KL-varaosat  Race.fi

Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??

  • 18 Vastauksia
  • 9063 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PepeSoft

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Eli nyt olisi mahdollisuus itsellä investoida alkup 745 turbo-85 kori
Alunperin siis B23ET.
Kysymys kuuluukin että tarvinko vtt:n kuponkeja jos vaihdan B234FT:n keulalle?
Vai riittääkö vain teho/normi päästö laput?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #1 : 02.10.2012, 14:32:08 »
Et tarvi, riittää. Kori määrittää vähäpäästöisyyden.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa PepeSoft

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #2 : 02.10.2012, 14:41:22 »
Hieno homma, ei muuta kuin hakeen dollya ja talvi projektia!!
Kiitti nopeasta vastauksesta.
Ja varmaan kun on alkup turbo niin jarrut ym riittää kans "heittämällä"?!

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #3 : 02.10.2012, 14:48:25 »
B234FT konetta vaan ei ole tehtaalta tainnut tulla eli on omavalmiste. Pitäisi mennä tuon korin vakio osilla kyllä.

Käy omalla konttorilla kysymässä asia niin saat varmuuden mitä tarvitset.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa PepeSoft

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #4 : 02.10.2012, 21:15:48 »
Eli joo oma valmistehan tuo on.
B230ET:n alakerta ja B234f kansi.
Kaiken järjen ja kokemuksen mukaan rinnastetaan B234F:n tietojen mukaan ja tarvitsen vain dyno laput ettei tehot kasva liikaa  :idiot2:
Mutta pitäneepäs käydä kysymässä paikalliselta inssiltä että mitäs mieltä ne on ja jos tuntuu vaikealta niin lähikylässä on tuttu inssi joka varmaan pystyy "auttamaan" leiman hankinnassa  ::)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #5 : 02.10.2012, 21:20:18 »
Eli joo oma valmistehan tuo on.
B230ET:n alakerta ja B234f kansi.
Kaiken järjen ja kokemuksen mukaan rinnastetaan B234F:n tietojen mukaan ja tarvitsen vain dyno laput ettei tehot kasva liikaa  :idiot2:
Mutta pitäneepäs käydä kysymässä paikalliselta inssiltä että mitäs mieltä ne on ja jos tuntuu vaikealta niin lähikylässä on tuttu inssi joka varmaan pystyy "auttamaan" leiman hankinnassa  ::)

Kyllä tuo swappi menee ihan tuon alakerran mukaan, eli + 20 % lisää aikaisempiin tehoihin on sallittu.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #6 : 02.10.2012, 21:24:44 »
Eli joo oma valmistehan tuo on.
B230ET:n alakerta ja B234f kansi.
Kaiken järjen ja kokemuksen mukaan rinnastetaan B234F:n tietojen mukaan ja tarvitsen vain dyno laput ettei tehot kasva liikaa  :idiot2:
Mutta pitäneepäs käydä kysymässä paikalliselta inssiltä että mitäs mieltä ne on ja jos tuntuu vaikealta niin lähikylässä on tuttu inssi joka varmaan pystyy "auttamaan" leiman hankinnassa  ::)

Oma valmiste on oma valmiste. Jos haluavat rinnastaa johonkin niin sitten B230ET joka oli Suomen markkinoiden tehokkain 740
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #7 : 02.10.2012, 21:26:40 »
Oma valmiste on oma valmiste. Jos haluavat rinnastaa johonkin niin sitten B230ET joka oli Suomen markkinoiden tehokkain 740

Omavalmisteessakin lähtöteho menee alakerran mukaan, eli alakerran tehoja ei voi alittaaa.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #8 : 02.10.2012, 21:34:42 »
Omavalmisteessakin lähtöteho menee alakerran mukaan, eli alakerran tehoja ei voi alittaaa.
Mutta mitenkäs kun kannenvaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon?

E: Tämähän taisikin liittyä vain muutos prosentteihin.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #9 : 02.10.2012, 21:43:45 »
Mutta mitenkäs kun kannenvaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon?

E: Tämähän taisikin liittyä vain muutos prosentteihin.

Tämä on ollut ilmeisesti vallitseva tulkinta näissä koneenvaihdoissa, että kellarin mukaan mennään, jos noita osia sekoittaa keskenään.

Esim B230FT alakertaa ei voi penkittää 135 hv moottoriksi (FK) vaikka tekisi mitä muutoksia, koska alakerrassa on alunperin 165 hv.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #10 : 02.10.2012, 22:04:57 »
Vähän OT mutta mitenköhän suhtautuisivat omavalmiste alakertaan?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8968
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #11 : 02.10.2012, 22:16:04 »
Vähän OT mutta mitenköhän suhtautuisivat omavalmiste alakertaan?

Yhden huhun mukaan sä et vaan voi tehdä alakertaa itse. Tuli kyllä mieleen tuon kuultuani että ihan kiusallaankin sorvauttaisi lohkon billetistä ja veis leimalle.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #12 : 02.10.2012, 22:28:50 »
Kun sais käsiinsä B230et valumallin ja B23 keernalaatikot niin olisi yövuorossa näpertelemistä
Korottaisi vähän lohkoa ja pienentelisi vesikanavia. Runkolaakeripukit B20 pentakoneesta
Raudaksi jotain pallografiittia...SG503...tai ehkä sittenkin jotain pehmeämpää...

Mmm...

Taitaa vaan tulla koneistukset maksamaan sitä paljon että jääköön haaveeksi
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #13 : 02.10.2012, 23:19:54 »
Nyt taas huhuilta pojat siivet veks, ja otetaan finlex.fi käyttöön.

Katsastusinssi voi olla ihan mitä mieltä vaan, mutta jos auto pitää olla laillinen, on suomen lakia vaan seurattava.

Mikään muu kun järki ei kiellä koneen ns.kuristamista, ja itselläkin leimattu tuo oma kampe 135hv tehoisena jossa 167hv vakiona, katsastusinssi ei tähän sanonut yhtään mitään, eikä lakikan ota tuohon kantaa, PAITSI vähäpäästöisissä joihin ei omavalmistemoottoreita saa katsastettua ilman ns.VTT lappuja.

Eli tämän takia esim. S90 tai 960 ei saa asennettua kuristettua T6 konetta, koska kun moottoria kuristetaan jotenkin, edes vaihtamalla ohjelma tai rajoittamalla ahtopainetta, kone muuttuu omavalmisteeksi.

Eli selväkielellä, tässä tapauksessa jos pulttaat B23ET koneeseen 16v kannen, tarvitset penkkilapun jos mennään lain mukaan, mikään LAKI ei edellytä tehojen kasvamista, vaikka puhdas järki näin sanookin tapahtuvan kun pistetään parempi kansi kiinni. Ei katsastusinssi rupea vaatimaan penkkilappua, vaikka tunget 530 8v kannen tilalle 405 tai 531sen, vaikka laki vaatiikin, kun kannen vaihto toisenlaiseen rinnastetaan moottorivaihtoon.

Tästä tietenkin herää taas hirveä sota, mutta tässä kylmät faktat, eri katsastusinssien tulkinnat sit ihan erikseen LAKIPYKÄLISTÄ.

Mutta kasaat siis mieleisesi koneen tuohon EI vähäpäästöiseen koriin, haet penkkilapun, ja auto on jo ns. mallisarjan tehokkainta vastaava alustaltaan, niin penkkilapussa B23ET tai B230ET tehot +20prossaa on maksimi.

B23ET ja B234F tehot voi unohtaa, kun puhutaan omavalmistemoottorista, joka näiden sekoitus on, tosin eihän kukaan tässä tapauksessa ole niin tyhmä että yrittää selittää että kun ahdettuun B23ET koneeseen pistetään jo silminnähden parempi B234F kansi ja sarjat, ni teho laskisi. :)
« Viimeksi muokattu: 02.10.2012, 23:21:44 kirjoittanut sjs »
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 740 B23ET tekniika vaihto B234F:ään vtt kupongit??
« Vastaus #14 : 02.10.2012, 23:35:28 »
Nyt taas huhuilta pojat siivet veks, ja otetaan finlex.fi käyttöön.

Katsastusinssi voi olla ihan mitä mieltä vaan, mutta jos auto pitää olla laillinen, on suomen lakia vaan seurattava.

Mikään muu kun järki ei kiellä koneen ns.kuristamista, ja itselläkin leimattu tuo oma kampe 135hv tehoisena jossa 167hv vakiona, katsastusinssi ei tähän sanonut yhtään mitään, eikä lakikan ota tuohon kantaa, PAITSI vähäpäästöisissä joihin ei omavalmistemoottoreita saa katsastettua ilman ns.VTT lappuja.

Noinhan se on mennyt aikaisemmin, mutta tässä viime vuosina on ollut useampi tapaus, jossa tuo moottorin kuristaminen ei ole enää onnistunutkaan. Muuta vaihtoehtoa ei ole ollut kuin vaihtaa lohko, jossa lähtötehot matalemmat.

Esimerkki: Amazoniin ei voi laittaa 200 hv T4 moottoria. Jos penkität ko moottorin sallittuihin tehoihin eli alle tuon vakion, niin nykyään sitä ei enää hyväksytä. Voit toki tehdä vastaavan moottorin, jos käytät matalempi tehoista lohkoa, esim 1.6 l vaparia, jossa noin 115 hv. Tällöin se onnistuu.

Tämähän ei enää liity topikkiin. Topikin autossa ko swapissa ei ole ongelmia, koska korin tehorajat ei tule vastaan ko muutoksessa.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2012, 23:40:30 kirjoittanut JuHaU »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy