Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Jypä - 30.06.2014, 23:19:27
-
Joo elikkäs tuli tossa keväällä hommattua tollanen lankku. Auto on vm. 84 ja vanha poliisi ajoneuvo. Moottorina on B21A ja vaihteisto 4-lovisella laatikolla. Suunitelmissa ois ulkokuorta laitella nätimmäksi ja kone puolelle jotain piristystä. :) Tuossa pari kuvaa oston jälkeen
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/20140409_170456_zps289b6ce2.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/20140409_170456_zps289b6ce2.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/20140409_170515_zpsabeb200e.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/20140409_170515_zpsabeb200e.jpg.html)
Ennen kun osiks meni
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/20140630_204601_zps719cfe06.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/20140630_204601_zps719cfe06.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/20140630_204525_zps0f456923.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/20140630_204525_zps0f456923.jpg.html)
(http://s9.postimg.org/yyukz1ftn/IMG_20160803_WA0001.jpg) (http://postimg.org/image/yyukz1ftn/)
-
minkäslainen tarina on rekkarilla :D
-
Luulen että siltä ajoilta kun on ollut poliisin käytössä :)
-
Nätti peli.
Koneeks B230FK ja kupeeseen Holsetti?
-
Nätti peli.
Koneeks B230FK ja kupeeseen Holsetti?
Mainstreamia. Sten-papalta hilut 3,5L vaparivinokoneeseen...
-
Mainstreamia. Sten-papalta hilut 3,5L vaparivinokoneeseen...
Niinpä.
Kumpa joku joskus tekisikin kireän vaparin kustannuksista välittämättä.
-
niillä koneilla ajetaan kilpaa :pomo:
-
Tarkoitus olisi näin alkuun lyödä alkuperänen kaasari turbosarja kylkeen. Ensi viikolla saan hommattua kyseisen sarjan ja r-sport öljypohjan :)
-
Tarkoitus olisi näin alkuun lyödä alkuperänen kaasari turbosarja kylkeen. Ensi viikolla saan hommattua kyseisen sarjan ja r-sport öljypohjan :)
Yllättävän hyvin toimivan ja vetävän saa B21A r-sport sarjalla + cooleri.
Olettaen, että on 8,5 puristeinen B21A.
-
Tuohan on B21A. Joku puhus jotaa et 0.5 voi ahtaa tollasenaan?
-
Tuohan on B21A. Joku puhus jotaa et 0.5 voi ahtaa tollasenaan?
Jos 9.3 puristukset niin 0,5bar on ihan turvallinen.
Jos 8,5 niin ahdot voi kolminkertaistaa pienillä muutoksilla.
-
Mistä voin selvittää tuon puristusuhteen? Ja millä muutoksilla voi paineita nostaa enemmän :)
-
Mistä voin selvittää tuon puristusuhteen? Ja millä muutoksilla voi paineita nostaa enemmän :)
http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html
Tuostahan selviää paljonkin. Jos on alkuperänen kone niin on korkeemmat puristukset.
-
Joo ton mukaan oli 9.3 eli kone pysyisi nipussa jos sen max 0.5 ahtaa? Mites muuten toi ahtimen öljynkierto? Paluu menee ainaki öljypohjaan mutta mistä kannattaa ottaa lähtö?
-
Joo ton mukaan oli 9.3 eli kone pysyisi nipussa jos sen max 0.5 ahtaa? Mites muuten toi ahtimen öljynkierto? Paluu menee ainaki öljypohjaan mutta mistä kannattaa ottaa lähtö?
Jos seosta tekee kaasari niin nippa nappa.
Öljykellon alle haara tai sitten pääöljykanavan päästä.
-
Joo ton mukaan oli 9.3 eli kone pysyisi nipussa jos sen max 0.5 ahtaa?
R-sport sarjalla ja coolerilla tuo ei ole mikään ongelma. Varman päälle tekee nämä muutokset. Sähköpumppu tuskin on pakollinen ja säädin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=50731.msg875101#new
-
Toihan vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta :) Millä tavalla saisin noita puristuksia tiputettua? Paksunpaa kansipahvia?
-
Joo tuli tilattua ahtopainemittari ja turboruuvi. Jos ens viikolla sais sen ahdinsarjan nii pääsisi viikonloppuna lyömään kiinni :)
-
Toihan vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta :) Millä tavalla saisin noita puristuksia tiputettua? Paksunpaa kansipahvia?
Mitään hyvää ja halpaa tapaa ei taida olla. Helpoin ehkä vaihtaa b19a sinne.
ps. Öljypohjaa vaihtaessa koneen ollessa kiinni autossa saa moottoria nostaa todella ylös.
-
Voiko tosta ottaa ahtimelle öljynkierron? Os voi niin millasella liittimellä?
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/20140706_140225_zps6a4bfd3c.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/20140706_140225_zps6a4bfd3c.jpg.html)
Ja mikä tämä on?
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/20140706_140236_zpsbfdb4743.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/20140706_140236_zpsbfdb4743.jpg.html)
-
Voi ottaa.
Kumpaa tarkoitat, lohkolämmitintä vai jäähdytin nesteen laskuroppua ?
-
Käykö tuohon jonkinlainen y tai t haara vai miten kannattaa toteuttaa? Tosiaa tarkoitin alemmassa kuvassa tota liitintä en lohkolämppäriä :) :)
-
Käykö tuohon jonkinlainen y tai t haara vai miten kannattaa toteuttaa? Tosiaa tarkoitin alemmassa kuvassa tota liitintä en lohkolämppäriä :) :)
Toi sun "liittimes" on just jäähdytysnesteen poistoventtiili.
-
Joo se tuli selväks jo. Meinasin tota ylempää kuvaa
-
On olemassa valmiita haara palikoita tuohon väliin, en nyt kuollaksenikaan muista mikä kierre tuossa on...
-
Minulla voisi olla valmis t-haara sulle, voin etsiä huomenna kun tein yhden ylimääräisen itelleni.
-
On olemassa valmiita haara palikoita tuohon väliin, en nyt kuollaksenikaan muista mikä kierre tuossa on...
No jos toi kymppisarjan lohko on niin 1/8" NPT. Biltemasta löytyy valmis y-haara.
-
ps. Öljypohjaa vaihtaessa koneen ollessa kiinni autossa saa moottoria nostaa todella ylös.
Volvon ohjeiden mukaan etupalkki pitäis irrottaa jos on uudempi kuin 1978 vai oliko -79 mallinen, en muista.
Saa sen kyllä ilmankin tehtyä, mutta on aika räpeltäminen.
-
Joo vähän vaikuttas toi öljypohjan vaihto milenkiintoselle :)
-
Pitää seurata jos vaikka ite oppis jotain :hello:
-
Eihän se iso homma oo tiputtaa etupalkki alas vaikka tolppineen päivineen. Samalla on helppo uusia tukikumit ynnä muita puslia jos on tarvis :)
-
Eihän se iso homma oo tiputtaa etupalkki alas vaikka tolppineen päivineen. Samalla on helppo uusia tukikumit ynnä muita puslia jos on tarvis :)
No eipä kyllä, tosin öljypohjan irrotukseen riittää kun löysää etupalkin :) Itsehän tein tuon homman omakotitalon pihassa keula rampeilla.
-
Joo en minäkään mikään tekniikkaguru ole mutta tekemällä oppii :) Ja sitä varten tälläinen foorumi on olemassa että täältä voi hakea tietoa ja kysyä tyhmiäkin kysymyksiä :D
-
No eipä kyllä, tosin öljypohjan irrotukseen riittää kun löysää etupalkin :) Itsehän tein tuon homman omakotitalon pihassa keula rampeilla.
Meinasin tätä ehdottaa mutta päädyin ehdottaan laajempaa remonttia puslien vaihdon takia ;)
Joskus kans vaihdoin etupalkin tukivarsineen räntäsateessa ja töistä piti ottaa "lomaa" kun oli pitämättömiä saikkuja kerääntyny :-[
-
Tuli hommattua tommosia palikoita :)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/20140718_183250_zps7776e26e.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/20140718_183250_zps7776e26e.jpg.html)
-
Viikonloppuna jos alkais laittelee palikoita kiinni
-
Ajattelin ottaa öljynpaine anturilta kierron tohon ahtimelle mutta mitkä liittimet ja minkä pituinen letku siihen sopii? Ja toinen kysymys kuuluu että tuossa ahtimessa on vesikierto niin miten sen toteuttaa vai onko pakollinen? :)
-
Ajattelin ottaa öljynpaine anturilta kierron tohon ahtimelle mutta mitkä liittimet ja minkä pituinen letku siihen sopii? Ja toinen kysymys kuuluu että tuossa ahtimessa on vesikierto niin miten sen toteuttaa vai onko pakollinen? :)
Itellä samasta paikkaa otettu tuo öljynkierto. Eikä myöskään itsellä ole vesikiertoa mutta on tulossa ettei aivan noin kuumana tuo turbo käy mitä se ilman vettä.
-
Ei ole vähään aikaan tullut tänne päiviteltyä. Nykytilanne on semmoinen että vanha kone nostettiin pois keulilta ja alettava suunittelemaan uutta kokoonpanoa.
-
komee kakslankku (niinku nää aina) :)
moottorivalinta on vaan niin nähty.
-
Kiitos vaan. Noh tuo r-sport sarja ei tule enään kiinni. Koneen purkasin tossa sunnuntaina ja tänään tuli lohko maalailtua. Kaveri vei vähän osia tänään hänen työpaikalleen pesuun :)
-
Tänään en kerennyt tehdä oikein mitään. Ainut mitä nyt vähän tallia tuli siivoiltua. Miettisin vaan että mikä olisi hyvä nokka turbokäyttöön? Nykyinen nokka on A ja kansi on -398 loppuinen, tekeekö mitään vai suoraan 530?
-
Vähän laiska ollu kirjoteelemaan tänne. Sen verran on tapahtunut että konehuonetta tullu putsailtua ja maalaitua, kuulerille uudet kiinnikkeet, kansi lähti kaverin työpaikalle pesuun ja remppaan. Tässä muutama kuva :)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/gggfg_zps99a545f5.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/gggfg_zps99a545f5.jpg.html) (http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/IMG_9071_zpsd2bb1044.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/IMG_9071_zpsd2bb1044.jpg.html) (http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/IMG_9069_zps9e45dfe0.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/IMG_9069_zps9e45dfe0.jpg.html)
-
Taas on harrastettu vähän. Kori hommat tuli aloitettua ja sisusta purettu pois. Eipä ollu mitään ihmeellisiä ylläreitä tai no repsikan lattiaan piti pari paikkaa laittaa mtta muuten ei mitään. Paksi on hitsailtu kokonaan ja sisustassa ei ole kuin putsailua ja hitsata kaikki reijät umpeen. Ulkopuolta alettu kans elvyttämään, tuli antenni poistettua, takakaaria pitäs alotella ja muutenkin hiomaan koko autoa kun saa uuden värin niskaansa jossakin vaiheessa. Tossa pari kännylaatusta kuvaa :)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0018_zpsb02e0b06.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0018_zpsb02e0b06.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0017_zpsfe874cb4.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0017_zpsfe874cb4.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0016_zps8fa9885f.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0016_zps8fa9885f.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0015_zps855ffe30.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0015_zps855ffe30.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0014_zps4270b660.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0014_zps4270b660.jpg.html)
-
Tänne vois vähän päivitellä. Pikkuhiljaa projekti etenee ja kesä lähestyy. Koria on alettu hiomaan ja sisusta on pohjamaalissa. Takakaaria pitäs tällä viikolla alkaa väsäilemään. Ruiskun hilppeitä on tullu haalittua, eli ruiskuksi tulee LH 2.4. Kansi on -398 loppunen ja on kaverin käsittelyssä tällä hetkellä, nokaksi tulee A. Tossa pari kuvaa tän hetkisestä tilanteesta. Oon kyl aika huono kirjottelee
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0017_zpsidqv2tpf.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0017_zpsidqv2tpf.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0016_zpspyvq31za.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0016_zpspyvq31za.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0004_zps2a4c04f1.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0004_zps2a4c04f1.jpg.html)
-
Seurantaan menee :pomo:
-
Hei vaan. Projekti alkaa taas etenemään koska aikaisemmin ollut vähän motivaatio puutetta. Tarkoitus olis jos sais ton kasaan ennen syksyä että pääsisi muutoskatsastamaan.
(http://s24.postimg.org/x95hk96i9/DSC_0115.jpg) (http://postimg.org/image/x95hk96i9/)
(http://s24.postimg.org/i4dz0h7ox/DSC_0118.jpg) (http://postimg.org/image/i4dz0h7ox/)
(http://s24.postimg.org/bpey3t0z5/DSC_0119.jpg) (http://postimg.org/image/bpey3t0z5/)
(http://s24.postimg.org/bo0ewn9rl/DSC_0123.jpg) (http://postimg.org/image/bo0ewn9rl/)
(http://s24.postimg.org/51ich7hgx/DSC_0125.jpg) (http://postimg.org/image/51ich7hgx/)
(http://s30.postimg.org/jb75fr9kd/DSC_0117.jpg) (http://postimg.org/image/jb75fr9kd/)
-
Nyt alkaa korin puolesta homma olee loppusuoralla. Tänää tuli vedettyy pohjamaalit pintaan. Huomenna jos pääsis pintaväriä vetelee. Ainoa murhe on että kone aihiota ei meinaa mistään löytyä. Eli saa tarjota. Et Ft Fk kiinostais?
(http://s21.postimg.org/fbhjoy72r/DSC_0156.jpg) (http://postimg.org/image/fbhjoy72r/)
(http://s21.postimg.org/vl7pruhqr/DSC_0157.jpg) (http://postimg.org/image/vl7pruhqr/)
-
Nyt ois pintaväri vedetty ja vähän kasailtu. Kone aihioksi tulee B230A johon tulee FK männät ja paksut kanget. Kanneksi tulee 398 siistittynä ja perus kansiremontti tehtynä. Ruiskuksi lh.2.4 lastutettuna ja 668cc suuttimet. Pakosarja mallia teetetty ja turboksi Biagio 56/58 siivillä. Pari kuvaa kaveriksi
(http://s2.postimg.org/bjimc8aid/DSC_0164.jpg) (http://postimg.org/image/bjimc8aid/)
(http://s2.postimg.org/4qi9fyjp1/IMG_20150611_225540.jpg) (http://postimg.org/image/4qi9fyjp1/)
(http://s2.postimg.org/l2sb5oy0l/IMG_20150613_214618.jpg) (http://postimg.org/image/l2sb5oy0l/)
-
Tännekkin vois vähän päivitellä välillä. Kone aihioksi tuli kumminki B230F. Koneen remontoin eli laakerit, männänrenkaat, tiivisteet. Sisälle tulee FK moottorista männät ja paksut kanget. Kansi 398 siistittynä ja perus remppa tehtynä. Elikkäs tällähetkellä konetta ja kaikkea muuta pientä vailla :)
Tekemistä olis vielä
- Moottorin kokoaminen
- Johtosarjan ja boksien kytkentä
- Kytkin
- Suuttimet
- Etujousien vaihto
- Takakseliin ulosjousto rajoittimet
- Pakoputken ja downpipen tekeminen
- Kaikkea muuta pientä ja viimeistelyä
(http://s24.postimg.org/dbc6ivxr5/DSC_0177.jpg) (http://postimg.org/image/dbc6ivxr5/)
(http://s24.postimg.org/eg68o9k81/DSC_0187.jpg) (http://postimg.org/image/eg68o9k81/)
(http://s24.postimg.org/6m5n2vcf5/DSC_0188.jpg) (http://postimg.org/image/6m5n2vcf5/)
(http://s24.postimg.org/5u2z3o881/FB_IMG_1435078475446.jpg) (http://postimg.org/image/5u2z3o881/)
(http://s24.postimg.org/ovcex6hep/IMG_20150622_234004.jpg) (http://postimg.org/image/ovcex6hep/)
-
Viime päivityksestä onkin jo aikaa. Jonkun verran tapahtunut sillä välillä. Tulikin lyötyä alusta palasiksi koska ajattelin nyt kummiski tehä kunnolla. Turvakaaria suuniteltu ja alustajuttuja duunailtu. Alustaan tulee kaikki uudet nivelet ja uretaaniset puslat taakse. Alustanosat kävivät hiekkapuhalluksessa ja nyt tullu ite niitä maalailtua. Alustaksi tulee näillä näkymin BC Racing ja perään 4.1 välitys ja spartan Locker. Olen aika huono kirjottelemaan mutta jos kuvat vähän valasisi tämänhetkistä tilannetta :)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0184_zpshmc2wj8y.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0184_zpshmc2wj8y.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0185_zpsbktig4qw.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0185_zpsbktig4qw.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0192_zpsrlw4xpt6.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0192_zpsrlw4xpt6.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0189_zpskr5b3gxl.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0189_zpskr5b3gxl.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0188_zpsutlfdazo.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0188_zpsutlfdazo.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0190_zps3xsndzsx.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0190_zps3xsndzsx.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0187_zpsrrxgodvc.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0187_zpsrrxgodvc.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0191_zpswjdufddp.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0191_zpswjdufddp.jpg.html)
-
Taas on vähän touhuttu. Kävin hakees siniseltä tilaamani huohotinletkun siis se joka menee öljypohjaan ja hintaa oli 28€. Hain myös uudet koneen kumityynyt ja laatikon kumin kanssa. Tuli myös haettua uusi perävälitys 4.1
(http://s17.postimg.org/qr5jsavjv/20160218_212223_001.jpg) (http://postimg.org/image/qr5jsavjv/)
-
Jaahas. Pistin tilaukseen BC Racing alusta sarjan ja taaksee powerflexin kaikki uretaanipuslat ja SRE 763 asetelma. Miten muuten lähtee vakio tolpista napa irti?
-
Miten muuten lähtee vakio tolpista napa irti?
Jarrusatula pois, sitten itse levy, mutterin suojakuppi (mikälie) pois ja varmuussokka irti pihdeillä jotka oikeasti pitävät. Sokan erottaminen vaseliinihelvetistä saattaa olla hieman hankalaa, mutta kyllä se sieltä löytyy. Sitten vaan hylsyllä (kokoa en muista) mutteri pois ja kevyt nyppäys. Omasta lähti mutteri ihan käsin pyörittämällä irti :o tiedä pitäisikö tuon oikeasti olla noin löysässä :idiot2:
-
Jarrusatula pois, sitten itse levy, mutterin suojakuppi (mikälie) pois ja varmuussokka irti pihdeillä jotka oikeasti pitävät. Sokan erottaminen vaseliinihelvetistä saattaa olla hieman hankalaa, mutta kyllä se sieltä löytyy. Sitten vaan hylsyllä (kokoa en muista) mutteri pois ja kevyt nyppäys. Omasta lähti mutteri ihan käsin pyörittämällä irti :o tiedä pitäisikö tuon oikeasti olla noin löysässä :idiot2:
Se sokka pitää sen mutterin kyllä kiinni. Sillä mutterilla säädät laakerin välyksen vain.
-
Meinasin tuota osaa
(http://s15.postimg.org/trcnt33ev/20160222_174241.jpg) (http://postimg.org/image/trcnt33ev/)
-
Hitsattu.
Ja jos meinasit sillä että BC kiinni, jos sama kun ysi/seiskassa, tulee vanhan putken päälle jonkin verran
-
Meinasin tuota osaa
(http://s15.postimg.org/trcnt33ev/20160222_174241.jpg) (http://postimg.org/image/trcnt33ev/)
Räjäytyskuvien perusteella ei lähde millään eli joko on koneistettu yhdestä palasta tai hitsattu toiselta puolelta kiinni. Miksi se pitäisi saada irti? ???
edit: Chall ehti ensin..
-
Ookei. Selvä homma :)
-
edit: Chall ehti ensin..
Joissakin asioissa pitää olla nopea :D
BC tolppa tulee siis hitsaamalla tuohon vanhan päälle, ilmeisesti niin että vanha toimii ohjurina samalla. Näin ainakin itse olen sen ymmärtänyt
-
Tallikaveril sattui olemaan ihan uus jäähdytin ylimääräsenä tallin perukoilla. Eikä tarvinu paljon köyhtyä ja hyvin sattuu paikoillee tosin lähdöt pitää muokata vielä. 50€ Made in usa ;D
(http://s14.postimg.org/h8qx45b25/20160223_194155.jpg) (http://postimg.org/image/h8qx45b25/)
-
Tänää tuli värkkäiltyä uudet bensalinjat ja syyläriin tuli tehtyä flektin kiinnitykset. Toivottavasti kytkinasetelma tulis huomenna niin pääsis nakkaa koneen keulille :)
-
Eipä tullu asetelma tänää. Tulee vasta ensviikolla kun oli varasto päässyt tyhjäksi. Noh mamasanilta tuli uretaanipuslat ja niitä vähän laitellu paikoilleen ja takakseli ja kardaani tuli maalailtua.
(http://s11.postimg.org/fcgr0kwb3/20160225_163833.jpg) (http://postimg.org/image/fcgr0kwb3/)
(http://s28.postimg.org/z4uwnasxl/20160225_112507.jpg) (http://postimg.org/image/z4uwnasxl/)
-
Taas ois pikkasen turattu. Flektille ja syylärille tein kiinnikkeet. Mites muut on toteuttanu ton hukkiksen putken? Ihan maahan vaan vai putkistoon? :)
(http://s11.postimg.org/tr6qanf0f/20160227_212646.jpg) (http://postimg.org/image/tr6qanf0f/)
(http://s7.postimg.org/armweuodj/20160227_212625.jpg) (http://postimg.org/image/armweuodj/)
-
Meinasitko väsätä jonkunlaisen tuulitunnelin tuolle flektille? Jäähdytysteho kasvaa jos teet moisen :)
-
Enpäs oo ajatellukaa ???
-
Ei muuten kasva. Tunneli rajoittaa syylärin läpi menevän ilman määrää.
Mullakin oli tunneli kunnes ammattilainen käski laittaa just tuollein flektin.
Paikallaan pyöriessä nouseen lämmöt noin 95c mutta ajamaan lähdettäessä tipahtaa.
Tämä siis kilpa-autossa jossa jäähdytettävää riittää.
-
Itellä oli lähinnä paikallaan ollessa teho mielessä, mutta tottahan toki se vauhdissa jäähdyttää paremmin jos ei ole esteitä
-
Hitaasti mutta varmasti. Tänää tuli vihdoin paketti jenkeistä.
(http://s8.postimg.org/wth87wxe9/20160301_183547.jpg) (http://postimg.org/image/wth87wxe9/)
(http://s8.postimg.org/lxufqb1u9/20160301_200613.jpg) (http://postimg.org/image/lxufqb1u9/)
-
Pientä edistystä taas tapahtunut. Osia on hankittu ja rahat on loppu taas vaihteeksi :) Tosiaan sre asetelma saapui viimenään jonka johdosta saatiin kone ja laatikko paikoilleen. Alusta saapui myös :)
(http://s27.postimg.org/k7plvwpov/20160307_195423.jpg) (http://postimg.org/image/k7plvwpov/)
(http://s18.postimg.org/6uopokth1/20160307_212403.jpg) (http://postimg.org/image/6uopokth1/)
(http://s12.postimg.org/bl9agv715/IMG_20160308_171543.jpg) (http://postimg.org/image/bl9agv715/)
-
Joo tänää tuli ahtoputket tehtyä ja laitettua paikoilleen ja aloin LHn johtosarjaa ihmettelemään. Navat tuli hitsailtua tolppiin kiinni ja vähän mallailin paikoilleen. Hirveesti ei olis enää hommaa että pääsis konetta kokeilee käyntiin :)
(http://s24.postimg.org/8wzar6ztt/20160309_220514.jpg) (http://postimg.org/image/8wzar6ztt/)
(http://s7.postimg.org/iw2iaak8n/IMG_20160309_WA0010.jpg) (http://postimg.org/image/iw2iaak8n/)
(http://s10.postimg.org/6c1ega5ed/IMG_20160309_WA0014.jpg) (http://postimg.org/image/6c1ega5ed/)
-
Noita BC Racingin alustojahan on alkanut ilmestymään näihin kakssatkuihin. Foorumin toinen 200 sarjalainen kyseisellä alustalla? Eli ensi vuonna nuo ovat jo niin nähtyjä :D
-
Mä kovin ihmettelen miksei muut valmistajat ole tarjonneet samantyyppistä sarjaa aikaisemmin.. :idiot2:
Miten tonttiin tuolla setillä auton saa?
-
Vähän heikosti näihin on saatavilla mitään valmiita sarjoja mutta hyvä että edes jotain tarjota. En tiedä yhtään kui alas saa ruuvattua :)
-
Pikkuisen hommat taas edistynyt. Konehuoneen puolella alkaa olemaan kaikki kiinni. Perjantaina tuli tilattua 40l alumiini tankki ja 2l keruusäiliö. Polttoaineeksi tosiaan 98 ja bensa kulkee koneelle 044 kopiopumpun voimin. Keruusäiliötä täyttää facetin pumppu. Tuli myös asenneltua päävirtakytkin.
(http://s22.postimg.org/c6vq8fs3h/20160313_002337.jpg) (http://postimg.org/image/c6vq8fs3h/)
(http://s11.postimg.org/mfor8oyu7/20160313_002006.jpg) (http://postimg.org/image/mfor8oyu7/)
-
Pari päivää ollu vähän hiljaista mutta tänään taas tallilla touhuilemas. Tankki ja keruusäiliö saapui ja pääs vähän sijoittelmaan konttiin niitä. Perän shimmit ja stefat tuli hankittua myös.
(http://s14.postimg.org/a8dhpanj1/20160316_183158.jpg) (http://postimg.org/image/a8dhpanj1/)
(http://s17.postimg.org/xdq21g1aj/20160313_152527.jpg) (http://postimg.org/image/xdq21g1aj/)
(http://s21.postimg.org/7k88bl9lv/20160313_152441.jpg) (http://postimg.org/image/7k88bl9lv/)
-
Joo huomenna hakemaan bensapuolen liittimiä ja motonetistä uudet takajousien yläkupit sunmuuta palikkaa. Viikonlopun aikana ois tarkoitus yrittää lyödä kone käymään. Mites toi Lhn kytkeminen? Lähinnä siis kabiinin puolen johdot mietityttää.
-
Saatiin kone viimenään käyntiin. Kipinä oli pari päivää kateissa kun oli puolan virta semmosessa paikassa missä virta katkesi startatessa :D Kesä lähestyy kovaa vauhtia ja pitäs saada loput osat paikoilleen niin turvakaaret taitaa jäädä pois tältä vuodelta.
(http://s11.postimg.org/wg92ksxvz/20160325_193207.jpg) (http://postimg.org/image/wg92ksxvz/)
(http://s11.postimg.org/5wpoa5c3z/20160325_193237.jpg) (http://postimg.org/image/5wpoa5c3z/)
-
Joku tais ehdottaa et koita vetää suoraa akulta puolalle virrat.... ::)
-
Nii joo mutta ongelma selvis jo ja hyvä niin :)
-
Ei ole tullut vähään aikaan päiviteltyä mutta tilanne on se että kesä alkaa olemaan käsillä ja auto ei toimi kunnolla. Eli olen ollut vähän hukassa tuon Lhn kanssa. Bokseissa nimeltä mainitsettoman henkilön lastut mitkä toimivat miten sattuu. Auto on saatu jo pyörilleen ja uudet vanteet sai myös alleen. Pientä testiä ollut mutta huonolla menestyksellä. Otin yhteyttä toiseen lastun tekijään ja suuniteltiin vähän että mitä aletaan tekemään että saataisiin laitteet toimimaan. Lopuksi vähän kuvia.
(http://s33.postimg.org/eoci7ybfv/20160430_182510.jpg) (http://postimg.org/image/eoci7ybfv/)
(http://s33.postimg.org/wmub2p65n/20160530_114902.jpg) (http://postimg.org/image/wmub2p65n/)
-
Meilkeinpä arvasinkin että vika on nimeltämainitsemattoman henkilön tekemässä lastussa, koska kaveripiirissä ollu enemmänki vikoja niissä. Jopa moottoreita hajonnut sen takia.. Mutta joo, toivottavasti saat toisella lastulla pelaamaan!
-
Viime päivityksestä näyttää olevan hetken aikaa. Oli projektin kanssa pieni motivaation lataus paussi. LH lensi romukoppaan ja tilalle tulee Link G4+ Atom Sporttiautosta. Tuo Linkki vaikutti oikein pätevältä ohjaukselta jossa on paljon ominaisuuksia ja hintakaan ei ole ihan älytön. Tulee siis ecu, johtosarja ja pari uutta anturia. Tarkoitus itse kytkeä ja sitten viedä sinne säädettäväksi. Ja lopuksi muutama kuva nyky tilanteesta.
