Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Mikä volvo parilla tonnilla?

  • 59 Vastauksia
  • 16129 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5102
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #45 : 27.06.2015, 23:30:52 »
En ole sanonut mitään sellaista. Mutta aika turha vinkua ettei se ole uusi.
Veit sanat suustani.
Halpoja lähes uusia volvoja löytyy mutta se lienee eri asia miten ne toimivat nykyaikana.
En vingu enää. O0
« Viimeksi muokattu: 27.06.2015, 23:34:39 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #46 : 28.06.2015, 00:15:28 »
Paras teho/polttoainetalous on näissä 20V vapareissa. Menee 8.5-9l/100km paitsi kenkiessä. :)
Se on ihan hyvä lukema jos autosta irtoaa 170hp tarvittaessa.

Ei mene edes huonosta vitsistä että tuo kone olisi vaparina teho/polttoainetalouden osalta ahdettua parempi.

..Niin, parempaa autoa ette saa alle 2k€ kuin 850 20V tai 850 T5.
Eikä tarvitse öljyä lisäillä tonnin välein litraa.

Voihan ostaa jonkun ikälopun takavedon johon tosiaan saa kaikki nivelet ja puslat vaihtaa että kulkee edes jotenkin... :sundaydriver:

Tämäkin nyt on vähä niin ja näin. Pre-facelift kasipätkän koneet kuluu seulaksi 300tkm paikkeilla, jonka jälkeen litra öljyä tonnin välein on ihan normaali hävikki.

PS. Naurettavaa että tämäkin saadaan niin kovin äkkiä käännettyä etuveto-takaveto kamppailuksi, riippuen ihan siitä kummanko kukin kirjoittaja vaan sattuu omistamaan. Hyöty aloituspostauksen tekijälle täysi nolla.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1627
  • It's Hip To Be Square
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #47 : 28.06.2015, 00:50:51 »
Niin siis mitä? Kerroin polttoainetaloudesta, mikä siinä meni ohi?
Kyse oli alle parin tontun voleista.
Niin siis sitä, että 8-9 litran matkakulutukseen ja tarvittaessa 170 heppaan ei tarvita 20 venaa ja poikittaiskonetta.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #48 : 28.06.2015, 10:47:49 »
Mutta ihan aiheeseen, niin niitä vuodessa kertyviä kilometrejä kannattaa oikeasti vähän laskeskella ja miettiä että olisiko vaikka 850 tai ykköskoppainen S/V70 TDI fiksuin ratkaisu. Omilla ajoilla pyöri (turbo)takavedon keskikulutus jonkun verran kympin paremmalla puolella ja TDI menee alle kuudella. Nämä siis ihan laskettuja kulutuksia. Äkkiä laskettuna ei tarvi ajaa lähellekään kymppitonnia vuodessa että diesel kannattaa vaikka ei pakua tekisikään.

Ainakaan omalla kokemuksella etuvedoista en päivittäiseksi käyttöautoksi haluaisi 20 vuotta vanhaa tinavitosta sen paremmin vaparina kuin turbonakaan. Jostain kun löytää edes alle 500tkm ajetun TDI:n niin ei tartte rassata ja ajaminen on halpaa...

Ja nyt kaikki tietysti ajattelee että omaansahan se vaan kehuu, mutta kyllä ne joilla on vertailupohjaa kulutuksesta (turbo)takaveto vs. TDI ymmärtää varmasti pointin? ;)
« Viimeksi muokattu: 28.06.2015, 10:49:22 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #49 : 28.06.2015, 10:54:14 »
^Varmaan näin, polttoainetalouden mukaan. Mutta 300 ajettu bensa on kuintenkin 200 vähemmän kulunut alustaltaan, hallintalaitteiltaan, penkeiltään yms kuin 5oo ajettu naku. Siis mahdollisia korjaustarpeita enempi.
Sitten noita hintoja tuijotaessa kannattaa renkaiden kuntoon kiinnittää huomiota: uusi rengassarja kuitenkin +300euroa..
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #50 : 28.06.2015, 11:04:43 »
..Niin, parempaa autoa ette saa alle 2k€ kuin 850 20V tai 850 T5.
Eikä tarvitse öljyä lisäillä tonnin välein litraa.
Meillä on 70 20V-98 vapari ja öljynkulutus on n. 0.5litraa 5000km. Eli litran kympillä. Autolla ei tosin ole ajettu vasta kuin  445000km joten lienee sisäänajossa ja ihan paska?

Voihan ostaa jonkun ikälopun takavedon johon tosiaan saa kaikki nivelet ja puslat vaihtaa että kulkee edes jotenkin... :sundaydriver:

Tuota alle 2 teur saa varmasti Oikein Hyvän T5 850:sen?? Suorastaan ylitarjontaa kyseisistä autoista. EI ole olemassakaan.
Tinakone on vanhemmiten persompi öljynkulutukselle kuin vinokone. Selvästi.
Nivelet menee etuvetoisista ja puslat menee vanhuuttaa kaikista vetotavasta riippumatta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #51 : 28.06.2015, 12:03:30 »
:D Olepa ystävällinen ja näytä nettiautosta sellaiset vollet. Et kai ollut tosissas?
150 tuhatta ja alle... :2funny: ja tuohon hintaan.
Olin tosissani kyllä? ???

Nettiautoa voi tuijottaa sokeasti ja uskoa näiden olevan hiton kalliita tai sitten voi ostaa pirssinsä muualta. Mulla on ollut virallisesti volvoja joku ~15kpl ja niistä yksikään ei ole tullut nettiauton kautta. Otetaan esimerkiksi tämä: http://www.nettiauto.com/volvo/242/7098027 Mittarissa 121tkm ja viime syksynä ostin mokoman hintalapulla 350e jostain syystä tosin kymmenkertaistanut arvonsa (muka) kun päätyi nettiautoon. Kaveri hommasi kortin saadessaan alkupään perusmallin ysikantikkaan jossa oli jotain 120-150tkm väliltä mittarissa, ensimmäiseltä omistajalta ja reilusti alle 1500. Naapurin papalla olis alle 200tkm ajettu loppupään ysikantti sillä halutulla manuaali laatikolla ja senkin hinta jäisi varmasti alle kolmeen tonniin. Seuraavaksi voikin ettiä vastaavan nettiautosta ja katsoa hintalappua uusiksi.

Ainiin oli mulla alle tonnin maksanut 740 Turbokin mutta ei mene enää tähän kategoriaan kun oli jo 170tkm ajettu.  :hello:

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #52 : 28.06.2015, 13:07:42 »
Olin tosissani kyllä? ???

Nettiautoa voi tuijottaa sokeasti ja uskoa näiden olevan hiton kalliita tai sitten voi ostaa pirssinsä muualta. Mulla on ollut virallisesti volvoja joku ~15kpl ja niistä yksikään ei ole tullut nettiauton kautta. Otetaan esimerkiksi tämä: http://www.nettiauto.com/volvo/242/7098027 Mittarissa 121tkm ja viime syksynä ostin mokoman hintalapulla 350e jostain syystä tosin kymmenkertaistanut arvonsa (muka) kun päätyi nettiautoon. Kaveri hommasi kortin saadessaan alkupään perusmallin ysikantikkaan jossa oli jotain 120-150tkm väliltä mittarissa, ensimmäiseltä omistajalta ja reilusti alle 1500. Naapurin papalla olis alle 200tkm ajettu loppupään ysikantti sillä halutulla manuaali laatikolla ja senkin hinta jäisi varmasti alle kolmeen tonniin. Seuraavaksi voikin ettiä vastaavan nettiautosta ja katsoa hintalappua uusiksi.

Ainiin oli mulla alle tonnin maksanut 740 Turbokin mutta ei mene enää tähän kategoriaan kun oli jo 170tkm ajettu.  :hello:

Niin, valitettavasti tämä on vain tätä sisäpiirikauppaa, jolla ei ole juurikaan tekemistä tällaisen tavallisen tallaajan autonhankinnan kanssa.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Valtterifani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #53 : 28.06.2015, 14:18:08 »
Itse kyllä kattelisin parintonnin budjetilla 850 tai v70 mallia riippuen ihan käyttötarkotuksesta tai tilantarpeesta.
Kulutuksessa noilla ei hirveesti nyt eroa ole(oma 850 aut.-96 n.9,3l/100km ja v70 man -99 n.9,1-9,2l/100km)sekalaisessa ajossa.
Käyttökustannukset muuten menee aikalailla yksiin.Huonoa tuuria vaan ollu nyt ton v70 kanssa koska parissa vuodessa laitettu paritonnia korjauksiin että saanu leimasta läpi mutta 850 teetetty vaan normaalit rutiinihuollot ja kustantanu joku 600eur.Leima tullu jokakerralla laakista.
Jos kilometrejä pelkäät ja viitseliäisyyttä on niin käännä katse kohti ruotsia siellä on myynnissä paljon vähemmänajettuja volvoja.
www.bytbil.com on yks mistä löytyy paljon vaihtoehtoja.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #54 : 28.06.2015, 17:13:28 »
Niin, valitettavasti tämä on vain tätä sisäpiirikauppaa, jolla ei ole juurikaan tekemistä tällaisen tavallisen tallaajan autonhankinnan kanssa.
Ostoilmoitus, kauppojen ilmoitustaulut, sanomalehdet, rekisterinumerolla omistajan selvitys ja pokkanaan soittamaan. Kyllä nää on muidenkin kuin minun käytössä.  :)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5102
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #55 : 28.06.2015, 19:56:31 »
Tuota alle 2 teur saa varmasti Oikein Hyvän T5 850:sen?? Suorastaan ylitarjontaa kyseisistä autoista. EI ole olemassakaan.
Tinakone on vanhemmiten persompi öljynkulutukselle kuin vinokone. Selvästi.
Nivelet menee etuvetoisista ja puslat menee vanhuuttaa kaikista vetotavasta riippumatta.
Eikka kertoi totuuden, vetotavasta riippumatta.
Eiköhän nämä autot ole yksilöitä ja kunto riippuu hoidosta. Selvästi.
Alle -95 850 en itsekään jostain syystä halua. Oikein Hyvää T5 on tietysti vaikea löytää mutta jos vaparin löytää niin miksei matalampi puristeinen turbokin voi löytyä?
Ylitarjontaa, no ehkäpä EI kuitenkaan mutta on niitä myynnissä. En menisi vannomaan että niitä ei ole olemassa..
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #56 : 28.06.2015, 20:46:03 »
Mitenkä siinä mukamas niin paljon eroa on. Itsellä ollut aina sellainen käsitys, että 15 tuhatta ajettaessa kulut on samaa luokkaa bensiinin kanssa.
Polttoainekulujen vertailu aika yksinkertaista ja ne helposti ennakoitavissakin, ainaki siihen verrattuna pitääkö jostain autosta vaihtaa raidetangonpää jne parin vuoden sisällä.


                           10tkm    20tkm   60tkm
Tdi 6l/100km          810€     1620€   4860€
Bensa 9l/100km    1395€     2790€   8370€
Bensa 10l/100km  1550€     3100€   9300€


Jakohihna esimerkin innoittamana jos ajaa vaikka 60tkm neljässä vuodessa, mikä on aika vähän, niin tdi:n tankkiin on menny 3500euroa vähemmän kuin 9l/100km kuluttavan bensan. Tuollasella summalla voi jo vähän veroja maksella ja vaihdella osiakin. Bensaturbojen jne kulutus on sitten ihan eriluokkaa kuin 9l/100km...
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1627
  • It's Hip To Be Square
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #57 : 29.06.2015, 17:35:45 »
850 teetetty vaan normaalit rutiinihuollot ja kustantanu joku 600eur.
Vuodessa?  :o Eikai...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Valtterifani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #58 : 29.06.2015, 18:51:41 »
Jep.Viimevuonna piti tehdä isompi huolto.Täydellinen vuosihuolto+jakopään remmi ja kiristimet.
Muuten päässy ihan öljy+suodatin huolloilla.
Kerrostalossa kun asuu eikä ole autotallia niin kaikki kun pitää teetättää korjaamolla niin tulee kalliimmaks kun niillä joilla on itellään paikka missä tehdä korjauksia.
Se on tätä hienoa järjestyssääntö viidakkoa..ns kylmää huoltoa saa tehdä parkkipaikalla eli vaihtaa polttimoita yms.mutta öljyjäkään et saa alkaa vaihtamaan talonyhtiön parkkipaikalla.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Mikä volvo parilla tonnilla?
« Vastaus #59 : 29.06.2015, 19:29:54 »
Ainoa, mihin olen käyttäny hallia on kytkimen vaihto, 2 kansi remppaa + yhden kansipahvin vaihdon ja ahtimen vaihdot yms kyllä ihan parkkipaikalla tullut tehtyä.
Etuvetosista en tiedä miten onnistuisi pihalla isommat rempat, takavetosiin helposti niin kauan kun ei ole moottorin alakerta/voimansiirto. Siinä vaiheessa tarvii jo nostella autoa ylös mitä en mielellään parkkiksella tee  :buck2:

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy