Se on juurikin näin, se on Bågen, eiku Volvo.
P-2 on sekin ihanuus vielä jäljellä että vaikka oliskin vikaa tahi vikavalo palais, niin se kun perkele kulkee silti etiäppäin. Ei tartte jäädä tien varteen hytiseen.
En ihan täysin tuosta, että vikavalon syttyessä jättää tienpäälle ole samaa mieltä.
Jokunen 1.6d PSA koneisia on käynyt tutkittavana, missä kilometrejä on ollut 250-450tkm ja on syttynyt vikavaloja ja tekstejä näyttöön, eikä kertaakaan ainakaan noi ole jättänyt tielle vikavalojen vuoksi. Tyypillisesti ajonvakautus ilmoitus tulee näyttöön ja ainakin tähän saakka on jonkun viallisen anturin tai vastaavan sähköön liittyvän osan vuoksi sytyttänyt vikavaloa ja tekstiä näyttöön, mutta eihän noi tee muuta kun rajoittaa kierroksia. Kuitenkin noilla ajetaan melkosia kilometrejä ja varsinkin pösöjä samalla moottorilla näkyy olevan myynnissä, millä on se 400-500tkm ajettuna. Joillakin saattaa esim: hajota suutin ja joku anturi suht samoihin aikoihin ja omistaja pitää autoa ihan surkeana ja varsinkin moottoria/autoa, kun tullut muutama vika samoihin aikoihin. Toi 250tkm on iän ja kilometrien vuoksi sähköön liittyvien vikojen kultaista aikaa. Saattaa mennä ilmamäärämittari, ja ahtopaineensäädin tai mappi suht samoihin aikoihin. Egr ja hiukkaspöntön ohjelmoiminen pois auttaa moottoria elämään paljon pidempään, mutta ei nuokaan poista antureista tulevia vikoja. Olen avannut reilu 200tkm ajetun moottorin, missä oli laakerit aivan loppu, mutta sit taas 400tkm ajettu moottori on ollut laakereiden osalta paljon paremmassa kunnossa, minkä uskon johtuvan egr ja hiukkaspöntön pois ohjelmoinnista, että öljyt pysyneet puhtaana, eikä sillä ole ajettu mitään 30tkm kilometrin öljyjen vaihdolla. Vastaavasti sit taas 240tkm ajetun moottorin purkanut, missä kiertokanki mutkalla ja lohko hajalla, mutta sekin hajonnut korjaamon toimesta, missä turbon hajoamisen/vaihdon jälkeen korjaamo jätti öljypohjan avaamatta ja öljysihdit putsaamatta ja banjopultissa suodatin pois ottamatta ja putsaamatta. Olivat vaihtaneet öljyt ja laittaneet vieläpä 0.5L liikaa öljyä ja lyöneet auton käyntiin uusilla öljyillä dpf pakkopolton päälle putsaamatta vanhan turbon siiven palasia ahtoputkista ja moottorista. Uusi turbo hajalla noin 30min käydessä ilman öljyä ja moottori hajosi täysin tuon pakkopolton yhteydessä. Noin 10-15tkm välein vaihtaa öljyt, repii turbolta sihdit pois sekä ohjelmointi missä poistetaan egr ja dpf on tolle moottorille ja kaikille muillekin moottorille parasta. Tulipas pitkä vuodatus, mutta omasta mielestä perusmoottori on kestävä, kunhan hoitaa huollot säännöllisesti.