Carcom Oy  Ateho

460 1.7 1990, jarrujen varoitusvalo

  • 0 Vastauksia
  • 736 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ristosu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
460 1.7 1990, jarrujen varoitusvalo
« : 14.11.2021, 19:43:38 »
Varoitusvaloja on alarivissä oikealta lukien: öljynpaine, lataus, jarrut (!), tyhjä, tyhjä. Vasemmanpuoleinen tyhjä kuitenkin näyttää keltaisena ABS:ää virtojen kytkemisen jälkeen, kun systeemi kerää painetta. Oikeanpuoleinen tyhjä ei muistaakseni ole näyttänyt mitään. Onko jollakulla muulla siinä jotakin?

Nyt tuo (!) palaa. Koska missään ei näy (P)-varoitusvaloa, niin luulen, että käsijarrun käyttäminen sytyttää myös tämän saman (!)-valon. Toinen mahdollinen syy voisi olla jarrunesteen määrän anturi. Kolmas ehkä ABS-systeemin vika, mutta silloin luulisi, että myös ABS-valo palaisi.

Kytkentäkaavio, jota olen tutkinut Haynesin oppaasta, pitää sisällään myös (P)-valon, joten en ole varma, onko se muiltakaan osin oikea tähän autoon. Itse jarrut ovat ilmeisesti tyyppiä ATE Mark II, tai jotakin vanhempaa mallia, ja siitä erikoiset, että alipainetehostinta ei ole lainkaan. Ohjausyksikön sijainnista minulla ei ole tietoa.

ABS-vikakoodeja en ole onnistunut saamaan ulos, johtuen ilmeisesti siitä, että rei'ässä 3 ei tunnu olevan mitään liitintäkään. Tämä siis siinä vasemman etupyörän päällä olevassa 6-reikäisessä pistokkeessa. Jossakin muualla ehkä on lisää diagnoosipistokkeita, mutta millä välineillä niitä sitten luetaan?
« Viimeksi muokattu: 14.11.2021, 19:49:54 kirjoittanut ristosu »

 

KL-varaosat  Race.fi