä vähän mestasta riippuen.
V60CC D4 AWD


 

Elekma  Autoracing