RallyBaron  Samppasport

Turbon pakopesän lämpösuojat

  • 1 Vastauksia
  • 3620 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Turbon pakopesän lämpösuojat
« : 11.06.2014, 08:06:53 »
Kysymys koskee siis näitä turbiinipuolen päälle tulevia lämpösuojia.

Onko niistä hyötyä vai haittaa?

Toisaalta konehuone voi pysyä viileämpänä ja ainakin teoriassa pakokaasujen lämpö tulee hyödynnettyä tehokkaammin, mutta voiko liika lämpö tehdä hallaa laakeroinnille?

Olen nähnyt kuvia, joissa turbon laakeri on leikannut kiinni ja syyksi on arveltu lämpösuojaa.

Mahtaako tästä olla mitään oikeaa tietoa?

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbon pakopesän lämpösuojat
« Vastaus #1 : 12.06.2014, 16:48:44 »
Kysymys koskee siis näitä turbiinipuolen päälle tulevia lämpösuojia.

Onko niistä hyötyä vai haittaa?

Toisaalta konehuone voi pysyä viileämpänä ja ainakin teoriassa pakokaasujen lämpö tulee hyödynnettyä tehokkaammin, mutta voiko liika lämpö tehdä hallaa laakeroinnille?

Olen nähnyt kuvia, joissa turbon laakeri on leikannut kiinni ja syyksi on arveltu lämpösuojaa.

Mahtaako tästä olla mitään oikeaa tietoa?

Mulla meni laakerit HX50:sestä ihan muusiksi ja keskiö muuttu siniseksi, kun kävi niin kuumana tuollaisella myssyllä. Jos ahtimessa olisi ollut vesijäähy ei välttämättä olisi ollut ongelmaa. Ahdin tosin vielä hyvin kuumassa paikassa.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

 

KL-varaosat  Race.fi