Eli kiihdyttäessä veto loppuu 60km/h kohdalle. (Automaatti) sitten jää nypyttämään siihen ja sytyttää moottori vaatii huollon valon ja kaasua himmaamalla ja taas kiihdyttämällä menee ohi tuosta alueesta ja jossain satkun vauhdissa valo sammuu ja auto toimii normaalisti.
Luetutin viat ja yksi ainoa vika joka on 6805 (Paineenmuunnin ahtopaineensäätö, Säätöpoikkeama negatiivinen)
Mistähän vikaa etsiä?
Alipaineletku vuotaa tjms..?
Moottorin etukannatinkumi paskana?
Ahtopaineletku vuotaa?
Cooleri halki?..
Toi vikakoodi tarkoittaa siis sitä, että ahtopaine on väärä haluttuun verrattuna
Vikaa voi siis olla alipainejärjestelmässä, letkut, etu- ja taka alipainetoimiset kumityynyt
Ahtoletkut/putket /ahtimen imuletku
Yleensäkkin ahtovuoto
Viallinen vnt-säätöventtiili
jumiutuvat vnt-ahtimen siivet
Ne kumityynyt voisit vaikka testata
Siinä ilmanputsarikotelon edessä on magneettiventtiili, toinen niistä letkuista, olikos se sivulle päin sojottava, menee haaroituskappaleeseen siihen moottorin etupuolelle ahtoputken alle, siitä haaroittuu sekä etu- että takakumityynyille.
Ota se letku irti magneettiventtiilistä ja ime siitä vaikka suulla tai alipainepumpulla, jos vuotaa, niin koita tukkia vaikka pihdeillä siitä haarasta taakse lähtevä letku ja ime uudestaan, jos ei enää vuoda, niin vika on taemmassa tyynyssä tai sinne menevässä letkussa, tutki se letku vielä.
Tai sitten vika voi olla etummaisessa tyynyssä tai sinne menevässä letkussa.
Tarkasta kaverin kanssa ahtimen imuletku sieltä ahtimen luota, kaveri ryntäyttää moottoria ja itse katsot sitä letkua, ettei se mene lyttyyn, kun ahtaa ja kaasun päästön jälkeen ei ala letku pärisemään (voi päristä, jos se kumi on löystynyt tai halki, voi mennä samoista syistä lyttyyn.)
Tossa nyt pari tollasta helposti tutkittavaa juttua.
Ahtovuodot voit tutkia vaikka kuuntelemalla suhinoita, kun moottoria ryntäyttää.
Voit myös koittaa ajella kymmenen, kaksikymmentä kilometriä korkeilla kierroksilla (pakottaa pienempi vaide ja ajaa se turbo kunnolla kuumaksi, eli karstan polttoa)