Kun nuo koneet on teho/paino/hinta suhteeltaan kohtuullisia niin eräs rojekti olis viriämässä. Ennen kun aletaan suurempi ja tarkempia suunnitelmia tekeen niin pitänee kysellä muutamia perusasioita...
Kone:
- Saakos megaruuttaa ruiskun ohjaukseen tai muuta kun Hesteccia, sillä tais olla sen verran hintaa. Lisäksi bensiinin oktaani ja laatu saattaa vaihdella kovasti, pelkkä 98 ja re85 ei tule kysymykseen, joten softan vaihtomahdollisuus olis hyvä.
- ilokaasuja ym. ei voi käyttää
- Koneen pitäs kestää jopa vuorokauden vedättämistä ja jopa viikon ilman että rauta(alumiini)osia tarvii alkaa uusimaan tai konetta avaamaan...ja oikeesti isoilla kierroksilla, välitykset vekottimeen tulee kuitenkin niin hitaat...Niin että paljonko tuollaista T5 konettä pystyy virittämään ja mitä osia vakiosta pitäs vaihtaa? Siis kestävyyteen panostettaessa...
- millanen bensakulutus mahtais olla tunnissa jos vedetään tollasella 3000-4000rmp kierroksilla?
Vaihdelaatikko:
- Mikäs takaveto loota sopi suoraan?
- Entäpä löytyykö jotain kisalaatikkoa, missä välityksiä vois vaihdella, vaikka sitten adapterin kanssa?
- Huippunopeudella ei ole niin väliä, joku 130km/h riittää ja lootan perään tulee jakolaatikko nelikolle
No näppärimmät voi jo arvata että kyseessä ei ole tie kulkine vaan offi kisoissa käytettävä vekotin. Luutavasti joku putki runkoinen härpätin. Painoa pitäs saada mahdollisimman vähän, mutta tietenkin isot akselit, porttaali akselit +39" rengastus ja pakolliset paksut kaaret ja pari hytikka vinssiä nostaa painoa. Realistinen tavoite olis joku 1500kg kuivapaino.
- niin ja kahluusyvyys n. 220cm