KL-varaosat  Race.fi

740:stä "drifteriksi"

  • 12 Vastauksia
  • 6760 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa päivystäjä

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
740:stä "drifteriksi"
« : 20.04.2013, 16:09:02 »
Olis tarkotus alottaa edes vähän "järkevällä" budjetilla driftaus, ja kun noita autoja tuossa selannu nii tullu 740 mielee. Osaako kukaan kertoa että saako tuosta tehtyä minkään laista autoa tuohon drifting käyttöön. Itse olen nyt etsinyt alustoja noihin niin niitä ei ainakaan meinaa mistään löytyä? Foorumilta löysin jonku konstin jäykistää alustaa, mutta olisihan ihan kunnon alusta paljon parempi varsinkin kun miettii mihin käyttöön auto tulisi. Eli kaikki hyvät ja huonot puolet voi laittaa tänne

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 740:stä "drifteriksi"
« Vastaus #1 : 20.04.2013, 16:32:32 »
Riippuu, että kuinka paljon on valmis viettämään tunteja tallissa vai haluaako kuluttaa ehkä hieman enemmän rahaa ja selvitä enemmän bolt-on ratkaisulla.

Ensimmäisen vaihtoehdon kohdalla, niin kyllä 7satkusta varmasti hyvän pelin saa, mutta, esim. kunnollinen alusta käytännössä tarvitsee rakentaa itse. Vastaavasti, jos aihiona olisi joku nipponi tms, joihin löytyy bolt-on alusta kamaa loputtomiin, pääsee varmasti vähemmällä tallissa kökkimisellä sinne radalle.

Eli riippuu ihan mitä meinaat tuolla drifting harrastuksen aloittamisella, pyöritäänkö iltaisin kylän syrjäisillä parkkipaikoilla vai ajetaanko jotain noista suomalaisista drifting sarjoista?

Ja kilpurin rakentamistahan helpottaa aina jos tehdään kilvetöntä peliä, eli katsastus yms hössötysten täyttymisen voisi unohtaa.

Pahoittelen tähän alkuun tälläistä yleistä lässytystä osin ohi aiheen, mutta, mitä tarkemmin kerrot aikeistasi, sitä paremmin osaamme vastata.  :)
BMW M5
Volvo 740

Poissa päivystäjä

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 740:stä "drifteriksi"
« Vastaus #2 : 20.04.2013, 17:27:55 »
Tarkoitus olisi tehdä ihan sellanen jota pystyy viemään ees jotenkin, voittoa ei mistään sarjasta lähetä hakemaan vaa lähinnä pitämään hauskaa. En ole hirveesti työskennellyt autojen kanssa muuta kun autoalan koripuolen käynyt, eli en juuri opiskellut tekniikkaa. Ajatuksena on siis oppia tuntemaan paremmin autoja ja alaa ja tekemällähän oppii, mutta juuri kokemattomuuden takia olisi hyvä olla auto joka ei nyt liian vaikea ole rakentaa. Ymmärrän että harrastus on kallista ja aikaa vievää, mutta niin paljon ei ole rahaa että vois hommatta vaikka skylinen tms ja lyödä siihen 15000€ rahaa kiinni. Eli nyt haen ratkaisua joka ei olisi sieltä kalleinmasta päästä eikä myöskään monimutkaisin.  :)

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 740:stä "drifteriksi"
« Vastaus #3 : 22.04.2013, 00:32:54 »
Jos halvalla pitää päästä ajamaan kilpaa niin aloita jokkis.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740:stä "drifteriksi"
« Vastaus #4 : 22.04.2013, 01:39:44 »
Tässä yksi drifteri seiskan "projektipäiväkirja" josta voi saada jotain vinkkejä rakentamiseen:
http://www.driftworks.com/forum/drift-car-projects-builds/118703-dannejs-volvo-745-estate.html
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: 740:stä "drifteriksi"
« Vastaus #5 : 22.04.2013, 08:55:26 »
Mun mielipide on että seiska olis just se budjettidrifteri parhaimmillaan. Itseä kiinostais tehdä ysisatkusta mutta taitaa tää elämä mennä escortin kanssa. Eihän noi kyllä alustaan tarvii ku jouset ja iskarit. No eteen jotku yläpäät tolppiin et saa camperia. Pyörät kääntyy tarpeeks, uskoisin että pystyy viemään 45asteen kulmassa. Eikä nää oo niin painavia miltä näyttää. Mitä oon vastaheitolla seurannu niin paljon niihin nipponeihinkin joutuu alustaa muuttaa.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: 740:stä "drifteriksi"
« Vastaus #6 : 22.04.2013, 17:06:11 »
Olihan tässä foorumillakin (vai landiassa) projupäiväkirja kyseisestä pelistä driftinkiin, käyttäjä J_Lanttola tais sitä tehdä.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 740:stä "drifteriksi"
« Vastaus #7 : 22.04.2013, 17:07:55 »
Jos halvalla pitää päästä ajamaan kilpaa niin aloita jokkis.


Ei ole jokkiskaan enää oikeen halpaa  ;D
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740:stä "drifteriksi"
« Vastaus #8 : 22.04.2013, 18:08:40 »
Tarkoitus olisi tehdä ihan sellanen jota pystyy viemään ees jotenkin, voittoa ei mistään sarjasta lähetä hakemaan vaa lähinnä pitämään hauskaa. En ole hirveesti työskennellyt autojen kanssa muuta kun autoalan koripuolen käynyt, eli en juuri opiskellut tekniikkaa. Ajatuksena on siis oppia tuntemaan paremmin autoja ja alaa ja tekemällähän oppii, mutta juuri kokemattomuuden takia olisi hyvä olla auto joka ei nyt liian vaikea ole rakentaa. Ymmärrän että harrastus on kallista ja aikaa vievää, mutta niin paljon ei ole rahaa että vois hommatta vaikka skylinen tms ja lyödä siihen 15000€ rahaa kiinni. Eli nyt haen ratkaisua joka ei olisi sieltä kalleinmasta päästä eikä myöskään monimutkaisin.  :)
Jos 15k€ tuntuu pahalta muutaman vuoden rakentamiskustannuksiksi, niin unohda koko homma.

Kovasti on suomessakin uhottu rifterivolvoja muttei ole juuri näkynyt kuin kylillä takarenkaita savuttamassa?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: 740:stä "drifteriksi"
« Vastaus #9 : 22.04.2013, 18:30:44 »
Se on tosi, että tekemällä oppii ja niin se kannattaa tehdäkin, mutta rahaa tähän menee väkisinkin vaikka kuinka koittaisi säästää kaikessa.

Eli jos haluat helpolla päästä jonkun katulelun kanssa niin vakio seiska turbo ja teet kireämmän yliohjaavan alustan. That's it. Kadulla varmasti jo riittää leikkimiseen.
Jos taas haluat radallakin viihtyä niin 10 000e menee hyvinkin nopeasti.

Alustaan saat varata helpostikin 1000e
Perusmotti noin 2000e sis veivit, männät, laakerointi, koneistus, kansi ja siihen pienet hiplailut
Moottorinohjaus 500-2000e
Sisusta sis mittarit yms noin 1000e
Bensapuoli noin 1000e
Pakopuoli sis ahdin, hukkis, putkisto, pakosarja noin 1500-2000e
Plus itse auto...

Noi nyt tuli nopeasti mieleen. Noi toki laskettu uusilla osilla.


Paikalla VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 740:stä "drifteriksi"
« Vastaus #10 : 29.04.2013, 15:54:46 »
Se on tosi, että tekemällä oppii ja niin se kannattaa tehdäkin, mutta rahaa tähän menee väkisinkin vaikka kuinka koittaisi säästää kaikessa.

Eli jos haluat helpolla päästä jonkun katulelun kanssa niin vakio seiska turbo ja teet kireämmän yliohjaavan alustan. That's it. Kadulla varmasti jo riittää leikkimiseen.
Jos taas haluat radallakin viihtyä niin 10 000e menee hyvinkin nopeasti.

Alustaan saat varata helpostikin 1000e
Perusmotti noin 2000e sis veivit, männät, laakerointi, koneistus, kansi ja siihen pienet hiplailut
Moottorinohjaus 500-2000e
Sisusta sis mittarit yms noin 1000e
Bensapuoli noin 1000e
Pakopuoli sis ahdin, hukkis, putkisto, pakosarja noin 1500-2000e
Plus itse auto...

Noi nyt tuli nopeasti mieleen. Noi toki laskettu uusilla osilla.

Ja lisäisin sen 2000-3000e vielä voimansiirtoon Lukko, kytkin ja riittävä vaihdelaatikko ja kappas vain 11ke on jo käytetty. Karkea hattuvakiohan on toimiva ja rääkkiä sietävä 400hv +-35hv tekniikka tulee maksamaan 10-15ke. Halvemmalakin toki pääsee varmasti tuohon tehoon, eriasia on kuinka hyvin se on käytettävissä ja kuinka monta vetoa se pysyy nipussa.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2013, 15:57:29 kirjoittanut VT86 »
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 740:stä "drifteriksi"
« Vastaus #11 : 01.05.2013, 18:02:03 »
Jos kuitenkin driftingin makuun haluaa päästä alle ton 15k budjetin, niin suosittelen ostamaan 740 turbon johon suorittaa perusviritykset eli cooleri, lastu, ahdot ja tekee ehkä jotain alustalle + kemppilukko, pääsee jo poikittain vaikka mitenperin ja pitkään, mutta ei ole kyllä enää sitten arkiajossa lähelläkään termiä mukava ajaa tms. Tuohon jos vielä lisää hydraulisen käpärin on hauskuus taattu ja kehtaa jo noita aloittelijoiden sarjoja varmasti käydä tsiigailemassa.  ;)
BMW M5
Volvo 740

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: 740:stä "drifteriksi"
« Vastaus #12 : 05.05.2013, 12:49:13 »
Jos halvalla pitää päästä ajamaan kilpaa niin aloita jokkis.

kuule jokkista ei aja kuin ne kellä on massia tai vitusti velkaa  :2funny:

rokkiralli on sit meille persaukisille :)
740 M50B25

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo