Kulkukoira  Proturbo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 20:02:46 »
Katsurihan ei voi antaa muuta jälkiseuraamusta kuin päätöksen "hylätty". Näitä ne kyllä antaa jo nykyisinkin, kun esim. isän 4- vuotias mersu oli hylätty ensimmäisessä katsastuksessa jonkun akun alhaiseen jännitteeseen liittyvän vikakoodin perusteella. Tiedä sitten, millä keinoin olivat koodit lukeneet, mutta moottorin vikavaloa ei ollut kuitenkaan taulussa ja käsittääkseni kaikki päästöihin liittyvät viat sytyttävät vikavalon. Isä oli käynyt viereisellä nyrkkipajalla nollauttamassa koodit ja hakenut leiman 10 minuutin päästä hylkäyksestä. Merkkiliikkeessä olivat myöhemmin vain levitelleet käsiään, että mikähän lie ollut.
2
Myydään autot / Vs: V70R 2004
« Uusin viesti kirjoittanut Jortsi tänään kello 19:49:29 »
9900€. Vaihdossa voin harkita toimivaa, ilmastoitua kauppakassia. Kesäkuun alusta saa tulla ihmettelemään Lohjalla, jos ei mene kaupaksi ennen sitä  :)
3
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 19:20:28 »
Tajusin edellisen viestin kirjoittamisen jälkeen, että 14 seos on tällaiselle moottorille varmaan vähän turhan laiha, joten muutin pyynnön kolmeentoista. Samalla siinä säädellessäni tutkin mitä muuta jännää sieltä löytyy ja säädin "ryyppyä" vähän rikkaammalle. Jos vaikka kylmän koneen starttaus vähän lyhenisi, kun tuollaiseen vanhaan valurautaiseen imusarjaan menee varmaan eka kahvikupillinen bensaa ja sitten vasta riittää sylintereille asti :D

Tämä oli tosi hyvä juttu. Kone käynnistyi paremmin ja maantiellä kulkee selvästi kevyemmällä kaasulla.

Voisi muutaman ajoreissun jälkeen ihan mielenkiinnosta kurkata miltä tulpat näyttää.
4
Ostetaan autot / Ostetaan rullaava ruosteeton 740/940 farkku tai sedani.
« Uusin viesti kirjoittanut Kerkema tänään kello 19:18:44 »
Eli ostetaan ruosteeton 740/940 farkku tai sedani mielellään rullaava kun moottori löytyy jo, mutta voi tarjota myös ajokuntoista. Lapin ja Pohjois-pohjanmaa alueelta.
5
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Uusin viesti kirjoittanut RTP tänään kello 18:33:32 »
Kaikissa laitteissa pitää olla sama nopeus. Jos sivuhaara on pidempi  20-30 cm niin sitten siihen päätevastus. Joko oikea tai valikosta päälle.

Onko sulla jotain väylä haistelijaa?
Joo tää nopeusongelma saattaa olla yksi, kun siihen päävirtakytkimeen en ole päässy sisään eikä missään kerrota mikä siihen on oletuksena asetettu... Tilailin vastuksia, täytyy sitä varmaa ensimmäisenä koittaa.
Ei oo mitään erillistä haistelijaa, Mtunen kautta koittanu tutkailla kun ECU sen väylän sinne luo. Ecumasterin omalla softalla koittanut päästä päävirtakytkimeen sisälle.
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Volvo V50 CanBus tehostin pumppu?
Joo S40/V50 tehostinpumppu, ihan suoraan tämä mistä MaxxEcu:n sivuilla oli hyvät ohjeet: https://www.maxxecu.com/webhelp/can_peripheral_control_volvo_powersteering.html . En oo vielä tosiaan sitä asettanut päälle PDM:stä (isot virrat ohjeen mukaisesti täysin erillään PDM:stä).
6
200 / Vs: Perän stefan vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut M.P tänään kello 18:27:52 »
Noni, eniten työtä teettä siis vanhan stefa rääpiminen irti.. :D
7
Ei sekoita toimintaa vaikka repisi koko anturin pois. Anna koodin olla siellä, sillä virkaa ole.
8
Mikä vdash versio/lisenssi teillä on käytössä, jos sillä pääsee edes noin pitkälle?

Omalla ilmaisversiolla ei kyl tee mitään muuta kuin nollaa huoltomuistuttimen ja ajaa jarrut huoltoasentoon.

No maksa vaikka se pienin lisenssi maksu joka on noin 12€ niin saat sillä jo jotain tehtyäkin.
9
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut volvotdi tänään kello 17:03:09 »
Podcastissa Traficomin edustaja (Teemu Toivonen, johtava asiantuntija) puhui laitteesta, joka vertaa autossa katsastushetkellä olevaa ohjelmaa siihen ohjelmaan, jolla auto on aikoinaan tyyppihyväksytty.

Sama suomeksi; katsastusinspehtööri lataa ecusta ohjelman laitteeseen, laite katsoo onko ecusta ladatussa ohjelmassa vilunkia vakio ohjelmaan nähden -> iso huutomerkki näytölle jos ei ole 1:1 vastaavuus ja jatkoseuraamukset sen mukaan. Tällaisen eroavaisuusvaroituksen voi laukaista esim. EGR/DPF tai mihinkään rutiiniin kajoaminen. Teoriassahan jo yksi bitin muutos riittää.

Nykykaluilla on aika lasten leikkiä vetää esim. IDAan bin compare makro (varmaan saa winOLSiinkin?) ja siitä lasketella listaa alaspäin, joten tuollaisen kaupallisen *töpseli kiinni ja klikkaa next* -laitteen tekeminen ja valmistus on vain halusta kiinni.

Katsastuksessa ei enää tuijoteta niitä perinteisiä pakokaasutestin arvoja vaan nyt aletaan katsastamaan myös itse ohjelmaa. Ja kun näin tehdään niin tottakai luonnollinen vaihtoehto on siirtyä käyttämään esim. BSR tai Ricaa, koska vakioksi palauttava kapula. Katsastuksen jälkeen ohjelma takaisin sisään niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.

Niillä palveluntarjoajilla voi tulevaisuudessa olla leipä tiukassa, keillä ei tällaisia palveluja ole tarjota.

Minäkin haluan sellaisen kapulan, jolla saa Volvosta ja monesta muusta portin kautta softan pihalle  ;)

Jos softan pitää olla 1:1 valmistajan softan kanssa niin tuolla Rica/BSR kapulla lataaminen ei sitä ole vaan sinne muuttuu tarkistussumman alue ja muutama muukin kohta vaikka vakion lataakin sisälle. Että se siitä kapulasta.

Mutta juu, pihalla ovat vielä itsekin Trafin ukot miten meinaavat näitä tutkia kun ei sellaista kapulaa vielä ole missään ja eikä ihan heti katsurit mitään softia ala vertaileen kun sitten pitää olla auton vakio ja blaa blaa. Liian paljon epäselvyyksiä ja epäselvyyshön ei ole syy hylätä katsastuksessa vaan selvä vika.
10
Mekaaninen moottorin viritys / B5234T öljypohjan O-renkaat
« Uusin viesti kirjoittanut Timojussi tänään kello 16:50:15 »
Tere,

Öljypohjan O-renkaiden koko olisi haussa. Eli hakaisia ja paksuus ja jos on ylimääräisiä ja imuputken tiiviste myös niin saa kaupata
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Futurez  Kulkukoira