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0216_zpsfttuocu6.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0216_zpsfttuocu6.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0220_zpsfnqdow9j.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0220_zpsfnqdow9j.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0221_zps2x7v2fqi.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0221_zps2x7v2fqi.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0225_zpsneevsncm.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0225_zpsneevsncm.jpg.html)
(http://i1287.photobucket.com/albums/a629/Jymet/DSC_0222_zpsmzqz4mb8.jpg) (http://s1287.photobucket.com/user/Jymet/media/DSC_0222_zpsmzqz4mb8.jpg.html)
-
Hieno projekti :nälkä:
-
On kyllä kaunistunut ja muuttunut sitten viimenäkemän. -H-
-
Moottorinohjauksen suhteen ei varmasti tule pettymystä. O0 Sen verran helppokäyttöinen että itsekin ajelee sellaisiin noin-säätöihin alipainealueelta aika helposti ja onhan siellä se AFR target-kartan kanssa pelaava autotune. Kaverin autossa jonkun verran tuota Xtreme versiota räplännyt, omaan olis näillä näkymin tulossa Storm kunhan sen aika tulee.
Ja kohta joku tulee sanomaan että hukkaan heitettyä rahaa kun se LH:kin on täysin säädettävä. :facepalm:
-
Mulle on ihan sama kuka ajaa milläkin ohjauksella. Itselläni palo käpy tuon lhn kanssa ja päätin että lentää romu koppaan ja kunnollista ohjausta tilalle. Helppo niiden on säätää kellä on siihen taitoa ja laitteet. Mullekkin sanottiin jo ihan alussa että ei kannata lähtä leikkimään tolla lhlla mutta enpä uskonut. ::)
-
Tekniikka koostuu mm. seuraavista palikoista
B230F lohko hoonattu ja kaikki uudet laakerit ja tiivisteet
FK moottorista männät ja kanget
Kansi 398 siistittynä ja perus remppa tehtynä
Nokka on A
Lhn imusarja
Peltipakosarja mallia teetetty
38mm hukkis
Biagio ahdin (joku brasilialais valmisteinen) proturbo joskus myynny uutena?
Iso välijäähdytin ja 3" ahtoputket
Forge dumppi
Green filter iso kartiosuodatin
3" putkisto yhdellä vaimentimella
Puristukset muistaakseni 8.6
Polttoaine ja moottorinohjaus
Tulossa Link G4+Atom ruisku
Paksissa turvatankki ja keruusäiliö
Pääpumppu 044 kopiopumppu ja Facetin pumppu joka pumppaa tankista keruusäiliöön
Suuttimet on 668cc dekat
Alusta
Bc Racing Br alustasarja
Powerflexin uretaani puslat
Voimansiirto
M45 loota (tiedän ei pitkäikäinen)
Pottapyörä
Sre 763 asetelma ja vakio kytkinlevy
Perä on 1031 jossa Spartan locker ja 4.1 perävälitys
Tehotavoitteesta en tiedä muutakun m45 antautuu ainankin ::)
-
Ja kohta joku tulee sanomaan että hukkaan heitettyä rahaa kun se LH:kin on täysin säädettävä. :facepalm:
Kutsuitte?
Tuo pelkän seoksen hierominen on muuten koko lailla tarpeetonta, ihan näin säätämiseen liittyvänä knoppina, ite oon megan laitellu kaasarin tilalle ja vaikka se kaasari pelasi mitensattuu niin ei se asia kummennut kovin paljoa. Mutta voi sitä hymyn ja onnen määrää kun sytkän sai megan perään vakiosta mekaanisesta säädöstä, sillon aukes miksi vermeitä säädetään, ja miksi jenkkikoneita kannattaisi säätää muutonkin kun täyskaasulle.
Kai tähän tulee sitten suorasytkä kun kerta EZK:sta luovutaan?
-
Luulen että mennään vielä perus jakaja systeemillä. Mahdollisuus on kummiski käyttää hukkakipinää, suorasytkää tai perus jakaja systeemiä.
-
Pari päivää ollu vähän hiljaista mutta tänään taas tallilla touhuilemas. Tankki ja keruusäiliö saapui ja pääs vähän sijoittelmaan konttiin niitä. Perän shimmit ja stefat tuli hankittua myös.
(http://s14.postimg.org/a8dhpanj1/20160316_183158.jpg) (http://postimg.org/image/a8dhpanj1/)
(http://s17.postimg.org/xdq21g1aj/20160313_152527.jpg) (http://postimg.org/image/xdq21g1aj/)
(http://s21.postimg.org/7k88bl9lv/20160313_152441.jpg) (http://postimg.org/image/7k88bl9lv/)
Mistä hommasit keruusäiliön ja tankin? Minkä kokoiset ja kovaan rahaan? :) siistit on.
Asiallinen kontti S*
-
Ahtoja.com nuo tilasin. Oisko keruusäiliö ollut 2.5litraa ja hintaa 70€ ja tankki oli vissii 30litraa ja oisko ollut 180€
-
Luulen että mennään vielä perus jakaja systeemillä. Mahdollisuus on kummiski käyttää hukkakipinää, suorasytkää tai perus jakaja systeemiä.
Et oo tosissas?
Suosittelisin kyllä lämpimästi suorasytkään siirtymistä vaikka sitten tarviikin nokalle rakennella triggeri.
-
Ihan vaan tiedoks, jos ahtoja.com harkitset jotain, vilkase eBay ensin...
-
Et oo tosissas?
Suosittelisin kyllä lämpimästi suorasytkään siirtymistä vaikka sitten tarviikin nokalle rakennella triggeri.
Tämä. Laittaisin kyllä itsekkin vähintään hukkakipunan, jos kerta optio moisen käyttöön on. Jakajalla saa äkkiä kipunaongelmia isommalla paineella ja kuormalla.
-
En oo mitään lyönnyt vielä lukkoon että millä systeemillä edetään mutta kai se olis järkevämpi ratkasu. Noh tänä kesänä ei paljon päässy testailee autoa mutta ens keväänä sit
-
Ahtoja.com nuo tilasin. Oisko keruusäiliö ollut 2.5litraa ja hintaa 70€ ja tankki oli vissii 30litraa ja oisko ollut 180€
Okei.
Ihan vaan tiedoks, jos ahtoja.com harkitset jotain, vilkase eBay ensin...
Hmm, onko siellä jotain järkevää? oO
nakkaa yv infoa enempi jos tietoa. :) Keruusäiliöitä sieltä saa kyllä halvemmalla. :) ite oon katellut 45l jaz:ia ne on siinä 280e tietämillä :o
-
Sama keruusäiliö ja tankki oli 40€ ja 110€ toimituksineen nopealla vilkasulla ::) aikalailla noi muutenkin kiinankamaa myy
-
Sama keruusäiliö ja tankki oli 40€ ja 110€ toimituksineen nopealla vilkasulla ::) aikalailla noi muutenkin kiinankamaa myy
Okei. :)
-
Auto tuskin tulee olemaan tänä vuonna enään liikenteessä niin päätin että tehdään kaikki nyt viimisen päälle ensi vuodeksi. Aikaisemmin tullut vähän hutiloiden rakennettua autoa siinä mielessä että äkkiä kasaan ja ajelemaan mutta se kostautui taas jälkeenpäin. Puolitoista vuotta ollut nyt työnalla ja aika pitkälti kaikki rahat ja aika mennyt ja silti ei tunnu valmistuvan. Nokka kohti ensikesään ja toivottavasti vehkeet rokkaa ensi keväänä :)
-
Tuli haettua marteliukselta turvakaari putket ja teetin pääkaaren ja sivuputket joista olin mallit tehnyt. Aika työmaalta tuo kaarien teko tuntuu, varsinkin päitten teko mutta kyllä se siitä valmistuu.
(https://s15.postimg.org/uyep95nd3/20160830_183855.jpg) (https://postimg.org/image/uyep95nd3/)
(https://s21.postimg.org/45od0kv77/20160830_183913.jpg) (https://postimg.org/image/45od0kv77/)
-
Kaaret edistyy ihan hyvää vauhtia mutta päitten teko on kyllä aika hidasta hommaa. Tänää pudotin häkin lattian läpi ja hitsasin kaikki saumat ympäriinsä. Huomenna alkais tekee oviputkia. Tuli Autoracingiltä uusi penkki, Sparco sprint L eli vähän isompi malli normaalista. Toinen penkki ja 4 pistevyöt tulee myöhemmin kun penkit oli loppu.
(https://s21.postimg.org/hqogdzilv/20160901_205853.jpg) (https://postimg.org/image/hqogdzilv/)
(https://s11.postimg.org/y19gihs3z/20160831_194531.jpg) (https://postimg.org/image/y19gihs3z/)
(https://s10.postimg.org/tea29j611/IMG_20160901_WA0000.jpg) (https://postimg.org/image/tea29j611/)
-
Kaaret ois aikalailla viimeistelyä ja maalausta vaille valmiit. Tosiaan kaaret tuli tehtyä vähän oman maun mukaan. Nyt odottelen toista penkkiä, kiskoja ja vöitä autoracingiltä niin pääsis tekemään penkin kiinnikkeet.
(https://s17.postimg.org/61kpbkggb/20160905_204206.jpg) (https://postimg.org/image/61kpbkggb/)
(https://s11.postimg.org/5ivynnwr3/20160905_204241.jpg) (https://postimg.org/image/5ivynnwr3/)
-
Sain ekan kerroksen maalia vedettyy kaariiin. Ihan penselillä ja mustaa miranoolia mikä on mun mielestä ihan hyvää maalia :)
(https://s22.postimg.org/4ohs1fffh/20160908_131517.jpg) (https://postimg.org/image/4ohs1fffh/)
-
Noniih. Autoracingin paketti tuli viimenään. Tuli toinen penkki, kiskot ja vyöt. Tein penkeille uudet kiinnikkeet kun ei sopinnu kiskot vanhoihin kiinnikkeisiin. Vöitä mallailin myös paikoilleen. Jatketaan...
(http://s12.postimg.org/41fu6joh5/20160926_101841.jpg) (http://postimg.org/image/41fu6joh5/)
(http://s22.postimg.org/j80g0ld9p/20160926_145432.jpg) (http://postimg.org/image/j80g0ld9p/)
-
Tuli sisusta maalattua vielä eilen illalla. Penkit sain paikoilleen ja tein vöille kiinnitykset. Nyt on hyvä ja tukeva ajoasento ja vyöt vaikutti hyviltä. Seuraavaksi olisi vähän sähköjen siistimistä ja kojelaudan sais laittaa takas kiinni. Pitäs ruisku laittaa koht tilaukseen.
(https://s15.postimg.org/f3kxb4htj/20160927_200218.jpg) (https://postimg.org/image/f3kxb4htj/)
-
Tälle ei kummempaa oo tapahtunut vähään aikaan. Ens kuussa lähtee ruisku tilaukseen kun sain tietää ettei työttömäksi joudu :) Eli sporttiautosta tulee Link G4+ Atom moottorin ohjaus tähän vekottimeen. Hommaa mitä olis tiedossa: sähköt perata sisältä, laturi hommata ja viimeiseksi ruutta kiinni.
-
Pikkasen edennyt tämäkin vekotin, lähinnä ulkoisesti. Tuli uudet takavalot ja spoikka laitettua. Uuden laturin hain tänään ja nakkasin paikoilleen. Ei tosiaan uupuis kun ruisku että pääsis jatkamaan eteenpäin. Vuoden vaihteen jälkeen jos sais sen haettua. Jakajakin jäi pois ja tilalle tulee hukkakipinä. Lopuksi muutama kuva.
(https://s28.postimg.org/463kfpbcp/20161230_124225.jpg) (https://postimg.org/image/463kfpbcp/)
(https://s28.postimg.org/u75pt2mw9/20161230_124311.jpg) (https://postimg.org/image/u75pt2mw9/)
-
Tuli piipahdettua kyrössä sporttiautolla tänää ja mukaan tarttui ecun johtosarja, 3barin map-anturi ja imuilman lämpöanturi. Haen myöhemmin vielä itse ecun ja puolan kun rahatilanne sen sallii. No nyt pääsis tekee johdotukset valmiiks. Onko vinokoneen kampianturi VR vai hall tyyppinen?
-
VR (variable reluctance) eli induktioanturi
-
Sähkö hommia on riittänyt. Ruiskun johtosarja ollut viime päivät työn alla. Sähköjä perattu ja sain tänään lisämittarit kytkettyä ja paikoilleen. Aikamoinen urakka noissa sähköissä ja ajatus saa olla kyllä mukana.
(https://s29.postimg.org/s9o9t4dir/20170108_202636.jpg) (https://postimg.org/image/s9o9t4dir/)
(https://s24.postimg.org/n2zsw5j75/20170110_202220.jpg) (https://postimg.org/image/n2zsw5j75/)
-
Tuli tehtyä adapterilevy tolle 850 asentotunnistimelle. Kaikenlaista puuhaa olisi vielä.
(https://s27.postimg.org/ycx7mjmlb/20170114_164036.jpg) (https://postimg.org/image/ycx7mjmlb/)
-
Imusarjan puoleisen ahtoputken tein uusiksi. Tuplaflektit laitoin jo aikaisemmin. Konehuoneessa kaikki vähän sekaisin vielä. Muutama kuva tuli otettua
(https://s24.postimg.org/3lxuwybxt/20170115_171822.jpg) (https://postimg.org/image/3lxuwybxt/)
(https://s27.postimg.org/4fvbps967/20170115_171755.jpg) (https://postimg.org/image/4fvbps967/)
(https://s23.postimg.org/iqolcitrb/20170115_171920.jpg) (https://postimg.org/image/iqolcitrb/)
-
Pari palikkaa tuli taas hommattua, puola ja sähköinen ahtopaineensäädin. Enään ei puuttuis kun ecu ja tulpanjohdot niin pääsis mahdollisesti koittamaan että käykö se :)
(https://s24.postimg.org/s6v92ahtt/20170125_205904.jpg) (https://postimg.org/image/s6v92ahtt/)
-
Pitäskö päivitellä välillä. Tosiaan sain tulpanjohdot ja boksin viimenään hommattua. Siinähän se vappu meni mukavasti uutta ruuttaa tutkiskellessa. Pärähtihän tuo toissa päivänä käyntiinkin. Vähän tullut käyteltyä ja tarkasteltua jos ilmenee vuotoja tms. Penkkiin pitäs suunnata seuraavaksi ja sen jälkee alkaa leimaamista miettimään.
(https://s8.postimg.org/7fn4udx6p/20170503_130057.jpg) (https://postimg.org/image/7fn4udx6p/)
(https://s7.postimg.org/ls2z9lofb/20170503_130041.jpg) (https://postimg.org/image/ls2z9lofb/)
(https://s3.postimg.org/fg5uyv9kv/20170502_202643.jpg) (https://postimg.org/image/fg5uyv9kv/)
-
Vähän tilanne päivitystä. Tänään oli penkkipäivä kyrössä sporttiautossa. Kaikki sujui lähes ongelmitta, lähinnä jotain pientä viilausta tuo kaipaisi. Idea oli saada säädöt kohilleen ja katsastusta varten teholappu. Hyvinhän tuo pelasi ja paperille piirtyi: 234kw/430nm 1.2bar eli odotuksien mukainen tulos. Ohjelmassa ois vielä nelipyöräsuuntaus ja päästömittaus vielä ennen katsastusta. Kesä lähestyy 8)
(https://s29.postimg.org/f6ad8li5f/20170523_130239.jpg) (https://postimg.org/image/f6ad8li5f/)
-
Tänään oli ohjelmassa alustan ja pyöränkulmien säätö. Pakokaasut tuli otettua samalla. Tosiaan hain eilen tarralaput konttorilta että pääsi ajamalla alustan säätöön. Kotimatka oli mukava ajaa kun ratti suorassa niin autokin meni suoraan. Seuraavaksi itse katsastus edessä :) Jatkan myös tätä yksinpuhelua :D Tossa olis pieni video lukon toimivuudesta: https://youtu.be/rapDim2n_Ls
(https://thumb.ibb.co/it4uOF/20170530_165825.jpg) (https://ibb.co/it4uOF)
(https://thumb.ibb.co/b5tAxa/20170530_203113.jpg) (https://ibb.co/b5tAxa)
-
Komia on auto ja komiat lukemat voi mahoton. S*
-
Tänään tämä vekotin sai leiman yli kahden vuoden rakentelun jälkeen. Tosiaan muutoskatsastus oli tänään ja läpi men puhtain paperein. Nyt nokka kohti kesää ja toivotaan että vehkeet rokkaa! :sundaydriver:
(https://thumb.ibb.co/jC9B5v/20170602_214341.jpg) (https://ibb.co/jC9B5v)
-
Hieno peli ja onnittelut leimasta :) ei muuta kun ratas sulamaan :3/4 jättää sen:
-
Tullut jo hyvin kilsoja tälle ja hyvin on pelittänyt paitsi huomasin yks päivä että alkaa kytkin vähän luistamaan nelosella jos kunnolla vedättää. Kytkimenä Sre-763 ja vakio massalevy+pottapyörä. Laatikko on M45 joka pelittää toistaiseksi hyvin. Tais olla 430nm väännönkesto massalevyllä? Sintterilevyä vissiin alettava suunittelemaan mutta mistä ja minkälaista raati suosittelee? Sintteril oli vissii luvattu +500nm?
-
Taitaa laatikko sanoa itsensä irti sintterin kanssa, mutta onhan porukka ottanut 763 asetelman, ja sintterin kanssa 700nm. Ja vielä m90 laatikollakin. Muistaa vain shimmata, niin varmasti pitää.
Itselläkin paikoillaan 763 asetelma, 4 lapainen jousittamaton sintteri, ja pottapyörä. Tosiaan vielä on hieman rakenteilla oma rojekti... ::) Oma asetelma tosiaan hieman käytetty, ja taisi edellisellä omistajalla pitää myös 4 lapaisella sintterillä melkein 600nm ilman shimmejä.
-
Hyvää iltaa. Kyllä, tämä on vielä hengissä vaikka ei ole tullut päiviteltyä. Pari päivää meni kun piti siivota säilytys paikka kaikista romuista pois ja nyt pääsee vähän tekemään taas. Tänään tuli nostettua kone ja laatikko pois. Jonkin verran ois suunitelmia ennen kesää mitä pitäis tehdä. M45 kesti koko kesän mutta nyt se saa väistyä zfn tieltä pois. Koneeseen ajattelin h-profiileja ja kaikkea muuta pikku viilausta. Jatketaan :)
(https://thumb.ibb.co/j4ebam/20171023_205651.jpg) (https://ibb.co/j4ebam)
(https://thumb.ibb.co/hF9L1R/IMG_20171025_201429.jpg) (https://ibb.co/hF9L1R)
-
Sen verran tapahtunut että saannut vanhoja osia kaupattua eteenpäin ja mahdollistaa uusien hankinnan. Tuli hommattua tommonen ZF S5d-320Z laatikko joka sovitettu vinokoneeseen. Nyt kaipailisin vähän apua kytkimen ja vauhtipyörän valitsemisessa. Asetelmaksi ajattelin Sre 765 ja sintterilevy mikä? Minkäslaisia vauhtipyöriä näihin laitettu? Kattelin Blingfactorylta tolle asetelmalle sopivaa vauhtista mikä on anturikehällä että semmonen sopis ainanki. Tarkoitus olis tosiaan käyttää vauhtipyörällä olevaa triggeriä. Ja mites toi Kytkinpoljin/pääsylinteri? Onko 200srj tehty alunperin nestekytkimellä vai sovitettu jonkun muun vehkeen pääsylinteri? Tässä nyt osa kysymyksistä joihin kaipailisin vastauksia :)
-
Taas on hiukan tapahtunut. Tänään hain matkahuollosta uudet H-profiilit ja sain koneen purettua loppuun. Aloitin putsaamaan lohkoa uutta maalia varten. Tossa on ollut aikasemmin öljynpaluu öljypohjaan mutta ajattelin jos laittais sen tohon lohkoon missä sille ois paikka. Kysymys kuuluu minkälaisen nipan/kierteen siihen tekis? Motonetin reissu ois kohta myös ajankohtainen kun ois tuota ostettavaa taas kivasti. Kommentointi myös sallittua :) Muutama kuva vielä lopuksi.
(https://thumb.ibb.co/h33ZAw/20171107_164604.jpg) (https://ibb.co/h33ZAw)
(https://thumb.ibb.co/nbCSVw/20171107_164613.jpg) (https://ibb.co/nbCSVw)
(https://thumb.ibb.co/hhJCxb/20171107_164526.jpg) (https://ibb.co/hhJCxb)
-
.....Kysymys kuuluu minkälaisen nipan/kierteen siihen tekis? ....
"Hss-g g 3/4" Itsellä moinen tappi lojuu nurkissa, tarvittaessa joutais lainata, ei myyä kun itelläkin vielä tarvetta.
Jos lohkossa orkkis turbonpaluun reikä, tulee tuolla kivasti kierre siihen paksumpaan osaan ja sen kaventavan "stopperi" huulloksen voi snurrata poijes sieltä syvemmältä.
Sitte hakea motonetin lvi puolelta messinkinen palikka johon letku puristuu klemmarilla kii.
Kiertää moinen suoraan ko kierteeseen kii kera aluslevyn ;)
Näin itsellä b200et padassa. Vähän jos harrastais googlausta, saattas ko kierteeseen löytyä bensalinjan kaltaista "an" tyylin liitintä, tosin eipä sielä paluussa painetta ole niin, etteikö sielä klemmariliitoskin kestäisi. Kuhan letku on jtn muuta ku papan vanha puutarhaletku pihan perältä :)
-
Morjensta pöytään. Vähän jos tännekkin päivittelis välillä. Elikkäs koneeseen tuli vaihdettua H-profiili kanget kun olis tarkotus kutitella vähän lisää tehoa ulos. Kansi plaanattiin ja A nokan tilalle vaihtui V. Tietysti myös kaikki uudet tiivisteet, stefat ja jakopää samalla. Kone ja uusi laatikko tuli nakattua keulille että pääsee tekemään laatikolle tarvittavat muutokset. Jonkin verran puuttuu osia vielä mutta eiköhän tämä taas keväällä liiku. Saa ja pitää kommentoida ja kertoa vinkkejä :)
(https://thumb.ibb.co/cLaqNw/IMG_20171115_233106_604.jpg) (https://ibb.co/cLaqNw)
(https://thumb.ibb.co/k8xgUb/FB_IMG_1511726473766.jpg) (https://ibb.co/k8xgUb)
(https://thumb.ibb.co/dgGmvG/20171209_194019.jpg) (https://ibb.co/dgGmvG)
(https://thumb.ibb.co/j9Kd9b/20171210_195917.jpg) (https://ibb.co/j9Kd9b)
(https://thumb.ibb.co/e0upFG/20171211_120654.jpg) (https://ibb.co/e0upFG)
-
En tiedä oletko maininnut, mutta mikä tuo uljas pintaväri mahtaa olla?
-
En tiedä oletko maininnut, mutta mikä tuo uljas pintaväri mahtaa olla?
Mattaharmaa joka poimittu värikartasta. Maali on Tikkurilan temaduuria.
-
Tallilla oltu taas hyvinkin aktiivisesti. Kone tuli tosiaan nakattua keulille laatikon sovitusta varten. Vaihteistopalkin sain muokattua zäfälle sopivaksi ja vaihdevivustoon tarvittavat muutokset. Vaihdeväliä tuli hiukan lyhennettyä ja nyt on paljon timmimpi. Kytkin muuttuu vaijerikäyttöisestä neste toimiseksi eli poljinta piti pidentää. Seuraavaksi pitäs kardaania sovitella. Tuli hommattua kardaani joka lähtösin 740 m47 perästä missä oikea laippa tuolle laatikolle ja ois hiukan järeempää tekoa kun tuo alkuperäinen m45 perästä oleva. En vaan oikeen tiedä että miten ton nyt tekis kun etupätkä olis oikean mittanen mutta takapää hiukan pidempi että pitäskö takapäästä lyhentää sopivaksi ja sovittaa tuo toisenlainen tuki kumi/laakeri paketti tuohon?
(https://thumb.ibb.co/kdDVx6/20171214_210328.jpg) (https://ibb.co/kdDVx6)
(https://thumb.ibb.co/jX38jm/20171217_191349.jpg) (https://ibb.co/jX38jm)
(https://thumb.ibb.co/kkFojm/20171217_154214.jpg) (https://ibb.co/kkFojm)
(https://thumb.ibb.co/mMvXAR/20171217_154706.jpg) (https://ibb.co/mMvXAR)
(https://thumb.ibb.co/h3aXAR/20171217_191306.jpg) (https://ibb.co/h3aXAR)
(https://thumb.ibb.co/mhjg4m/20171217_191252.jpg) (https://ibb.co/mhjg4m)
-
Sain soviteltua väli ja öljynjäähdyttimen paikoilleen ja toisen ahtoputken tekasin. Hitaasti mutta varmasti...
(https://thumb.ibb.co/gEh9Um/20171221_210033.jpg) (https://ibb.co/gEh9Um)
(https://thumb.ibb.co/kjak26/20171221_210057.jpg) (https://ibb.co/kjak26)
(https://thumb.ibb.co/gdSMaR/20171221_210043.jpg) (https://ibb.co/gdSMaR)
(https://thumb.ibb.co/juSb9m/20171219_200845.jpg) (https://ibb.co/juSb9m)
-
Kytkipääsylinteri saapui tänään niin tuli heitettyä sekin paikoilleen. Jos huomenna vääntelis nestelinjan työsylinterille. Tuli tilattua Sre 765 asetelma ja nelilapanen sintterilevy. Vauhtipyörä on vielä vähän työnalla että mistä ja minkälainen. Mutta hyvät joulut kaikille!
(https://thumb.ibb.co/hdjEfR/20171222_210238.jpg) (https://ibb.co/hdjEfR)
-
Tuli vietyä kardaanin takaosa hitsattavaksi kun tuli hiukan lyhennettyä. Vein ihan ammattilaiselle että tulee priimaa :) Kardaaniksi tuli tosiaan seiskasatasen etu ja takapätkä missä isommat ristikot kun vanhassa. Kardaanin tukikumi/keskilaakeri tuli päivitetty "järeemmäksi" eli samaa mitä on 7-900srj volvoissa. Tein tommosen hienon kiinnitys raudan siihen. Tarvikemotti toimitti uuden sre765 asetelman ja nelilapasen sintterilevyn. Enään oikeestaan puuttuis vauhtipyörä, turbo, suuttimet ja muuta pienempiä hankintoja. Pääsis penkkiaikaa varailemaan taas :)
(https://thumb.ibb.co/mep6hG/20171223_182502.jpg) (https://ibb.co/mep6hG)
(https://thumb.ibb.co/h86abb/20171227_134705.jpg) (https://ibb.co/h86abb)
-
Tämä etenee hyvää vauhtia. Voimansiirto muutokset sain tehtyä valmiiksi nii kone taas pukissa. Paljon hankintoja tehty. Enää puuttuis vauhtipyörä mitä odottelen kuumeiseti nii sais nakattua koneen paikoillee ja alkaa tekemään putkistoa yms.
Tekniikka koostuu seuraavista palikoista
Lohko B230 ilman suihkuja
H-profiilit turbon vakiomännillä
Kansi 398 siistittynä ja V nokalla
Vakio lhn imusarja
1200cc suuttimet
Peltisarja
Holset Hx40 super 16# pesällä
46mm hukkis
450x300x76 cuuleri 3" ahtoputkilla
Link G4+Atom moottorinohjaus
Hukkakipinä sytkä
Siinä oikestaa kaikki mitä tuli mieleen
(https://thumb.ibb.co/imgSrS/20180211_202633.jpg) (https://ibb.co/imgSrS)
Siipi kävi teipattavana
(https://thumb.ibb.co/iswSrS/20180211_202619.jpg) (https://ibb.co/iswSrS)
(https://thumb.ibb.co/dEPfBS/20180211_202548.jpg) (https://ibb.co/dEPfBS)
(https://thumb.ibb.co/hesBJ7/20180211_202605.jpg) (https://ibb.co/hesBJ7)
-
Jaahas kevättä pukkaa pikkuhiljaa. Auto ois aikalailla läjässä ja koeajoja suoritettu että kaikki toimii ja ei vuotoja ilmaannu. Seuraavaks oikeastaan penkkiin säätämään tuo vekotin uudelle kokoonpanolle. Tavoite olis et tämän kuun lopussa pääsis tonne MLV spring miittiin lohjalle. Onko sinne muuta volvo kansaa tulossa? Sit olis vähän kuvia mitä on tapahtunu viime päivityksen jälkeen :)
(https://thumb.ibb.co/eUOT4x/20180403_182223.jpg) (https://ibb.co/eUOT4x)
(https://thumb.ibb.co/ggzJ4x/20180403_182211.jpg) (https://ibb.co/ggzJ4x)
(https://thumb.ibb.co/mHyd4x/20180322_201856.jpg) (https://ibb.co/mHyd4x)
(https://thumb.ibb.co/eeAajx/IMG_20180312_165849_748.jpg) (https://ibb.co/eeAajx)
-
Volvo ollut ajossa jo tovin ja hyvin tuntuu pelaavan. Penkissä tuli kerran jo käytyä mutta oli hiukan ahtopaine ongelmia. Tosiaan ahtopaineet karkaili kokoajan ja siitä syystä ei saatu oikeen lukemia mutta saattiin perusäädöt kohdilleen. Ongelma ei ollut portissa vaan portin lähdöt eivät virranneet tarpeeksi eli pakosarja pöydälle ja portin lähdöt uusiksi. Porttiin tuli samalla vaihdettua 1barin jousi. Nyt ollaan ajeltu 0.9 barin paineilla mutta eihän tuo mihinkään kulje :D noh tiistaina uusi penkkireissu ja katsotaan jos se 400hv menis rikki. Jatketaan :)
(https://thumb.ibb.co/mio167/20180502_155548.jpg) (https://ibb.co/mio167)
(https://thumb.ibb.co/fsoqzS/20180501_185841.jpg) (https://ibb.co/fsoqzS)
Tuli laitettu keruusäiliö ja siirto pumppu niin ei tarvi pelätä et imasee tyhjää.
(https://thumb.ibb.co/cRRceS/IMG_20180424_151630_278.jpg) (https://ibb.co/cRRceS)
-
Jaahas. Ajokausi alkaa pikkuhiljaa olemaan taputeltu. Auto toiminut hienosti koko kesän ja osia alkais olemaan haalittuna jonkin verran ensi kaudeksi. Rullilla käytiin toisen kerran ja kaikki toimi hyvin paitsi tehot jäi alle odotusten. Paperille piirtyi 372hv ja 530nm 1.7bar. Kiikalassa tuli käytyä kokeilemassa varttia, paras tulos 13.5 176kmh loppunopeudella ihan perus katurenkailla. Pitoa ens kerralla lisää. Tosiaan penkkituloksen myötä tuli hankittua 531 kansi ja uusi imusarja. Kansi lähtee Hegen käsittelyyn jossain vaiheessa. Talveksi suuniteltua ainankin: kansi ja imusarja, peräremppa joka kattaa uudet teräs vetarit ja välityksen vaihto 4.1--> 3.54 kun on liian tiuha tohon matkaajoon. Todennäköisesti muitakin muutoksia tulossa mutta siinä suurempia. Jatketaa taas kun auto menee osiksi :)
(https://thumb.ibb.co/fUwwhp/20180823_140725.jpg) (https://ibb.co/fUwwhp)
(https://thumb.ibb.co/eswU2p/15351096174354049565624476923600.jpg) (https://ibb.co/eswU2p)
-
Volvo saatettu pari viikkoa sit talvi teloille ja alettu kovaa vauhtia purkamaan. Väri tulee vaihtumaan mutta en vielä tiedä että mikä väri tulee. Bensaluukun reikä tuli heppailtua umpeen ja pohjatöitä alettu tekemään. Sisältä leikkelin turvakaarien takaosan pois kun oli tarkotus laittaa paksiin asti uudet. Tuulilasin otin pois ja alta paljastui hiukan näkkäriä. Kansi lähti Hegen käsittelyyn ja takas saan oletettavasti hiukan paremmin virtaavamman. Tilailin myös eteen kaikki uretaanipuslat vanhojen kumisten tilalle. Takana onkin kaikki jo vaihdettu uretaanisiksi. Ensikesäksi tulee myös vihdoin se ohjaustehostin. Koneen purkasin osiksi eikä onneksi löytynyt mitään ylläreitä. Lohko lähtee porattavaksi jahka saan tilaamani wösnerin männät 96.50. Päivitellään taas kun jotain tapahtuu.
(https://thumb.ibb.co/haR0Yp/20181010_135756.jpg) (https://ibb.co/haR0Yp)
(https://thumb.ibb.co/cFdseU/20181010_135112.jpg) (https://ibb.co/cFdseU)
(https://thumb.ibb.co/gWpheU/20181010_135105.jpg) (https://ibb.co/gWpheU)
(https://thumb.ibb.co/mdxPtp/20181010_135057.jpg) (https://ibb.co/mdxPtp)
(https://thumb.ibb.co/jPVSDp/20181010_135048.jpg) (https://ibb.co/jPVSDp)
(https://thumb.ibb.co/d4B0Yp/20181010_135041.jpg) (https://ibb.co/d4B0Yp)
(https://thumb.ibb.co/c3OKR9/20181005_190004.jpg) (https://ibb.co/c3OKR9)
-
Hienoa työtä.
Onhan se 370hvkin jo aika hyvin.
Luulen, että portatulla 531:llä tulee paljonkin paremmat lukemat.
Vähän ihme homma, että noinkin kovilla ahdoilla jäi alle 400:n hepan.
Sun täytyy hommata pakopaine ja pakolämpömittarit. Jos ei muuten, ni onhan ne nyt aika tuning.
Hyvin se tulee kulkemaan.
Nyt mennään varmasti yli neljänsadan!
Onhan kompura kunnolla kartalla, kompuran hyötysuhteesta ja pakopaineesta on paljon kiinni.
-
onko toi toinen munapussi syvempi kun toinen vai hämääkö toi kuva vaan ???
-
onko toi toinen munapussi syvempi kun toinen vai hämääkö toi kuva vaan ???
Kyllä ne ihan samanlaiset on. Vähän kuva vääristää.
-
Iltoja. Jonkin verran taas saatu aikaseksi. Koko auto on lähestulkoon purettu ja pohjia alettu hieromaan. Alustan osat lähtee puhallettavaksi ja myöhemmin myös konehuone ja muita irto osia. Pieniä hankintoja tullut tehtyä myös. Eteen uretaanipuslat (takana jo ennestään), tehostettu ohjaus, alumiininen kampiakselin hihnapyörä, säädettävä nokkapyörä ja yms roinaa. Kansi on hegen käsittelyssä ja imusarja meni lensulle työstettäväksi. Viikonlopun aikana sain kaari muutokset lähes valmiiksi, enään oikeastaan hitsata kasaan. Hommaa riittää kyllä koko talveksi :)
(https://thumb.ibb.co/hGTbff/IMG-20181021-184223-111.jpg) (https://ibb.co/hGTbff)
(https://thumb.ibb.co/n1Bwff/IMG-20181021-184223-113.jpg) (https://ibb.co/n1Bwff)
(https://thumb.ibb.co/gP9hLf/20181021-181514.jpg) (https://ibb.co/gP9hLf)
(https://thumb.ibb.co/iMeSmL/20181015-205326.jpg) (https://ibb.co/iMeSmL)
-
Kone huutaa kireämpää nokkaa, hiotuta tuosta v nokasta vaikka oma custom nokka, h:n imu, k:n pako ja 112-114 lsa
-
Pientä päivitystä välillä. Imusarja tuli lensulta ja hyvältähän se näyttää. Nyt ois suuttimen holkit, kiskon kiinnikkeet ja kaasuläpän laippa hitsattu kiinni. Alustan osiin vedetty pintaväri päälle ja uusia puslia laitettua paikoilleen. Tuli hommatua holsettiin 18# pesä ja säädettävä nokkapyörä. Välityksen vaihdoin myös osittain, jäi hiukan kesken kun odotan että saan uuden pinjonin laakerin. Nyt olis aikalailla pohjien hieromista tiedossa.
(https://thumb.ibb.co/h9n8qq/20181027-200935.jpg) (https://ibb.co/h9n8qq)
(https://thumb.ibb.co/enAuVq/20181027-200918.jpg) (https://ibb.co/enAuVq)
(https://thumb.ibb.co/iN17iA/20181024-202053.jpg) (https://ibb.co/iN17iA)
-
Jos pientä päivitystä välillä. Pohjien teko täydessä vauhdissa ja hiomista kyllä riittää... Välityksen vaihdoin 4.1--> 3.54 jos matka ajo olis hiukan mukavempaa. Samalla nakkasin perän autoon kiinni. Etuakseliston kasaan kunnes konehuone puhalettu niin saa rullaavaks taas. Pieniä hankintoja tullut tehtyä. Uus hukkis Turbosmartin pro gate 50mm kopioportti, rallyracelta tuli uudet moottorintyynyt jos sais tuota koneen heilumista vähemmälle. Kansi on hegen käsittelyssä ja alkaa olemaan pian valmista. Ajattelin myös hommata tuon alkuperäsen lämppärin tilalle hieman siromman yleismallisen puhallin kennopaketin. Tarvikemotilta näytti sellaisia löytyvän. Wösnerin männistä tilaus vetämässä mutta ei ole vielä mitään kuulunu. Pitäs hommata myös teräsvetarit kun taloustilanne sen sallii. Paljon tarttee hommata vielä osia mutta onneksi tässä on vielä aikaa ennen kesän alkua.
(https://thumb.ibb.co/cHXJ9f/20181119-200712.jpg) (https://ibb.co/cHXJ9f)
(https://thumb.ibb.co/gMbd9f/20181119-200652.jpg) (https://ibb.co/gMbd9f)
(https://thumb.ibb.co/i1DfN0/20181119-200646.jpg) (https://ibb.co/i1DfN0)
(https://thumb.ibb.co/fKF5pf/20181117-200914.jpg) (https://ibb.co/fKF5pf)
(https://thumb.ibb.co/gnMmUf/20181114-205537.jpg) (https://ibb.co/gnMmUf)
-
Päivitellääs hiukan välillä. Eli hommat hyvällä mallilla ja etenee tasasta tahtia. Pohjatyöt hyvällä mallilla kun sain amatimiehen kaveriks joka osaa hommansa. Konehuone ja sisusta sai värit niskaan ja osia pistetty paikoilleen. Tuli uus lämppäri soviteltua paikoilleen. Skandiksilta löytyi uus pyyhkijän moottori vanhan tilalle. Osia hankittu ja paljon vielä hankkimatta. Tämä muuttuu myös flexfuel käyttöiseksi eli polttoaineen paluulinjaan tulee etanolipitoisuus anturi joka haistelee kummalla ajetaan. E85 saatavuus ei omalla kylällä ole niin hyvä niin myös bensaa voi tankata jos tilanne sitä vaatii. Ecu päivittyy myös seuraavaan malliin mutta Linkissä pysytään kun hyvin on toiminut. Tankki vaihtui myös 40l --> 60l.
Kansi tuli jo aikasemmin hegeltä ja hyvältähän se näyttää. Kannen speksit: 46mm imuventtiilit, 38mm pakoventtiilit. Kanavien muotoilu. Imukanavien kohdistus. Imupuolella 1/45 r-seetit, pakopuolella 1,5/45 kolmikulmaseetit. Kannesta poistettu -0,5mm. Imuventtiilit muotoiltu eli ns "back cut". Pako-ohjurit prässätty alemmas, että potero täyttyy. Uudet venttiilivarren kumit ja venttiilinvälykset säädetty. Venttiileihin sorvattu optioksi lisälukkourat. Tässä kombinaatiossa käytetty custom retainereita. Enkel-venttiilijouset. V nokka toistaiseksi.
Uudet männät hain tänää matkahuollosta. Alunperin piti tulla wösnerit mutta päädyin kummiski wisecoihin. Kyseessä ylikoon männät 96.50 eli koneistamon keikkaa pukkaa.
Siinä oikeestaan tämänhetken tilanne. Päivitellään myöhemmin lisää taas.
(https://i.ibb.co/mJFJDNX/20190109-194021.jpg) (https://ibb.co/mJFJDNX) (https://i.ibb.co/rfWHtZf/20190109-193949.jpg) (https://ibb.co/rfWHtZf) (https://i.ibb.co/yBH2NbR/20190109-193917.jpg) (https://ibb.co/yBH2NbR) (https://i.ibb.co/WyMQrb2/20190109-193905.jpg) (https://ibb.co/WyMQrb2) (https://i.ibb.co/svt7Bsx/20190109-193857.jpg) (https://ibb.co/svt7Bsx) (https://i.ibb.co/Gx3xrtk/IMG-20181230-191619-730.jpg) (https://ibb.co/Gx3xrtk) (https://i.ibb.co/sK9kcCg/20181226-191523.jpg) (https://ibb.co/sK9kcCg)
(https://i.ibb.co/cbvSK2X/20190109-193931.jpg) (https://ibb.co/cbvSK2X)
-
Onko minkälaiset speksit venajousissa, singlet vai tuplat ja mistä hommattu? ???
-
Onko minkälaiset speksit venajousissa, singlet vai tuplat ja mistä hommattu? ???
Enkelin 40kg ei oo tupla. Hegen kautta tuli
-
Hetki vierähtänyt viime päivityksestä. Tosiaan kone kasattiin ja korin pohjatyöt tehty, lukuunottamatta luukkuja. Korin väriksi valitsin valkoisen. Ovet, konepelti ja paksin luukku miltei valmiit pohjien osalta.
Moottori kävi koneistamolle jossa porattiin sylinterit 96.5 kokoon ja dekkitasosta lähti hiukan pois. Rutut pitäs olla 8.6-8.7 paikkeilla. Kampuran kaulat kiillotettiin ja kankiin vaihdoin varuiksi vielä uudet arpin pultit kiinalaisten tilalle. Kansinahkaksi valikoitui cometic ja se kupariliiman ja uusien kovien pulttien kanssa kiinni.
Seuraavaksi kone ja laatikko nakattiin paikallleen ja aloin suunittelemaan sähköjä ja polttoainepuolta. Aloitin homman perkaamalla auton omista sähköistä kaiken turhan pois, hiukan pineni johtojen määrä urakan jälkeen. Autossa ennestään Linkecu moottorin ohjaus mutta halusin päivittää seuraavaan boksiin, eli siis sama merkki mutta seuraava malli. Uudessa enemmän ulostuloja ja sisäinen mappi. Polttoainepuoli koostuu 2kpl aito bosch 044 ja 1kpl facet redtop pumppuja. Konehuoneessa aeromotiven säädin ja iso kisko. Tankki vaihtui 40l--> 60l koska tämä muuttuu flexfuel käyttöiseksi. Konttiin paluulinjan väliin tulee etanolianturi. Seuraavaksi hankintalistalle kasa an liittimiä ja 8m teflonletkua
Hieman sekava teksti mutta kai siitä jotain selvää saa.
(https://i.ibb.co/r6dYk4W/20190413-215040.jpg) (https://ibb.co/r6dYk4W) (https://i.ibb.co/RgHxsC6/20190413-215025.jpg) (https://ibb.co/RgHxsC6) (https://i.ibb.co/qnkxn2q/20190413-215014.jpg) (https://ibb.co/qnkxn2q) (https://i.ibb.co/By5c6SJ/20190413-215007.jpg) (https://ibb.co/By5c6SJ) (https://i.ibb.co/Y7rcN33/20190413-214957.jpg) (https://ibb.co/Y7rcN33) (https://i.ibb.co/hfRKV3c/20190329-181536.jpg) (https://ibb.co/hfRKV3c) (https://i.ibb.co/DCHXQTD/20190226-195224.jpg) (https://ibb.co/DCHXQTD)
(https://i.ibb.co/fpQVnhT/20190412-215158.jpg) (https://ibb.co/fpQVnhT)
-
Kesä meni ja autolla ajettin jonkin verran. Penkissä käytiin kesällä ja paperille saatiin 440hv. Vanha tekniikka myyty kokonaisuudessaan pois ja uutta suunitteilla. Aihioksi valikoitui bmw m50b25 ja siihen jatkoksi 6v zf. Koneen korvakot tilasin ruotsista ja sitten pääsee kunnolla sovittelemaan :)
(https://i.ibb.co/SnVNPYL/20191007-200646.jpg) (https://ibb.co/SnVNPYL)
-
Hyvältä vaikuttaa!
Mukava että suomessa aletaan enemmän ja enemmän pikkuhiljaa pistää näihin jotain muutakin kun vinokonetta. 8)
-
Hyvältä vaikuttaa!
Mukava että suomessa aletaan enemmän ja enemmän pikkuhiljaa pistää näihin jotain muutakin kun vinokonetta. 8)
Älä muuta sano, harmi vain että laki on täällä kivikaudelta ja rajoittaa tälläiset yleensä :-\
-
Onneksi nuo säädökset on vuodenvaihteessa todennäköisesti höllentymässä, esim. tilavuusrajoitus ja se mallisarjan tehokkain +20% ovat poistumassa ja tilalle tulee vain tehopainosuhde.
-
Etiäppäin. Nyt se on jo oikealla paikalla kun moottorin korvat sain tänään. Hyvin mahtu ilman mitään muokkauksia. Vaihdoin e34 etusumpullisen öljypohjan e36 takasumpulliseen. Viikonloppuna ois tarkotus hakea vaihdelaatikko Zf 37dz 6v ja uusi teräsvauhtipyörä ois matkalla. Seuraavaksi oikeastaan laatikonpalkin, keppitelineen ja pakosarjan teko. Päivitellään taas..
(https://i.ibb.co/brm9C1M/20191010-201113.jpg) (https://ibb.co/brm9C1M)
(https://i.ibb.co/1m7TKTs/20191010-201102.jpg) (https://ibb.co/1m7TKTs)
(https://i.ibb.co/QC98BvP/20191010-193811.jpg) (https://ibb.co/QC98BvP)
(https://i.ibb.co/B36X1cf/20191010-153240.jpg) (https://ibb.co/B36X1cf)
-
Vähän saatu jotakin aikaseks taas. Kone ja laatikko sopi hienosti paikoilleen LMR ältä tilattujen koneen ja laatikon kiinnikeiden kanssa. Alunperin piti tulla dz laatikko mutta tuli pieni ongelma laatikon asennon suhteen. Tosiaan dz tulee 10astetta kallelleen m50 perässä niin tuli hommattua tilalle bensamallin bz niin sattui suoraan. Uusi vaihdekeppi tuli soviteltua sekä siirtäjätanko tekaistu. Kardaanin etupätkää lyhennettiin 8.5cm. Pakosarja tuli myös väsättyä, ei ehkä mikään kaunein mutta katsotaan miten pelaa. Koneen purin osiksi ja pikkuhiljaa alkaa osia hankkimaan. Nyt on tullu touhuttua hydraulikäppärin parissa. Tuli tuplasatulat ja oma piiri käppärille. Jatketaan taas :)
(https://i.ibb.co/022Q45r/20191120-183958.jpg) (https://ibb.co/022Q45r)
(https://i.ibb.co/bFNCR7s/20191117-010107.jpg) (https://ibb.co/bFNCR7s)
(https://i.ibb.co/yNF9fS6/20191116-234001.jpg) (https://ibb.co/yNF9fS6)
(https://i.ibb.co/djPxXbj/20191024-205603.jpg) (https://ibb.co/djPxXbj)
(https://i.ibb.co/VHjTqWY/20191024-204241.jpg) (https://ibb.co/VHjTqWY)
(https://i.ibb.co/Qv1y17F/IMG-20191024-191833-587.jpg) (https://ibb.co/Qv1y17F)
(https://i.ibb.co/9G50gWv/20191125-201413.jpg) (https://ibb.co/9G50gWv)
(https://i.ibb.co/frtGjWx/20191010-202029.jpg) (https://ibb.co/frtGjWx)
-
Ei tosiaan ole tullu tänne päiviteltyä pitkään aikaa mutta laitetaan pieni päivitys nyky tilanteesta. Auton sain talven aikana kasaan ja viime viikolla tuli käytyä vaasassa The dynolabilla jarruttelemassa. Paperille piirtyi varsin mukavat käppyrät ja lukemat, napatehoa löytyy nyt 624hv/795nm 1.8bar. Kone käyty kokonaan läpi. Wisecon männät ja porattu seuraavaan ylikokoon, H- veivit, 2.8kampura, uudet laakerit tietty. Kansi perus kunnostettu, vakio venat ja jouset, nonvanos imunokka sorvattu pakonokaksi. Link ecu sai väistyä ja tilalle Maxxecu race ohjaus. Polttoaine tuli vaihdettua siihen oikeaan eli E85.
Nyt olis seuraavaks katsastus ja kovaa ajoa :)
(https://i.ibb.co/hBbQ6YT/20200615-215649.jpg) (https://ibb.co/hBbQ6YT)
(https://i.ibb.co/HCMTTfP/20200615-215747.jpg) (https://ibb.co/HCMTTfP)
-
Hieno, kyllä tuolla kelpais ajella! :o