Samppasport  Futurez

850 T5 ahtaa laiskasti.

  • 7 Vastauksia
  • 2553 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
850 T5 ahtaa laiskasti.
« : 05.05.2016, 11:33:24 »
On jo korjaamopuolella, mutta laitetaanpa tännekin.

Otsikossa oleellisin.

Eli vanha 16T nypättiin pois, tilalle 19T vinolla 7 pesällä ja 3" downpipella.

Nyt ahtaa todella laiskasti. Aluksi nousee ihan ok noin 0.4bar, kierrosten mukana 0.8bar, joka on vasta sielä 5000+ rpm. On vähän tympeä ajettava, ohittamaankin lähdet niin saa vain kelata ja kelata ennenkö alkaa tehdä jotain.

Ahtovuotoja on metsästetty, niitä en löytänyt. Putkikaan ei ole tukkoinen, katti poistettu + 1 simons pönttö.

Autossa on säädettävä hukkaportin kello. Nyt sisällä 0.3bar jousi, eli about samaa luokkaa kuin vakion jäykkyys. Aiemmin kokeiltiin 0.5 ja 0.8 jousia, mutta niillä ahdot karkasivat oitis, joskin nousivat ripeästi.

Boost-Tee? Saisko vain sen voimin ahdot nousemaan normaalisti, vai onko tässä jokin kongreettinen vikavika?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 850 T5 ahtaa laiskasti.
« Vastaus #1 : 05.05.2016, 11:36:06 »
Mulla oli 18T ahtimella nelosella noin 2500 rpm 1 bar ahtoa, eli kyllä siellä portti on varmasti auki. Hukkaportin kellon letkussa oli Turbosmartin boost T säädin.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 T5 ahtaa laiskasti.
« Vastaus #2 : 05.05.2016, 11:36:59 »
Mulla oli 18T ahtimella nelosella noin 2500 rpm 1 bar ahtoa, eli kyllä siellä portti on varmasti auki. Hukkaportin kellon letkussa oli Turbosmartin boost T säädin.

Oliko sulla TCV käytössä vai suoraa kompurakoteloon letku?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 850 T5 ahtaa laiskasti.
« Vastaus #3 : 05.05.2016, 11:37:55 »
Oliko sulla TCV käytössä vai suoraa kompurakoteloon letku?

Boost T kytkettynä TCV ja kellon väliseen letkuun.
TCV normaalisti käytössä.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 T5 ahtaa laiskasti.
« Vastaus #4 : 05.05.2016, 11:39:30 »
Boost T kytkettynä TCV ja kellon väliseen letkuun.
TCV normaalisti käytössä.

Hyvä tietää. Kokeillaan samaa kikkaa kunhan saan ruuvin tilattua. Kirjoittelen tänne sitten lisää.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 T5 ahtaa laiskasti.
« Vastaus #5 : 05.05.2016, 12:10:55 »
Ihan mielenkiinnosta kokeilen vielä tänään ottaa TCV:n käyttöön, katotaan kuinka sitten pelittää. Tästä myöhemmin tänään lisää.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 T5 ahtaa laiskasti.
« Vastaus #6 : 05.05.2016, 19:14:32 »
Kas kas.

Auto toimii aika lailla normaalisti.

Ennen 4000rpm ainakin kakkosella ja kolmosella täys hönkä!

Ehkä noin 0.1-0.2 bar voisi vielä ahtoja pudottaa alaspäin niin tohtii ajaa.

Saakos venttiilillä ahtoja alennettua, vai onko se vain nostoon, ja nopeampaan sellaiseen?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: 850 T5 ahtaa laiskasti.
« Vastaus #7 : 13.05.2016, 12:41:05 »
Tänään asennettu Boost Tee kiinni, on nyt TCV:n ja hukkaportin välissä, ja ahdot nousevat nyt lähes 500rpm aikaisemmin.

Erittäin onnistunut päivitys. :)
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

 

Autoracing  KL-varaosat