0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Mitä tulee tuohon 6,2 litraiseksi muuttamiseen, niin eihän se sen ihmeempi ole, kuin 2 litraisen vinokoneen muuttaminen 3-litraiseksi. 0,33 litraa per pytty lisää.
Onko Roverin 3.5 V8:ssa mikä vakiona? Tarkoitan vaan sitä että että jos kampikulma on jo valmiiksi matala niin eipä sinne paljon iskua lisätä koneen kestävyyden siitä kärsimättä.
Kampikulmasta mulla on ihan yhtä paljon tietoa mitä sullakin, mutta voisi kuvitella, että tuollaisen maamoottorin mäntä olisi kohtuu korkea, joten siitä päästä onnistuu lyhentää. Ehkä...edit. Kuinka suuri merkitys loppupeleissä kampikulmalla edes on? Miettii jotain esim. Bemarin kutosia, tai Volvon tinakonetta, niin ei niissä ole kampikulma edes niin hyvä, mitä 3-litraisessa vinokoneessa. Tehoja kuitenkin otetaan aika reilusti.
Nyt kaikki tieto esiin joka löytyy 3.5 l Roverin V8:sin stroukkaamisesta. Onko näillä ajettu oikeasti kovaa jossain? Tehot? Koneen kesto?Kuuluuko tämä offtopiciin? Siirtäkää tämä aihe sinne jos näin on. :-D
Rataahan noilla ainakin on ajettu, Suomessakin oli yksi A-ryhmän Rover Vitesse, Harri Ruusu ajoi sitä, Yritti sitten myydä meillekin sitä.
Siis mitä?? ;-Dhttp://pauter.com/parts/rods/bmw/Eikös kampikulma ole todella hyvä bemarissa jo vakiona?
3,2 M3 on 1,52. Oikein insinöörityön taidonnäyte. No onhan siellä sitten vaihtoehtoisesti 1,9 jossain moottoreissa.Entäs Volvon tinakoneet? Iskua 90 ja kanki 139mm tjms. 1,54.Mielestäni turha tuomita, tai spekuloida yhtään enempää ennen, kun joku kertoo strategisia mittoja Roverin koneesta.edit. Tsiisus mikä mäntä 3,5 litraisessa. Ainakin 15-20mm varaa laittaa matalampi.http://www.ebay.ie/itm/ROVER-V8-LAND-ROVER-SERIES-3-STAGE-ONE-SDF18-602100-3-5-PISTON-AND-CON-ROD-/222195066703?hash=item33bbdba74f:g:r3cAAOSwWnFV~8Ej
BMW:n M3 3.2 l konehan onkin huonoin M-moottoreista mutta epäilen että siinäkin on enemmän potentiaalia kuin Roverin V8:ssa. Sehän on jonkinsortin tekovika koko motti.. :-D
Mun kommentti ei ollut muutakuin, että iskutilavuutta saa reilusti ko koneeseen lisää.Ei todellakaan siitä, että siitä saisi mitään teho konetta tehtyä, siihen on paljon parempiakin koneita olemassa.Ja menee vaikka OD sivustolle katselemaan ko koneesta juttuja.
Sitä vaan mietin että jos Roverin 3.5l:n V8:sta saa tehtyä 6.2 L:sen järkevästi niin aika potentiaalinen motti on kyseessä.Chevyn 350 cid 5.7 l koneesta saa järkevästi tehtyä 383 cid:sen eli noin 6.3 l koneen.Onko jollain Suomessa ollut noin iso Roverin pata tehtynä pitkäiskulla?Kestänyt käyttöä?Epäilen..