Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 7 neliskantti - 26.01.2011, 18:52:51
-
elikkäs polttoaine mittari ongelmia tuli polttoainepumpun (tankin sisäinen) vaihon yhteydessä. mittari toimi kohtuu hyvin ennen pumpun vaihtamista. en mielestäni kovin ruhjonu sitä systeemiä missä on polttoaine anturi ja pumppu kiinni. Ja just samallalailla kävi entisesä 740 johon olin vaihtanu ihan uuden polttoainemittarin ennen pumpun vaihtoa. mistähän ihmeen syystä näin on käynyt??
-
Aika yleinen syy on se, että asetelmaa tankkiin laittaessa olet joutunut käyttämään lievää väkivaltaa ja se putki, jonka sisällä anturi liikkuu on auennut laidastaan - ja anturi takeltelee ja jumii.
Asetelmaa paikalleen asentaessa olisi asetelma vedettävä ensin kasaan narulla - naru laipan läpi ulkopuolelle solmuun. Kun asetelma on paikallaan, katkaise naru ja vedä se pois tankista.
(http://farm5.static.flickr.com/4109/4831669966_af7b64808c_b.jpg)
-
Asetelmaa paikalleen asentaessa olisi asetelma vedettävä ensin kasaan narulla - naru laipan läpi ulkopuolelle solmuun. Kun asetelma on paikallaan, katkaise naru ja vedä se pois tankista.
[/quote]
vai että tuommosia patentteija pitäs tehä.
Mut ainaki entisesä vollesa mittailin anturia nii kyl se jonkulaisia ohmi lukuja anto että suunilleen ois oikeen näyttäny mut mittarisa ei vaan oikein mitää tapahtunu. Oisko tehny mittari piikin :D
-
Jos mittamalla tankin ulkopuolelta totesit anturin toimivan loogisesti, niin eihän siihen sitten montaa vikapaikkaa jää: Ensimmäisenä tarkistaisin, että maadoitusjohto siitä laipan läpiviennin yhteydessä ei ole ihan poikki ruostunut ja siten väännellessä laippaa, katkennut.
-
Jos mittamalla tankin ulkopuolelta totesit anturin toimivan loogisesti, niin eihän siihen sitten montaa vikapaikkaa jää: Ensimmäisenä tarkistaisin, että maadoitusjohto siitä laipan läpiviennin yhteydessä ei ole ihan poikki ruostunut ja siten väännellessä laippaa, katkennut.
Tai siirtyisin mittarin puoleen?
-
Jos mittamalla tankin ulkopuolelta totesit anturin toimivan loogisesti, niin eihän siihen sitten montaa vikapaikkaa jää: Ensimmäisenä tarkistaisin, että maadoitusjohto siitä laipan läpiviennin yhteydessä ei ole ihan poikki ruostunut ja siten väännellessä laippaa, katkennut.
no joo olihan se siinä ja siinä että ois poikki se laippa mut kyllä se pumppu sai maata ko kerta pyöri. Näin entisessä vullesa. Pitää kahtua nykisestä pirssistä tuo maadotus ja mittailla ohmja.
-
no joo olihan se siinä ja siinä että ois poikki se laippa mut kyllä se pumppu sai maata ko kerta pyöri. Näin entisessä vullesa. Pitää kahtua nykisestä pirssistä tuo maadotus ja mittailla ohmja.
Pumppu ja mittari saavat maansa eri kautta, muistaakseni niin että pumpulle viedään perille asti maa eristetyllä johdolla ja anturi maadoittuu hässäkän runkoon.
-
Pumppu ja mittari saavat maansa eri kautta, muistaakseni niin että pumpulle viedään perille asti maa eristetyllä johdolla ja anturi maadoittuu hässäkän runkoon.
Mää muistan just toisinpäin nuo maat mut voi olla... Ei jaksa nyt lähtee irto-osasta tarkistaan. ELK
-
Mää muistan just toisinpäin nuo maat mut voi olla... Ei jaksa nyt lähtee irto-osasta tarkistaan. ELK
Toiste päin muistaakseni kans
-
Juu - moottorin maajohto katkeaa laipan kohdalla; on molemmin puolin laipassa kiinni.
Ja samahan näkyy tuossa kuvassakin, jonka tuohon ylle olin jo liittänyt.
-
Niimpä näkyy. Pointti oli kuitenkin se, että maat ovat erilliset eli toisen toimivuus ei takaa toisen maadoituksen toimivuutta.
-
itsellä mittari teki sitä että toimi vain täydestä tankista puoleen tankkiin, vika oli tuossa putkessa jossa koho kulkee, keskellä sauma ja sen ei tarvi olla kun juuri inan vinossa niin se koho pyssäs aina siihen puoleen tankkiin. vääntelin putkea ja sit kuulu pieni naksaus että sauma meni kunnolla paikalle ni avot mittari toimii,näin minulla. :)
-
nyt nykisen auton mittari huitelee puolen ja punasen väliä, polttoainetta pitäs olla on yli puoli tankkia. oiskohan kummassa päässä vika anturissa vai mittarissa.
-
Aika yleinen syy on se, että asetelmaa tankkiin laittaessa olet joutunut käyttämään lievää väkivaltaa ja se putki, jonka sisällä anturi liikkuu on auennut laidastaan - ja anturi takeltelee ja jumii.
Asetelmaa paikalleen asentaessa olisi asetelma vedettävä ensin kasaan narulla - naru laipan läpi ulkopuolelle solmuun. Kun asetelma on paikallaan, katkaise naru ja vedä se pois tankista.
Ai niin - tämähän tulikin jo sanottua. ;D
-
Mutta eikö noita anturiputkia (Scantech) ole kahta, ellei peräti kolmea eri sorttia?
Toisissa resistanssi on verrannollinen bensamäärään, toisissa kääntäen verrannollinen ja arvot jossain 2-280ohm välissä, kolmas anturiyppi taisi jäädä jonnekkin 0-20 ohmin paikkeille?
itsellä mittari teki sitä että toimi vain täydestä tankista puoleen tankkiin, vika oli tuossa putkessa jossa koho kulkee, keskellä sauma ja sen ei tarvi olla kun juuri inan vinossa niin se koho pyssäs aina siihen puoleen tankkiin. vääntelin putkea ja sit kuulu pieni naksaus että sauma meni kunnolla paikalle ni avot mittari toimii,näin minulla. :)
[/quotnyt nykisen auton mittari huitelee puolen ja punasen väliä, polttoainetta pitäs olla on yli puoli tankkia. oiskohan kummassa päässä vika anturissa vai mittarissa.
e]
-
Tuo on faqissakin
(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/tankkianturit.jpg)
-
jaahas kiitos tuosta taulukosta. pitääpä mittailla yleis mittarilla että mitä se näyttää.
mut onko se muka nii tarkka että sen pitää olla millilleen suorassa? ko entisen vollen kan taistelin anturan kans nii hyvin se koho liikku, ko vesi ämpärisä huilauttelin ja anto ihan oikian näkosiä ohomi lukuja.
-
Et kai ämärin kanssa sitä takkiin kuitenkaan survonut??
Tankkiin asennettaessa mittausanturin putki ottaa tankin pohjaan kiinni. Siinä paikalleen käännellessä sattuu usein niin, että se anturin putki väännellessä aukeaa toiselta laidaltaan puolivälin sauman kohdalta - ja on sen verran sitten vinossa, että koho ei kulje siellä enää.
Vaikka ämpärissä olisikin liikkunut moitteetta.
Vedä narulla se jousi / putki kasaan asennuksen ajaksi.
-
en kai minä sitä takkiin laittanu :D
Mutta joo pitää kait se koittaa uudestaan asentaa kyseisellä tavalla, jos ei muuten saa tomimaan.
-
no niin mittari rupes toimimaan samallain kuin ennen eli tosin sinne päin näyttä eli seilailee vähä mut kuiteski sinne päin :). Varmaa mittari puoli päässä taitaa tuommonen vika olla? Ostin entiseen volvoon uuden mittarin siniseltä (n140€ oho) joten entinen mittari jäi vielä talteen, kysyisin että osaisikohan kukaan korjata tuommosta?
-
En viitsi uutta topiccia alottaa niin kait tähän voi kirjotella.
Mulla on tossa 740:sessä sellanen outo onkelma mittarissa, et yleensä näyttää ihan oikein, mut välillä menee ihan sekasin, kun polkee jarrua. Alkaa näyttää melkein tyhjää tankkia vaik olis just käynyt tankkaamassa. Ja kun sammuttaa auton ja laittaa sytytysvirran pälle näyttää ihan oikein ?
Autoon on vaihdettu just toi tankin pumppu ja kaikki on ainakin tossa laipassa/putkihärdellissä kunnossa. Epäilyttää itseä toi itse mittari ? Onkos vinkkejä ? Joku johto poikki Tai menossa poikki
-
Mittarin juotokset kannattaa käydä läpi.
-
Kiitos, täytyypä tarkistaa :)
-
no niin mittari rupes toimimaan samallain kuin ennen eli tosin sinne päin näyttä eli seilailee vähä mut kuiteski sinne päin :). Varmaa mittari puoli päässä taitaa tuommonen vika olla? Ostin entiseen volvoon uuden mittarin siniseltä (n140€ oho) joten entinen mittari jäi vielä talteen, kysyisin että osaisikohan kukaan korjata tuommosta?
,
Mittarikorjaamo Palanto Tampere Oma mittari tuli kuntoon kun kolvaili ja vaihtoi jotain konkkia.
-
Moi ostin talviautoksi 740 2.0 mek.ruisku bensavolvon ja siinä bensa mittari näyttää mitä milloinkin eikä bensavalo syty. Lähdenkö hakemaan vikaa tankista vai mittariston päästä? Myöskin kylmänä käynnistyessään käy ikäänkuin vajailla ja yrittää sammua?
-
Omassa toimii myös miten sattuu. En ole juotoksia vielä tarkistanut, mutta selkeästi vaikuttaa kontakti/juotos pohjaiselta vialta, myös nopeusmittarin osalta.
Välillä toimii, välillä ei.
Polttoainemittarikin antaa koko skaalan, välillä.
Maadoitukset, sekä mittariston, että tankkilaitteen osalta ensin tarkistukseen ja sitten mittailemaan yleismittarilla.
-
Ekana putsattava siinä tankin päällä olevan läpiviennin johtokiinnitysten kontakti - sen maadoitusjohdon kontakti. Muut johdot menevätkin suoraan laipasta läpi.
Jos ei korjaantunut, niin seuraavana kohosysteemi otettava sen laipan kautta ulos ja testailtava, että se toimii asiallisesti mittaamalla vastusten muuttuminen ja toteamalla kohon liikkuminen esteettömästi.
Jos ei vieläkään toimi tasaisesti, niin mittaristo pöydälle ja sieltä polttoainemittari korjattavaksi.
-
Aika yleinen syy on se, että asetelmaa tankkiin laittaessa olet joutunut käyttämään lievää väkivaltaa ja se putki, jonka sisällä anturi liikkuu on auennut laidastaan - ja anturi takeltelee ja jumii.
Asetelmaa paikalleen asentaessa olisi asetelma vedettävä ensin kasaan narulla - naru laipan läpi ulkopuolelle solmuun. Kun asetelma on paikallaan, katkaise naru ja vedä se pois tankista.
(http://farm5.static.flickr.com/4109/4831669966_af7b64808c_b.jpg)
mitenkäs tuon anturin voi mittailla yleismittarilla? :idiot2:
-
Koho on oikeasti vain potentiometrin tyyppinen laite. Kun koho liikkuu ylöspäin, niin siihen menevien kahden johdon vastus kasvaa - ja kun koho liikkuu alaspäin, vastus pienenee. Mittaa kohon johdoista ohmit, eli vastus samalla kun liikutat kohoa vaikkapa putkea kallistelemalla - jos hässäkkä on käsissäsi jo.
-
Onko kukaan noita AG:n polttoainemittareita turannut kiinni seiskaan? Lähinnä, että meneekö se anturi kohtuudella paikoilleen vai onko siinä hommassa jopa mahdollisuus ärtyä.
-
Aika yleinen syy on se, että asetelmaa tankkiin laittaessa olet joutunut käyttämään lievää väkivaltaa ja se putki, jonka sisällä anturi liikkuu on auennut laidastaan - ja anturi takeltelee ja jumii.
Asetelmaa paikalleen asentaessa olisi asetelma vedettävä ensin kasaan narulla - naru laipan läpi ulkopuolelle solmuun. Kun asetelma on paikallaan, katkaise naru ja vedä se pois tankista.
(http://farm5.static.flickr.com/4109/4831669966_af7b64808c_b.jpg)
Toimiiko tämä menetelmä bendix reginaan tai onko muuta järkevää tapa saada asetelma paikalleen?
-
Jos on sama kuin 940 niin menee ilman väkivaltaa kyllä yhdessä asennossa kivasti. Kunhan varmistaa et menee sinne kuppiin tankin sisälle.
Tässä skandixin ohjeet enkuksi
http://www.skandix.de/en/documents/installation-guide/replace-the-fuel-pump-inside-the-tank/3000438/
Siinä selitetään tuo tarkemmin...
-
Jos on sama kuin 940 niin menee ilman väkivaltaa kyllä yhdessä asennossa kivasti. Kunhan varmistaa et menee sinne kuppiin tankin sisälle.
Tässä skandixin ohjeet enkuksi
http://www.skandix.de/en/documents/installation-guide/replace-the-fuel-pump-inside-the-tank/3000438/
Siinä selitetään tuo tarkemmin...
Pieniä eroja, muutoin sama.
-
Ihmetellääs ääneen, tuli 740:n 60 litran tankkiin kasattua ysin tankkilaite johon tuli Walbron GSS340 (eli tuo 255lph). Ensisavuja ottaessa piti ~ 40 litraa kaataa tyhjään tankkiin ainetta ennenkuin pumppu lähti nostamaan ainetta :idiot2:
Osaako joku selittää tälle syyn kun se pumppu kuitenkin asentui ihan normaalisti orkkis siirtopumpun tilalle
-
Ihmetellääs ääneen, tuli 740:n 60 litran tankkiin kasattua ysin tankkilaite johon tuli Walbron GSS340 (eli tuo 255lph). Ensisavuja ottaessa piti ~ 40 litraa kaataa tyhjään tankkiin ainetta ennenkuin pumppu lähti nostamaan ainetta :idiot2:
Osaako joku selittää tälle syyn kun se pumppu kuitenkin asentui ihan normaalisti orkkis siirtopumpun tilalle
Oliko täysin rutikuiva? En muista miten se kippo siellä pohjalla täyttyy (luultavasti hitaaaaaasti)... Liittyiskö siihen.
-
Oliko täysin rutikuiva? En muista miten se kippo siellä pohjalla täyttyy (luultavasti hitaaaaaasti)... Liittyiskö siihen.
Tosiaan ihan tyhjäksi kippasin ja huuhtelin tankin ennen kasausta. Jotenkin ton on nyt liityttävä siihen että paluu putken päähän asti nousi bensan pinta tankissa ennenkuin alkoi pumppu nostamaan :idiot2:
-
Onko tietoa bendix regina banjopultista, mikä kierre, pituus ja minkä kokoiset kupariikat siihen käy?