Carcom Oy  Ateho

Volvo v70 d5 akku

  • 13 Vastauksia
  • 5727 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo87

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Volvo v70 d5 akku
« : 26.01.2019, 22:04:33 »
Moro kaikille. Eli ois sellane probleema 04vm d5 v70 et akku tyhjenee yön aikana vaikka kävis ajamassa miten pitkän lenkin. Laturi mitattiin ja lataus ok. Tuossa ardicia testailin yks päivä ja se ei lähteny lämpeemään koska herjas akun jännitettä pieneks vaikka autolla oli ajettu ennen sitä 100km ja sit hetken tuusattuani auton kans ( noin 4min ) ajotietokone sano et "akun jännite alhainen"  kävin ajamassa sen jälkeen 70km autolla ja aamulla taas lämmitin auton letkulla normisti ja hehkutti normisti mut silti ei meinannu käynnistyy. Missä vika? Eli laturi toimii ja lataa hyvin. Onko vaan akku sit niin lopussa ja monenko amperin akku kannattaa olla ardicilla olevaan volvoon? Kiitokset jo etukäteen
« Viimeksi muokattu: 26.01.2019, 22:27:29 kirjoittanut Chall »

Poissa SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3337
  • Nonnih!
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #1 : 26.01.2019, 23:18:05 »
Käy akkuliikkeessä mittauttamassa akku. Ne sit voi sulle myös myydä ja vaihtaa uuden jos nykynen on tullu tiensä päähän. 90-95ah tais olla alunperin. Mulla on nyt 100ah tai 110ah en tarkkaan muista.
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #2 : 27.01.2019, 00:36:32 »
Osta mahdollisimman suuri AGM. Mk2 V70 akku on peräkontissa ja muistelen et sinne ois saanu huomattavan ison akun mahtumaan. Itsellä oli 95Ah AGM ja ardicilla esilämmitettiin useita kertoja päivässä. Akku ei tarvinut ylläpitolatailla lainkaan(!). AGM ilmeisesti latautuu niin paljon nopeammin ja sen voi imeä tyhjemmäksi jonka jälkeen se vain latautuu nöyrästi ja nopeasti. Jotain 185Eur on moiset akut. Ei kannata säästää muutamaa kymppiä ja ostaa tavallista joita esim. Volvon omat akut näihin ovat
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3337
  • Nonnih!
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #3 : 27.01.2019, 01:17:27 »
Niinno muutama kymppi on aika laaja käsite. Melkein satasen erot näyttäs olevan AGM:llä ja tavallisella. Onhan se agm joo parempi, mutta empä ole ongelmia huomannu ainakaan omassani vaikka on tavallinen. Äkkiä vilkastuna esim 95ah agm maksaa n. 210-230€ paikasta riippuen. Biltemasta sais 199€ mutta moni ei sieltä tunnu akkua haluavan.
100ah vartalainen tavallinen oli 139€ kärkkäisellä. On niissä minusta aikamoinen ero. Nämä tosiaan vain esimerkkejä ja eri hintoja on varmasti joka puolella.
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #4 : 27.01.2019, 10:55:33 »
100ah vartalainen tavallinen oli 139€ kärkkäisellä.

Ok onpa halpa. 80Eur säästyy verrattuna AGM akkuun. Meneekö viikon vai peräti kaksi ylläpitolataamatta? Minulla on mennyt jo yli vuoden. Laatu maksaa :)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #5 : 27.01.2019, 11:18:48 »
mulla bosch 100ah 139e on ollu hyvä :P
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6033
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #6 : 27.01.2019, 11:24:54 »
Ok onpa halpa. 80Eur säästyy verrattuna AGM akkuun. Meneekö viikon vai peräti kaksi ylläpitolataamatta? Minulla on mennyt jo yli vuoden. Laatu maksaa :)

Mulla meni huomaamatta koko kevättalven Varta silver Ardic-käytössä kun Defan ylläpitolaturi hajosi niin että valot sanoi lataavansa mutta virtaa ei kulkenut. Kai se pikkaisen kovilla oli, seuraavana talvena sai sitten Bentonin kaverikseen. Ja 6v vanhana sitten vaihdoin sen Vartan varmuuden vuoksi uuteen samanlaiseen, taitaa mennä kakkosautoon vielä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3337
  • Nonnih!
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #7 : 27.01.2019, 11:28:30 »
Ok onpa halpa. 80Eur säästyy verrattuna AGM akkuun. Meneekö viikon vai peräti kaksi ylläpitolataamatta? Minulla on mennyt jo yli vuoden. Laatu maksaa :)
Kertaakaan ei olis tarvinnu latailla omaa akkua. Joskus olen laittanu laturiin kun auto on firman hallilla ja saatan tehä siihen virrat päällä jotain. Samalla tavalla pitäisin laturissa vaikka olis agm koska se vain on järkevää ladata jos siihen hyvä tilaisuus on. Ardicin kanssakaan ei ole kyykänny. Nytkin ku ardic on rikki, niin lähtee kylmänä kovallaki pakkasella käyntiin.
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3337
  • Nonnih!
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #8 : 27.01.2019, 11:30:14 »
Saahan ihminen ostaa AGM akun jos haluaa, mutta ei se tavallinenkaan ole lainkaan huono vaihtoehto eikä niin kannata yrittää väittää.
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #9 : 27.01.2019, 11:42:54 »
Moni käyttää Ardicia sen 10min eikä silläkään lailla kovin monesti päivässä. Meillä Ardic tai siis Webasto pöhisee ajastettuna vähintään 2 kertaa päivässä täyden ajan ja sen lisäksi kerran tai pari suorakäynnistettynä puolisen tuntia tjsp per lähtö. Tulisko jotain 2.5h per päivä tota esilämmitystä. No tätä hommaa kolmen vuoden ikäinen XC60 ei montaa kuukautta kestänyt eli se tehdasasenteinen Volvon perinteinen 90Ah akku sanoi sopimuksen irti heti eka syksynä. Ilmoitti että Webastoa ei voida käynnistää akun varaustilan.. Eipä tullut mieleenkään laittaa uutta tavallista akkua tilalle. Uusiin autoihin taitavat tehtaalla tätänykyä laittaa vain AGM:ää.

Merkillistä että immeiset laittaa renkaisiin, vanteisiin ja tuunauksiin isoja rahoja mutta akku pitää väenväkisin olla vanhaa tekniikkaa ??? Sehän on yksi tärkeimmistä komponenteista koko laitoksessa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #10 : 27.01.2019, 11:44:58 »
Saahan ihminen ostaa AGM akun jos haluaa, mutta ei se tavallinenkaan ole lainkaan huono vaihtoehto eikä niin kannata yrittää väittää.

Höh, no onhan se huono suomen talvessa jos ardicceja ja webastoja käyttää. Eihän se ole edes suunniteltu tälläseen rääkkiin.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3337
  • Nonnih!
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #11 : 27.01.2019, 12:48:14 »
Ei ole huono. Hyvin on kestäny ja aina pöhisee ardic täyden ajan ja lähtee päälle myös auton käydessä jos on kylmä keli. Ajan myös lyhyehköä ajoa usein ja silti ei ole ollut pienintäkään ongelmaa.
Monesti tulee myös varalta laitettua päälle ja sitten en lähekkään liikkeelle mutta seuraavalla kerralla taas tunnin pöhisee ja laakista käyntiin.
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #12 : 27.01.2019, 13:01:50 »
Kylmä akku ei ota virtaa vastaan kovinkaan paljoa. Vaikka kymmenen ampeerituntia olis8 tarjolla, saattaa sisään mennä yksi. Se tunnin ajolenkki ei siis tee autuaaksi. Osta se 95Ah AGM Varta n. 200e.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 943
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 d5 akku
« Vastaus #13 : 06.02.2020, 20:39:40 »
Vanha ketju, mutta ei haittaa.
Vaihdoin Bilian "Volvo" tarjousakun 129e, 95Ah 800A vuonna 2011, auto on vm. 2002 S60 D5,  siihen asti alkuperäisellä akulla. Pari päivää sitten puhuin autossa puhelimessa noin 45 min, auto ei käynnissä, mutta stereot ja subbari päällä. En tiedä miten paljon subbari vie virtaa kun en kovalla soittanut.
Akku huilasi sen aikaa, että kävin kaupassa. Kun tulin takaisin, lähti käyntiin, mutta huonosti pyöritti.
Vaihdoin tilalle Motonetista Exide EA1000 100Ah/900A (ei AGM), tarjouksessa 139e.
Kattellaan nyt meniskö seuraavat kymmenen vuotta. Käytän Ardicia joka aamu jos pakkasta, noin 20-30min ja ajoaika siihen päälle 45min, illalla sama 45 min ajoa, ei lämmitystä. Katotaan miten äijän käy - nyt starttaa tosi hyvin. 

 

Kulkukoira  Proturbo