Autoracing  KL-varaosat

Vs: Volvo 244GL -80 b19a --> b230ft Räpellystä

  • 6 Vastauksia
  • 7548 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Tälläinen vauhtihirmu tuli hankittua kun etsiskelin "uutta" käyttöautoa sopiva peli löytyi kierrätyskeskuksesta käyttäjältä:Eerikki

138tkm b19a+bw55 ja täysin hitsaamaton kori(ei kauaa )

rutattu etupäähän lievästi (kuskinlokari,vilkku,hanttarinlokari ja ajovalon umpio)

auto on seissyt 10vuotta tallissa välillä ilmeisesti käynnistelty ja liikuteltu

koeajo suoritettiin lyhyesti ja ytimekkäästi suoraan autotrailerille 200km ajelun jälkeen volvo rantautui kotipaikkaani ja pitihän sitä heti vähän päästä tyypittämään 

muutaman kilometrin jälkeen auto sammui suoraan ajosta eikä enää lähtenyt käyntiin joten jätin volvon siihen paikkaan ja lähdin nukkumaan

muutaman päivän päästä kävin koittamassa josko se lähtisi käymään ja lähtihän se tässä vaiheessa katsoin parhaaksi siirtää auton halliin ja ruveta ropaamaan tätä aerodynaamisesti suunniteltua malmikasaa 

tähän mennessä tehtyä:

-tulpat+johdot
-v-jakajan kärjet,pyörijä,kansi,konkka (startti parani huomattavasti vanhat osat olivat melko hapettuneet ei mikään yllätys sinänsä)

-kaasariin uudet Atf:t

-kuskin ja hantin lokarit oi'ottu ja maskin/lamppujen alapelti myös (uudet osat tulivat mukana mutta en ole vielä jaksanut maalata)

-salora keula heivattu nyt nappisilmä 


-etupuskuri vaihdettu suoraan ja kuskin puolen puskurin kiinnike/törmäyksen vaimentaja irroitettu ja oi'ottu

-Jakohihna+rulla uusittu

-Vesipumppu

-kylkilistat mattamustaksi

-korityöt tehty: kaarista ajettu reilu soiro pois sisälokari katkaistu ylempää ja heppailtu kiinni-->happomaali-->korikitti-->ScaniaWeiss(valkoinen) pintamaali-->kiveniskumassa luulisi nyt kestävän pidempään kuin tuo tuplapelti kaari 

-Munapussit poistettu

-sisälokarin alaosa(jossa massareiät helmakoteloon) molemmilta puolilta otin vanhat pois ja uudet 1.5mm kylmäsinkitystä tilalle

-ovet paikattu jotenkuten kun tarkoitus vaihtaa uudempikoppasesta sinkityt kun jaksaa



ja sitten niitä surullisen kuuluisia kuvia:


[/img]http://i.imgur.com/2QZSbRh.jpg[/img]













lisää kuvia mitä on tapahtunut ei paljoa mutta jotain.

hitsit ovat yhtä rumia kuin auton omistajakin
  :D











surkastunut munapussi


pohjasta


surkastunut munapussi2


surkastunut munapussi


jarrukilvet puhallettu+pohjaväri


katkaistu sisälokari hepattu ylemmäs ja korikittiä 1kerros toinen paikka kierros tuli jälkeen


sisälokasuojan etuosa(helmakotelon pääty) väännetty 1.5mm kylmäsinkitystä


samaa toiselta puolelta


kaarta ja kittiä tuli pieniä lommoja kun nakuttelin sisälokarin kiinni ulkopeltiin sen takia kittausta


sitten pohjatöitä en pyrkinyt mihinkään hifistelyyn vaan pääasia oli saada kukat katoamaan(selittelyn makua) "itse kun tekee niin saa mitä sattuu tulemaan" 








sitten alkoikin varsinainen tuskien taival   nimittäin maalauksessa meni oikestaan kaikki päin arsetta 

ensin pääsi värimassa valahtamaan muutamassa kohdassa eikä maalia riittäny korjaukseen no vähän uutta maalia kaupasta ja valumat hiottu kevyesti ja uusi massa päälle

seuraavaksi olikin lakkauksen vuoro mulla oli jäänyt viimevuodelta lakkaa melkein täysi litran pätikkä+kovete no eikun lakat ruiskuun ensin harso jokapuolelle sitten märkää pintaa kunnes rupesin ihmetteleen että vaikka kuinka neulaa kiertää auki niin hetken tulee tavaraa mutta sitten rupeaa sumu heikkenemään

tässä vaiheessa olin melko varma missä vika piilee mutta halusin uskotella että kuvittelen vain että tässä nyt jotain vikaa olisi no päästelin säiliön melkein tyhjäksi ja appelsiinia oli ensimmäinen märkäkerros kauttaaltaan

