Carcom Oy  Ateho

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 252 Vastauksia
  • 205650 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #45 : 22.02.2013, 12:53:19 »
15g laitoin itekkin joskus 940:n. Muistaakseni siinä piti muuttaa molempien pesien asentoa että sai kaikki sopimaan.

Ja tämän lisäksi/seurauksena pitää hukkaportille hukkaportin kellolle tehdä kiinnike.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2013, 10:15:24 kirjoittanut BuuBBa »
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #46 : 22.02.2013, 16:56:12 »
Kyllä hukkaportinkellolle riittää kun tekee kiinnikkeen. Ei tarvii portille mitään tehä. V:>

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #47 : 23.02.2013, 10:17:07 »
Kyllä hukkaportinkellolle riittää kun tekee kiinnikkeen. Ei tarvii portille mitään tehä. V:>

 :facepalm: :uglystupid2: Kiitokset korjauksesta! Ajatus ja sormet eivät taas pelanneet yhteen, kun pikaisesti näpytteli.
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #48 : 23.02.2013, 14:59:29 »
Tuuripeliähän se on pääseekö valtiota tukemaan vai ei. Mulla tuli esim. tommonen suoraan läpi:

http://www.ebay.de/itm/Volvo-S70-850-TD04HL-19T-Rumpfgruppe-Kompressorgehause-/230919473754?pt=DE_Autoteile&hash=item35c3df8a5a#ht_2162wt_1163

Paketin koosta ja painosta se tuntuisi pitkälti olevan kiinni. Isommat ovat mulla aina jääneet, pienemmät vain harvoin, mutta esim. viime viikolla tilaamani EV14 suuttimet jäivät tulliin, vaikka paketti oli pieni, ja kalliikshan se tuli :(

Rajahan on 5€ kannettavan veron osalta (Viimen vuonna oli 10€), eli jos jää tuon alle alv/tullin osuus, sitä ei kanneta. Siitä tulee tuo 22€ summa alvin osalta ja 100-200 tullin osalta, riippuen paljon kyseisen nippelin tulliprosentti on. Moottorinosilla tulliprosentti oli Keskiviikona 2,7.

Tosiaan kyllähän sä pääset valtiota hieman tukemaan, sillä (kuten jo mainittu) raja on noin 22€ (tuote ja postikulut). Eli tuotteen ja postikulun summaan lisäksi tullia 4.5% (eipäs tarvikaan, jos tuotteen arvo alle 150€) ja alvia 24% (tuote+postikulut) kirsikkana kaiken päälle.

Lisäksi tuo kompurakotelo on erilainen. Tuon kanssa joudut käyttämään ulkoista bypassia tai dumppia. Jos lähtökohtana on jokin muu kuin 19T, niin keskiötä pitää myös koneistaa. Tasapainoitus on tehtävä ja hintaluokka on 50-120€.
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #49 : 23.02.2013, 23:16:43 »
Tuuripeliähän se on pääseekö valtiota tukemaan vai ei. Mulla tuli esim. tommonen suoraan läpi:

http://www.ebay.de/itm/Volvo-S70-850-TD04HL-19T-Rumpfgruppe-Kompressorgehause-/230919473754?pt=DE_Autoteile&hash=item35c3df8a5a#ht_2162wt_1163

Paketin koosta ja painosta se tuntuisi pitkälti olevan kiinni. Isommat ovat mulla aina jääneet, pienemmät vain harvoin, mutta esim. viime viikolla tilaamani EV14 suuttimet jäivät tulliin, vaikka paketti oli pieni, ja kalliikshan se tuli :(

Rajahan on 5€ kannettavan veron osalta (Viimen vuonna oli 10€), eli jos jää tuon alle alv/tullin osuus, sitä ei kanneta. Siitä tulee tuo 22€ summa alvin osalta ja 100-200 tullin osalta, riippuen paljon kyseisen nippelin tulliprosentti on. Moottorinosilla tulliprosentti oli Keskiviikona 2,7.

Onneksi sitä alvia ei tule EU:n sisällä  ::) . Itsellä tuli männät fordin koneeseen viime vuoden puolella Puolasta, ei jäänyt tulliin kiinni..  :idiot2: Näin ohimennen, tuli vielä kangetkin samaiseen koneeseen.. ei jäänyt myöskään tulliin. Taitaapi hieman EU maa lähettäjänä vaikuttaa noihinkin.
"Toisesta EU-maasta Suomeen ostetusta tavarasta ei tarvitse maksaa tullia. EU:n sisäisessä nettikaupassa arvonlisäveron tilittämisen hoitaa lähes aina myyjä. Siksi toisesta EU-maasta tilaaminen on kuluttajalle helpointa.

Tulli sekaantuu ainoastaan valmisteveron alaisten alkoholin, virvoitusjuomien ja tupakkatuotteiden sekä lääkkeiden tilauksiin. Nuuskan tilaaminen netistä on laitonta."

Tuli sitten korjattua itseäni näköjään useampaan kertaan.. Parempi jättää tähän näin lauantaina  :idiot2: :2funny:
« Viimeksi muokattu: 23.02.2013, 23:21:42 kirjoittanut Chall »

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #50 : 23.02.2013, 23:49:14 »
Tuuripeliähän se on pääseekö valtiota tukemaan vai ei. Mulla tuli esim. tommonen suoraan läpi:

http://www.ebay.de/itm/Volvo-S70-850-TD04HL-19T-Rumpfgruppe-Kompressorgehause-/230919473754?pt=DE_Autoteile&hash=item35c3df8a5a#ht_2162wt_1163
Onneksi sitä alvia ei tule EU:n sisällä  ::) .
Samaa katoin itsekin mut sit tajusin että näkyy olevan varasto Taiwanissa...

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #51 : 25.02.2013, 14:35:38 »
Viikonloppuna sovittelin B200ET koneen kylkeen 16T mitsua (V70 ärrästä) ja ainakin öljyntulo ja -paluu osuivat kohdalleen pelkällä pakopesän käännöllä.

Niin oli mulla kysymyskin. Minkä vahvuisesta tavarasta on porukka tehnyt hukkaportin kellon telineen?

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #52 : 25.02.2013, 14:39:29 »
2mm paksu riittää jo.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #53 : 25.02.2013, 14:41:53 »
2mm paksu riittää jo.

Kiitoksia  :hello:

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Tepi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #54 : 25.02.2013, 14:42:27 »
Viikonloppuna sovittelin B200ET koneen kylkeen 16T mitsua (V70 ärrästä) ja ainakin öljyntulo ja -paluu osuivat kohdalleen pelkällä pakopesän käännöllä.

Niin oli mulla kysymyskin. Minkä vahvuisesta tavarasta on porukka tehnyt hukkaportin kellon telineen?

No kyllähän ne osuu joo, mutta yritäppä laittaa vakio ahtoputki välijäähdyttimelle.
Ja itse tein telineen 3mm latasta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #55 : 25.02.2013, 14:54:16 »
No kyllähän ne osuu joo, mutta yritäppä laittaa vakio ahtoputki välijäähdyttimelle.
Ja itse tein telineen 3mm latasta.

Piti uudestaan katsoa noita kuvia mitä tuli viikonloppuna otettua, ja tosiaan hieman se kompurapuolikin kääntöä vaatii, jotta osuu vakio ahtoputki kohdalleen  :hello:

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #56 : 25.04.2013, 23:34:16 »
Passaako 16t suoraan (16t vinolla pesällä) 15g:n 7" suoran pakopesän päähän? Lähinnä mietin pakosiiven kokoa? 15g on 850 t5 ja myös 16t taitaa olla 850 t5 peruja. Tuli vaan ihan offtopiccina, että passaako td05 sarjan kompurat, keskiöt pakopesät mitenkään td04 sarjan osien kanssa?
« Viimeksi muokattu: 25.04.2013, 23:38:27 kirjoittanut Paskakuski »

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #57 : 16.06.2013, 13:20:12 »
Paljonkohan tollasen pikkumitsun koniestus tohon esim 19T kompurakotelon kokoseks maksaa kompurapyörineen kaikkineen?

Olis meinaan ainakin yks 13C ylimääräsenä..... :P
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #58 : 17.06.2013, 12:55:38 »
moro,

mistä saa ostettua 15g mitsuun bypass venttiilin kalvoja ?
fin ja pro turbolle jo soittelin toinen sanoi kalvolle hinnaksi 70e ja toinen 190e, kalliimpi sisälsi koko bypassin.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #59 : 17.06.2013, 13:04:54 »
moro,

mistä saa ostettua 15g mitsuun bypass venttiilin kalvoja ?
fin ja pro turbolle jo soittelin toinen sanoi kalvolle hinnaksi 70e ja toinen 190e, kalliimpi sisälsi koko bypassin.


Ainakin Scandix.de myy...tällä hetkellä näköjään jopa tarjouksessa mukavaan hintaan :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron