Riippuu mitä tehty ja miten huollettu. Kaikki tieto huolloista ja korjauksista mitä tehty jos löytyy on hyvä perusta jatkoon..
Meillä S60 -01 2.3 T5 joka +210tkm ajettuna ostettu. Tuohon oli juuri ennen ostoa vaihdettu ehjä geartronic laatikko ja lämppärin moottori, vaihdettu myös jakopää vesipumppuineen ja takaiskarit.
Laatikon öljyt suositus jos geartronic 60-80tkm välillä. Jos ei kertaakaan uusittu tai jossain 200tkm kohdilla vasta tehty voi alkaa temppuilla ikävästi.
Kone on ihan vahva versio, se 2.4 taisi olla huonompi muistaakseni kun on porattu tästä 2.3 koneesta ja 2.5 on taas eri kone.
Alustassa ei kannata säästää osien laadussa, aika edulliset mm lemförder ollu näihin.
Meillä mennyt 210-250tkm välillä tekniikan puolelta
- etuiskarit ja sama kuin 9-5 niin kannattaa ylätuet ja kääntölaakerit uusia samantien. Tuohon käy myös vahvistetut xc90 ylätuet.
- geartronic turbiinin nopeusanturi, hinta sarjalla ( 2 anturia+ johdot) 200€ ja on harvinaisempi vika. Uusissa sarjoissa saa jatkossa anturitkin erikseen vaihdettua kun niissä irrotettavat liittimet anturin päässäkin kun tuo vanha pari on kiinteällä johtosarjalla.
- 2 puolaa meni peräkkäisinä päivinä
- imm ja tuohon menee onneksi halvin bosch versio joka sama tdi kanssa
- käsijarrukengät ja vaihdettu samalla säädettävä h- tanko oman kiinteän tilalle.
- alapallot, helppo vaihtaa eikä vaadi ohjauskulmien säätöäkään.
- tehostimen öljy lhuuhtelemalla vaihdettu oikeanlainen hydraulipohjainen sisällä olleen atf tilalle. Säiliönkorkki uusittu samalla.
- kumitiiviste öljyntäyttökorkkiin
Muuta hommattua pikkuosaa bensaluukun avausmoottori, umpio vettä sisälle vuotavan tilalle ja hu 803 soitin sekä säteilylämmitin.
Odotettavissa jatkossa meillä näin muita täällä seuranneena
- vvt pyörä
- huohotusloukku putkineen
- tcv
- legendaarinen magneti marellin kaasuläppäkotelo, uutena ei näitä saa eli siniselläkin ovat peruskorjattuja.
Ps. Meillä tuolla ajoa ollut pari vuotta vain noin 10tkm vuosi niin öljyt ja suodatin uusitaan kerran vuodessa.