KL-varaosat  Race.fi

virtalukon vaihdosta S60

  • 6 Vastauksia
  • 6808 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dee viis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
virtalukon vaihdosta S60
« : 09.02.2011, 21:32:09 »
eli onnistuuko virtalukon vaihto avaimineen toisesta autosta toiseen että täytyy vaan koodata volvolla uudestaan.ja sillä pelittää vai joutuuko vaihtamaan jotain muutakin. samoin keskuslukon kanssa!?  tieto olis tarpeellista!

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: virtalukon vaihdosta S60
« Vastaus #1 : 10.02.2011, 10:52:03 »
Ei se ihan noin helppoa ole, eivätkä volvolla edes saa vanhoja avaimia koodattua. Virtalukossa itsessään ei ole mitään avaimeen liityvää muuta kuin avainkohtainen jyrsintä. Virtalukon ympärillä antennirengas, jonka kautta luetaan avaimessa tai avaimenperässä olevan transponderin koodi. Saadun vasteen perusteella poistetaan ajonesto tai ei. Tuon noin 2mm x 10mm mikrosirun voi vaihtaa erilaisesta avaimesta toiseen. Kaukosäädin ja sen koodi taas on asia ihan erikseen.

Kerrotko tarkemmin, mitä ajat takaa, niin saat ehkä täsmällisemmän vastauksen?

Poissa dee viis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: virtalukon vaihdosta S60
« Vastaus #2 : 10.02.2011, 12:27:53 »
eli mulla on auto johon mulla ei ole avaimia/kaukosäädintä ollenkaan! ja volvoltahan ne saa mutta maksaa siinä 200€ koodattuna ja töineen. niin ajattelen että jos toisesta autosta ottas koko virtalukko systeemin avaimineen. niin toimisko ihan sillei!  eli  onko se koodi pelkästään siinä rinkulassa ja avaimessa. että se ei muualle vaikuta esin boxsiin ym???ja toisesta autosta otettu kaukosäädin toimisi ilmeisesti oman kaukosäätö boxsin kautta vai onko siellä sellainen?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: virtalukon vaihdosta S60
« Vastaus #3 : 10.02.2011, 14:42:08 »
eli mulla on auto johon mulla ei ole avaimia/kaukosäädintä ollenkaan! ja volvoltahan ne saa mutta maksaa siinä 200€ koodattuna ja töineen. niin ajattelen että jos toisesta autosta ottas koko virtalukko systeemin avaimineen. niin toimisko ihan sillei!  eli  onko se koodi pelkästään siinä rinkulassa ja avaimessa. että se ei muualle vaikuta esin boxsiin ym???ja toisesta autosta otettu kaukosäädin toimisi ilmeisesti oman kaukosäätö boxsin kautta vai onko siellä sellainen?

Käytettyä avainta ei tosiaan taida saada toimimaan.
Siinä virtalukon ympärillä oleva lukija on pelkkä lukija, itse käynnistyksenesto on ohjelmallinen toiminto ja ohjelmistot tuota toimintoa varten ovat keskusohjainlaitteessa ja moottorinohjainlaitteessa, ei siis ole mitään pientä boxia, joka tuota hoitelee, vaan parit vähän kalliimmat boxit.

Käytettyä kaukosäädinta ei saa millään tavalla toimimaan toisessa autossa, uuden kaukosäätimen mukana tulee koodi joka vaaditaan sen kaukosäätimen ohjelmointiin (kaukosäätimen ohjelmointi:  ladataan testerillä ohjelmisto autoon, ohjelmistonlataus pyytää kaukosäätimen pakettiin liimatussa tarrassa olevaa koodia.)

Eli käytännössä siis, nyt on pakko hommata uusi avain sekä kaukosäädin.

Ihan varma en nyt kuitenkaan ole, että miksi se avaimen koodaus vaatii uuden avaimen, eli miksi ei saisi käytettyä koodattua... epäilen, että todennäköisesti tehtaalla valmistetaan transponderi, jota ei saa ohjelmoitua, kuin juuri kyseiseen autoon johon se on tilattu.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: virtalukon vaihdosta S60
« Vastaus #4 : 10.02.2011, 16:39:07 »
Noin se homma menee, mitä (Miksu) mainitsi. CEM:n ja ECM:n lisäksi vaihtamalla + ne uudet avaimet ja lukkopesät ja virtalukon saattaa volvo jopa käynnistyä. Riippuu tosin siitä, mistä ne käytetyt on hankittu. Joissakin purkuosissa on edelleen ajonesto päällä, vaikka kuinka olisi kaiken tekniikan vaihtanut.

Tässä tapauksessa avaimen tilaus merkkiliikkeestä auton VIN-koodin perusteella olisi mielestäni helpoin ja myös edullisin vaihtoehto. Sieltä siis tulee avain+kaukosäädin tai stilettiavain ja myös tuo mainittu koodi.

Uuden avaimen mukana tosiaan tulee myös koodilappu, jonka avulla auto ohjelmoidaan tietylle avaimelle ja samalla autosta yleensä poistetaan hukkaan menneiden avainten tiedot. Auto siis pitää toimittaa merkkiliikkeen huoltoon, kun uusi avain on saapunut.

Poissa katemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: virtalukon vaihdosta S60
« Vastaus #5 : 10.02.2011, 18:43:15 »
Kannattaa tilata tosiaan uusi virtalukko esimerkiksi Wetteriltä/Bilialta vin-koodilla, niin saat sen pelittämään samantien autoon ettei tarvitse enään mitään päivitellä. Itse jouduin ostamaan sellaisen viimesyksynä, maksoi muistaakseni sen 330e, mutta minulla kävi sitten vanhat avaimet siihen uuteen lukkoon. Ja jos tuntuu että on kallista puolta kalliimpi toi virtalukkohässäkkä on riisikuppeihin, Tojotaan 650e!

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: virtalukon vaihdosta S60
« Vastaus #6 : 10.02.2011, 20:11:23 »
Kannattaa tilata tosiaan uusi virtalukko esimerkiksi Wetteriltä/Bilialta vin-koodilla, niin saat sen pelittämään samantien autoon

Virtalukko ei tässä ollut se ongelma, vaan se, ettei toimivan lukkoon ole yhtään avainta ;). Avainten tilaus siis riittää.

 

Elekma  Autoracing