Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit > Viritys

Volvo T6 Kysymyksiä

(1/3) > >>

JokuPaikallinen:
En ole hirveästi t6 koneisiin perehtynyt, joten ajattelin, että täällä joku tietää varmasti enemmän. Mites noi t6 moottorit? Mitä kantta, lohkoa tai koneen osia käyttää? Onko millaisia kokemuksia ja kumman rakentaisit mielummin? B230 vai T6? Mistä kyseisiä moottorin osia voisi lähteä etsimään? Onko öljysumuille vaativa tarve turbokäytössä? Yritän siis saada jonkinmoiset 300-600hp ulos, eikä oo niin justiisa :)

Jambo:
Jos ensimmäinen turboprojekti meneillään niin B230 on helpompi ja halvempi aihio aloittaa harrastus. Molemmista saa sen 3 - 400hv jo lähes vahingossa. T6 on toki paljon potentiaalisempi vaihtoehto. Ja öljymusumut ei ole mitenkään pakolliset, itse olen asian mieltänyt lähinnä niin että öljysumulliset lohkot on lähtöjään paremmassa kunnossa.

JokuPaikallinen:

--- Lainaus käyttäjältä: Jambo - 12.11.2023, 18:29:38 ---Jos ensimmäinen turboprojekti meneillään niin B230 on helpompi ja halvempi aihio aloittaa harrastus. Molemmista saa sen 3 - 400hv jo lähes vahingossa. T6 on toki paljon potentiaalisempi vaihtoehto. Ja öljymusumut ei ole mitenkään pakolliset, itse olen asian mieltänyt lähinnä niin että öljysumulliset lohkot on lähtöjään paremmassa kunnossa.

--- Lainaus päättyy ---

Tosiaan ei oo eka projekti, ja b230 on pari tullu tehtyäkin. Noi t6 on tosi vieraita jotenki, mut juurikin tämä 24 tappinen 6 pytty jotenkin kiehtoo. Eihän se rb kone ole, mutta kai tästäkin voimaa, hyviä ääniä ja melkoista menoa saa irti. Onko jotain tiettyä varianttia t6 koneista jota kannattaa käyttää? Onko 960 koneet hyviä? Entä s80?

rasmu:
Noihin tehotavoitteisiin riittää vielä b6254 lohko (960 2.5L), nokat kannattaa ottaa 204hv b6304 koneesta. Kampiakselin voi ottaa myös b6304:sta ja käyttää T5/T6 mäntien kanssa jos haluaa myös bensalla ajella.

Jos viinalla tarkoitus ajaa niin ainakin 400hv/500Nm tehoilla/väännöillä oli b6254 vaparimännät vielä OK. Turbojen männät ainakin huhupuheiden mukaan kestävämpiä, mutta ei itsellä varmaa tietoa tästä kun en ole noita käsissäni tai omassa moottorissa pyöritellyt.

Vakiota vahvemmat kanget taitaa olla pakolliset yli 350hv tehoille.

Lohkoon voi ja varmaankin kannattaa myös laittaa pyttyjen väliseen vesiuraan shimmit tukemaan lohkoa.

Varsinaisista T6:sista ei ole itsellä kokemusta mutta 81mm porauksella olevat varmaankin parhaita vaihtoehtoja niissäkin.


Siinäpä muutama asia mitä tuli äkkiseltään mieleen.

boost:
Laita mulle suoraan meiliä, jos haluat tietää enempi.  Osia löytyy mun firmasta kohtuuhintaan Volvoihin aika paljon.

lensupowershop.fi

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta