Carcom Oy  Ateho

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 252 Vastauksia
  • 203364 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Alkuperäiset linkit olivat jo vanhentuneet.

Ketjussa keskustelua pikumitsuista, niiden huolloista ja ominaisuuksista.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2018, 15:36:01 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Suiggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • TMI Penkkimurheilijat
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #1 : 22.01.2011, 15:25:43 »
No nytkun on tähän tälläinen aihe viskattu niin tarvitsisin nopeasti tietoa että mitä eroa on näillä: TD04HL-15T ja TD04HL-15G.
Kiitos!

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #2 : 27.01.2011, 12:25:49 »
Muistutuksena, että kuvissa on TD04HL-sarjan "pikkumitsu" ei TD04L-sarjan vielä pienempi "pikkumitsu", joita käytetään V/S40 -sarjassa, eli 12T ja 14T. Tosin 14T:tä löytyy myös HL-sarjalaisena.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #3 : 28.01.2011, 19:37:49 »
No nytkun on tähän tälläinen aihe viskattu niin tarvitsisin nopeasti tietoa että mitä eroa on näillä: TD04HL-15T ja TD04HL-15G.
Kiitos!

Kirjain tarkoittaa imusiiven profiilia. Volvoissa on käytetty ainakin C, G ja T -malleja. Noista C on vässyköin ja T agressiivisin.
C malleissa kaikki siivenharjat on saman pituiset, ikäänkuin 12 samanlaista siivenharjaa.
G malleissa jokatoinen siivenharja on venytetty aavistuksen pidemmällä nieluun.
T malleissa venytetyt siivenharjat ulottuu niin pitkälle että välisiipiä on vaikea edes nähdä nielusta.

btw: missä olet törmännyt 15T -malliin ?

Poissa Suiggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • TMI Penkkimurheilijat
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #4 : 02.02.2011, 20:51:22 »
No mie tonne vanhan foorumin puolelle laitoin ilmotusta että ostetaan joku pikkumitsu mikä hönkäilis vähän paremmin ku tuo vakiogarretti mikä tuolla 940 B230FK keulilla murjottaa. Niin ostin sitten sellasen 15T:n ja tollahan se tallissa nyt odottelee asentajaansa :) Ja tosiaan tuo vakioturpo on ajettu senverran monta sataa tkm että on aikakin jo vaihdella! :D
« Viimeksi muokattu: 02.02.2011, 21:01:56 kirjoittanut Suiggi »

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #5 : 02.02.2011, 20:57:54 »
No mie tonne vanhan foorumin puolelle laitoin ilmotusta että ostetaan joku pikkumitsu mikä hönkäilis vähän paremmin ku tuo vakiogarretti mikä tuolla 940 B230FK keulilla murjottaa. Niin ostin sitten sellasen 15T:n ja tollahan se tallissa nyt odottelee asentajaansa :)

Mistä koneesta se on peräisin? Onko kompurakotelossa bypass? Kummalla puolella kompurakoteloa hukkaportin kello on kiinni?

Poissa Suiggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • TMI Penkkimurheilijat
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #6 : 02.02.2011, 21:03:44 »
Ei oo pässiä messissä ja kyljessä lukee että SAAB. Ja öö ellen nyt iha valehtelemaan käy niin kello on kiinni vähän niinkun moottorin puolella jos se turbo nyt vakiopakosarjaan kiinni iskettäs.. Helpottiko? :D

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #7 : 02.02.2011, 22:20:50 »
Ok. Tosiaan volvoissa ei moista ole käytetty ja eipä sillä hukkaportin paikallakaan sitten niin merkitystä.
Tarkoitus oli sillä vain kartoittaa että oisko turbo ollut taka- vai etuveto volvon koneessa, kuten tästä kuvasta huomaa niiden eron.


Vasemmalla 13G ja oikealla 13C -malli mikäli kuvasta vain näkee siipien malleja tarkastella.


Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #8 : 02.02.2011, 23:55:43 »
Nyt kun ruvettiin mitsuista puhumaan, joku voisi läväyttää suomeksi tähän noiden mitsujen mallinumeron "aukaisu" ohjeen, eli mitä mikäkin numero/kirjain tarkoittaa.

Kirjain tarkoittaa imusiiven profiilia. Volvoissa on käytetty ainakin C, G ja T -malleja. Noista C on vässyköin ja T agressiivisin.
C malleissa kaikki siivenharjat on saman pituiset, ikäänkuin 12 samanlaista siivenharjaa.
G malleissa jokatoinen siivenharja on venytetty aavistuksen pidemmällä nieluun.
T malleissa venytetyt siivenharjat ulottuu niin pitkälle että välisiipiä on vaikea edes nähdä nielusta.
Tämä oli hyvä alku  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #9 : 03.02.2011, 00:11:11 »
Tässä nyt esimerkkinä lukuohje etuvedon ahtimesta

TDO4HL-15G = ahtimen malli (voi olla myös esim TDO5 tai TDO6 sarjaa) (keskiosan malli  - eräissä kompressori vaihehdoissa keskiosakin voi vaihdella)

TDO4HL-15G = pakosiiven koko (ilman kirjainta pienin -> L, H, HL)

TDO4HL-15G = kompressorisiiven ja kotelon koko (mitä suurempi luku sitä isompi siipi / suurempi tuotto)

TDO4HL-15G = siiven profiili

Pakopesässä on myös numerosarja ja sen perässä - 6, - 7 se on pakopesän koko (kutosen pesä, seiskan pesä)

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #10 : 03.02.2011, 07:47:04 »
Mitenkäs pakopesän laipat ? Onko kaikissa "pikkuMitsuissa" samanlainen laippa vai onko siinäkin kenties variaatioita. Ainakin tuon SAAB:in käyttämän 16T:n laippa olisi silmämääräisesti eri kokoinen kuin vaikka 230FK:n 13C.

Meinaan siis että mitkä puhaltimet sopii bolt-on keskenään vakio pakosarjaan. Downpipe onkin sitten taas toinen juttu, ja helpompi modata.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #11 : 16.02.2011, 20:49:10 »
Tuli sellainen kysymys mieleen kun mulla on toi td04hl-15G ahdin, niin onnistuu tuosta kompurapesän ja siiven vaihtamalla tekemään esim. "19T" ahtimen. Eli kysymys kuuluu sopiiko siipi akseliin ja kompura suoraan koteloon? Eikö tuo ahtimen runko ole kuitenkin identtinen esim juuri tuon 19T:n kanssa?

Ebayssä olis tollasia ainakin tarjolla. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mitsubishi-Upgrade-TD04-19T-Compressor-Housing-Wheel-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem415627edb4QQitemZ280618331572QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_1347wt_916

Tais olla niin typerä kysymys ettei kukaan viitsi valistaa tyhmää  :idiot2: :buck2:
« Viimeksi muokattu: 17.02.2011, 21:15:52 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #12 : 09.03.2011, 13:45:05 »
Tuli sellainen kysymys mieleen kun mulla on toi td04hl-15G ahdin, niin onnistuu tuosta kompurapesän ja siiven vaihtamalla tekemään esim. "19T" ahtimen. Eli kysymys kuuluu sopiiko siipi akseliin ja kompura suoraan koteloon? Eikö tuo ahtimen runko ole kuitenkin identtinen esim juuri tuon 19T:n kanssa?

Ebayssä olis tollasia ainakin tarjolla. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mitsubishi-Upgrade-TD04-19T-Compressor-Housing-Wheel-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem415627edb4QQitemZ280618331572QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ht_1347wt_916

Tais olla niin typerä kysymys ettei kukaan viitsi valistaa tyhmää  :idiot2: :buck2:
Sopii...

CHRA eli se keskiöpesä, jossa esim. laakeri majailee, on näissä kaikissa TD04HL-sarjaisissa sama.

Noi ebayssa myytävät kompurapesät vaan ei ainakaan volvoon ole ihan bolt-on, hukkiksen kello ei sovi samaan paikkaan.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #13 : 30.08.2011, 12:42:50 »
Mites oisko kellään TD04HL-16T ahtimen tietoja, esim: siipien koot, ar kulmat ym.


Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #14 : 06.09.2011, 23:01:58 »
Mites oisko kellään TD04HL-16T ahtimen tietoja, esim: siipien koot, ar kulmat ym.

Eikö kellään oo noita tietoja tosta ja/tai 18T,19T ahtimista. Kovin oon koittanu gooklettaa, mutta tuo kieli muuri.... :-\

 

Kulkukoira  Proturbo