Proturbo  Autodiagnoosi

Mikä ahdin

  • 1 Vastauksia
  • 1575 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vikakoodi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Mikä ahdin
« : 04.07.2016, 08:36:43 »
 Eli kyseessä b230ft moottori. Nostettu vuosimallin 1990 760sen keulalta ja menossa vuotta vanhempaan 740sen keulalle b200f moottorin tilalle.

 Edessä siis muutoskatsastus yms.

 Tuo b230ft moottori meni avaukseen ja mm alakerran vahvistukseen ennen asennusta.
 Moottoria purkaessa huomasin ahtimen pakopesän olevan halki.
 Alunperin oli tarkoitus, että muutoskatsastus olisi menty suht vakiolla ft-tekniikalla. Ja mietitty sen jälkeen muutoksia tehon lisäämiseksi.
 Nyt ei kuitenkaan kiinnostaisi hankkia uutta vakio tdo4h-13c ahdinta jos se kumminkin menee jossakin vaiheessa vaihtoon.

 Mikä olisi hyvä ahdin tilalle?
 Pitäisi sopia paikalleen ilman isompia muutoksia ja niin ettei tulisi katsastussedän tai tädin kanssa isompaa vääntöä muutoskatsastuksessa.

 Tehotavoite avoin. Pitää kuitenkin toimia ihan normaalissakin katukäytössä.

 Mistä muuten kannattaa uusia ahtimia kysellä? Kaikkein halvimpia kopioita ei köyhän taida kannattaa harkita...
Volvo 740 B230FT
Volvo V70 2,4T

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: Mikä ahdin
« Vastaus #1 : 04.07.2016, 13:53:04 »
Kaikki ne pikkumitsujen pakopesät on enemmän tai vähemmän halki. Tuon ikäisessä korissahan ei tule muutokatsastuksessa ongelmia vaikka laittaisit minkälaisen puhaltimen pakosarjan jatkeeksi kunhan on näyttää teholappu. Helppo suhteellisen bolt-on ratkaisu olisi laittaa isompi TD04-sarjalainen, kuten vaikka 19T-loppuinen. Pitäisi riittää helposti yli kahdensadan hevosen ja äkkinäisen silmään ei eroa vakiosta ulkoisesti. Kinugawan tekeleet olleet ilmeisesti ainakin ihan toimivia, näistä voi kertoa lisää joku jolla on kokemusta?

Kannattaa sitten ottaa huomioon jos 2-alkuiset teholukemat on mielessä, että kytkimen on syytä olla turbomallista ja B200F:n perässä oletettavasti ollut M47-vaihteistokin alkaa olla ihmeissään ja kolmosvaihteen elinikä saattaa lyhentyä huomattavasti.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2016, 13:55:24 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron