Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit > Veteraanit

140-srj apusimpukan katsastusongelmat ohi

(1/9) > >>

leka:
Moi!

Joka vuosi katsastuskonttorilla ovat kettuilleet mulle apusimpukan helan "väljyydestä" 140-sarjalaisessa.
Se että kumihela antaa periksi kun apusimpukan vartta vääntää ei ole mielestäni väljä.
Olen lukenut myös jostain että uusiotuotanto helat on huonompia kuin originaalit...

Lopullinen ratkaisu:


Pronssihela.
Ei pitäisi enää olla "väljä". :)

Ostin tuon Hollannista eikä todellakaan ollut hinnan kiroissa.
Mukaan tuli vielä hyvät asennusohjeet.

Käsittääkseni ainakin amatsonissa ja pyhimyksessä samanlainen hela?


***********************************************************************************************************
EDIT JuHaU

***********************************************************************************************************

Tuotteelle perustettu kimppatilaus http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29071.0

***********************************************************************************************************

Kulmamies:
Luulisi tulevan ohjaus aika paljon tarkemmaksi :)

Amassa taisi olla vuoteen -64 asti tuollainen rasvanipalla varustettu hela. Omaan Amaan tein joskus sellaisen helan, jonka sisälle sai neljä kpl neulalaakereita vierekkäin ja lisäksi laitoin rasvanipan.

leka:

--- Lainaus käyttäjältä: Kulmamies - 18.01.2013, 12:58:45 ---Luulisi tulevan ohjaus aika paljon tarkemmaksi :)

Amassa taisi olla vuoteen -64 asti tuollainen rasvanipalla varustettu hela. Omaan Amaan tein joskus sellaisen helan, jonka sisälle sai neljä kpl neulalaakereita vierekkäin ja lisäksi laitoin rasvanipan.

--- Lainaus päättyy ---
Joo, toivotaan että tarkkuus lisääntyy.

Eikös neulalaakerisetti ole jo vähän overkill. :)
Tosin mä meinasin myös joskus tehdä itse helan ja nimenomaan laakereilla,
mutta onneksi löysin tuon ja oli vielä niin halpa että ei kannattanut...

Eikös amazonin hela ole saman kokoinen kuin 140-sarjalaisessa?

Lankku:
Oisko linkkiä mistä saa tilattua vai oliko yksityisellä myynnissä? Ollut mielessä koneistuttaa joku vastaava ratkaisu. Katsastajaa ei ole apusimpukan helan jousto 142:ssa häirinnyt, mutta itseä kyllä ja kun uusi oli yhtä löysä.

hyvoneju:
kiinnostais muakin  ???

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta