Elekma  Autoracing

Uusi Volvo V40

  • 513 Vastauksia
  • 184906 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #60 : 24.07.2012, 09:58:49 »
Mustana Hevosena pitkän odotusajan aikana nousi esiin BMW 120 da. Siinä ulkonäkö on kolhompi mutta jotakin semmoista sporttisuutta ja "machomaisuutta" siinä on V40:tä enemmän ulkomuodossa, ja sisältä sport line-paketilla vielä enemmän premium-tunnetta. Tilauksen peruminen toki kävisi kalliiksi. Pitää käydä huomenna koeajamassa 163 hv versiolla V70 geartronic että näen miten vollen automaatti toimii. Bemarin 8-lovinen toimii kuin unelma.

Vaikeaksi menee siis...

Harmi toki sinulle jos tulet katumapäälle ja maksat peruutusmaksut, mutta kannattaisi kyllä oikeasti koeajaa ja vertailla budjetin sisällä olevia autoja ihan reilusti. Ainakin kirjoittelet autofoorumeille, joten olet ainakin jonkuverran automiehiä ja siksi ihmettelen tilausta ilman koeajoja ja vertailuja :)

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #61 : 24.07.2012, 10:47:28 »
Harmi toki sinulle jos tulet katumapäälle ja maksat peruutusmaksut, mutta kannattaisi kyllä oikeasti koeajaa ja vertailla budjetin sisällä olevia autoja ihan reilusti. Ainakin kirjoittelet autofoorumeille, joten olet ainakin jonkuverran automiehiä ja siksi ihmettelen tilausta ilman koeajoja ja vertailuja :)

Itse en kyllä tajua miten jaksaa koeajaa kaikki mahdolliset ehdokkaat hintaluokasta ja plärätä teknista faktaa läpi suurennuslasilla.

Jotenkin tuntus itsestä, että siitä menis osa fiiliksestä pilalle ja tulis stressi koko ostamisesta, koska sellaista autoa ei kuitenkaan löydy, joka kaikilta osin miellyttäisi, ja tämän jälkeen sitten alkaakin se hirveä arpominen siitä, että mitä pitäis ostaa ja mitä varusteita pitäis olla jnejne.

Saabin ostaminen oli helppoa. Nettiautosta löytyi sopivan hintainen yksilö pe iltana, la aamuna 10min koeajolle, sen jälkeen mietin pari tuntia ja soitin hakevani auton maanantaina :) Nyt on 6kk/13tkm takana, ja ihan mielellään tolla rullaa. Toki Saab oli käytetty, uuden auton ostamiseen liittyy aina vähän lisää muuttujia, kuten se pitkähkö odotusaika.

Autot ostetaan fiiliksen mukaan, ja jos ei miellytä, niin ainahan sitä voi vaihtaa. (Taidan tässä tulla isääni, hänen mukaansa iso Volvo tai Mersu ei voi olla huono, joten miksi turhaan vaivautua koeajolle ennen tilausta :D )

Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #62 : 24.07.2012, 11:59:03 »
Itse en kyllä tajua miten jaksaa koeajaa kaikki mahdolliset ehdokkaat hintaluokasta ja plärätä teknista faktaa läpi suurennuslasilla.

Ehkä koulutus ja toimenkuva töissä on muokannut käyttäytymistä siihen suuntaan, että ei ostoon liittyvät vertailut ja tarjouksien pyytäminen ole mikään ongelma. Autojen vertailu ja koeajo oli omalta osaltani kyllä hauskaa ja erittäin silmiä avaavaa. Pelkästään vertailun ja tarjousten pyytämisen ja tinkimisen vuoksi tekisi mieli hankkia taas uusi auto, mutta onneksi ei ole varaa :D

Omalla kohdalla ostossa oli noin vuosipalkan hintainen auto, jos saman miettii firman investoinniksi, olisi kyseessä vuoden liikevaihdon arvoinen investointi. Mikä firma tekisi tuollaisen investoinnin suoraa fiiliksellä? Konkurssikypsä firma.

Noo, omat rahat on toki aina omia rahoja ja kukin tehkööt mitä lystää. Kunhan vain ihmettelin ainakin omasta mielestäni outoa käytöstä, no hard feelings...

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6869
  • Kaikkee sitä...
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #63 : 24.07.2012, 14:33:06 »
Onneksi otin sen tekniikkapaketti 1:n jossa avaimeton käyttö muun muassa. Myyjä esitteli sitä ja ihastuin: ovikahvassa on semmoinen pikkuinen sormenpään kokoinen korinvärinen "painauma" jota painamalla ovat lukittuvat, ja ovenkahvaa hitusen vetämällä ne aukeavat kunhan lähetinmokkula on taskussa.

Onko niissä edelleen sellainen painettava nappi joka oli S40/V50-sarjassakin...? Ettei vaan käytetä sormea oikealla kohtaa kahvaa niin kuin esim. nykyisessä Bemarissa tehdään.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #64 : 30.07.2012, 19:07:14 »
Tänään ajelin Helsingistä Tammisaareen, niin tuli valkoinen V40 vastaan vähän ennen Kirkkonummea.

Keula näytti melko samalta kuin S/V60:ssä, mutta perä oli kyllä onnistuneen näköinen, kun taustapeilistä sitä tiirailin.

Ei kyllä tarvitse ainakaan ulkonäköä hävetä kilpailijoiden seurassa!
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #65 : 18.08.2012, 11:57:30 »
Saas nähdä, miten tuon Peeveli.n kanssa käy. Ottaako se tilaamansa V40:n vaiko eikö?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=257.1350
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa draw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #66 : 18.08.2012, 13:12:12 »
Saas nähdä, miten tuon Peeveli.n kanssa käy. Ottaako se tilaamansa V40:n vaiko eikö?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=257.1350
L0L

"... Nyt jo kyrsii paljon, kun huomaa mitä varusteita A3:ssa on jo vakiona ja tähän taviksempaan merkkiin niistä saa maksaakin maltaita. Jomman kumman hinnoittelu pielessä..."

Audin malleista en ymmärrä mitään  mutta puhe lienee tuosta uudemmasta(?) 3-ov A3:sta, sillä 5-ov SportBack ainakin Audin configuraattorissa on suorastaan aneeminen varustelultaan V40 verrattuna ja lisävarusteet maksavat kultaa ja timantteja. Lasikatto esimerkiksi on Audiin 2600€ ja Volvoon 1000€. Todellista premium hinnoittelua.
 :2funny:

Näyttää siltä että Peevelin murheenkryyni peruutustutka taitaa olla ainoa varuste mikä Audilla ei ole selvästi hinnakkaampi. Toisaalta V40 saa pienellä lisäinvestoinnilla Hi-Tech paketin johon kuuluu peruutuskamera.

Poissa Jyrsivon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #67 : 18.08.2012, 19:45:56 »
Joopasenkyllä tätä on tullut "vähän" kuolattua, syssymmällä pitäisi tilata työsuhdepirssi ja merkistähän ei luovuta... firma vain rajoittaa euroja sen verran, että isoon volleen ei kunnon koneella ja varusteilla ole rahkeita, eli tällä voitaisiin ehkä mennä. Kertokaapa joku viisaampi vähän mielipiteitä, tuleeko kulttuurishokki loikata kakkoskoppaisesta V70:stä tuollaiseen pienempään.. ehkä D4 aut. summum yhdistelmään?!  :)
Sen seitsemän Volvoa takana...

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #68 : 19.08.2012, 11:55:49 »
Saas nähdä, miten tuon Peeveli.n kanssa käy. Ottaako se tilaamansa V40:n vaiko eikö?
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=257.1350

Ja juuri yllä ihmettelin miksi tehdä päätös yhtään vertailematta ja testaamatta  ::)

Helsingin Uivassa oli näitä uusia V40:siä koeistuttavana ja katsottavana. Ei kyllä säväyttänyt yhtään, livenä muotoilu on vielä oudompaa kuin kuvissa ja silmä pysähtelee outoihin kohtiin korissa. Näyttää jotenkin tuunatulta Hyundai i30:ltä.

Parasta tuntui olevan penkit, joita uusi kiinalaisomistus ei ole vielä onnistunut sössimään.

Saa nähdä jääkö V40 viimeiseksi "oudoksi" Volvoksi, kun jatkossa pääsuunnittelusta vastaa tosiaan se käytännöllisyyttä suosiva uuden VW:n Passatin muotoilun johtanut muotoilija. Tosin en ole varma mikä on ensimmäinen hänen alaisuudessaan suunniteltu auto, uskoisin että asiasta kyllä mainitaan kun sellainen auto ulos tulee :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #69 : 19.08.2012, 12:23:19 »
Itselle tuli kutsu Wetterille tutustumaan uuteen V40 malliin. Oli vielä joku iltatapahtuma :). Taitaa vain jäädä menemättä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #70 : 19.08.2012, 14:30:28 »
Omasta koeajostani lainaamani teksti toiselta foorumilta V40:n eilisistä koeajoistani:

Nyt sitten koeajettu sekä D3 että D4 automaatti Summum-varusteisena. Yllätyksekseni Kaivokselan Biliassa myyjä muistikin "yht äkkiä" että taitaa se D4:kin olla rivistössä.

Ekana D3 tomaatti. Väri semmoinen metallikeskisininen, siis Summum plus kaikki kilkkeet. On jotensakin sumentavaa kun essarina on huippuversio kaikilla hilavitkuttimilla ja eihän myyjän esittelystä jäänyt paljoa mieleen. No liikkeelle kuitenkin päästiin...eka iso huomio on se, että D3-kone oli lussu. Kulku samaa tasoa kuin 1,6 tdi-Jetta, no ehkä hitusen ripeämpi, eleettömyys ja hiljaisuuskin hämäävät. Ajettavuus on erittäin hyvä. Kaarreajossakin etuvedoksi mainio ja tasapainoinen, kaarteessa voi vedättää ja antaa runtua ja ei sorra eikä sahauta. Motarilla junamaisen vakaa, mikään ei hetkauttanut suuntaa. Oikein mainio pitkälle matkalle. Rengaskoko oli 225/40/18 ja niilläkin ihmeen hiljainen ja mukava eikä urat vedelleet, toki Hämeenlinnanväylän karkeampi osuus toi voimakkaampaa rengasääntä mutta kyllä GTI-Poloon on eroa melussa. Vivut ja vipstaakin mielestäni jämäkät ja laadukas tunnelma; toki ovipaneelien yläosa oli kovaa muovia kuten Polossa kun sen sijaan 1-sarjalaisessa se on pehmeäpintaista. Istuimet hyvät. Takanäkyvyys välttävä mutta kyllä se kaipaa pakkitutkan ja mielellään sen kamerankin. Tavaratila suht Giuliettan tapainen, ehkä hitusen pienempi. Takajalkatilat keskimittaiselle passelit, pääntila riitti itselleni (175 cm) ja ilmatilaa jäi kattoikkunamallissa pari kolme senttiä. Sivusuunnasssa kolme hlöä olisi kidutusta, kahdella lokoisat olot.

Tokana sitten semmoinen pohjamaalin värinen yksilö (joku harmaa se oli, kammottava väri), D4 tomaattina. ja kas, nyt alkoi konekin tuntua koneelta. Iso ero räväkkyydessä. Motarilla nopeus nousee eri tavalla ja ohituskiihtyvyys muuta toista. Ainoa mikä oudoksutti, oli paikaltaan kiihdyttämisen hitaus eli pitkä miettiminen kun kaasun lyö pohjaan -missä on se Tuulilasin kestotestissä V60 D3 automaatista mainittu hyökkäävyys paikaltaanlähdössä? Kun sitten auto lähti liikkeelle, alkoi 40:stä ylöspäin vauhti kelautua nopsaan mutta siihen asti ihmeellinen tahmeus -liekö uutuudenjäykkä? Minusta tuntui että aiemmin kokeilemani V70 D3 lähti paikaltaan rivakammin joskin sen jälkeen puhti loppui tähän verrattuna. Manuaaliasennossa kepittäessä paikaltaanlähtö oli räväkämpi. Digimittaristoa hivenen vierastin (lisävaruste) mutta ilolla pistin merkille että moottorin lämpömittari siinä oli. Pettymys oli koeajon jälkeen suuri, kun selvisi että perus-analogisessa mittaristossa (kuten tilaamassani) EI lämpömittaria ole! Bilian sisähalllissa selvisi myös että peruskarvalakissakin sekä Kineticissä on hopeanvärillä maalatut koristelistat ovipaneeleissa ja kojelaudassa, toisin kuin konfiguraattorin kuva väitti. Ei ne satiinialumiiniset lista Momentumista ylöspäin ole myöskään metallia vaan muovilta ne tuntui kun niitä kopsuttelin. Molemmissa yksilöissä ollut kattoluukku/ikkuna piti lievää kitinää kuten ne kai tapaavat monesti tehdä. ikävämpi ääni oli säädettävän keskikyynärnojan natinat D4:ssa. Tuollainen ääni on tuon hintaluokan autossa ärsyttävä. Ovet laadukkaasti sulkeutuvat, eri luokkaa volkkariin verrattuna. Kori kaunis joka puolelta, pois lukien kömpelön rumat kolme pissapojan suutinta konepellissä.

Hölmö kun olin ja suu kiinni ollut myyjä ei ehdotellut varusteita, joten pakkitutka jäi pois epähuomiossa samoin digimittaristo lämpömittareineen. Ne olisi kaikki saanut 900 euron lisäpanostuksella (high tech-paketti) ja pakkitutkan lisäksi siis peruutuskamera joka oli monitoiminäytössä todella selkeä ja värikuvallinen. Volvon perä ja takaikkuna ovat kyllä niin korkeat ettei takaikkunasta paljoa näe ja sivupeileistäkään ei tarkka takapuskurin arviointi onnistu kuten nykyisessä kulmikkaan kolhossa volkkarissa. Nämä kyrsii siis edelleen, noh kaikkea ei aina voi saada eikä älytä. Toinen tosiaan mietityttävä asia on se geartronicin ihmeellinen voiman rajoitus valoista liikkeelle pinkaistessa, jos haluaa irtioton. Se ei vaan onnistu d-asennossa, kuulemma pitäisi pistää manuaalimoodille ja kytkeä käsin kakkosvaihde jolla se pinkaisee nopsaan ja heittää keppi heti oikealle sen jälkeen d-asennolle.

Mutta: ohjeita muille harkitseville:

-jos pähkäilet dieseliä D3 vs. D4 älä emmi hetkeäkään vaan ota se D4; eroa on kuin yöllä ja päivällä puhdikkuudessa

-tivaa dieselmallista vielä omalta myyjältäsi se, pitääkö todella paikkansa se että webastoa ei tarvitsisi välttämättä koska Kaivokselan Bilian myyjä väitti dieselissä olevan vakiona lämmitysvastukset lämpökanavissa ja moottorin jäähdytysnestesysteemissä

-rastita high tech-paketti niin saat rahalle vastineen eli edellä mainitut asiat

-jos sävelkorvasi ei ole paleltunut kokonaan ja kuuntelet kätevästi musaasi usbi-tikulta, ruksi tekniikkapaketti 1 niin saat melkein kaupan päälle myös avaimettoman käytön joka vaikutti esittelyautoissa todella vaivattomalta (mikä lie vika-alttius vanhemmiten, en tiedä)

-jos et tarvitse xenoneita ja sadetunnistinta, älä ota pelkkien sisustan alumiinikiiltolistojen takia Momentumia; Kineticissä ja siinä perusmalli-karvalakissa on myös hopeisenväriset listat jotka nyt tosin eivät ole kiiltävät vaan matat (mutta riittävän tyylikkäät)

-jos perus-16-aluvanteiden malli oksettaa, ruksi jo tilausvaiheessa isommat alut, saat ne paaaaljon edullisemmin ja ne renkaatkin siis jo mukana isommassa koossa

-jos tykkäät välillä vähäsen erilaisemmasta väristä mutta et liian räikeästä, suosittelen vaikkapa Vibrant Copper-väriä; on livenä maukkaan näköinen etenkin kiiltoikkunalistaisessa mallissa ja grafiitinharmaat alut eli Segomot pukee hyvin!

Tämmöisiä tässä vaiheessa, jatkakaa.
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #71 : 19.08.2012, 14:48:26 »
-tivaa dieselmallista vielä omalta myyjältäsi se, pitääkö todella paikkansa se että webastoa ei tarvitsisi välttämättä koska Kaivokselan Bilian myyjä väitti dieselissä olevan vakiona lämmitysvastukset lämpökanavissa ja moottorin jäähdytysnestesysteemissä

Mielestäni Webasto kannattaa ottaa ehdottomasti, eipä taida sähkölämmitykset riittää 30 pakkasissa. Ja keula tukkoon, moottori tykkää.

Otat siis sen Volvon kaikesta huolimatta?
 
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #72 : 20.08.2012, 13:20:16 »
Mielestäni Webasto kannattaa ottaa ehdottomasti, eipä taida sähkölämmitykset riittää 30 pakkasissa. Ja keula tukkoon, moottori tykkää.

Otat siis sen Volvon kaikesta huolimatta?

Otan. Kävin uudella koeajolla, puhtaasti taajama-ajoa eli valolähtöjä, pakitusta, ryömintää jne. Ei se geartronicci liikaa sittenkään viipyile, viipyilee se dsg:kin ja aika on mitätön. Sporttimoodi ja manuaalinen puoli rivakoittavat lähtöjä niin halutessaan. D kuitenkin riittää voi sanoa joka tilanteessa arjessa koska koneessa on voimaa kivasti ja liikkeellä ollessaan nopeusmuutokset riitävän rivakoita. Ja vaihdot miellyttäviä. Start stop toimii hyvin eli reagoi nopsaan kun haluaa liikkeelle.

Pakkitutkan saa jälkikäteen ja sen analogisen perusmittariston kanssa voi elää. Kaikkea kun ei aina voi saada kerralla.
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #73 : 21.08.2012, 09:51:21 »
Autosalvassa kävin tuossa äsken ja kävin V40:pistä hallissa vilkasee. Mun mielestä paremman näkönen livenä ku kuvissa. Sisälle en viittiny mennä, manuaali vaihteiston keppi oli mun mielestä vähän oudon näkönen ja olis voinnu kokeilla miten sopii kätee. Vaikka automaattihan oikee vaihteisto on. ;)
Ole näitä uusia malleja oikeastaa tarkemmin silmäilly, ja tämäki oli aika mitää sanomattoman näkönen harmaalla pintavärillää.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #74 : 22.08.2012, 19:31:53 »
Piti selvitellä maahantuojan kautta, missä tilaukseni suhteen mennään. Sattui aika huvittavasti: kärry on valmistettu tänään klo 11.40 ja aloittaa sitten matkanteon kohti pohjolaa. Oma myyjä väitti ettei tietojärjestelmästä näe tilannetta, ja tätä asiaa maahantuojan päällikkö ihmetteli.

Etsiskelin kuumeisesti sopivia 17" vanteita kesäkiekoiksi jättäen 16-alut talveksi. Tarvikevanteissa ei oikein säväyttävää (siis tyyliä mutta ei tuuninkilookia, ei toisaalta tylsätkään) löytynyt sopivilla et-luvuilla ja leveydellä ja tsekkasin jo käytettyjen valikoimaakin vaan kehnolta näytti. Sattumalta huomasin maahantuojan sivustolla linkin täydellisten pyöräpakettien tarjouksiin ja tuli valittua Freja (darg grey matt) 17 X 7  Continentalin 205/50/17 renkain. Sai pakettina huomattavasti edullisemmin kuin erikseen ja eipähän tarvitse murehtia mitoista.
V40 D4 A Business Inscription MY17

 

Futurez  Kulkukoira