ruisku auki noh sisällä odotti mitä arvelinkin lakka oli mennyt pilalle oli kovettunut osittain ja tukkinut ruiskun sihdin

pesu+kasaus ja tälläkertaa uudet mömmöt sisään ja taas räpeltämään noh tavaraa tuli mutta nyt tuntui että valot ovat todella huonot vaikka mistä kulmasta koitti peilata pintaa tankki tuli päästeltyä tyhjäksi ja ruisku pestyä ja jätin kuivumaan

noh appelsiini pintaa pukkasi ja yksi ISO valuma takakyljessä pitää hioa ja myllyttää jotta tulisi edes jonkinnäköinen pinta  sävyeroakin löytyy aika paljon liekkö vanha haalistunu maalikaupassa oli mukana palapeltiä jossa hyvä maali mistä sävy tarkistettiin


"maalaamo" valmistuu


P*SKAA PINTAA


valuma








kuivuessa vetelin kylkilistoihin asiallisemman lookin


tänään vaihtelin vesipumpun vanhan tiivisteet olivat hapertuneet ja vuosi


Masennettuna


nyt on auto pyörillään ja siirtokilvillä ajettu ~45km alkuviikosta ois tarkotus mennä katsastukseen jos luoja vain suo 

ohjaustehostin odottelee asennusta ja alustalle pitäisi tehdä jotain maataläheisempää lähestymistä 

tässä taas muutama kuvaSAASTE laadusta vastaa simsung järkkärin sijaan joten koittakaa pysyä housuissanne
 

öljyt tuli vaihdeltua ja öljykorkissa oli hieno tarra joka sai jäädä kun ei ihan joka päivä tule vastaan


etupään jarruputket tuli kanssa väännettyä kun vanhat olivat mitä olivat takapään linjoista ei ole kuvia mutta nekin tuli samaan tyyliin uusittua. 12männästä 3oli auki joten ei ihme vaikka jarrut olivatkin heikohkot


tässä etusatulat purettuina ja odottelemassa uusia tiivisteitä etu+takapään satulat kaikki tuli uusittua sisuksiltaan jokainen voi itsekseen miettiä kumpi kannattaa vaihtosatula vai vanhan kunnostus mutta omalle työllehän ei lasketa palkkaa joten tässä tehtiin "suuri" säästö


sitten auto onkin jo pyörillään ja koeajoa odottelemassa tästä on hyvä jatkaa


mopokin on karkaamassa mukavasti käsistä melkein heti kättelyssä :idiot2:

tällä viikolla todennäköisesti ilmestyy tallin täytteeksi rempattu ~250tkm ajettu b230ft+m90 ja ruiskun hilppeet lh2.4 laitetaan siitä juttua kun  olen käynyt suorittamassa kaupat!

luultavasti tämä topic tulee täyttymään tuhansilla tyhmilä kysymyksillä kun tuo tekniikka mulle saapuu(ensimmäinen turbo tekniikka itsellä)

tässä nyt koittanut lueskella foorumeilta tuosta Älhoon asennuksesta mutta kai se on helpompi sitten asiaa ruveta miettimään kun kamat on naaman edessä 

muuten on volvo pelannut 1000km mittarissa laturin hihnat kiristin uudelleen kun rupesivat tänään vinkumaan. 

[/b]
ps. auto on showroomissa mutta tein tännekkin topicin kun mielestäni täyttää projektin kriteerit
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Volvo 244GL -80 b19a --> b230ft Räpellystä
« Vastaus #1 : 19.03.2014, 21:42:25 »
Ai että! Komia!  S* seurantaan!

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244GL -80 b19a --> b230ft Räpellystä
« Vastaus #2 : 24.03.2014, 09:22:36 »
nyt on pihalla jotain epämääräisiä möhkäleitä  :idiot2:

M90


valmiiksi lyhennetty vivusto ollut joskus jossain 200:ssa


600x300x76 kennokoko


maamoottori



olohuoneen lattialle ilmestyi jokin hirveä KÄÄRME! tätä nyt tässä tutkailen ja yritän merkkailla johtojen tarkoituksia/paikkoja saas nähä mitä tästäkin tulee  ::)


heti alkuun tyhmä kysymys kun tässä on 3 tuollaista isoa boxi liitintä ja mulla on vaan yks boxi niin mitä helvettiä nää kaks muuta isoa liitintä on  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 24.03.2014, 09:24:31 kirjoittanut Auto-Gona »
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 244GL -80 b19a --> b230ft Räpellystä
« Vastaus #3 : 24.03.2014, 10:36:11 »
Taitaa kuulua kaksi ohjainboksia tuohon johtosarjaan, koska kyseessä mitä luultavammin 940:in lh2.4. Eli sulla pitäs olla sellanen metallinen jetronic ruiskun ohjain purkki ja musta/kultanen sytytyksen ohjainpurkki.  :)
Ja mitä noihin johtoihin tulee, kytkentä kaavio auttaa yleensä aika paljon. Helpommalla tosin pääsisit, kun käyttäisit 240:in lh:n johtosarjaa, sille ei olis tarvinnu tehdä kuin reikä rintapeltiin, ja ettiä paikat 3:lle johdolle... ;)

Mutta jos kumminkin haluat selvittää ne ysin sähköt, niin tosta alla olevasta linkistä löytyy lh:n kytkis B230FT:lle ja EZK sytty purkille. :)

940 -93 kytkentäkaavio
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244GL -80 b19a --> b230ft Räpellystä
« Vastaus #4 : 31.03.2014, 08:05:06 »
Tilipäivä on taas koittanut ja ostoilmoa laitettu kierrätyskeskukseen seuraavia osia metsästän tällähetkellä:

Suutinten etuvastuspaketti

Valkoinen bensapumpun rele lh 2.4

kevennettyä pottapyörää sais tarjota lh 2.4 kehällä
[/s]

ja ruiskun tankkilaitetta tai koko tankkia!

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=46972.new#new

voimansiirtoon olen ajatellut kevennetty pottapyörä+Sre 763+orgaaninen tai sintteri :idiot2: en tiedä pitäiskö tulevaisuutta ajatellen lyödä joku sintteri vai mennä vaan ihan massalevyllä. aluksi mennään nyt ainakin vakioahtimella :)

purku 960:stä tuli irrotettua perä siitä otan ainakin tuon g80 lukon hyllyyn ei ole tullut vielä tutkittua mikä perä tässä majailee mutta kaipa sekin siitä aikanaan selviää jahka auton alle jaksaa ryömiä  ;D

kaverilta tuli varmisteltua toinen auto siksi aikaa kun saan kaikki osat kasaan niin voi tämän räjäyttää tuonne talliin palasiksi muuten onkin ollut aika hiljaista.
« Viimeksi muokattu: 02.04.2014, 15:22:26 kirjoittanut Auto-Gona »
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244GL -80 b19a --> b230ft Räpellystä
« Vastaus #5 : 02.04.2014, 15:30:01 »
tein kompromissin ja tilasin Sre 765:n ja blingfactoryn teräsvauhtiksen ei pitäis ainakaan tulla pito ongelmia asetelman kanssa ja mielummin tekee kerralla kunnollisen ettei joka vklp tarvii motonetista käydä hakemassa jotain tarvikeasetelmia ja levyjä  :idiot2:

downpipe tulee 760 turbosta mutta se nyt on mystisesti hävinnyt Mh:ssa johonkin  :nohnoh noh tekeville sattuu soitellut nyt sen perään että mihin lienee kadonnut ellei joku volvo mies ole sitä napannut kun huomannut että tuossapa sopiva DP omaan volvoon  :D
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

Poissa Auto-Gona

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244GL -80 b19a --> b230ft Räpellystä
« Vastaus #6 : 03.04.2014, 21:40:09 »
tein kompromissin ja tilasin Sre 765:n ja blingfactoryn teräsvauhtiksen ei pitäis ainakaan tulla pito ongelmia asetelman kanssa ja mielummin tekee kerralla kunnollisen ettei joka vklp tarvii motonetista käydä hakemassa jotain tarvikeasetelmia ja levyjä  :idiot2:

downpipe tulee 760 turbosta mutta se nyt on mystisesti hävinnyt Mh:ssa johonkin  :nohnoh noh tekeville sattuu soitellut nyt sen perään että mihin lienee kadonnut ellei joku volvo mies ole sitä napannut kun huomannut että tuossapa sopiva DP omaan volvoon  :D

GHOST:lta tuli tuo valkoinen bensapumpun rele siihen mustaan 6pin liittimeen

kotiutui tuo asetelmakin olo oli melkein kun jouluna  ::) vauhtiksen tilasin erikseen mielenhäiriössäni ja se saapuu kait ensiviikolla sitten.

vielä pitää levy+painelaakeri+työsylinteri hommata ainakin niin ja pakosarjan tiivisteet+turbon öljykierron letkut

Sre 765


pitää kiikuttaa tasapainotukseen jahka tuo vauhtis saapuu rupee tuo b19a+bw55 yhdistelmä ketuttamaan  ;D

ainiin ja downpipe löytyi kampin Mh:sta tänään tuli sekin perille ja yllätykseksi siinä oli lambdakin paikallaan oli vielä boschilainen ja kohtuu uuden näköinenkin  8)
Kaasu pohjassa kiertelemättä niin, että kuljettajasta tulee matkustaja

 

KL-varaosat  Race.fi