Autoracing  KL-varaosat

V70 D5 -01 jätti tien päälle, polttoaineen saantiongelma(ko) (RATKAISTU)

  • 5 Vastauksia
  • 5846 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Belsebub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Volvo V70 D5 -01
Tänään jätti volvo tien päälle, eka kertaa  :'(

Moottoritiellä reilua nopeutta pitemmän matkaa.. alkoi tuntua, että auton nopeus hieman humpaa tasakaasulla, ei kuitenkaan minkäänlaista nykimistä.
Veto alkoi pikkuhiljaa hiipumaan, jonka jälkeen painautin hieman kaasua => vikamoodiin tyyliin "moottorijärjestelmä huolla heti".

Siinä sitten nilkutin pintakaasulla noin kilometrin, pikkuhiljaa veto loppui ja auto sammui.
Tuntui aika selvästi siltä, että polttoaineen saannissa oli häiriöitä ja lopuksi motti ei saanut löpöä lainkaan... tiiä sitten.

Laitoin tankkiin viikonloppuna X1R diesel boosterin, en ole sen jälkeen tankannut uutta polttoainetta. Tankissa oli arviolta jäljellä noin 15 litraa kun vika tuli ilmi. En ole ennen laittanut polttoaineeseen lisäaineita, oliskohan tässä vian syy...?

Onkohan mahollista, että lisäaine olisi tukkinut PA-suodattimen? Näin kävi aikoinaan kaverin Chevylle samalla lisäaineella. Yritettiin vaihtaa motarilla suodin, mutta eihän siitä irti saatu kuin puolikas rikkoen samalla yhen suodatinavaimen + pari ruuvitalttaa  :o
On muuten lujassa!!!Syksyllä olen vaihtanut ja käsin kirinyt, ihme että tiukkonut niin lujaan...  :idiot2:


Niin, auto hinattiin huoltamon pihalle. Pitäiskö ensin se suodin vaihattaa (kun ei saanu irti siitä ku puolikkaan väkivalloin), uutta löpöä tankkiin ja yrittää sahata käyntiin? Niin ja se vikakoodi lukia...

Sori kun tuli näin pitkä vikaselostus...
« Viimeksi muokattu: 25.10.2012, 14:33:16 kirjoittanut Belsebub »

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Onko mahdollista että polttoainemittariin olisi tullut häiriö ja tankki olisikin oikeasti tyhjä? Vastaava ongelma ilmeni saman ikäiseen autoon joka on naapurilla!!

Oireet viittaa kovin vahvasti polttoaineen loppumiseen...

Vikakoodejahan sieltä kyllä löytyy jos polttoaine loppunut... Tulee polttoaineen paineista parikin eri vikakoodia ja varmaan sahatessa sitten alijännitteestä johtuvia muita joiden varaan en kyllä laskisi mitään varsinkaan jos oikeasti se polttoaine on loppunut...
« Viimeksi muokattu: 25.10.2012, 03:15:29 kirjoittanut jussin78 »

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Eikös vastaavia ongelmia ole ollut kun tankkien välinen siirtopumppu on pragannut? eli mittarin mukaan naftaa olisi ollut vielä reilusti mutta motti ei saa kakkua tyhjäksi menneestä tankin puoliskosta. Viisaammat muistaa varmasti paremmin.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Just noin kävi tuttavalle kesällä keskellä ruotsin lappia. Kaverin tankissa oli neljännes dieseliä vielä. Väitin että polttoainen loppui. Ei uskonut, mutta kun oli hinauksessa, niin suostui sitten pyynnöstäni tankkaamaan. Auto lähti käyntiin :). Edelleenkin toimii ja nyt autossa on varakannu polttoainetta mukana.

Vikaa voi olla jumittavassa anturissa tai tankin tasauspumpussa. Kummastakaan ei ole haittaa jos muistaa pitää tankissa paljon dieseliä.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2012, 09:27:30 kirjoittanut Nortti »

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Tankissa ei ole tasauspumppua, ainoastaan siirtopumppu korkeapainepumpulle. Se tasaus toimii ejektorilla paluuvirtauksen avulla. Voi olla
tukossa.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5593.15

Poissa Belsebub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Volvo V70 D5 -01
Suodatin otettiin irti korjaamolla, uutta suodatinta ja lähti käyntiin kun aikansa sahasi.
Diesel booster oli tukkinut suotimen, itse aine / sen irroittamama *aska!

Kiitoksia vinkeistä, siirtopumppu ei toimi tässäkään oikein, kun niin pirun pitkään piti virtoja käytellä ja käyntiin sahata.

 

Samppasport  Futurez