Autodiagnoosi  Carcom Oy

S60 T5 tehot kadoksissa

  • 21 Vastauksia
  • 5790 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 tehot kadoksissa
« Vastaus #15 : 25.08.2018, 13:32:13 »
Aika paljolta, 1.2baria saattas jättää sitä kestokerrointa.  ::)
S80 Executive D5 AWD

Poissa Hatch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 tehot kadoksissa
« Vastaus #16 : 25.08.2018, 18:08:29 »
Aika paljolta, 1.2baria saattas jättää sitä kestokerrointa.  ::)

Laskin turboruuvilla paineita alemmas. Nyt pienemmillä vaihteilla 1-2 ahdot pyörii nyt siellä 1.2 bar paikkeilla. Mutta huomasin että vaikka 3lla ja isommilla vaihteilla kuinka polkee kaasua niin ahdot ei nouse kuin lähinnä 0.9 bar. Näemmä on heikkoutensa noilla turboruuveillakin  ???

Tällä hetkellä noilla ahdoilla, 17" 225 renkailla ja jonkin verran rojua autossa (muutama työkalupakki) ja tankki täynnä re85 päästään parin kymmenyksen päähän noihin bsr sivuilla oleviin vakioarvoihin. Eli kulkupuoli alkaa olemaan ihan jo asiallinen :)

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 tehot kadoksissa
« Vastaus #17 : 25.08.2018, 22:55:57 »
Hyvä juttu. Mullakin paineet siinä 0.9-1.0bar joka vaihteella. Ei ole turboruuvia vaan ihan vakio TCV.n kautta virisofta. Tosin turbo on isompi -19t
S80 Executive D5 AWD

Poissa Hatch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 tehot kadoksissa
« Vastaus #18 : 26.08.2018, 09:08:07 »
Hyvä juttu. Mullakin paineet siinä 0.9-1.0bar joka vaihteella. Ei ole turboruuvia vaan ihan vakio TCV.n kautta virisofta. Tosin turbo on isompi -19t

Aamulla kun ajelin töihin niin nyt paineet nousi 1.3 - 1.4 paikkeille 1 ja 2 vaihteella. Varmaankin ilmanpaineella/lämpötilalla on sitte merkitystä. Eilen iltapäivällä pysyi max. 1.2 bar.

Isommilla vaihteilla ahtoi sen 1 bar.

Olisikohan jotain niksiä millä saisi ahtamaan tasaisemmin eri vaihteilla? Siis kun rajapainevena on paikallaan. Tuli esim. mieleen että jos sitä hukkaportin kellon tankoa kiristäisi/löysäisi ja sitte säätäisi rajapainevenalla ahdot kohdilleen että olisikihan siitä mitään apua ???
« Viimeksi muokattu: 26.08.2018, 09:14:51 kirjoittanut Hatch »

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 tehot kadoksissa
« Vastaus #19 : 26.08.2018, 11:38:31 »
Tuplat pois
« Viimeksi muokattu: 26.08.2018, 21:47:48 kirjoittanut JanMac »
S80 Executive D5 AWD

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5163
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: S60 T5 tehot kadoksissa
« Vastaus #20 : 26.08.2018, 14:53:02 »
Hyvä vaihtoehto tuokin. Mutta mietin että kun autossa on jo ahtopaineanturi niin riittäisi että saisin siltä tulevan datan käsiini. Muita ohjelmia kuin torque tähän hommaan?
Meinaatko että ahtopaineanturit on ikuisia ja aina luotettavia?
Laittaisin itse jonkin 30€ mittarin siihen niin tulisi mielenrauha. Ommmmmmm... :)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa Hatch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T5 tehot kadoksissa
« Vastaus #21 : 27.08.2018, 05:40:59 »
Meinaatko että ahtopaineanturit on ikuisia ja aina luotettavia?
Laittaisin itse jonkin 30€ mittarin siihen niin tulisi mielenrauha. Ommmmmmm... :)

Ei varmasti ole ikuinen, varsinkin kun näyttää olevan anturi jo kertaalleen uusittu. Mutta tein aikaisemmankin auton kanssa, että kerran laitoin säädöt kuntoon ja sen jälkeen en niihin enää koskenut.

Nyt tosiaa ahtaa iloisesti, mutta aamulla nousi ahdot taas ihan pilviin pienillä vaihteilla, eli täytyypä ruuvata säädinventiiliä taas vastapäivään.

Onkos se kiertokangille jne. koneelle ja kytkimelle muuten yhtä haitallista tuo ahtojen nousu vaihteesta riippumatta?
« Viimeksi muokattu: 27.08.2018, 05:42:46 kirjoittanut Hatch »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron