Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km

  • 46 Vastauksia
  • 14218 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #15 : 13.03.2014, 00:32:39 »
jepulis, ja arvonalenema ei realisoidu jos ei myy. eihän näistä raaski luopua, uudemmat volvot kun on huonompia ja näissä vanhemmisakin on jo "kaikki" ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #16 : 05.03.2015, 21:43:35 »
No niin

Toinen vuosi pulkassa. Kilometrejä tosin vähemmän, 25 000 eli omalta osaltani yhteensä varsin tarkaan 60 000.

Vänkärin puolen takajousi keksi tulla ulos kolostaan alapäästään. Ainakaan alapäästään se ei ollut poikki. Oudon äänen vuoksi tuli vaihdettua koiranluut taakse, mutta vika ei varsinaisesti ollut niissä vaan tuossa jousessa. Tosin varsin löysät ne koiranluiden nivelet olivat mutta ehjät kuitenkin. Nyt en edes ihan varmuudella tiedä, onko se takajousi enää paikoillaan vai ei. Välillä kuuluu takaa outo kukerrus kun auto vain liikkuu. Ei varsinaisesti kolina vaan sellainen outo jurskutus, joka kuluu kun on kuuluakseen jo autoon istuessa tai kun vain vetokoukusta painellee. Välillä ei kuulu mitään outoa. Pitäisi vähän tutkia kun vain ehtisi.

Muuta vikaan ei vuoteen ole ollutkaan.

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #17 : 05.03.2015, 21:47:20 »
Vänkärin puolen takajousi keksi tulla ulos kolostaan alapäästään.
Kävikös samat kuin mulla?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=50809

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #18 : 05.03.2015, 22:40:47 »
Kyllä merkit on samat, mikä sitten liekkin syynä. Yläpäässä on jokin kumi mutta alapäässä on rauta rautaa vasten ainakin minulla.

Poissa jukkaksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #19 : 07.03.2015, 08:30:07 »
Onhan tuota korjattavaa kertynyt vuoden ja 4kk /50th sisään.Heti oston jälkeen vaihdoin moot.ylätuki kumin.Oli uretaania...kuminen tilalle ja tärinät tyhjäkäynnillä hävisi.Sitten kolisi kuskin etupää.Koiranluut ja sisempi aksiaali nivel vaihdettiin,,ei vaikutusta,vika iskarin yläpään kumissa,jonka vulkanointi pettänyt.Nyt samat oireet.. kumi oli motonetin laatua..,eikö kestä vuotta kauempaa?Sitten alkoi naputtaa kiihdyttäessä,suuttimet kaikki uusiksi.Penkittivät diesel korjaamossa.jokainen horo.Hyvin käynnistyi kuitenkin ja kävi tasaisesti,eli olisko ollu tarvetta kaikkia vaihtaa??.Sitten vas etup.laakeri,jarrulevyt/palat eteen,takaluukun johdotuksen korjaus,jakohihna +vesip+rullat ja moniurahihna kaikkine rullineen,siinä tärkeimmät.Osa on tietty kilometrien myötä tullutta normaalia huolto hommaa.Kaikesta huolimatta mikään ei voita 5 koneen saundia reippaasti kun kiidyttelee :)V70d5-02 km 407th.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #20 : 07.03.2015, 09:52:39 »
Onhan tuota korjattavaa kertynyt vuoden ja 4kk /50th sisään.Heti oston jälkeen vaihdoin moot.ylätuki kumin.Oli uretaania...kuminen tilalle ja tärinät tyhjäkäynnillä hävisi.Sitten kolisi kuskin etupää.Koiranluut ja sisempi aksiaali nivel vaihdettiin,,ei vaikutusta,vika iskarin yläpään kumissa,jonka vulkanointi pettänyt.Nyt samat oireet.. kumi oli motonetin laatua..,eikö kestä vuotta kauempaa?Sitten alkoi naputtaa kiihdyttäessä,suuttimet kaikki uusiksi.Penkittivät diesel korjaamossa.jokainen horo.Hyvin käynnistyi kuitenkin ja kävi tasaisesti,eli olisko ollu tarvetta kaikkia vaihtaa??.Sitten vas etup.laakeri,jarrulevyt/palat eteen,takaluukun johdotuksen korjaus,jakohihna +vesip+rullat ja moniurahihna kaikkine rullineen,siinä tärkeimmät.Osa on tietty kilometrien myötä tullutta normaalia huolto hommaa.Kaikesta huolimatta mikään ei voita 5 koneen saundia reippaasti kun kiidyttelee :)V70d5-02 km 407th.

Minulla kuudes, mutta ensimmäinen dieselvolvo. Vähän jännittää kun ostin 480 000km ajetun. Moottori kuulema satkun vähemmän ajettu, vaihdettu joskus koska oli jostakin syystä käynyt kuivana ja mennyt sököksi. Auto on todella hyväkuntoinen josta Siniselläkin huoltomies mainitsi kun sitä tutkittiin. Se soundi on tosi kiva  :)

No, asiaan; nyt heti alkuunsa on vaihdettava tuulilasi joka halki, vasen vetari jonka tilasin täältä saamieni suositusten perusteella Polar-Partsilta. Toivotaan että uusi hyvä osa on jo viikon päästä paikoilleen. Koiranluita myös ja pisteenä ii:n päälle uusi rekisterikilpi eteen niin ei kyllä tosiaan häpeä puolta vähemmän ajetulle. Toivotaan että muuten päästään yhtä hienosti kuin aiemmilla bensavolvoilla jotka olleet todella hyviä!
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jukkaksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #21 : 07.03.2015, 12:01:13 »
Niin,kyllä volvon,varsinkin säännöllisti huolletun dieselin uskaltaa ostaa vaikka kilsoja paljon.Ei niissä näy niin paljon ajetut kilometrit, kuin muissa merkeissä. Mulla oli nuoruudessa noita 240 sarjan vehkeitä varmaan liki 10.Luotettavia pelejä ja halvat varaosat,mut ei kovin pieniruokaisia.Öljyt olen omaani vaihtanu 10-12th välein.Ei tarvi lisäillä.Löpönä olen käyttäny koko ajan abc-ketjun smart diesel naftaa.Tuntuu et vastaa kaasuun herkemmin,eikä pitäis paskoittaa konetta/suuttimia siinä määrin kuin normaali löpö (palaa puhtaammin,noen muodostus vähäisempää).En oo töissä Abc;llä. :D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #22 : 07.03.2015, 22:44:54 »
Huolto&korjaus hommat viimeisen 12kk/30tkm aikana:
- Uusi agm akku 185eur
- takalevyt&palat&kengät noin 150eur
- etupalat 110eur(?). Siniseltä hain..
- sulat eteen
- öljy&polttoaine&sisäilma -suodattimet
- öljyä

Ei ollenkaan paha tapaus tämä d5 v70 volvo vuodelta 2006
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #23 : 19.03.2016, 09:10:41 »
3. vuosi on kulunut ja mittarissa on 382 000. Muistellaanpa mitä on pitänyt tehdä menneen kauden aikana

Kilometrejä on kertynyt vähemmän, vain 20 752 km

Korjauksia vuoden mittaan
-Takaiskarit
-Moottorin alatuki (moottorilta eteenpäin, keulan alla)
-Mittariston tinaus ja uudet taustavalot (150 €). Mittaristoa ei korjaajan mukaan oltu tinailtu aikaisemmin.
-Takakallistuksen vaimentimen kumipusla oli väljistynyt. Korjattu liimamassainjektiolla. Vielä ei oikein teidossa, onnistuiko korjaus vai ei.
-Takavalojen parkkilamppuja on pitänyt vaihtaa varmaan pariin otteeseen. Ainakin Osram on osannut juuri tuossa polttimossa optimoida laadun.
-Käsijarruun asennettu Motonetin kenkien säätöruuvit ja muistaakseni uusin myös kengät samalla. Noilla säätöruuveilla käsärin saa toimimaan. Suosittelen muillekin.

Kärryä on vedetty kuluneen vuoden aikana noin 6000 kilometriä ja keskilutus on ollut tästä johtuen edellisen vuoden aikana 6,44 l/100 km matkamittarin mukaan laskettuna, joka taitaa olla aika tarkaan oikein käytetyillä 60 profiilin renkailla. Tälle vuodelle osui myös jakopää. Noin 80 000 km olen tällä nyt itse ajellut.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2016, 09:18:32 kirjoittanut Vollemies »

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #24 : 19.03.2016, 10:37:06 »
Innostuin tässä laskeskelemaan omankin autoni kustannuksia. Jotain on vaikka saattanut unohtuakin, mutta 18c/km ei kuulosta ihan mahdottoman pahalta s80:n kokoiselle autolle. Varaosiin on kulunut 75000 kilometrin aikana n. 1500 euroa. Kaikki mahdollinen työ on tehty itse ja maksettua työtä teetetty n. 200 eurolla.

Seuraavaks tuulilasi, jakopää, jarrulevyt. Ja jos ton alustan sais jollain konstilla parsittua edes hetkeks kuntoon. ::)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #25 : 20.03.2016, 10:41:06 »
Minäkin ostin syksyllä vm 03 v70 D5 manuaali, jolla oli ajettu 460tkm. Hirvitti hieman ostaa, mutta auto oli erittäin siisti ja hyvillä varusteilla. Olihan sillä ahettu hirvikolari yms kaskovahingon korjauksia löytyi, kun historiaa penkoi. Mutta kaikki korjaukset oli tehty merkkiliikkeessä selvästi ammattimiesten tekemänä eikä mistään löydy sävyeroja. Paitsi toisen puolen ajovaloumpion lasi on kirkkaampi.

Nyt siihen on kertynyt puolessa vuodessa 13tkm ja aika vähällä on menty.

-jakopää vesipumppuineen (100e saksasta )
-moottorin ylätukikumi 79e
-penkinlämmittimen ohjausyksikkö käytettynä 30e
-Turbon ilmaletku 100e
-Alapalloa, raidetangonpäätä motonetistä
-Vahvistetut takajouset noin 120e pari
-Jarrupalat eteen ja käsijarruhilppet taakse kehintäruuveineen

Muutakin varmaan oli, mjtta ei mitään isompaa

Kaksoismassavauhtipyörä kilkattaa tyhjäkäynnillä, mutta kytkin ei täristä eikä luista vielä, joten vauhtipyörä saa odottaa valmiina hyllyssä niin kauan kun kytkin kestää.

Etupyöränlaakerit pitäis vaihtaa molemmat, sekä 13 napainen perävaunun pistoke.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #26 : 20.03.2016, 13:20:25 »
Mulla on mennyt 110tkm aikana nyt varmaan kohta 5 tonnia. Lopetin ynnäilyn 4 tonnin kohdalla kun alkoi ärsyttämään..mutta noin 5 tonnia on tosiaan menny. Tuosta liki puolet on sellaista "korjausta/kohellusta" että jälkikäteen ajateltuna ei olisi pitänyt ryhtyä vaan ajaa menemään vaan kunnes oikeasti kosahtaa. Esimerkiksi moottoritukien kanssa värkkäily oli täyttä rahanhaaskausta eivätkä todellakaan ole ihan ilmaisia
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #27 : 20.03.2016, 13:45:58 »
Niin,kyllä volvon,varsinkin säännöllisti huolletun dieselin uskaltaa ostaa vaikka kilsoja paljon.Ei niissä näy niin paljon ajetut kilometrit, kuin muissa merkeissä.

En kyllä ole enää varma että allekirjoitanko tätä. Siis että kilometrit eivät näkyisi. Minusta alkaa vaikuttamaan että pikemminkin päinvastoin mutta näillä vain painetaan menemään kun totaalinen hajoaminen ottaa pitemmän aikaa.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #28 : 20.03.2016, 13:52:52 »
Mulla on nyt ajettu 417tkm ja ainoa mistä huomaa että on enemmän ajettu, on ratti. Puolinahkapenkin sivu on ottanu itteensä mutta alku on ollut jo kauan.
Mutta kaikennäkstä ilmaantuu kun mittariin tulee 400tkm. Ehkä mun olis kannattanu ostaa kuitenkin se 500tkm ajettu.  :D Siinä saattas olla jo kaikea vaihdettu.
Mulla on kohta vuosi takana ja lähennellään varmaan 5000€ rajaa mitä tuohon menny. Mutta siinä on kyl sit kaikki enkaita ja vanteita myöden. En viitti ees laskee kuin paljon menny. Aina laitetaan kun tarvetta on.  ;)

Poissa D5S60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 2001 ensimmmäisen vuoden saldo / 35 000 km
« Vastaus #29 : 20.03.2016, 14:16:39 »
No siis meikäläisen pirssihän on ollu hirveä rahasyöppö tällä 3tkm aikana  :D Toki osa osista on sellaisia,joita ei olisi ollut pakollista uusia,mutta uusiks laitettiin kun joka tapauksessa alkais olla ajankohtaista.

- Kaikki hehkut vaihdettu,kaks alkoi olla tiensä päässä
- Suutinvika korjattu,eli yksi suutin vaihtoon
- Akku uusittu,aiempi akku alkuperäinen,ihan toimiva vielä mutta hieman alhainen varaus
- Laturin vapaakytkin alkoi olla tiensä päässä,vaihtoon... samalla vaihdettiin moniurahihna (entinen vielä ihan hyvä),kiristinrulla ja ohjainrulla huonolla hapella---> vaihtoon
- Cooleri uusiksi,aiemmassa reikä... ei kait sekään vielä NIIN paha olis ollu,mutta...

Plus muut perushuollot (suodattimet,öljyt ja muut nesteet vaihtoon)

Kyllähän tuosta hintaa tulee äkkiä,hehkut ja akku tekee muistaakseni jo osina reilusti yli 300€. Oma kulkine S60 D5, 314tkm ajettu,kun ostin. Puolet on hokenut vieressä,että niin hehkujen,akun,vapaakytkimen ja coolerin vaihto oli turhaa,KOSKA auto ei vielä tiltannut kunnolla. Oma filosofia on se,että auton kuntoa pidetään yllä,ei odoteta että se hajoaa totaalisesti ja jää tienposkeen. Ei mua ainakaan talvipakkasilla kiinnostais jäädä tonne tienposkeen... autoista oon tarkka ja tulen aina olemaan. Siksipä ei oo ikänään ykskään auto jäänyt tienposkeen,saatika muutenkaan perusteellisesti hajonnut.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron